ist-T.07:01 » Zeytinburnu tramvay istasyonu aktarma problemi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bahsedilen yerde görünen üst geçidin sol kısmı zaten bir üst geçitten geliyor, dolayısı ile üst geçidi alt geçide çevirmek teknik olarak mümkün olabilir ama pratikte zor, ayrıca metro istasyonunun girişi mimari olarak üstten, resimde görülen üst geçitte bu üst girişin devamı, burada üst geçidin olabildiğinde geniş tutularak direkt perona indirilmesi belki olabilirdi ama o zamanda yolun aşırı daralması söz konusu, mevcut üst geçitten aşağı inen yolcularıda bir alt geçit ile tekrar Bağcılar tramvayının girişine almak mümkün değil çünkü burada yeterli alan yok, maalesef bizde hatların planlaması bir bütünün parçaları olarak değil sonradan üzerine inşaa yöntemi ile yapılmakta, bu sonrada inşaa kısmında önceden katlı metro istasyonları ve tramvay erişimleri planlanmadığı ve inşaa edilmediği için sonradan yaptığınız her şey yama gibi duruyor, ha bu sonradan kesinlikle olmaz demek değil, tabii ki olabilir ama çevredeki tedbileri ona göre aldıysanız gerekli istimlakleri yapıp yolları ayarladıysanız olabilir, zaten toplu taşımacılıkta bu tasarım bilincine varınca bu konuların tartışıması da ortadan kalkacak ama bunu çok zor görüyorum çünkü bu işlerde çalışanlar mesleki anlamda kendilerini geliştirmeyi reddeden bir bünyeye sahipler 

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Metrobüs ile Zeytinburnu raylı sistem ve otobüs duraklarını birbirine bağlayacak üst geçidin yapı elemanları bölgeye taşınmış sanırım 1 haftaya kadar bu üst geçidi tamamlayacaklar, fakat üst geçit çok basit, Esenler metro istasyonunu bilenler beni çok iyi anlayacaktır bu üst geçitler ikinci kışa varmaz bu hali ile, yazık akşam bebek arabası ile rampa kısımdan çıktık ve sonunda ne gördük sadece bir metal levha altında bir destek ile tutturulmuş tabii ki bizim ağırlımızı taşır kabul ediyorum ama bu rampayı özürlülere yaptık diyorlar biri tekerlekli sandalyesi ile gelse nasıl geçecek bu kıvrımlı levhanın üzerinden? İETT nin bir sürü elemanı var, hani şu zarar ediyoruz diye şikayet etmelerine sebep olan ama kontrolörlükleri sıfır hatta rakam ile 0!!
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bagcilar Tramvayina Gecis Sacmaligi
Yukarida bir fotograf yayinlamistim, buyuk bir heves ile burada bir kaldirim duzenlemesi yapildigini (ne kadar safim) ve bu duzenleme ile Bagcilar tramvayi ve bu tramvaydan otobus duraklarina gecisin rahatlayacagini ummustum (ne kadar aptalim)
Gecen hafta sonu bu duzenlemenin bitmis oldugunu, ve kaldirima bir cm bile genisleme verilmeden yola bir serit verilerek yolun 3 serite cikarildigini gordum, haydi neyse dedim bari yolu genisletmisler, tabi biraz izledim burada ne olmus diye
ne olmus biliyormusunuz 3 serit yolu 2 serit olarak kullaniyor bizim harika suruculerimiz
yani yapilan yol cok kaba bir tabir ile bir ..ka yaramamis, olan Tekzen in park alani ile Bagcilar yolcularina olmus, makinem yanimda yoktu cekemedim ama 2 Ocak ta Istanbul da olacagim ve bu duraktan gececegim cep telefonu ile hala duzeltilmemis ise o okuzlugu de fotograflayacagim, bahsettigim sey su, trafik lambasini yeni kaldirima almislar ama alirken Bagcilar tabelasini ters takmislar
artik Bagcilar tabelasi Tekzen i gosteriyor
hahahahahah
Gecen hafta sonu bu duzenlemenin bitmis oldugunu, ve kaldirima bir cm bile genisleme verilmeden yola bir serit verilerek yolun 3 serite cikarildigini gordum, haydi neyse dedim bari yolu genisletmisler, tabi biraz izledim burada ne olmus diye







- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Uğur yutup seni fena bezdirmiş anlaşılan
fena bir yöntem değil benim videolar içinde bir çözüm düşünüyordum bakalım. Yukarıda dikkat çektiğin nokta önemli bu hattaki sefer sarkmalarının iki sebebi var birisi Mithapaşa Akşemsettin arasındaki bu bölüm diğeride Hocapaşa, Hocapaşa da geçmişte bir trafik düzenlemesi yapıldı bir nebzede etkisi oldu diye biliyorum, bu bölge için ise yer altına alınma çözümü sunuldu ve kabul edildi ama ben buna ısrarla karşıyım tramvayı yer altına alarak metro yapamazsınız, bunun adına hafif metro diyemezsiniz, böyle bir kural yok ama böyle bir adlandırma da yok, böyle bir yöntem var doğrudur ama bu yöntem ya sistemin kabul etmesi yada kurulumun buna göre yapılması ile mümkün bildiğim örnekler Viyana daki U3 ve U4 ün bir kısmı ile U6 Stadbahn denilen sistemden devşirmedir yani bizim banliyö hattına yapacağımız gibi zaten ayrılmış ve izole bir alanda uzun peronlar ile yoğun yolcu talebini karşılayabilecek istasyonlara sahip bir hattın sinyalizasyon ve makas yapısını geliştirip otomasyon ile metro yapabilirsiniz, ya da Brüksel deki gibi hattı metro için inşa edip metro kapasitesine gelene kadar tramvay araçları ile çalıştırıp adına premetro diyebilirsiniz ama hattı tramvay için inşaa edip sonra bir kısmını yer altına alıp buna metro derseniz komik oluyor.
Bu bölgede bir yer altı çözümü doğrudur ama ismine lütfen metro demesinler, bana kalırsa yer altına alınmadan bölgedeki ambarlar, demirciler sitesi ve mahalle arası tekstilcileri buradan uzaklaştırılır ise zaten nakliye ve servis otosu trafiği olmayacağı için tramvay hattı rahatlayacaktır, ha yer altına yine de alınsın mı alınsın, alınsında yukarısıda düzgün bir kent gibi tasarlansın, Uğur' un resmini çektiği kavşakta daha geçen yıl bir çalışma yapıldı ve yer altı otoparkı yapıldı yahu, bu otoparkı yapana kadar yer altından Adliye ve Stad a kadar devam etse idiniz, aynı kavşağın altına bir de tramvay kavşağı yapsa idiniz, sonra mevcut hattı kesip Cevizlibağ dan bu bahsettiğim yer altı bağlantısına bağlasa idiniz sistem Zeytinburnu nuna kesintisiz gideceği gibi bir ikinci tramvay hattına daha kavuşacaktı, sonra yine mevcut tramvayın altına bir tünel daha yapıp iki tramvay hattını fizible olarak çalıştırmak mümkündü ama maalesef tramvaylara karşı bir yönetim, metro metro diye tutturan yerel yönetimlerinde susturulması gerekince herhalde böyle oluyor.

Bu bölgede bir yer altı çözümü doğrudur ama ismine lütfen metro demesinler, bana kalırsa yer altına alınmadan bölgedeki ambarlar, demirciler sitesi ve mahalle arası tekstilcileri buradan uzaklaştırılır ise zaten nakliye ve servis otosu trafiği olmayacağı için tramvay hattı rahatlayacaktır, ha yer altına yine de alınsın mı alınsın, alınsında yukarısıda düzgün bir kent gibi tasarlansın, Uğur' un resmini çektiği kavşakta daha geçen yıl bir çalışma yapıldı ve yer altı otoparkı yapıldı yahu, bu otoparkı yapana kadar yer altından Adliye ve Stad a kadar devam etse idiniz, aynı kavşağın altına bir de tramvay kavşağı yapsa idiniz, sonra mevcut hattı kesip Cevizlibağ dan bu bahsettiğim yer altı bağlantısına bağlasa idiniz sistem Zeytinburnu nuna kesintisiz gideceği gibi bir ikinci tramvay hattına daha kavuşacaktı, sonra yine mevcut tramvayın altına bir tünel daha yapıp iki tramvay hattını fizible olarak çalıştırmak mümkündü ama maalesef tramvaylara karşı bir yönetim, metro metro diye tutturan yerel yönetimlerinde susturulması gerekince herhalde böyle oluyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aslında hemfikiriz, ama Köln, Essen veya Stuttgart gibi şehirlerde aynen böyle yaptılar. Zamanla tramvay şebekeleri metrolaştı, hatlara U harfini eklediler, o kadar. Köln'de tramvay ile bizim deyişimizle hafif metro bazı istasyonları beraber kullanıyor, peronlar ona göre bölük, bir kısmı yüksek, bir kısmı alçak. Yani, tüm bu şehirlerde U-metrosu var diye görünüyor, ama Almanya'da -aslında- hakikaten metroya sahip sadece Berlin, Münih ve Nürnberg var. Buna Hamburg da eklenir, ama 3 hattı var ve çoğu bölümlerde yerüstünden gidiyorlar. Frankfurt am Main da biraz eklenebilir, ama o da sadece "hafif" tipten. Geri kalanlar tramvay devşirmesi. Ama yine de ilerlemiş hâlleri var, Essen'deki U17 veya U18 bizim Havalimanı hattı gibi sayılabilir. Karlsruhe'de ise hiç metro var diyen yok, ama oranın hibrid tramvayları bizim metroyu bile ardda bırakır, tramvay-treni derler, bilgi (Almanca, başka dillerde de gösteriliyor, ama daha kısa): http://de.wikipedia.org/wiki/Tram-Train.ama hattı tramvay için inşaa edip sonra bir kısmını yer altına alıp buna metro derseniz komik oluyor
B. Alabay
- AyLiN
- Aylık Paso
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50
Zeytinburnu istasyonu
evet beni en seven istasyonlardan birtanesi sanırım
.
Bir kaç ay önce eşim artık duraktan indikten sonra Merter tarafına çok kolay geçiliyor üst geçit yapmışlar demişti, tabi hal böyleyken hemen bir deneme seferi yapmaya karar vermiştik. Yaptıkları üst geçit allaha emanet
, gidip görmeniz lazım. Tenekeyi andiran malzemeden ykarı çıkıyorsunuz üst geçite kadar ama oraya geçene kadar yıkılırmı aradaki boşluktan düşermiyim neden altında destek yok niye böyle aptalca birşey yapmışlar düşüncelerinden kendinizi alıkoyamıyorsunuz.
İstasyon hakkında artık zaten yorum yapmıyorum yeterince yaptığımı düşünüyorum, ama hata üzerine hata yapılması insanı gerçekten düşündürüyor. Mühendisim diye elleri ceplerinde gezenlere sormak istiyorum bu Projeleri ne zaman cizdiniz? Kaçarkenmi? yosa...?
Birşey yaparken ilerisinide düşünün aman şimdi yapalım sonra bakarız diye diye zaten bu hale getirdiniz heryeri. Allah sizin gibi müdendislere AKIL bizim gibi vatandaşlarada SABIR versin.


Bir kaç ay önce eşim artık duraktan indikten sonra Merter tarafına çok kolay geçiliyor üst geçit yapmışlar demişti, tabi hal böyleyken hemen bir deneme seferi yapmaya karar vermiştik. Yaptıkları üst geçit allaha emanet

İstasyon hakkında artık zaten yorum yapmıyorum yeterince yaptığımı düşünüyorum, ama hata üzerine hata yapılması insanı gerçekten düşündürüyor. Mühendisim diye elleri ceplerinde gezenlere sormak istiyorum bu Projeleri ne zaman cizdiniz? Kaçarkenmi? yosa...?
Birşey yaparken ilerisinide düşünün aman şimdi yapalım sonra bakarız diye diye zaten bu hale getirdiniz heryeri. Allah sizin gibi müdendislere AKIL bizim gibi vatandaşlarada SABIR versin.
- gokhan aslan
- Aylık Paso
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46
söyleyin bana bağcılar yönünde oturmak suç mu??? e-5 yönüne gitmek isteyenin metrobuse binmek isteyenin yaşadığı çileler yağmur yağdığı zaman tekzene bakan caddenin adeta nehire dönüşmesi kısaca anlatayım durumu malum ben kabataş veya aksaray-havalimanı hattına gitmek istemiyorsam duraktan çıkmak istiyorsam ne yapmam lazım 2 turnike çıkışa ayrılmış turnikeden geçince kendini yolda buluosun özürlü olmayanların bindiği ve yakın zamanda bozulan asansörün olduğu üstgeçite ilerliyosun okadar kolay değil oraya ulaşmak bunu ancak yaşayan bilir ve e-5e inmek bence tek çözüm bağcılar-zeytinburnu-kabataş hattını birleştirmek aktarmyı sadece hafif metro tarafına vermek ki zaten aldığım duyumlar bunun yakın zamanda gerçekleşeceğini gösteriyor (ekstra bir yakarış olsun rte2009da büyük emeği geçen bir ilçe belediye başkanının ilçesine 2.el kaba tabirle dandik ktaların olması ?????)
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12