tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Cmt, 2011 00:26

Maps in güncellenmesi iyi olmuş, ben geçen ay o güzergah üzerinde earth de bakmıştım ama güncelleme yoktu diye hatırlıyorum, hatta şu Mekece midir nedir o civarda eski hattı bulmak için bile bayağı bir zorlanmıştım :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Ara Cmt, 2011 00:30

haritaya bakınca yht tünele girmese yolun hemen dibinden gitse daha az maliyetli olurdu diye düşünüyorum. 50 km tünel oldu burada.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ara Pzr, 2011 03:21

Bu da yine Mehmet' in verdiği bilgiler ışığında görselini düzenlediğimiz harita

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Ara Pzr, 2011 14:21

2012 bu hat için bol virajlı geçecek. çalışmalar geldi 2012'ye çattı. kıyamet kopmaz marduklar gelmezse 2012 bu hatta bir çok şeyin başlangıcı bitişi olacak.

8 şubat: alifuatpaşa sapanca ihalesi

mart: yer teslimi ve mobilizasyon

temmuz: tbm sapancadaki 8 km'lik büyük tüneli kazmaya başlayacak

eylül:6 km'lik tünel-24'ü kazan tbm işini bitirecek

tüm bu senenin içinde inönü-mekece arasında bir bölümde altyapı işleri bitip ray montajına geçilebilir. ör. inönü-bozüyük arası veya bozüyük-bilecik arası.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Hızlı tren 2. etap (İnönü-Köse

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ara Sal, 2011 12:52

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=152

Linkteki başlığı revize etmemiz gerekiyor. Artık Köseköy-Gebze arası inşaatı başlıyor. Normalde İnönü-Köseköy arasındaki 158 km'lik kısım inşaa halinde idi. 56 km'lik Köseköy Gebze etabı da inşaa halinde olacak.

Ankara-İstanbul Hızlı trende toplam 214 km'lik kısım inşaa halinde olacak. Hepsini tek başlıkta takip etmek daha iyi olur kanaatindeyim. Taksimetre çalışıyor. Bitiş tarihi 31 Aralık 2013.

İnönü (Eskişehir)
Köseköy (Kocaeli)
Gebze (Kocaeli)

Hızlı tren inşaatı İstanbul sınırlarına dayandı. 30 yıldır bu anı bekliyoruz.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Sal, 2011 16:25

Bence başka başlığa gerek yok Mehmet, 2. etap 2. etaptır, bu işlerin hepsi 2. etabın içine dahil değil mi? Bilmiyorum, bana tek başlıkta takip etmek daha kolay geliyor, nerede ise tek bilgi veren ve yazanda sen olduğun için %50-50 kaldık :D:D:D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ara Sal, 2011 17:05

:) buradan devam edelim o zaman. 2012'de bu başlık çok gitmesi lazım ama neden yeterli ilgiyi görmüyor anlamadım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Sal, 2011 17:07

Sessiz Çoğunluk Aktif. :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Ara Sal, 2011 17:46

Bence tek başlık altından gitmesi daha doğru, adamlar 50 parçalı halde yapsa bizde 50 başlık mı açacağız?

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 04 Oca Çrş, 2012 20:13

Az önce rayturk'te marmaray kapsamında yapılacak işlerle ilgili bir yazı okurken dikkatimi çekti, saatte 3 şehirler arası tren çalışacak diyordu. Bu sayı çok az değil mi? Bu hattı kullanacak trenlere bakarsak;

1- İstanbul - Ankara - Sivas
2- İstanbul - Konya
3- İstanbul - Bursa bu 3 hızlı tren şu an için yapımı kesinleşmiş olanlar bunlara ilave olarak;

4- İstanbul - İzmir
5- İstanbul - Antalya hatları da yapılması muhtemel.

Tahmini hat işletim sıklıklarına bakarsak;

1 : 20dk sıklık / saatte 3 tren
2 : 60dk sıklık / saatte 1 tren
3 : 30dk sıklık / saatte 2 tren
4 : 30dk sıklık / saatte 2 tren
5 : 60dk sıklık / saatte 1 tren

Yukarıda listelenenler sadece hızlı trenler ve sadece bunlar min. saatte 9 tren yapıyor. Bunlara ilave olarak konvansiyonel trenler de var. Konvansiyonel trenleri dikkate almasak bile bahsedilen saatte 3 tren işletmesinin 3 katı işletme yapılması gerekiyor.

Hatta olan talep artınca ben İstanbul - Ankara arası sıklığın 10dk'ya düşeceğine inanıyorum. Keza Bursa 20dk , İzmir 20dk , Konya 30dk, Antalya 20/30 dk gibi sıklıklar gündeme gelecek. DLH tarafından 2025 için bahsedilen saatte 3 tren hesabı bana çok saçma geldi. Bu hat için başka bir plan mı var ? Konvansiyonel trenlerin Gebze'ye kadar geleceğinden bahsedilmiş ama hızlı trenler için de bu durum söz konusu olabilir mi?

http://www.rayturk.net/?p=1740

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Oca Çrş, 2012 20:49

saatte 3 tren geçmesi konvansiyonel trenler içindir. hızlı tren saatte 1 geçecek. bu da istanbul-ankara için olacak. istanbul-bursa, istanbul-konya, istanbul-sivas için ayrı bir planlama yapılması zaruri. linkte verdiğimiz bilgiler 2008 kaynaklı. ve sadece ankara istanbul yht düşünülerek yapıldığı anlaşılıyor. kuzeyden geçiş yeni yeni gündeme geliyor.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 04 Oca Çrş, 2012 20:51

saatte 3 tren geçmesi konvansiyonel trenler içindir. hızlı tren saatte 1 geçecek
Şaka gibi, saatte 1 tren işletmek için mi o kadar masraf yapılıyor. Yapılan hattın kapasitesi bu kadar mı?

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön