ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Mar Pzt, 2009 21:14

Kirazlı aktarma istasyonu ya, başlangıçta Kirazlı-Başakşehir işletmesi olacak ya, Başakşehir'den gelen araç öbür hatta geçip tekrar geri gider diye düşündüm.

Ama bunları düşünürken aklıma bir şey geldi. O duvar ray hattının üst katına denk geliyor. Belki alttaki ray hattında böyle bir duvar yoktur. (Yokmudur?)

Yoksa makassız da bu işletme olabilir mi?


Bu arada resimde görülen tünel beton segmentlerinden anlaşıldığı gibi TBM çalışması hala devam ediyor demektir. Kirazlı-2 İstasyonu'ndan Mahmutbey'e doğru. (Kirazlı-1 ile Kirazlı-2 arası kazısı tamamlanmıştı.)

Bir diğer konu ise bu BEYAZ TÜPLER'de bana kaba inşatın devam ettiği izlenimini veriyor. Esenelrde de bu tüplerden vardı. Ama kaldırıldı. İşi bitti yani. Fark var dediğim resimdeki vinçin kaldırılması gibi.

Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 02 Mar Pzt, 2009 21:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Mar Pzt, 2009 21:25

Heh şimdi tamam, peki istasyonun çıkışı ne alemde? sonuçta bu hat ileri doğru devam edecek ve ilk etapta burada belkide araçlar geceleme de yapacaklar, dolayısı ile Aksaray' ı düşün bir kuyruk hattı vardı, burada da bir kuyruk hattı bırakılacak ve makas bölgesi bu kuyruk hattı içinde olacak olabilir.

Bir diğer ihtimal belkide tünelin içinde vardır, ki zaten uzun bir süre Kirazlı-Başakşehir çalışacak ise makasın olabildiğince yakın olması lazım (ama istasyonun dibinde olması şart değil) bu sayede daha sık frekansta işletme yapılabilir, başka türlü bir işletme de zaten ring seferi olur herhalde ama anlamsız olur koca bir hattı bir trenle gidip gelecek hal yok.

Dediğim gibi bence ya istasyonun Bakırköy istikametine bir kuyruk hattı yapılır, ya da zaten tünelin içinde bir kruvazman makası vardır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Mar Pzt, 2009 21:29

O resmin devamı olan güney tarafında Bakırköy'e devam eden kuyruk denilebilecek alanda bu:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Mar Pzt, 2009 22:19

Evet segmanların orada olması inşaatın devam ettiğini gösteriyor, Marmaraya başlığında da anlattığım gibi segmanlara projeye özel üretiliyor, (kurp bölgeleri için) dolayısı ile bu TBM nin çalıştığı anlamına geliyor, o beyaz tüplerde yine bildiğim kadarı ile segmanların arkasına sıkılan özel beton karışımını oluşturan malzemeler, oradan pompalanarak ve karışarak TBM ye gidiyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Mar Pzt, 2009 23:48

Geçen 10 günde TBM kazısı yapıldığından dolayı emniyet olsun diye İSTOÇ TEM'in oradaki güney yan yol trafiğe kapatılmıştı. TBM'ler oradan geçtiği için bugün trafiğe açılmıştı. TBM'ler tam gaz Mahmutbey'e ilerliyor.

Kazı programında burası 10 kare olarak görülüyordu tabelada. Sanırım her bir kare ya bir haftayı yada 5 günlük dilimleri, yada 100 m'yi gösteriyor.

Ama TBM'lerin Mahmutbey'e SON 700 M'YE GİRDİĞİNİ MÜJDELERİM.

700/20=35 GÜN SONRA MAHMUTBEY'DE. HADİ 45 OLSUN.

Resim

Bahsettiğim kazı planı tablosu bu. 10 kare.
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Mar Pzr, 2009 11:08

Uuzn zamandır aradığım hatta bu sitede size de sorduğum bilgiyi sonunda buldum. Başakşehir 5. Etap'tan başlayan TBM kazısının başlangıç tarihi:

3 Şubat 2007 imiş. Resimden anlaşıldığı kadar bir kaç hafta montaj sürse Şubat sonu gibi başlamış sayılır. Tam 2 sene olmuş. 2 senede 9 km'likbir tünel kazısı başarı sayılabilir.

Temmuz 2006'da Başakşehir'de şantiye çalışmaları başlamıştı. Demek ki 6 ayda ancak TBM kazısı yapmaya uygun hale gelebiliyor.

Son olarak 15-20 gün içinde TBM kazısı tamamlanmış olacak. NİSAN ayının en önemli gündemi bu.

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Olimpiyatköy'den Bahçeşehir'e Uzayacak

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Nis Pzr, 2009 21:15

http://www.iett.gov.tr/metin.php?no=143

Entegrasyon durumu :

·Olimpiyat Köyü’nde Ispartakule (Bahçeşehir) Metro Hattı ile.

Olimpiyatköy'den sonra Altınşehir, Ispartakule üzerinden Bahçeşehir'e uzanması.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Nis Sal, 2009 12:08

Bu sabah Başakşehir Belediyesine gittim. Belediye Başkanı ile Ulaşım A.Ş'den bir yetkili kocaman harita üzerinde imar planlarına bakarak Olimpiyatköy Metrosunun BAHÇEŞEHİR'e uzatılması konusunu görüşüyorlardı. Malüm Bahçeşehir Belediyesi kapandı Başakşehir'e bağlandı. Belediye Binasında artık Başakşehir yazıyor. Bahçeşehir'de yönetim çok az oy almıştı. Yeni yönetim o bölgeyi kazanmak için prestij amacıyla sanırım metro getirmeyi düşünüyor. Öncelikli bir iş olduğu hissine kapıldım. Yöneticiler o şekilde idi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 15:59

Başakşehir bölgesine yerel yayınlanan bir dergi olan "Başakşehir Life" bu sayısında metro inşaatını gezmiş. Derginin internet sayfasını bulamadım. O yüzden bilgileri paylaşayım dedim. Dergi çalışmaları yerinde tespit etmiş ve resimler çekmiş. Resimlerde Olimpiyatköy Depo Sahasında çakılla kaplı yüzey var. Elektrik direkleri konulmuş. Ray döşenecek halde.

Olimpiyatköy İstasyonu'ndan İkitelli Köyiçine doğru giden viyadüğün üstünde raylar döşenmiş durumda. Sanırım daha da ileriye doğru tünel içinde de raylar döşenmiş. Katener telleri de çekilmiş. Şantiye şefi metro vagonlarının Mayıs ayında raylara indirileceğini söylemiş. İsenirse Mayıs'tan sonra insansız deneme seferlerine başlanabilirmiş.

Açılış için Topbaş'ın hedefi Ekim 2009 sonu imiş. Ama şantiyedeki şef bunun imkansız olduğunu söylemiş.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 May Cum, 2009 16:46

Katener?! Biz metrodan bahsetmiyor muyduk? Benim bildiğim metro katenersiz, alttan elektrik rayıyla çalışır, İstanbul metrosunda da katener hatırlamıyorum, tek o pırt hattında o hata yapılmıştı ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Cum, 2009 16:58

Dergideki resimlerde net olarak Olimpiyatköy Viyadüğünde katener telleri görülüyor. Biliyorsun bu kısım LRT olabilir. Yani Olimpiyatköy-Güney Sanayi arası ayrı bir hat. Haaalanı'ndan gelecek hat.

Başakşehir Metrosunda katener teli görmedim. Yani resim yoktu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cum, 2009 17:06

Metro katenersiz mi çalışır? Başar ne diyorsun sen Allahını seversen ya, bari sen yapma, ayrıca o yerden giden şeyde aslında bir katenerdir bence, adı öyle olmasa da.

Havai hatsız metro olmaz :) iyi güzel, farkında isen zaten pırt zırt a takılmayın dediğin halde bu mevzuyu en çok yapanda sensin, lrt diye bir şey yok arkadaşlar, kaç kere daha yazacağım yapmayın ya hepsi metro işte.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön