van-D.01 » Van Gölü Kuzey Geçişi Demiryolu Projesi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
van-D.01 » Van Gölü Kuzey Geçişi Demiryo
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15790
Ele almadığımız bir konu kalmaması lazım.
"Van bu bağlamda İran üzerinden Türki Cumhuriyetleri ve Pakistan gibi ülkelerin Avrupa'ya bağlanması noktasında önemli bir merkezdir. Van'ın bu potansiyelinin iyi değerlendirilmesi ülkemiz ekonomisine de önemli kazanımlar sağlayacaktır. Geçtiğimiz günlerde Devlet Bakanı Cevdet Yılmaz'ın ilimize yaptığı ziyareti sırasında kendisine bir rapor sunmuş bulunuyoruz. Raporumuzda önceliklerimiz arasında Demiryolu ulaşımının olduğunu ifade ettik" dedi.
Bu süreçte Van milletvekilleri ile siyasilerinin ilgi ve alakasına ihtiyacı olduğunu kaydeden Kandaşoğlu, milletvekillerin Vangölü Kuzey Demiryolu hattı konusunda etkin girişimlerde bulunmaları gerektiğini vurguladı. Kandaşoğlu, "O zaman demiryolu ulaşımı ilimize ve bölgemize daha büyük bir anlam ve katma değer sağlayabilecektir. Herkesin üzerine düşeni yapması gerekmektedir. Son yıllarda ilimizi ziyaret eden Bakanlar Kurulu üyeleri ve Sayın Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan'a sunulan raporlarda Van'ın en önemli ulaşım sorununun Vangölü Demiryolu Projesi'nin hayata geçirilmesi olduğunu dile getirdik. Bölgemizin kalkınmasında demiryolu ulaşımının önemine vurgu yaptık" şeklinde konuştu.
Ele almadığımız bir konu kalmaması lazım.
"Van bu bağlamda İran üzerinden Türki Cumhuriyetleri ve Pakistan gibi ülkelerin Avrupa'ya bağlanması noktasında önemli bir merkezdir. Van'ın bu potansiyelinin iyi değerlendirilmesi ülkemiz ekonomisine de önemli kazanımlar sağlayacaktır. Geçtiğimiz günlerde Devlet Bakanı Cevdet Yılmaz'ın ilimize yaptığı ziyareti sırasında kendisine bir rapor sunmuş bulunuyoruz. Raporumuzda önceliklerimiz arasında Demiryolu ulaşımının olduğunu ifade ettik" dedi.
Bu süreçte Van milletvekilleri ile siyasilerinin ilgi ve alakasına ihtiyacı olduğunu kaydeden Kandaşoğlu, milletvekillerin Vangölü Kuzey Demiryolu hattı konusunda etkin girişimlerde bulunmaları gerektiğini vurguladı. Kandaşoğlu, "O zaman demiryolu ulaşımı ilimize ve bölgemize daha büyük bir anlam ve katma değer sağlayabilecektir. Herkesin üzerine düşeni yapması gerekmektedir. Son yıllarda ilimizi ziyaret eden Bakanlar Kurulu üyeleri ve Sayın Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan'a sunulan raporlarda Van'ın en önemli ulaşım sorununun Vangölü Demiryolu Projesi'nin hayata geçirilmesi olduğunu dile getirdik. Bölgemizin kalkınmasında demiryolu ulaşımının önemine vurgu yaptık" şeklinde konuştu.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
Demiryolunun Tatvan-Van arasını feribotla geçiyor olması büyük zaman kaybına sebep oluyor.Hem bundan dolayı hemde Van Göl'ündeki yükselme sebebi ile alternatif güzergah kaçınılmaz olmuştur.
Erzurum-Ağrı-Erciş-Van arasında olmalıdır bu proje.Bu sayede Ağrı ve Erciş'te demiryoluna kavuşur ve ileride icap ederse DoğuBeyazıt-Gürbulak-İran hattıda yapılır.
Erzurum-Ağrı-Erciş-Van arasında olmalıdır bu proje.Bu sayede Ağrı ve Erciş'te demiryoluna kavuşur ve ileride icap ederse DoğuBeyazıt-Gürbulak-İran hattıda yapılır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Van Gölünü güneyden geçmek için harcanacak paranın yukarıdan geçmek için harcanacak para ile aynı olduğunu düşünüyorum belki de daha fazla bile tutar
Van Gölünün güneyinde şimdi ismi aklımda değil Şeyh bilmemne dağları yükseliyor, çok derin vadiler ve yükseltiler arasında çıkıyor, tabi bu bana göre böyle araba ile ya da yaya o şekilde oluyor fakat tren için tüneller inşa edilerek tabii ki daha düz geçilebilir, arazi ile ilgili bir ipucu örneği verebilirdim ama devlet sırrı falandır şimdi başımızı belaya sokmayalım 
Bir de acaba kuzeyden gitsin dedikleri hat yine gölün batısından Ahlat üzerinden aynı yola mı insin istiyorlar yoksa daha yukarıdan giden alternatif bir yolmu olsun?


Bir de acaba kuzeyden gitsin dedikleri hat yine gölün batısından Ahlat üzerinden aynı yola mı insin istiyorlar yoksa daha yukarıdan giden alternatif bir yolmu olsun?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
neymiş abi o sır olabilecek bilgi. özelden bari yazEsat yazdı:arazi ile ilgili bir ipucu örneği verebilirdim ama devlet sırrı falandır şimdi başımızı belaya sokmayalım
Bir de acaba kuzeyden gitsin dedikleri hat yine gölün batısından Ahlat üzerinden aynı yola mı insin istiyorlar yoksa daha yukarıdan giden alternatif bir yolmu olsun?

kuzeyi dolanınca direk iran sınırına ulaşmıyor. van merkeze mutlaka geliyor. bu arada tatvan-van arası deniz yolu ile kaç saat çekiyor ki? uzunluk nedir? demiryolu olunca kaç km? zaman ne?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Askerlikle alakalı Mehmet, özellikle Tatvan' dan sonra ismi bir türlü aklıma gelmiyor Soğuksu mu Ilıksu mu
bir yer var o bölgeden sonra Van' a kadar coğrafya çok zorlu, orada bazı yerlerde harita üzerinde kuş uçumu sahra dürbünü mesafesindeki yere gitmek için bile bir kaç saatlik yolu araç ile dolaşmak gerekebiliyor, yani hem güvenlik hemde hızlı erişim için. Dolayısı ile bölgede bir tren yolu inşa etmek için çok büyük oranda tüneller ile geçiş yapılması gerekiyor bu da biliyorsun hem maliyet hemde süre uzatıcı bir etken, düşün ki Bitlis Tatvan arasındaki Rahva Tüneli projesinin temeli atıldığı gün ben oradaydım
11 yıl önce 
Vapurun süresi nedir hiç bilmiyorum yahu, hiç merakta etmedim fakat tabii ki güneyden bir tren yolu olsa hali ile kısa olacaktır buna şüphe yok, bir de dediğim gibi haberi tam okumadım ama gerçekten gölün kuzeyinden Ahlat - Adilcevaz üzerinden Rahva' ya inmek bana pek mantıklı gelmedi ama kuzeyde diğer tarafta belki imkanlar zorludur mevcut yolu kullanmayı pratik görmüşlerdir.



Vapurun süresi nedir hiç bilmiyorum yahu, hiç merakta etmedim fakat tabii ki güneyden bir tren yolu olsa hali ile kısa olacaktır buna şüphe yok, bir de dediğim gibi haberi tam okumadım ama gerçekten gölün kuzeyinden Ahlat - Adilcevaz üzerinden Rahva' ya inmek bana pek mantıklı gelmedi ama kuzeyde diğer tarafta belki imkanlar zorludur mevcut yolu kullanmayı pratik görmüşlerdir.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17