sam-T.03:01 » Samsun Raylı Sistemi "SamRay" İnşaat Süreci
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Eskişehir iyi bir model olabilir ama coğrafi açıdan Samsun farklı. Karadeniz bir defa. Şehir dğu-batı eksenine genişliyor. Biraz da güneye kayıyor. Ama kuzeye kayış yok. Çünkü deniz. Ama Eskişehir? Her yöne gider. Paris tipi bir sistem kurgulanabilir. Ama Samsun'da pek olmaz gibime geliyor. Şimdiki yapılan hat bence gayet iyi. Birde merkezden güneye bir hat inerse iyi olur. Ama burada öyle ağ mağ örümcek trikotaj gibi şeyler yolcu talebini karşılayabilir mi.
Neyse ben Sinopluyum. Her Sinoplu gibi bende Samsun'u severim. Hem komşumuz hemde abimizdir. O yüzden bu raylı sistem projesi beni heycanlandırıyor. Resimleri yüklemeye devam ediyorum.
Neyse ben Sinopluyum. Her Sinoplu gibi bende Samsun'u severim. Hem komşumuz hemde abimizdir. O yüzden bu raylı sistem projesi beni heycanlandırıyor. Resimleri yüklemeye devam ediyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet o viyadük geçişi çok hoşuma gitti, aslında kolaylık ile bir hemzemin geçit olarak yapılabilecek bir noktada, trafiği engellememek adına olsa gerek viyadük inşatı yapılacak, Mehmet sen bilirsin belki orası kent içi bir yol mu yoksa Karadeniz yolu mu? Eğer öyle ise zaten viyadük en doğru çözüm.
Diğer taraftan fotolar için teşekkürler.
Diğer taraftan fotolar için teşekkürler.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Afri Samsun
Viyadük Liman Kavşağı denen yere yapılıyor. Şehirlerarsı yololduğunu tahmin ediyorum. Biraz araştırayım bakalım.
Resimlere hız kesmeden devam:
Resimlere hız kesmeden devam:
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Kayseray'ın araçlarını beğeniyorum. Dış tasarımı güzel görünüyor. Samsun'da da olmasının mahsuru yok. Sanırım kredilendirme kuruluşlarının bazı teknik şartları oluyor. O şartları da bunlar karşılıyor gibime geliyor. Hesaplı kitaplı işler yani.
Neyse biz Karadenizin İlk Raylı Sistemini anlamaya çalışmaya resimlerimizle devam ediyoruz.
3 istasyonun uydudan görüntülenmesi: Denizevleri, Kültür Merkezi, Türk-İş İstasyonları
Neyse biz Karadenizin İlk Raylı Sistemini anlamaya çalışmaya resimlerimizle devam ediyoruz.
3 istasyonun uydudan görüntülenmesi: Denizevleri, Kültür Merkezi, Türk-İş İstasyonları
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Samsun' a ya da bir şehre özel araç tasarlamak demek maliyetleri korkunç arttıran bir etken, eğer yeni bir kaporta yapılsın diyorsanız bu hiçte kolay bir iş değil arkadaşlar, onun modelleme süreci dahi bu işi ne kadar uzatır sizce?
Evet kendisine özel araç tasarımı olan şehirler var, mesela Siemens' in ULF leri sadece Viyana' da kullanılıyor ama şimdi başka şehirlere de satılmaya başlandı, yine aynı şekilde Berlin metrosunun yeni araçları da sanırım sadece Berlin' de var, ama yanlış biliyor olabilirim. Bu konudaki yegane örneklerden birisi Madrid' tir ama orada da kendisi bir mühendis olan Belediye Başkanı aracın genel konseptini tasarlamıştır Birde Samsun' un toplam alacağı araç sayısı 18, böylesi bir düşünceye kalkıştığınızda büyük bir filo kurmanız gerekir ki toplamda fayda/maliyet analizinin ibresi sizden yana dönsün.
Evet kendisine özel araç tasarımı olan şehirler var, mesela Siemens' in ULF leri sadece Viyana' da kullanılıyor ama şimdi başka şehirlere de satılmaya başlandı, yine aynı şekilde Berlin metrosunun yeni araçları da sanırım sadece Berlin' de var, ama yanlış biliyor olabilirim. Bu konudaki yegane örneklerden birisi Madrid' tir ama orada da kendisi bir mühendis olan Belediye Başkanı aracın genel konseptini tasarlamıştır Birde Samsun' un toplam alacağı araç sayısı 18, böylesi bir düşünceye kalkıştığınızda büyük bir filo kurmanız gerekir ki toplamda fayda/maliyet analizinin ibresi sizden yana dönsün.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
O viyadük bana aynen Freiburg'un 1 numaralı tramvay hattının büyük Betzenhausen viyadüğünü hatırlattı. Viyadüğün başında 3 numaralı hat ayrılıp, sapıyor. Bir zamanlar orasını konuşmuştuk, kurp ve hız diye. Esat, videosunu göndermiştim sana.
Berlin metrosu Berlin'den başka yerde yok zaten. Veya var, Kuzey Kore'de var. Berlin bölündükten sonra ister istemez sistem doğuya da aitti, Pyöngyang da bundan yararlanabildi. Böyle şeyler ama bir şehrin böyle şeylerle ne kadar "yerleşmiş" olamsına da bakar. Eski Berlin tramvayı Berlin'de ve İstanbul'da vardı, sistem olarak (20/30'lu senelerde). Bugün artık küreselleşmiş bir dünya var. İlk gözde sadece ve sadece para, ne sistem, ne özellik veya kişilik. Bunu yapmak için hem tarih, hem sermaye gerek. Çekya'nın yerli tramvaylarını bilirim ... en eski Tarta'lar kale gibi, orta zamandan Tarta çirkin mi çirkin, ama dünyanın her yerine yayıldı (İkarus gibi). Ama en yeni koda'lar ... aman, gidin, görün! Esat, videoları var sende. İnsan dilini yutar. Siemens'e gerek bile kalmaz. Ben Alman tekniğini ne kadar sevsem de, O Combino'lar ile aram korkunç bozuk. Elimi sıkıştırdım, dizimi vurdum, kafamı çarptım, vaktimi kaybettim, tutunamadım, boşuna ayakta durdum ... ooof of! Ne pis şeyler. Freiburg'takiler. Basel ile Potsdam daha iyi tasarlanmışlarını aldılar. Ama ... hepsi cart diye yırtılıp çatladı. Neyse ki, onu zarla zorla becerdiler.
B. Alabay
Berlin metrosu Berlin'den başka yerde yok zaten. Veya var, Kuzey Kore'de var. Berlin bölündükten sonra ister istemez sistem doğuya da aitti, Pyöngyang da bundan yararlanabildi. Böyle şeyler ama bir şehrin böyle şeylerle ne kadar "yerleşmiş" olamsına da bakar. Eski Berlin tramvayı Berlin'de ve İstanbul'da vardı, sistem olarak (20/30'lu senelerde). Bugün artık küreselleşmiş bir dünya var. İlk gözde sadece ve sadece para, ne sistem, ne özellik veya kişilik. Bunu yapmak için hem tarih, hem sermaye gerek. Çekya'nın yerli tramvaylarını bilirim ... en eski Tarta'lar kale gibi, orta zamandan Tarta çirkin mi çirkin, ama dünyanın her yerine yayıldı (İkarus gibi). Ama en yeni koda'lar ... aman, gidin, görün! Esat, videoları var sende. İnsan dilini yutar. Siemens'e gerek bile kalmaz. Ben Alman tekniğini ne kadar sevsem de, O Combino'lar ile aram korkunç bozuk. Elimi sıkıştırdım, dizimi vurdum, kafamı çarptım, vaktimi kaybettim, tutunamadım, boşuna ayakta durdum ... ooof of! Ne pis şeyler. Freiburg'takiler. Basel ile Potsdam daha iyi tasarlanmışlarını aldılar. Ama ... hepsi cart diye yırtılıp çatladı. Neyse ki, onu zarla zorla becerdiler.
B. Alabay