
tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
2012 bu hat için bol virajlı geçecek. çalışmalar geldi 2012'ye çattı. kıyamet kopmaz marduklar gelmezse 2012 bu hatta bir çok şeyin başlangıcı bitişi olacak.
8 şubat: alifuatpaşa sapanca ihalesi
mart: yer teslimi ve mobilizasyon
temmuz: tbm sapancadaki 8 km'lik büyük tüneli kazmaya başlayacak
eylül:6 km'lik tünel-24'ü kazan tbm işini bitirecek
tüm bu senenin içinde inönü-mekece arasında bir bölümde altyapı işleri bitip ray montajına geçilebilir. ör. inönü-bozüyük arası veya bozüyük-bilecik arası.

8 şubat: alifuatpaşa sapanca ihalesi
mart: yer teslimi ve mobilizasyon
temmuz: tbm sapancadaki 8 km'lik büyük tüneli kazmaya başlayacak
eylül:6 km'lik tünel-24'ü kazan tbm işini bitirecek
tüm bu senenin içinde inönü-mekece arasında bir bölümde altyapı işleri bitip ray montajına geçilebilir. ör. inönü-bozüyük arası veya bozüyük-bilecik arası.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Hızlı tren 2. etap (İnönü-Köse
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=152
Linkteki başlığı revize etmemiz gerekiyor. Artık Köseköy-Gebze arası inşaatı başlıyor. Normalde İnönü-Köseköy arasındaki 158 km'lik kısım inşaa halinde idi. 56 km'lik Köseköy Gebze etabı da inşaa halinde olacak.
Ankara-İstanbul Hızlı trende toplam 214 km'lik kısım inşaa halinde olacak. Hepsini tek başlıkta takip etmek daha iyi olur kanaatindeyim. Taksimetre çalışıyor. Bitiş tarihi 31 Aralık 2013.
İnönü (Eskişehir)
Köseköy (Kocaeli)
Gebze (Kocaeli)
Hızlı tren inşaatı İstanbul sınırlarına dayandı. 30 yıldır bu anı bekliyoruz.

Linkteki başlığı revize etmemiz gerekiyor. Artık Köseköy-Gebze arası inşaatı başlıyor. Normalde İnönü-Köseköy arasındaki 158 km'lik kısım inşaa halinde idi. 56 km'lik Köseköy Gebze etabı da inşaa halinde olacak.
Ankara-İstanbul Hızlı trende toplam 214 km'lik kısım inşaa halinde olacak. Hepsini tek başlıkta takip etmek daha iyi olur kanaatindeyim. Taksimetre çalışıyor. Bitiş tarihi 31 Aralık 2013.
İnönü (Eskişehir)
Köseköy (Kocaeli)
Gebze (Kocaeli)
Hızlı tren inşaatı İstanbul sınırlarına dayandı. 30 yıldır bu anı bekliyoruz.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Az önce rayturk'te marmaray kapsamında yapılacak işlerle ilgili bir yazı okurken dikkatimi çekti, saatte 3 şehirler arası tren çalışacak diyordu. Bu sayı çok az değil mi? Bu hattı kullanacak trenlere bakarsak;
1- İstanbul - Ankara - Sivas
2- İstanbul - Konya
3- İstanbul - Bursa bu 3 hızlı tren şu an için yapımı kesinleşmiş olanlar bunlara ilave olarak;
4- İstanbul - İzmir
5- İstanbul - Antalya hatları da yapılması muhtemel.
Tahmini hat işletim sıklıklarına bakarsak;
1 : 20dk sıklık / saatte 3 tren
2 : 60dk sıklık / saatte 1 tren
3 : 30dk sıklık / saatte 2 tren
4 : 30dk sıklık / saatte 2 tren
5 : 60dk sıklık / saatte 1 tren
Yukarıda listelenenler sadece hızlı trenler ve sadece bunlar min. saatte 9 tren yapıyor. Bunlara ilave olarak konvansiyonel trenler de var. Konvansiyonel trenleri dikkate almasak bile bahsedilen saatte 3 tren işletmesinin 3 katı işletme yapılması gerekiyor.
Hatta olan talep artınca ben İstanbul - Ankara arası sıklığın 10dk'ya düşeceğine inanıyorum. Keza Bursa 20dk , İzmir 20dk , Konya 30dk, Antalya 20/30 dk gibi sıklıklar gündeme gelecek. DLH tarafından 2025 için bahsedilen saatte 3 tren hesabı bana çok saçma geldi. Bu hat için başka bir plan mı var ? Konvansiyonel trenlerin Gebze'ye kadar geleceğinden bahsedilmiş ama hızlı trenler için de bu durum söz konusu olabilir mi?
http://www.rayturk.net/?p=1740
1- İstanbul - Ankara - Sivas
2- İstanbul - Konya
3- İstanbul - Bursa bu 3 hızlı tren şu an için yapımı kesinleşmiş olanlar bunlara ilave olarak;
4- İstanbul - İzmir
5- İstanbul - Antalya hatları da yapılması muhtemel.
Tahmini hat işletim sıklıklarına bakarsak;
1 : 20dk sıklık / saatte 3 tren
2 : 60dk sıklık / saatte 1 tren
3 : 30dk sıklık / saatte 2 tren
4 : 30dk sıklık / saatte 2 tren
5 : 60dk sıklık / saatte 1 tren
Yukarıda listelenenler sadece hızlı trenler ve sadece bunlar min. saatte 9 tren yapıyor. Bunlara ilave olarak konvansiyonel trenler de var. Konvansiyonel trenleri dikkate almasak bile bahsedilen saatte 3 tren işletmesinin 3 katı işletme yapılması gerekiyor.
Hatta olan talep artınca ben İstanbul - Ankara arası sıklığın 10dk'ya düşeceğine inanıyorum. Keza Bursa 20dk , İzmir 20dk , Konya 30dk, Antalya 20/30 dk gibi sıklıklar gündeme gelecek. DLH tarafından 2025 için bahsedilen saatte 3 tren hesabı bana çok saçma geldi. Bu hat için başka bir plan mı var ? Konvansiyonel trenlerin Gebze'ye kadar geleceğinden bahsedilmiş ama hızlı trenler için de bu durum söz konusu olabilir mi?
http://www.rayturk.net/?p=1740
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
saatte 3 tren geçmesi konvansiyonel trenler içindir. hızlı tren saatte 1 geçecek. bu da istanbul-ankara için olacak. istanbul-bursa, istanbul-konya, istanbul-sivas için ayrı bir planlama yapılması zaruri. linkte verdiğimiz bilgiler 2008 kaynaklı. ve sadece ankara istanbul yht düşünülerek yapıldığı anlaşılıyor. kuzeyden geçiş yeni yeni gündeme geliyor.