tr-D.01 » Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu Projesi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
tabi ki var. ankara-sivas inşaa halinde. sivas-kars projesi yapılıyor. bu projeelr ab katılım ortaklığında olan projeler.alabay yazdı:Eski Sovyetler tren medeniyetini biliyorsunuzdur. Peki, Kars'tan sonra ne olacak? Dolmuş? Pik saatlik Marmaray? Bunun devamı gerek, Anadolu'ya, Asya'ya ve Avrupa'ya.
Başar
korkma.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
işbirliği normaldir. yapamamışız doğru. ama ilgilenmemişiz veya istememişiz demek doğru olmaz. kim istemez.alabay yazdı:Ama yazık, di mi, AB katılım projeleri diyorsun. Yine kendimiz yapamamışız, istememişiz, ilgilenmemişiz, bize gerektirip yakıştıramamışız. Yani Çin ve Avrupa. E biz?![]()
O projeler olursa, iyi olur. İlâveten, (hele hele) o taraftan Antalya'ya da bir bağlantı iyi olur.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17402
Proje ile ilgili son gelişme, bakan bey burada incelemedeymiş bu hatta bakıyormuş, kendisine boş yere yüklenmişim, işi varmış.
Proje ile ilgili son gelişme, bakan bey burada incelemedeymiş bu hatta bakıyormuş, kendisine boş yere yüklenmişim, işi varmış.
Bu proje önemli bencede, Türkiye artık 4 tarafı düşmanlar ile çevrili kahraman savaşçı paranoyasından kurtulmalıdır, herkesin düşman olmadığı, arada husumetler olsa da günümüzün yegane gereği olarak "Al Gülüm Ver Gülüm" yani ticaret yap ayakta kal olayı ile bir şeyler yapılabilir, insanların birbiri ile temasını sağlarsanız zaten halklar kendi sorununu çözer, araya duvarlar, kapılar, zartlar zurtlar yaparsanız korku ve paranoya ile yaşamaya devam edersiniz, bu işleri bu yüzden önemli buluyorum, Türkiye' nin doğu - kuzey doğu sınırında ekonomik olarak güçlü birlikteliklere ihtiyacı var bu demiryolu da buna katkı sağlayacaktır umarım.Özel uçakla saat 10.00’da Kars Havaalanı’na Ak Parti Kars milletvekilleri Zeki Karabayır ve Mahmut Esat Güven ile birlikte gelen Bakan Binali Yıldırım’ı, Vali Ahmet Kara, Belediye Başkanı AK Parti'li Nevzat Bozkuş ile AK Parti İl Başkanı Remzi Aras ve partililer karşıladı. Karşılamada, yağmurlu havaya rağmen Bakan Yıldırım için kırmızı halı serilirken, protokol de şemsiyeli olarak bekledi.
daha sonra protokolle birlikte Arpaçay İlçesi yakınından geçen Kars- Tiflis- Bakü Demiryolu Projesi’nin inşaat alanına geçti. Hattın geçtiği güzergahı inceleyen Bakan Binali Yıldırım, projenin şantiyesine gelerek, burada Demiryollar, Limanlar ve Havayolları İnşaatı Genel Müdürü Ahmet Arslan’dan projeyle ilgili bilgi aldı.
Arslan, projeye 2008 yılında 48 milyon Lira, 2009 yılında 58 milyon lira ödenek ayrıldığını ve bu yıl için ek ödenek olarak da 30 milyon lira aktarıldığını söyledi. Bu yılın sonuna kadar projenin yüzde 28 oranında gerçekleşeceğini ifade eden Ahmet Arslan, demiryolu hattının 76 kilometresinin Türkiye tarafında, 29 kilometresinin de Gürcistan tarafında olduğunu bildirdi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/haber/20110505/Do ... -proje.php
çift altyapıya uygun, tek üst yapılı olarak inşa edilirken, ne gadan güzel, yapıyoruz ama şimdilik tek yol yapıcaz ama alt yapı ikiliye hazır, Allah nasip ederse ileride çiftleriz, tamam.1993 yılında Azerbaycan ile Ermenistan arasında çıkan savaş nedeniyle 15 yıldır kesik olan Türkiye ile Orta Asya devletleri arasındaki demiryolu bağlantısını tekrar sağlamak üzere 20 Eylül 2007’de temelleri atılan Bakü -Tiflis- Kars (BTK) demiryolu hattının yüzde 55’i tamamlandı.
Yaklaşık 500 milyon dolara mal olacak olan ve 295 milyon dolarını Türkiye’nin karşıladığı 105 kilometrelik demiryolu hattının, Kars ile Gürcistan sınırı arasında kalan 76 kilometrelik kısmının yapımını Türkiye gerçekleştiriyor. Türkiye'nin yapımını gerçekleştireceği bölüm, çift altyapıya uygun, tek üst yapılı olarak inşa edilirken, Gürcistan ise, Azerbaycan'dan aldığı 200 milyon dolarlık krediyle Türkiye sınırından Ahılkelek'e kadar olan yaklaşık 30 kilometre yeni bir hat inşa ediyor ve var olan 160 kilometrelik demiryolunuda tekrardan elden geçiriyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O zaman böyle bir hattan söz edemeyiz ki? İkisi birbirinden bağımsız iki hat olur ortada, iyi gayet güzelmiş, sınıra kadar gidip orada tren zaten değişir normalde de, bana anlamsız geldi. Böyle bir durumda buna Kars-Tiflis-Bakü demiryolu değil sınırın açılması ve geçişlerin kolaylaşması denilir, kaldı ki sınırda açık değil mi zaten?btgn yazdı:Bildiğim kadarıyla Gürcistan ve Azerbaycan'ın ray açıklığı Türkiye'den farklı bu nedenle sınırda tren değişikliği yapılacak.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hakikaten ray açıklığı problemi varsa (Sovyetler zamanından kalma şebekeyse ve hâlen o şebekeyle tüm GUS devletleri devam ediyorlarsa), yine de aslında problem yok.
Avrupa'da en garip ray aralığına sahip olan İspanya. Eskiden Port Bou'da tren değiştirmek gerekiyordu (Fransa/İspanya sınırı), çok iyi hatırlıyorum, Barcelona'ya gittik, aradaki o molada denize indik, minik bir plâjda uyuyakaldık, koca tren kalkmadı, bizi bekledi, aradılar, ve bu olay da pek ilk değildi herhâlde
Sınıftık ya. Öyle tren aktarma, uzun mola, korkunç güzel bir koy, hepsi bir arada
Neyse, lâfın kısası bugün trenler hop diye geçebiliyor, aksları raylara göre adapte olan trenler var artık. Hepsi öyle geçiyor mu, bilmiyorum, ama o teknik var. Yaa internet var, bu da var. Neler var, neleeer.
Avrupa'da en garip ray aralığına sahip olan İspanya. Eskiden Port Bou'da tren değiştirmek gerekiyordu (Fransa/İspanya sınırı), çok iyi hatırlıyorum, Barcelona'ya gittik, aradaki o molada denize indik, minik bir plâjda uyuyakaldık, koca tren kalkmadı, bizi bekledi, aradılar, ve bu olay da pek ilk değildi herhâlde

Neyse, lâfın kısası bugün trenler hop diye geçebiliyor, aksları raylara göre adapte olan trenler var artık. Hepsi öyle geçiyor mu, bilmiyorum, ama o teknik var. Yaa internet var, bu da var. Neler var, neleeer.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Sınır açık olmasına açık da şu anda Türkiye kesiminde tren Kars'a kadar gidiyor. Kars'tan sonra Ermeni sınırına gidiyor Gürcistan sınırına tren yok. Aynı şekilde Gürcistan kesiminde de Türkiye sınırına tren yok. inşaatı yapılan hat da Kars'tan sınıra + sınırdan Gürcistan içindeki en yakın demiryolu olan noktaya.O zaman böyle bir hattan söz edemeyiz ki? İkisi birbirinden bağımsız iki hat olur ortada, iyi gayet güzelmiş, sınıra kadar gidip orada tren zaten değişir normalde de, bana anlamsız geldi. Böyle bir durumda buna Kars-Tiflis-Bakü demiryolu değil sınırın açılması ve geçişlerin kolaylaşması denilir, kaldı ki sınırda açık değil mi zaten?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Anladım da sanırım zaten yine şu olmayacak "Bir tren Ankara' dan kalkıp Kars' a gidip sınırdan tekerlerini sallayarak geçecek" muhtemelen yine lokomotif değişecek, yolcu vagonları için değil ama sanırım çekici lokomotifler için bu tip kanuni bazı durumlar var, mesela ülkemizde de başka ülkelerin lokomotifleri giremiyorlar, Selanik treni vardı mesela sınıra kadar gidiyor, orada loko değiştirip gidiyordu, burada da aynı durum olacaktır, işte ben bunun bir esprisi yok artık diyorum, ray açıklığı falan halledilir, yeni hattı aynı açıklıkta inşa edersin, yok olmadı paraya kıyar Başar' ın bahsettiği gibi oynar başlıklı tren alırsın
falan filan, neyse en azından demiryolu bağlantısı kurulsunda zamanla bunlarda olacaktır diye düşünüyorum.

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aslında lokomotifler ülke sınırlarında değişir(di), evet. Ama artık değişmeyenleri de var, bizim buradan günde en az iki tane İngiliz treni geçiyor, başlarında da İngiliz lokomotifi var. Norveç'ten de galiba öyle trenler var, yani bilmem, bunun AT ile mi alâkası var (ki Norveç AT değil, İsviçre de değil
), ama ilginç bir şey, sanırım, bu konuda da dünyada değişiklikler oluyor. ICE ve TGV de sınırları komple geçiyor.