fr-TS.21 » Paris Toplu Taşımacılık Sistemi
- Kemal Çevik
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44
Kısmet bugüne imiş
Chatillon-Viroflay tramvayı yıllardır konuşulan bir proje ama ne olacak, nasıl olacak daha belli değil.
Paris'in çevresinde banliyöden banliyöye olan ulaşımı şehri kateden RER ve metro hatları yerine bir çevre yolu mantığı ile ama ray üstünde yapmak en büyük amaç. Böylece suriçinde anormal düzeye ulaşmış yoğunluk azaltılacak.
İki çember yapılması düşünülmekte ki birincisi bir hayli şekillenmiş durumda T1+T2+T3. Şimdilerde bunları birbirlerine bağlama çalışmaları sürmekte.
Ikinci etap ise bu linkte görülen, dış çemberin ilk parçası, Hesapça inşaat 2007 de başlamış ve hat 2011 sonu, 2012 de hizmete girecekti ama henüz daha bir çivi çakılmış değil, bu kriz ortamında da ne olur bilinmez
http://extension-reseau.ratp.fr/recherc ... rojet.html
Bu linkte daha detay var.
Görüşmek üzereKemal ÇEVİK
Paris'in çevresinde banliyöden banliyöye olan ulaşımı şehri kateden RER ve metro hatları yerine bir çevre yolu mantığı ile ama ray üstünde yapmak en büyük amaç. Böylece suriçinde anormal düzeye ulaşmış yoğunluk azaltılacak.
İki çember yapılması düşünülmekte ki birincisi bir hayli şekillenmiş durumda T1+T2+T3. Şimdilerde bunları birbirlerine bağlama çalışmaları sürmekte.
Ikinci etap ise bu linkte görülen, dış çemberin ilk parçası, Hesapça inşaat 2007 de başlamış ve hat 2011 sonu, 2012 de hizmete girecekti ama henüz daha bir çivi çakılmış değil, bu kriz ortamında da ne olur bilinmez
http://extension-reseau.ratp.fr/recherc ... rojet.html
Bu linkte daha detay var.
Görüşmek üzereKemal ÇEVİK
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet küresel kriz muhakkak, kurumların yatırımlarını etkileyecek, Fransa en azından araç alımlarını kendi ülkesinden gerçekleştirdiği için nispeten şanslı sayılabilir diye düşünüyorum ama bu ülkede de tramvay projelerinin krize kurban gitmesi yazık olur.
Ayrıca düşünceyi çok olgun buluyorum, sizinle yapmış olduğumuz Paris gezisinde edindiğim izlenim zaten kent içinde tramvay hatlarına pek gerek kalmadığı, korkunç bir metro/RER kombinasyonu ile zaten her yerin kat edildiği ve bunun iyi işleyen bir de otobüs sistemi ile desteklenmiş olması kent içine tramvay yatırımını gereksiz kılıyor, ama bu noktada kentin dışarıdan sarmalayan bir tramvay şebekesinin planlanması benim çok hoşuma giden bir düşünce idi, İstanbul' daki tramvay düşmanlığı ile karşılaştırdığımda Avrupa ve Amerika' nın önemli kentlerinin yeniden kent içi hafif raylı sistemlere dönüş yapıyor olmasını manidar buluyorum. Malum biz hep 100 yıl geriden takip ediyoruz.
Ayrıca düşünceyi çok olgun buluyorum, sizinle yapmış olduğumuz Paris gezisinde edindiğim izlenim zaten kent içinde tramvay hatlarına pek gerek kalmadığı, korkunç bir metro/RER kombinasyonu ile zaten her yerin kat edildiği ve bunun iyi işleyen bir de otobüs sistemi ile desteklenmiş olması kent içine tramvay yatırımını gereksiz kılıyor, ama bu noktada kentin dışarıdan sarmalayan bir tramvay şebekesinin planlanması benim çok hoşuma giden bir düşünce idi, İstanbul' daki tramvay düşmanlığı ile karşılaştırdığımda Avrupa ve Amerika' nın önemli kentlerinin yeniden kent içi hafif raylı sistemlere dönüş yapıyor olmasını manidar buluyorum. Malum biz hep 100 yıl geriden takip ediyoruz.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tanıtım yazısı uzun olduğu için ileri geri gitmek zor olmasın diye düşünmüştüm, araya bir yere de ekleyebiliriz, konunun ilk mesajında da Paris işletmecisinden link vermiştim zaten oradan açılıp beraber göz atılabilir diye.
Ayrıca bu linkte de sitemizde Paris haritası var.
http://www.ulasimturkiye.com/images/mapper/paris.jpg
Ayrıca bu linkte de sitemizde Paris haritası var.
http://www.ulasimturkiye.com/images/mapper/paris.jpg
- Kemal Çevik
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44
Ile-de-France
Linki açmadan önce koltuğunuza sıkıca oturmanızı tavsiye ederim
http://www.transilien.com/web/webdav/si ... eauIDF.pdf
Ortadaki beyaz bölgenin detayları Esat'ın linkinde, bu Istanbul ile karşılaştırırsak Çorlu-Gebze arası
Kemal ÇEVİK
http://www.transilien.com/web/webdav/si ... eauIDF.pdf
Ortadaki beyaz bölgenin detayları Esat'ın linkinde, bu Istanbul ile karşılaştırırsak Çorlu-Gebze arası
Kemal ÇEVİK
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şu an gününü hatırlamamak ile birlikte Paris te yıl içerisinde bu konuda bir yarış düzenleniyor diye duymuştum, sanırım Paris gezisinde Kemal Çevik ağabeyimiz anlatmıştı. Yani bir başlangıç ve bir de bitiş noktası veriliyor yarışmacılara ve bu güzergahı sadece toplu taşıma araçlarını kullanarak en kısa sürede tamamlamak hedefleniyor Otobüs hatları yarışa dahil mi bilmiyorum ama biraz araştırmak lazım bu konuyu, enteresan aktiviteler arasında bahsedilebilir.hasancicek37 yazdı:Yuhh!! Hatta bakın..Bütün raylı sistemleri kullanarak dolaşmak çok zevkli bir o kadar da zor olur..Böyle bir sistemi İstanbul'da görmeyi çok isterim..Allah'ım bize de nasip et
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu başlığa çok az resim eklemişim, o zaman niye böyle bir yanlış yaptım acaba, biraz renklendirelim bakalım.
Paris in enteresan metro girişlerinden birisi
Hız rekoru kıran TGV(AGV) parça pinçik edilip sergilenen vagonlarından birisi
Paris belediye otobüslerinden 2 kare
Burası Etoile istasyonu olsa gerek, tabelalarında öyle yazıyor bakınca hatırlayamıyorum ama devasa, katedral gibi istasyon
Paris metro vagonlarından 2 kare
Gare Du Nord, Kuzey garında yakaladığım hızlı trenler üstte yan yana bir SNCF bir de EuroStar treni, altta ise Thalys treni
bunlarda Paris tramvaylarından kareler, üstte 2 numaralı hattın Citadisi, altta ise 3 numaralı hattın ferah gepgeniş tramvay araçları bunlarda Citadis fakat model numaralarını şu an hatırlayamadım.
Bir de bir iki gün önce nette dolanırken bu 3 numaralı tramvay hattının uzatıldığı ile ilgili bir şeyler okudum, bu geziyi yaptığımız tarihte Kemal Çevik abimizde bu konu ile ilgili bir şeyler anlatmıştı. Günümüzde Paris kent içine yeniden tramvay hatlarının inşa edilmesi düşünülmüyor ama kenti çevreleyen bir kuşakta ve bu kuşaktan dışarı doğru tramvay hatları planlanıyor ve inşa ediliyor. Tramvay düşmanlarına duyurulur, gözünüzü açın biraz, bak örnek aldığınız ülkeler bile yeniden dönüyor bu sisteme, bütün işlerde örnek alınır ama konu tramvay olunca ne hikmetse gözler kapanıyor.
Paris in enteresan metro girişlerinden birisi
Hız rekoru kıran TGV(AGV) parça pinçik edilip sergilenen vagonlarından birisi
Paris belediye otobüslerinden 2 kare
Burası Etoile istasyonu olsa gerek, tabelalarında öyle yazıyor bakınca hatırlayamıyorum ama devasa, katedral gibi istasyon
Paris metro vagonlarından 2 kare
Gare Du Nord, Kuzey garında yakaladığım hızlı trenler üstte yan yana bir SNCF bir de EuroStar treni, altta ise Thalys treni
bunlarda Paris tramvaylarından kareler, üstte 2 numaralı hattın Citadisi, altta ise 3 numaralı hattın ferah gepgeniş tramvay araçları bunlarda Citadis fakat model numaralarını şu an hatırlayamadım.
Bir de bir iki gün önce nette dolanırken bu 3 numaralı tramvay hattının uzatıldığı ile ilgili bir şeyler okudum, bu geziyi yaptığımız tarihte Kemal Çevik abimizde bu konu ile ilgili bir şeyler anlatmıştı. Günümüzde Paris kent içine yeniden tramvay hatlarının inşa edilmesi düşünülmüyor ama kenti çevreleyen bir kuşakta ve bu kuşaktan dışarı doğru tramvay hatları planlanıyor ve inşa ediliyor. Tramvay düşmanlarına duyurulur, gözünüzü açın biraz, bak örnek aldığınız ülkeler bile yeniden dönüyor bu sisteme, bütün işlerde örnek alınır ama konu tramvay olunca ne hikmetse gözler kapanıyor.