ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Eyl Cum, 2009 13:47

alabay yazdı:Ayz ve ryulülü ne yahu?! Nece bu? :shock:

B. Alabay
o türkiş klavyece abi, hızlısından :)

10 parmak değil 4 parmak.

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 18 Eyl Cum, 2009 17:43

Kadıköy Kaynarca metrosuna ayrıln ödenek buraya ayrılsaydı şimdiye kadar çoktan bitmişti unutmayınki her inşaat aynı hızla sürmez.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 Eyl Cum, 2009 17:57

Kadıköy-Kaynarca metrosuna hiç ödenek ayrılmadı, tamamı borçla yani dış kred ile yapılıyor, ayrıca endini amorti etme süresi de 6 yıl. İşin altında paradan başka sebepler de var bence...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Cum, 2009 18:06

Bu hattın birincil gecikmesi Üçyüzlü de yaşanan durum oldu, buradaki fiziki durumun aşılması çok sürmedi ama sonuçta bir kaç aylık çalışmayı da götürdü. Akabinde Bağcılar istasyonunun inşaatının ne olacağı tartışmaları çıktı, hala ortada istasyon yok, ne olacak Meydan Projesi ile birlikte ele alınacak, aman dikkat çatapat gibi elde patlamasın :)

Başka ne oldu? Söyliyeyim iş bilir İETT, bu hat için araç satın aldı, İBB tarafından kendisine araç alımı için verilen ödenek ile Rotem'den LRV34 diye Adana metrosundaki araçlardan aldı, fakat küçük bir sorun ile :) araçlar hatta uygun değildi, yani ne oldu elde patladı, bu hat şimdiye bitmiş olsaydı çoktan araç testleri yapılıyor olurdu ama ortada araç yoktu. Çünkü Rotemler son çare T4 hattına kakalandı, bu hatta da uyumsuzlukları nedeni ile sorunlar yaşandı ve araçlardan kaynaklı sorunlar da hala devam ediyor, yani araçlar tam kapasite ile çalışsa ABB ler geri çekilecek ki M3 hattının araçları olsun.

Son olarakta İBB nin parası bitti, geçen bir film izledim, katil şöyle diyordu "koşma, yorgun ölürsün!!" Ee bu hatta koştu koştu yoruldu. Tüm bu sebepler nedeni ile bence biraz ağırdan alınıyor, yani gecikme değilde ağırdan alma olduğunu düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Eyl Cum, 2009 23:25

Üçyüzlü'deki sorun üzerinden neredeyse 2 sene geçti. Hatta o zaman sen İstanbul'daydın sanırım. 2-3 aylık bir gecikmeye yol açtı galiba. Ama bu hatta son 1 yıldır havanda su dövülüyor resmen. Geçen sene Ağustos ayında bizzat gözlerimle görmüştüm TBM'in Kirazlı'ya geldiğini. 1 sene de ikmal inşaatı tamamlanamaz mı? Ray döşeme bitti sanırım, elektrifikasyon bitmez mi? Ne biter ne bitmez? Topu topu 5 km'lik hat yahu.

Peki eldeki ABB'ler yeterli gelmez mi bu hatta? 6 setle işletme yapılabilir burada sanırım. Sefer süresi gidiş-dönüş 12-14 dakikayı geçmez sanırım. Beklemlerle birlikte 18 dakika desek; hadi 20 dakika diyelim. 6 setle 4 dakikada 1 sefer yapılabilir. Çizelge;


Otogar Kalkış-Kirazlı Varış

SET-1 9.00-9.08

SET-2 9.04-9.12

SET-3 9.08-9.16

SET-4 9.12-9.20

SET-5 9.16-9.24

SET-6 9.20-9.28

SET-1 9.24-9.32

SET-2 9.28-9.36

SET-3 9.32-9.40

SET-4 9.36-9.44

SET-5 9.40-9.48

SET-6 9.44-9.52

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Cmt, 2009 00:38

Bunu daha önce konuşmuştuk sanırım Mehmet

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=8921#8921

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Eyl Çrş, 2009 10:12

bi'daha konuşalım :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Eyl Çrş, 2009 10:29

Önceden konuşmuşsunuz ama yinede ben söyleyeyim, Kirazlı-Otogar düşünmeyelim, düşünmek bile istemeyelim, madem hat yapıyoruz Kirazlı-Aksaray olsun, yoksa Başakşehir halkını aktarmalı günler bekliyor, Kirazlı'da aktar, Otogar'da aktar, git Yenikapı'da aktar, az kaldı Taksim'desin. Kirazlı-Bakırköy bitene kadar 3, o bitince 2 aktarma.

Adına M3 diyecekleri ümidim'de çok değil ama yinede Kirazlı-Aksaray(sonradan Yenikapı) ümidim kuvvetli...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Çrş, 2009 10:32

Zaten Ulaşım A.Ş. işletmeyi (Yenikapı)Aksaray-Kirazlı şeklinde planlıyor, planlamada bir sorun yok, sorun artacak sefer sıklıkları ile birlikte zaten hizmetinin sonuna gelmiş olan balast altyapısınında aciliyetle yenilenmesi ve işletme sisteminin yani araç takibi ve sinyalizasyonun ortak işletilebilmesi, bu önemli bir sorun. Numara gelince evet M3 demeyi düşünmüyorlar, acizane görüşümüzü ilgili arkadaşlara söyledik ama yönetim bu konuda kararını vermiş görünüyor, dünyada terk edilen bir uygulamayı hayata geçireceğiz :) M1A ve M1B otobüs numarası gibi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Eyl Çrş, 2009 11:38

M3 demeyi düşünmüyorlarsa bizim numaralandırma sistemi çöktü demektir :) bu bir. ikincisi, Aksaray-Kirazlı'dan ziyade Otogar-Kirazlı şeklinde işletmeyi düşünüyorlar demektir. Pik saatlerde Kirazlı-Aksaray olabilir belki.

M3'ü de Kadıköy-Kartal Hattına verebiliriz. O zaman M4 Başakşehir olur. Marmaray M5 olarak kalırsa Ümraniye M6 olur.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Eyl Çrş, 2009 13:14

Otogar-Kirazlı şeklinde işletirlerse, hakikaten rezalet olur, İETT mantığı ile yönetmezler inşallah, M1B bile deseler, işletme Aksaray'dan başlamalı, numaralama sisteminde ise herşeyn değişebileceğini düşünüyorum, M5 'in de marmaraya verilme ihtimalini ben 0 olarak görüyorum, marmaraya M serisinden bir numara verileceğini düşünmüyorum. Tramvayları ayıran mantık onuda ayırır, bana göre tüm sistemleri M çatısı altına almak en doğrusu, ama ne yazık ki, belediye ayrı düşünüyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Eyl Çrş, 2009 13:55

Hakan yazdı:Otogar-Kirazlı şeklinde işletirlerse, hakikaten rezalet olur, İETT mantığı ile yönetmezler inşallah,
EĞER BÖYLE OLURSA İKİTELLİ ORGANİZEDEN AKSARAY'A 3 AKTARMA OLACAK. Hele birde metroya çevre semtlerden İETT ile gelen yolcuların Aksaray'a ulaşması 4 aktarmalı olacak. Bu hiç doğru olmayan bir uygulama. Aksaray'a gitmekle de iş bitmiyor Eminönü'ne gitmek istese 5 aktarma. Ohaa.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön