ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Tem Prş, 2009 15:42

chenginer yazdı:E-5 güzergahına yapmaları daha mantıklı oldu, E-5 kuzeyindeki yerleşimler küçümsenemeyecek kadar fazla.
E5'in kuzeyine hitap eden E5 metrobüsünün yanında birde E5'in 1-2 km kuzeyinden geçen ayrı bir metro hattı daha planlanabilir. Avrupa Yakasında böyle paralel sistemler kurgulanamıyor ama Anadolu Yakasının coğrafyası buna çok müsait. Birbirine paralel metrolar yapılabilir. En yoğun hangisi ise ona öncelik verilir. Nihai hedef bu olur tabi.(Bir paralel de Ümraniye aksına olacak tabi.)

Önerdiğm E5 Kuzey Metrosu: (mavi hat)


Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Tem Prş, 2009 18:07

Avrupa yakasıyla kıyaslayınca dediğin gibi, daha uygun ama E-5 in kuzeyine geçince ne yazık ki işler biraz karışıyor.

Koşuyolu çukur, Acıbadem tepe
Ünalan tepe, Örnek civarı çukur, İçerenköy'e kadar yükselen rakım
Altıntepenin üst kısmları çukur, Başıbüyük'le E5 arasında 100m rakım
Zümrütevler, Gülsuyu dağ gibi, Esenkent arkası askeriye
Kartal köprüsünden Çınardere'ye kadar iniş çıkış, Pendik köprüsünde kocaman Gözdağı

yani daha kuzeyde denize paralel hat yapılmaz değil ama istasyon yerleri sapa olur ayrıca kimi yerlerde 80-90m derine şaft açmak lazım, yolcuyu E-5 e indirmek daha kolay. Belki 30 sene sonra yetmez metro o zaman planlanır ama şu an için ve 20 sene önümüzü düşünürsek, marmaray+ Kadıköy-Pendik(Aydınlı'ya da uzatılırsa), dikine otobüs beslemeleriyle bile yeterli.

Bakın ben bu bölgede oturmama rağmen demiyorum ki, bir hat daha, buraya bu kadarı yeter, İstanbul'da ihtiyacı olan çok yer var. Üsküdar-Ümraniye mesela bence çok acil, keza Bakırköy- Avcılar etabı da. avrupa yakasında E-5 Tem bağlantı yollarındaki yoğunluk da ortada, en azından metrobüsle bile 5-10 sene zaman kazanılabilir. Belediyenin de yapacağı bir şey yok, adam gibi planlama ancak başladı, kriz imdada yetişti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Prş, 2009 18:30

Bencede E5 in kuzeyinde kalan yerleri dikine hatlar ile Üsküdar-Ümraniye ve Kadıköy-Kaynarca arasında taşımak daha mantıklı, tabii ki o arada bir hat olsa iyi olur ama Hakan Bey in bahsettiği coğrafya durumu bana da biraz doğru geliyor.

Ya da Mehmet' in önerdiği gibi alt ve üst merkezleri birleştirecek şekilde S çizerek ilerlese idi, ama bu yapılmadı ve artık çok geç :) eğer geriye dönme şansımız olsa bende bunu tercih ederdim, E5 üzerine de metrobüs ile işte gerçekten Rapid Transit olurdu :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Tem Cum, 2009 08:12

Esat yazdı:
Ya da Mehmet' in önerdiği gibi alt ve üst merkezleri birleştirecek şekilde S çizerek ilerlese idi, ama bu yapılmadı ve artık çok geç :)
S şeklinde ilerleyen güzergaha 2 ayrı alternatif:

1A: Kadıköy-Ayrılıkçeşme-Acıbadem E5-Göztepe SSK (ÜNİVERSİTE)-Yenisahra E5-Kozyatağı Kuzey-Sahrayıcedid-Bostancı Merkez-Maltepe E5-Cevizli İçi-Kartal İçi-Pendik E5 GİBİ DEVAM EDİYOR:

Resim

2A:Kadıköy-Söğütlüçeşme-Göztepe E5...
Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Ağu Cmt, 2009 13:59

-
3. istasyonumuz Acıbadem, Acıbadem gibi elit bir semtten metro geçmesi, bölge değerini daha da artıracak, Acıbadem'den Kadıköy 4 dakika gibi mucizevi bir süreye düşecek.
Resim
Şu an 3 nolu girişin olduğu yerde bir şaft var, ama diğer yerlerde bir çalışma yok. Belki de istasyon alanının olduğu alan ile E-5 seviyesi arasındaki kot farkından dolayı aç-kapa yapmayabilirler, delme tünelle işi hallederler...

4.istasyon Ünalan mahallesinde, bu istasyonun en önemli özelliği metrobüsle entegrasyon sağlayacak olması, pek çok insan hattın en önemli istasyonu olarak bu istasyonu görüyor. Benim fikrim ise metrobüsün geçici ve asla uzun yıllar devam edemeyecek bir sistem olduğu ve sistemin en önemli istasyonunun Ayrılıçeşme olduğu yönünde...
Resim

Giriş çıkış- yerleri istasyon yapısının en doğu kısmında kalıyor, bu istasyonla E-5 arasında da bayağı bir kot farkı var ve metrobüse bir hayli yürüme mesafesi de olacak. Gelip geçerken gördüğüme göre istasyon çalışmaları bir hayli ilerlemiş durumda yaklaşık olarak 20m derinliğe kadar inildi(en üst kottan).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Pzr, 2009 11:39

İstasyon yerleri ve giriş bilgileri çok güzel iyi oldu bizim için, fakat şöyle bir soru takıldı aklıma mesela Acıbadem için, o istasyonun tam konumunu çıkartamıyorum ama Acıbadem tarafında doğru rakım hızla yükseliyor diye biliyorum acaba o resimde biraz daha yukarıdaki sokaktan veya sağda kalan sokağın altından bir galeri ile yukarıdan bir giriş verilemezmiydi, sonuçta galerilerde yürüyen bantlar ve merdivenler olacağı için bu rakım farkından erişimi biraz daha kolaylaştırmış olurdu diye düşünüyorum.

Ama olabilir miydi tabi? :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Ağu Pzr, 2009 12:32

1 ve 3 nolu girişlerin arasında tahminen 10m kot farkı var, ben girişlerin bu istasyon için girişlerin yeterli ve uygun konumlandırıldığını düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Ağu Pzr, 2009 14:55

Bence 1 numaranın köprü karşısında bir giriş daha olmalıydı.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Pzr, 2009 21:28

Arkadaşlar daha önce sözünü ettiğim Rijit Katener sistemine ait bir resim, benim en son aldığım bilgide Kadıköy-Kaynarca hattı Rijit Katener sistemi ile imal edilecekti. Bu katener sistemini ilk Paris RER de görmüştüm. Burada da banliyö ve normal trenlerin geçiş yaptığı Südbahnhof yani Güney Gar altındaki tünel kesiminde bu katener tipi mevcut, tünel bitiminde ise normal katener sistemine geçiyor.

Resim

Biraz karanlık bir resim ama anlaşılıyor sanırım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Ağu Pzt, 2009 00:08

Esat bey, metro enerji beslemelerinde, 3.raydan avantajlı olmasının sebebi nedir, yada neden bu sisteme doğru bir kayma gözleniyor. Rijit katenerde vagonların üzerinde aynı trende olduğu gibi tutmaçlar mı oluyor yoksa, bunlar yine vagonların alt kısımlarından bir şekilde bağlantıyla mı gerçekleşiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 00:15

chenginer yazdı:Esat bey, metro enerji beslemelerinde, 3.raydan avantajlı olmasının sebebi nedir, yada neden bu sisteme doğru bir kayma gözleniyor. Rijit katenerde vagonların üzerinde aynı trende olduğu gibi tutmaçlar mı oluyor yoksa, bunlar yine vagonların alt kısımlarından bir şekilde bağlantıyla mı gerçekleşiyor.
Bununla ilgili elimde bir alıntı makale mevcuttu fakat makalenin sahibine bir türlü erişemiyorum aslında tamamını yayınlamam gerekiyor çünkü. Rijit katener ile ilgili bilgiyi alalı uzun zaman oldu şu an aklımda kalan pek bir şey yok, fakat teknik olarak aslında 3.ray ın tavana asılmışı gibi düşünebiliriz :) diğer taraftan mesajda bahsettiğim üzere normal katener ile birlikte kullanılabiliyor, fakat bildiğim ve gördüğüm örnekler üzere sadece tünel yapılarında kullanılabiliyor.

Bu konu ile ilgili yarın konu hakkında bilgili bir arkadaşımıza mail atarak detaylı bilgi isteyeceğim, dolayısı ile doğru kaynaktan almamızda fayda var benim söyleyeceklerim havada kalacaktır.

Rijit katener 3.ray gibi alttan enerki sistemi değil, resimdeki gibi tavandan asma yöntemi ile burada stadarm dediğimiz katener asma yöntemine benzer bir şekilde asılmış dibinde izolatörü ile birlikte bu istasyon yeni yapıldığı için muhtemelen en yeni teknik parçalardan birisidir, ve evet araçlar normal katener pantografı ile bu sistemden elektiriği alıyorlar, ama burada benim kafama takılan bazı şeyler olmadı değil.

Mesela katener hatlarında teller düz olarak ilerlemez sürekli olarak zik zak çizer, bunun sebebi Pantograf üzerindeki kömürü sürekli aynı noktadan yemesini önlemek, pantografın ömrünü uzatmak, aynı zamanda da bir noktadan yer ise oluşabilecek sorunların önüne geçmek, buna staggerleme diyoruz, yani pantografın katenerde sağa sola yaptığı gezintiye Staggerleme deniliyor :) yabancı bir kelimeyi ancak böyle türkçeleştirmişiz :) ama benim gördüğüm bu rijit dümdüz ilerliyordu, belki oldukça kısa bir tünel olması nedeni ile sorun edilmemiştir, fakat tamamı rijit katener sistemlerde nasıl bilmiyorum açıkçası. Bunu da yarın sorayım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Ağu Pzt, 2009 00:18

Ne yalan söyleyeyim burası İstanbul, hele hat 26,5 km olunca korkuyorum. Bilindiği üzere belkide dünyada ilk kez metro hattının üzerinde sondaj yapıp tüneli delmeyi başaran millet biziz, Allah korusun elektriğin şakası olmaz...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön