ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Haz Cum, 2009 16:28

oglcan yazdı:Bir yerlerden 2010,bir yerlerden 2012 deniyor açılış tarihi için.Bu hızla giderse 2012'de bitebilir.Bazı arkadaşlarımdan aldığım bilgilere göre Köprü ayakları bu yıl içinde dikilecekmiş.
Köprü ayaklarının imalatı nerede yapılıyor? Hangi firma yapıyor? Çelik konstrüksiyon olacaktı ayaklar.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Haz Cum, 2009 23:20

Bugün Şişhane'den Emekyemez mahalle aralarında gezerken metro ile ilgili, seçimden önce yenilenen galvaniz tahtaperdelerin arasından geçtim, ve hiçbir gelişme,çalışma olmadığını gördüm.Bu iş daha çoook su kaldıracağa benziyor malesef. :(

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Cmt, 2009 08:09

Bari Galvanizler öbür seçime kadar dayanır mı Kemal abi? :) Onları da dandik yapmasalarmış.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Haz Pzr, 2009 15:18

Çalışmaların olmaması, Beşiktaş Metrosunun Şişhane'ye uzatılıp Beşiktaş'ın Yenikapı'da Marmaray'a bağlanması düşüncesi ile ilgisi olabilir. İBB bu konuda çalışma yaptığını söylüyor. Mevzubahis bağlantı Şişhne İstasyonu ile köprü arasındaki aç-kapa bölgesinde sağlanabilir. O yüzden projeler revize ediliyordur. Ama diğer konu ise köprünün çelik aksamının imal edilemsi sözkonusu. Eylül gibi montaja başlanacakmış. Buradaki aç-kapa 6 ayda bitebilecek bir iş. Çelik imlatındna sonraya da bırakılabilir. Tahminim çalışmlar bu sene sonuna doğru hareketlenecektir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Haz Pzr, 2009 16:25

Nasreddin Hoca gibi. Ne biçim binilmiş ata ...

Tasarım mı, yapım mı, işletme mi, kokoreç mi, hiç anlamadım!

Kardeşim, bunu yapan bir grup oluştur, otursun, tasarlasın, başla, yap. O kadar zor muydu şimdi? He, İstanbul tabiîki Berlin, Paris, Londra gibi olamaz, her nedense ...
Peki, New York bile, ki o kadar salata olmuş zamanında, becermiş ... Tokya ortada ...?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Haz Pzt, 2009 08:14

alabay yazdı: O kadar zor muydu şimdi? B. Alabay
Hemde nasıl zor biliyormusun? Bu ülkede nefes almak bile bir başarıdır. Yaşamaya çalışmak bile bir başarıdır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Haz Pzt, 2009 09:07

O zaman bir gün seçmeli, güzel bir reset yapmalı. O günden itibaren televizyonda dersten başka bir şey yok! Ders, ders, ders! Eğitim! Kültür! Evden çıkma yasağı ile beraber. Bak n'oluyor ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 16:01

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=7935#7935

KOSKA-YENİKAPI ARASINDA TOPU TOPU 50 M KAZILMAYAN TÜNEL KALMIŞ. 1 aylık iş ama Yenikapı kazılarının bitmesi lazım. Onda da hedef 2010 sonu. 2011'e sarkar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Haz Çrş, 2009 15:04

2011 e kesin sarkar, çünkü kazdıkça yeni bir şeyler bulunuyor ve oradaki kazı sanki asla bitmeyecek gibi, Başar her ne kadar tarih tarihe saygı falan dese de ben yine tekrar ediyorum tarihin bu kısmı beni hiç ilgilendirmiyor, Sultanahmet te bulunan eski Bizans Sarayı nın üstüne otel yapılsında demiyorum ama burada bir kentin geleceği planlanırken, hala çanak çömlek için işin uzatılmasını da anlayamıyorum, gemi çıktı tamam kardeşim konserve ettiniz aldınız götürdünüz, adam çıktı onu da anladık Allah rahmet eylesin iyi bilirdik merhumu ee ulan daha ne?

M1,M2, Marmaray ancak hepsi birden açılış yapılacak ve ben bunun 2012 den önce olacağını ihtimal vermiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Haz Çrş, 2009 15:53

Seni ilgilendirmiyor, ama işte orası sadece "sana" ait değil, insanlığa da ait. Bu "küresel" düşünce henüz herkeste tam belirmedi, biliyorum. Ama İkibin sene evvel neredeydik? Bin sene evvel neredeydik? Şu an neredeyiz? Bin sene sonra nerede olacağız? İkinci etap – ikibin sene evvel bugünün İstanbul'unda kim ne yaptı? Bin sene evvel? Bin sene sonra? İşte, insanlar böyle gezip, karıştığı için, insanın kültürü insana ait, o onun, bu benim, al bu da senin olmuyor bir yerden sonra ...

Teknik açıdan yine de, gözle göre göre işin içine dalacağına, tasarlayan gider, altından ve etrafından kazmaya çalışır. Bizde bu mantık ve teknik henüz çok eksik gibi görünüyor. Ayol (!), İstanbul'un ne olduğunu yeni mi keşfediyoruz?! Bilmiyor muyduk? Ona göre neden yapamiyoruz? İstanbul Astana değil işte! Ikına kıkına yapacaksın. Yoksa başkası yapar, veya kimse yapmaz, derdi yine İstanbullu'ya patlar maalesef.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

UNESCO İÇİŞLERİMİZE MÜDAH

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Haz Prş, 2009 10:41

http://www.yapi.com.tr/Haberler/istanbu ... 70108.html

"Haliç’e metro köprüsünden vazgeç"

"Heyet, Haliç’te yapılması düşünülen ve görsel hali çoktan belirlenmiş olan yeni metro köprüsü inşaatının yüksek kuleli ve asma köprü yapısının, üzerine inşa edilmesi düşünülen toprağın, buradaki binalar ve özellikle de Süleymaniye Camii üzerinde belirgin biçimde olumsuz ve kötü etkilerinin olacağı kaygısını taşıyor. Heyet, hükümeti bu projeden vazgeçmesi ya da alternatif başka öneriler geliştirmesi yönünde uyarıyor."

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Haz Prş, 2009 12:55

Köprü o kadar tantanalı plânlanmasıydı, belki daha iyi olurdu.
O "toprağın" kelimesi ne güzel kulak domates dolması olmuş öyle ... "durağın" demek istemişlerdir ... geri kalan herşey bence çok doğru!

Çok ilginç ve tesadüfe bak! Şimdi havadislerde Sevilla'dan canlı bir yayında durumu sordular, Dresden'deki dört şeritlik bir köprü yüzünden çıkan UNESCO problemini görüşülüyor (aynı bizdeki gibi, rütbe gider mi diye). Sonuç yok henüz, ama Dresden başkanı demiş ki, lûtfen bekleyin ve köprü yapıldıktan sonra karar verin. O köprü Dresden'in tarihî dokusunu ve görünüşünü bozmuyor, tam tersi, Dresden'in yaşar ve gelişir bir şehir olduğunu simgeliyor ...

Buna bir bakınız, bakalım ve takip edelim!

B. Alabay

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön