Arka fondaki çalışmaları bilmemeiz çok kötü. Hiç bir bilgilendirme yok. Acaba bulandırma denizi uyandırma kerizi der gibi gizliden mi yürütüyorlar çalışmayı, reklamsız PR'sız halksız.....chenginer yazdı:Arka fonda yürütülen çalışma, bu köprü işinde en önemli aşama, sonuçta hazır olan parçaları birşeltirecekler, bence eğer çeliklerin üretiminde sıkıntı yoksa, sıkıntı olmaz...
ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Metro Yenikapı'ya 2012 sonunda iniyor.
http://mkaslan.blogcu.com/metro-yenikap ... 28981.html
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17771
Nasip olursa 2012 sonu gibi de metro Şişhane’den Yenikapı’ya kadar gitmiş olacak ve hattın toplam uzunluğu 22 kilometreye ulaşacak. Sistem burada da Marmaray ile entegre olacak. Yenikapı-Hacıosman Metrosu’nda saatte tek yönde 70 bin kişi taşıyacağız ve 30 dakikada Yenikapı’dan Sarıyer’in Hacıosman Mahallesi’ne gelinecek. Daha sonra ise bu hattı inşallah Sarıyer Çayırbaşı’na kadar uzatacağız. Böylece Sarıyer’deki insanlarımız da metroyu kullanarak trafiğe girmeden Yenikapı’ya kadar ulaşacak. Ördüğümüz demir ağlarla toplu ulaşımı ağırlıklı kullanılır hale getiriyoruz. Az önce muhtarlarımızla konuştuk. Buradaki ev ve arsalar çok değer kazanmış. Biz göreve gelmeden önce kimse metronun buraya kadar geleceğini hayal bile edemezdi.”
Bu haberden anlaşıldığına göre Haliç metro geçişi köprüsü çalışmalarında bir yavaşlama var.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17771
Nasip olursa 2012 sonu gibi de metro Şişhane’den Yenikapı’ya kadar gitmiş olacak ve hattın toplam uzunluğu 22 kilometreye ulaşacak. Sistem burada da Marmaray ile entegre olacak. Yenikapı-Hacıosman Metrosu’nda saatte tek yönde 70 bin kişi taşıyacağız ve 30 dakikada Yenikapı’dan Sarıyer’in Hacıosman Mahallesi’ne gelinecek. Daha sonra ise bu hattı inşallah Sarıyer Çayırbaşı’na kadar uzatacağız. Böylece Sarıyer’deki insanlarımız da metroyu kullanarak trafiğe girmeden Yenikapı’ya kadar ulaşacak. Ördüğümüz demir ağlarla toplu ulaşımı ağırlıklı kullanılır hale getiriyoruz. Az önce muhtarlarımızla konuştuk. Buradaki ev ve arsalar çok değer kazanmış. Biz göreve gelmeden önce kimse metronun buraya kadar geleceğini hayal bile edemezdi.”
Bu haberden anlaşıldığına göre Haliç metro geçişi köprüsü çalışmalarında bir yavaşlama var.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
NEDEN 2012
http://mkaslan.blogcu.com/sozlesmeye-go ... 18781.html
Sözleşmeye göre Eylül 2010'da bitmesi gereken Haliç Metro Geçişi Köprüsü zamanında bitmeyecek mi? Neden Şişhane-Yenikapı Metrosunun bitiş tarihini 2012 sonu olarak ilan ettiler?
28/10/2009 · Kategori: Ulaşım
Ocak ayında Haliç metro köprüsü için yükleniciye yer teslimi yapıldı. Sözleşmeye göre işin bitiş tarihi Eylül 2010. Bu köprü Şişhane'ye kadar zar zor inebilmiş metro hattını Yenikapı'ya bağlayacak. Unkapanı-Yenikapı tünellerinde bitmeyen 100 m kaldı. Gerisi tamamlandı. Metro için ise 2012 sonu dendi. Biz biliyoruz ki bu 2013 anlamına geliyor. Peki bu 3 senede ne yapacaklar? 3.5 km'lik bir hattın ray döşemesi kaç sene sürer? Elektirifikasyonu kaç ene sürer?
Yenikapı'daki arkeolojik kazıların engel olduğunu biliyoruz ancak bu kazılar için 1.5 senede bitecek demişlerdi. Verilen beyanları alt alta koyduğumuzda metronun Yenikapı'ya 2010 sonunda inmesi lazım.
Neden 2012 sonu? Pardon 2013?
2012 sonu hedefi bu linkte:
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... wsID=17771
Haliç Metro Köprüsünün sözleşme bitiş tarihi bu linkte:
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... saati.aspx
Tünellerin tamamlandığına dair bilgi bu linkte:
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikapi.aspx
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
SÖZLEŞME SÜRESİ 600 GÜN, BUGÜN
http://mkaslan.blogcu.com/halic-metro-g ... 64871.html
2 Ocak 2009'da yer teslimi yapıldı. Tam 10 ay yani 300 gün geçmesine rağmen ortada köprü çalışmalarından eser yok. 10 ayda bir şey yapamayan yüklenici geri kalan 10 ayda ne yapacak?
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... saati.aspx
2 Ocak 2009'da yer teslimi yapıldı. Tam 10 ay yani 300 gün geçmesine rağmen ortada köprü çalışmalarından eser yok. 10 ayda bir şey yapamayan yüklenici geri kalan 10 ayda ne yapacak?
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... saati.aspx
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
UMUTLARI YEŞERTEN BİR HABER
http://mkaslan.blogcu.com/halic-metro-k ... or/6384280
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2009/11/1 ... _manzarasi
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2009/11/1 ... _manzarasi
Maslak-Yenikapı metrosunun Haliç ayağı olacak köprü tarihi yarımadayı 360 derece izleme şansı da verecek
İstanbul'da Maslak ve Yenikapı'yı birbirine bağlayacak metro hattının en önemli ayağı Haliç Metro Geçiş Projesi'nin inşaatı başlatıldı. Koruma Kurulu'nun tam 12 yıl sonra onay verdiği köprünün 2011 yılı içinde bitirilmesi planlanıyor. Çalışmayı İtalyan inşaat devi Astaldi ve Türk ortağı Gülermak yürütecek. İBB Başkanı Kadir Topbaş da her aşamada projeyi takip etti. Köprünün, Portekiz'de üretilen yüksek teknoloji ürünü çelik ayakların yıl sonuna kadar montajının yapılacağı belirtildi. Projenin hayata geçmesiyle birlikte İstanbul trafiği de önemli ölçüde rahatlayacak. Son teknoloji ürünü köprü, Süleymaniye'nin eşsiz manzarasına gölge düşürmeyecek tarzda tasarlandı. Karaköy ve Galata Köprüsü'nün arasına inşa edilecek olan köprü, Koruma Kurulu'nun 12 yıllık bir değerlendirmesinden sonra onaylandı. Projeyi ise hem Türkiye'de hem de Avrupa'nın birçok ülkesinde yaratıcı tasarımlar yapan ünlü mimar Hakan Kıran yaptı. Şişhane ve Şehzadebaşı bölgesi deniz seviyesinin 45 metre üstünde yer aldığından denize yakın bir bölgede metro istasyonu yapılamıyor. Her iki yakada da istasyonlara giden yollar dar ve yokuş olduğu için mimar Kıran, köprü üzerine bir istasyon yapılmasını öngörmüş. İstasyon, köprünün tam ortasında inildiğinde tüm tarihi yarımadanın 360 derece görüleceği bir konumda düşünülmüş. Projeyle İstanbul'un 'Altın Boynuz'u olarak nitelendirilen Haliç ve birçok tarihi mekân köprü üzerinden rahatlıkla seyredilebilecek.
BALIKÇILAR UNUTULMADI
Büyük bir özenle dizayn edilmiş yaya yollarının üzerinde İstanbul'un adeta sembolü haline gelen balık tutma meraklıları da unutulmamış. Projede yaya yollarının kenarlarına balık tutanlar için özel bölümler de tasarlandı. Mimar Hakan Kıran SABAH'a şunları anlattı: "İstanbul'un tarihi görüntüsüne maksimum özen gösterdik. Kesitlerle çözülmüş yürüme yolları ile vatandaşlar her iki yakaya yüzer metre yürüyerek geçebilecekler. Açma kapama problemi yaşanmayacak. Teknelerin geçmesi için tek bir ayak üzerinde dönerek açılan yüksek teknolojili bir açma sistemi kullanıldı. Köprünün zemin, deprem, rüzgâr ve elektro mekanik çalışmaları otoritelerden onay aldı."
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ayaklar Portekiz' de üretiliyor yani, enteresan ne gerek vardı acaba, diğer taraftan hani Topbaş' ın projesi yapılıyordu, hani şu Da Vinci den aparma olan köprü 
Neyse ya, yapsınlarda bir köprü tren geçsin bana yeter, balıkçıları bile düşündükten sonra herhalde yolcularıda düşünmüşlerdir, ayrıca bir türlü şu kıyıya yakın istasyon yapılamaması olayını anlayamıyorum, yani kafam basmıyor? Kaç metre ki istasyon yapısının yüksekliği? Neyi gölgeleyecek, neyi kapatacak?

Neyse ya, yapsınlarda bir köprü tren geçsin bana yeter, balıkçıları bile düşündükten sonra herhalde yolcularıda düşünmüşlerdir, ayrıca bir türlü şu kıyıya yakın istasyon yapılamaması olayını anlayamıyorum, yani kafam basmıyor? Kaç metre ki istasyon yapısının yüksekliği? Neyi gölgeleyecek, neyi kapatacak?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Da vinci'den aparma köprü Sütlüce'de yapılacak olan yaya köprüsü. Bir çok kişi karıştırıyor. Metro için böyle bir köprü sözkonusu değil. O turistik amaçla Haliç'e yapılacak olan bir köprü.
Çelik ayakların Portekiz'de imal edilmesi sanırım Astaldi'nin orada fabrikası yada fasoncusu var. Gülermak işin hangi boyutunu yapıyor acaba?
Haberde Maslak-Yenikapı metrousu demiş. İBB haber editörlerinin yatığı kadar büyük bir hata değil ama böyle bir metro yok
Hacıosman-Yenikapı demesi lazım. Birde Maslak değil AOS
veya İTÜ. Allahtan Ayazağa dememiş.
Velhasıl ARALIK ayından çelik ayaklar monte edilecekmiş. 2010 yılı içinde bol bol çalışmaları görüntüleriz artık. Önce çelik ayaklar sonra asma köprü sanırım. Çelik halatlar ve köprünün asıl yolu. Sıra bu.


Çelik ayakların Portekiz'de imal edilmesi sanırım Astaldi'nin orada fabrikası yada fasoncusu var. Gülermak işin hangi boyutunu yapıyor acaba?
Haberde Maslak-Yenikapı metrousu demiş. İBB haber editörlerinin yatığı kadar büyük bir hata değil ama böyle bir metro yok


Velhasıl ARALIK ayından çelik ayaklar monte edilecekmiş. 2010 yılı içinde bol bol çalışmaları görüntüleriz artık. Önce çelik ayaklar sonra asma köprü sanırım. Çelik halatlar ve köprünün asıl yolu. Sıra bu.

