ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Turkuaz hat İBB'nin bir zamanlar düşündüğü Beşiktaş-Otogar Hattının, 2006'da yayınlanan çevre düzeni planı çerçevesin de biraz daha kuzeye çekilmsi ile oluştu. Bunda Tekstilkent lobisi ve Sultançiftliği Tramvayından bir hat istemek için imza toplayan Yunus Emre Mah. sakinlerinn katkısı olmuş olabilir. Birde Topbaş'ın Otoar'ı gözden çıkarması olabilir.alabay yazdı:Bu çizgilere bakınca, acaba yolcu akımı yöle midir diye düşünüyorum, meselâ o turkuaz hat ... bilmem yani.
B. Alabay
Ama turkaz hattın uğradığı mahellelerin her birinden Şişli'ye İETT otobüsleri var ve sabah akşam tıklım tıklım. Akşemsettin, Yıldız Tabya, Karayolları, Yeşilpınar gibi.
Ama ben Kağıthane veya Alibeyköy'den sonrası için çekincelerim var. Alibeyköy'den sonra GOP Merkez üzerinden Otogar'a gitse daha iyi olabilir diye düşünüyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
İBB öyle yapıyor. Benim önerim değil. Otogar bağlantısını önemsiyorum. Alibeyköy'den sonra GOP Merkez ve Otogar. Ama illada şart değil.
Ayrıca bilgi edinmeye sordum ray montajları devam ediyormuş.
Esenlerdeki viyadüklerle ilgili aklıma yeni bir senaryo daha geldi. Resimde R1, R2 ve R3 şeklinde resmettim. R3 yıkıldı. Resimde açısının oldukça genişçe olduğu görülüyor. Acaba şu an kullanılan R2'deki viyadük, eski istasyon iptal edilip yeni istasyon kullanılmaya başlanınca üste mi alınacak?
Yani R2; R1'in seviyesine mi çıkarılacak?
Diyceksiniz ki olmaz, o yol depoya gidiyor. O yüzden lazım. Ama R2 yükseltilince de depoya gidebilir. Çünkü Menderes'ten Esenler'e gelirken R1'den depoya ray bağlantısı yapılabilecek kotta. R2'den de bu şekilde hatta 2 tarafta müsait, bağlantı yapılabilir.

Mavi çizgi ile gösterdiğim kısım üste alınabilir mi?

Ayrıca bilgi edinmeye sordum ray montajları devam ediyormuş.
Esenlerdeki viyadüklerle ilgili aklıma yeni bir senaryo daha geldi. Resimde R1, R2 ve R3 şeklinde resmettim. R3 yıkıldı. Resimde açısının oldukça genişçe olduğu görülüyor. Acaba şu an kullanılan R2'deki viyadük, eski istasyon iptal edilip yeni istasyon kullanılmaya başlanınca üste mi alınacak?
Yani R2; R1'in seviyesine mi çıkarılacak?
Diyceksiniz ki olmaz, o yol depoya gidiyor. O yüzden lazım. Ama R2 yükseltilince de depoya gidebilir. Çünkü Menderes'ten Esenler'e gelirken R1'den depoya ray bağlantısı yapılabilecek kotta. R2'den de bu şekilde hatta 2 tarafta müsait, bağlantı yapılabilir.

Mavi çizgi ile gösterdiğim kısım üste alınabilir mi?

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dediğin gibi bir bağlantı yapılabilir, yani orada yeni bir yüksek viyadük yapılabilir ama bu bence biraz zorlama olur, yıkılan viyadüğün açısı bundan dahamı kötüydü ki?
Bir diğer konu sence, bir huninin hızla boşatılması için gerekli olan ağzını kapatarak, o huninin yanından bir delik açmak ne kadar doğru?
O kapatılsa da önemli olmayabilir dediğin yol, garaj sahasındaki tüm yolların bağlandığı ana çıkış noktası, aynı görevi görecek bir yol ancak depo sahasının diğer ucunda tünellerin giriş kısmında yapılabilir ki? Bu da bana pek mümkün görünmedi çünkü depo sahası ile tünel yaklaşımlarının kotu aynı değil. Senin aynı dediğin tek yer yeni Esenler istasyonunun çıkışı, burada her iki yöne de çıkış verilebilir ama her halukarda Aksaray ve Havalimanı yönüne çıkacak araçlar içi ekstra bir manevra gerekebilir, çünkü depo sahasında ilk yol araç yıkamadır, yıkanması gereken bir aracı buraya aldınız ama hatta da Otogar yönüne acilen bir araç vermek zorundasınız, senin bahsettiği bağlantıda bu aciliyet gerçekleştirilemez en az 4 manevralık bir işlem ile verilebilir. Tabii bu söylediklerim şu anki fiziki şartlara göredir, garaj sahasında bir düzenleme yapılacak ise bilemem. Fakat her zamanki gibi İETT yapar eder, ondan sonra Ulaşım al sen bu işi düzelt der
:)
Diğer taraftan bu gün istasyon bölgesini inceledim, istasyon girişindeki geçit, minibüs yolu seviyesinde değil, yine aynı yokuş aşağı yürünüyor, sadece eski jeton gişelerinin olduğu yerden düzeltilmiş yani düz ayak denilebilir ama bana göre düz ayak değil mesela
Bir de orada düz olarak istasyona giriş yine mümkün olamaz ki? Ben orayı bir türlü anlayamadım, üst geçit ray hattı seviyesinde, dolayısı ile orada depo yolu üzerinden geçen yolcular ya bir alt merdivene inip oradan peron katına tekrar çıkacaklar ya da üste çıkıp inmeleri gerekir, şu an ki inşaat durumu ve istasyon ilk inşaa edilirken yaptığım inceleme burada bir alta iniş olacağına inandırdır beni, ve muhtemelen bu eski istasyon kaldırıldıktan sonra o üsten geçişte daha geniş inşaa edilir, yoksa o genişlik oradaki yolcuyu tahliye etmez diye düşünüyorum, İETT nin kontrolör olduğu bir yer olduğu için ikinci bir metrobüs üst geçit faciası yaşanmasından korkuyorum
Bir diğer konu sence, bir huninin hızla boşatılması için gerekli olan ağzını kapatarak, o huninin yanından bir delik açmak ne kadar doğru?
O kapatılsa da önemli olmayabilir dediğin yol, garaj sahasındaki tüm yolların bağlandığı ana çıkış noktası, aynı görevi görecek bir yol ancak depo sahasının diğer ucunda tünellerin giriş kısmında yapılabilir ki? Bu da bana pek mümkün görünmedi çünkü depo sahası ile tünel yaklaşımlarının kotu aynı değil. Senin aynı dediğin tek yer yeni Esenler istasyonunun çıkışı, burada her iki yöne de çıkış verilebilir ama her halukarda Aksaray ve Havalimanı yönüne çıkacak araçlar içi ekstra bir manevra gerekebilir, çünkü depo sahasında ilk yol araç yıkamadır, yıkanması gereken bir aracı buraya aldınız ama hatta da Otogar yönüne acilen bir araç vermek zorundasınız, senin bahsettiği bağlantıda bu aciliyet gerçekleştirilemez en az 4 manevralık bir işlem ile verilebilir. Tabii bu söylediklerim şu anki fiziki şartlara göredir, garaj sahasında bir düzenleme yapılacak ise bilemem. Fakat her zamanki gibi İETT yapar eder, ondan sonra Ulaşım al sen bu işi düzelt der

Diğer taraftan bu gün istasyon bölgesini inceledim, istasyon girişindeki geçit, minibüs yolu seviyesinde değil, yine aynı yokuş aşağı yürünüyor, sadece eski jeton gişelerinin olduğu yerden düzeltilmiş yani düz ayak denilebilir ama bana göre düz ayak değil mesela

Bir de orada düz olarak istasyona giriş yine mümkün olamaz ki? Ben orayı bir türlü anlayamadım, üst geçit ray hattı seviyesinde, dolayısı ile orada depo yolu üzerinden geçen yolcular ya bir alt merdivene inip oradan peron katına tekrar çıkacaklar ya da üste çıkıp inmeleri gerekir, şu an ki inşaat durumu ve istasyon ilk inşaa edilirken yaptığım inceleme burada bir alta iniş olacağına inandırdır beni, ve muhtemelen bu eski istasyon kaldırıldıktan sonra o üsten geçişte daha geniş inşaa edilir, yoksa o genişlik oradaki yolcuyu tahliye etmez diye düşünüyorum, İETT nin kontrolör olduğu bir yer olduğu için ikinci bir metrobüs üst geçit faciası yaşanmasından korkuyorum

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Burada İETT'ye bir ithafda bulunmak gerekir. Sağlam viyadüğü niye yıktıklarını bende anlamadım. Kullanılabilirdi.Esat yazdı:Dediğin gibi bir bağlantı yapılabilir, yani orada yeni bir yüksek viyadük yapılabilir ama bu bence biraz zorlama olur, yıkılan viyadüğün açısı bundan dahamı kötüydü ki?
Hiç doğru değil tabi ki mühendislere sormak lazım?Esat yazdı:Bir diğer konu sence, bir huninin hızla boşatılması için gerekli olan ağzını kapatarak, o huninin yanından bir delik açmak ne kadar doğru?
Aksaray-Havaalanı Hattından gelen araçlar son seferini Havaalanı'na yapıp mı garaja giriyor? Aksaray mı? Yenibosna'dan Esenler'e gidiş Otogar'a ulaşıp makinist yer değiştirmesi ile mi oluyor? Birde Merter'de bir depo sahası inşaa ediliyor. M1 hattına giriş vermişler. Yolun kenarında.Esat yazdı:O kapatılsa da önemli olmayabilir dediğin yol, garaj sahasındaki tüm yolların bağlandığı ana çıkış noktası, aynı görevi görecek bir yol ancak depo sahasının diğer ucunda tünellerin giriş kısmında yapılabilir ki? Bu da bana pek mümkün görünmedi çünkü depo sahası ile tünel yaklaşımlarının kotu aynı değil. Senin aynı dediğin tek yer yeni Esenler istasyonunun çıkışı, burada her iki yöne de çıkış verilebilir ama her halukarda Aksaray ve Havalimanı yönüne çıkacak araçlar içi ekstra bir manevra gerekebilir, çünkü depo sahasında ilk yol araç yıkamadır, yıkanması gereken bir aracı buraya aldınız ama hatta da Otogar yönüne acilen bir araç vermek zorundasınız, senin bahsettiği bağlantıda bu aciliyet gerçekleştirilemez en az 4 manevralık bir işlem ile verilebilir. Tabii bu söylediklerim şu anki fiziki şartlara göredir, garaj sahasında bir düzenleme yapılacak ise bilemem. Fakat her zamanki gibi İETT yapar eder, ondan sonra Ulaşım al sen bu işi düzelt der:)
Eskiye oranla bakarsa düz ayak olmuş. Çok fazla aşağı yürünmüyor.Esat yazdı:Diğer taraftan bu gün istasyon bölgesini inceledim, istasyon girişindeki geçit, minibüs yolu seviyesinde değil, yine aynı yokuş aşağı yürünüyor, sadece eski jeton gişelerinin olduğu yerden düzeltilmiş yani düz ayak denilebilir ama bana göre düz ayak değil mesela
Yeni üst geçitten yürüyenler hemen perona ulaşabiliyorlar. Ama Carrefour'a bakan taraftaki perona ulaşmaları için ya üst ya alt geçit olmalı. Bende tam çözememiştim. Sende çözemediysen vardır bir cinlikEsat yazdı:Bir de orada düz olarak istasyona giriş yine mümkün olamaz ki? Ben orayı bir türlü anlayamadım, üst geçit ray hattı seviyesinde, dolayısı ile orada depo yolu üzerinden geçen yolcular ya bir alt merdivene inip oradan peron katına tekrar çıkacaklar ya da üste çıkıp inmeleri gerekir,

Eski istasyonun iptali ile devreye alınacak yeni istasyonda metro işletmesi devam ederken bazı işlerin devam edeceğini düşünüyorum. İşte tam bu esnada viyadük yükseltme gündeme gelebilir. Belki de gelmez. EMAY'a sormak lazım.Esat yazdı:şu an ki inşaat durumu ve istasyon ilk inşaa edilirken yaptığım inceleme burada bir alta iniş olacağına inandırdır beni, ve muhtemelen bu eski istasyon kaldırıldıktan sonra o üsten geçişte daha geniş inşaa edilir, yoksa o genişlik oradaki yolcuyu tahliye etmez diye düşünüyorum, İETT nin kontrolör olduğu bir yer olduğu için ikinci bir metrobüs üst geçit faciası yaşanmasından korkuyorum
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bu dediklerini doğrular mahiyette bugün istasyona ambalajı ile yürüyen merdivenlerin geldiğini gördüm. Ama üstten mi olur alttan mı olur anlayamadım.Esat yazdı: Ben orayı bir türlü anlayamadım, üst geçit ray hattı seviyesinde, dolayısı ile orada depo yolu üzerinden geçen yolcular ya bir alt merdivene inip oradan peron katına tekrar çıkacaklar ya da üste çıkıp inmeleri gerekir,
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mühendislikten ziyade işletme ile alakalı bir durum, tabii ki dediğin yerden de her iki yöne de çıkış olabilir ama aşağıda dediğin gibi mevcut Otogar sistemindeki gibi makinistin inip yön değiştirmesi falan lazım diğer türlü her iki yöne çıkış mümkün değil. Bu hattın ilk inşa halindeki durumu olsa mümkündü ama biliyorsun proje yer altına alınınca kot bayağı bir aşağı düşürüldü.Mehmet Kasım yazdı:Hiç doğru değil tabi ki mühendislere sormak lazım?
Eğer dediğin gibi bir çıkış olursa Makinistler bu sürüş yönü değiştirme işini iki sefer yapmak zorunda kalacaklar, Otogar a çıkacak araç için bir Esenler istasyonunun orda bir de Otogar' da, tabii eğer Havalimanı yönüne gidecekse. M1 in kenarındaki o çıkış 15 senedir var Mehmet, belki de daha fazla süredir, yeni bir şey değil, yeni yapılan depodan ekstra bir çıkışmı verilmiş? Yarın bir bakayım merak ettim, ama eskisini kast ediyorsan dediğim gibi o zaten yıllardır var? Ayrıca o park ve garaj sahası M1 e hitap etmez, T1 ve T2 araçları için yapılıyor (ki yetersiz kalacağı şimdiden öngörülüyor)Mehmet Kasım yazdı:Aksaray-Havaalanı Hattından gelen araçlar son seferini Havaalanı'na yapıp mı garaja giriyor? Aksaray mı? Yenibosna'dan Esenler'e gidiş Otogar'a ulaşıp makinist yer değiştirmesi ile mi oluyor? Birde Merter'de bir depo sahası inşaa ediliyor. M1 hattına giriş vermişler. Yolun kenarında.
Seferler ise şu şekilde, sefer bitiş saatinde bazı araçlar direkt Aksaray-Esenler yapıyorlar, bazılarıda Havalimanı yaptıktan sonra Otogar' dan Esenler' e dönüyorlar.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Esenler Yeni İstasyon'unda henüz raylar yerleştirilmemiş ama ray hatının döşeneceği yerde demir kazılar bulunmakta idi. Beton traversler üzerine ray konulmayacağını anladım. Rayın altı yükseltili beton şeklinde olacak. 2 rayın ortası boş olacak. Bu neye alamettir? Teknik olarak ne gibi artı veya eksi veya farklılık vardır?
Resimdeki değildi yani:

Buradaki gibi idi:

Resimdeki değildi yani:

Buradaki gibi idi:

En son Mehmet Kasım tarafından 03 May Pzr, 2009 12:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Uf, valla ben mühendis değilim, ama bununla ilgili birşeyler okumuştum ... Alman tarzı mıydı, değil miydi, unuttum, ama raylar betona fikse edildiğinde bir "kafeste" tutulurcasına, esneme veya gevşemeye müsaadesiz oluyor, böylece kaynak yerlerinde yarığa gerek kalmıyor ve o tipik "demiryolu" sesi kalkıyor. Burada trenler uçak gibi gider çoğu rayda, yani boya değil de ene de öyle fikse ediliyorlar. Ama metro veya banliyö gibi yerlerde boya fikse etmek daha mantıklı.
Yanılabilirim, ama bununla ilgili olabilir de.
B. Alabay
Yanılabilirim, ama bununla ilgili olabilir de.
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başar' ın açıklaması bana mantıklı geldi ama araştırmak lazım ya da bilenlere sormak lazım. Esenlerde ben dediğin gibi bir çalışma göremedim, sadece kuru beton zemin üzerinde bu temel betonundan çıkan inşaat demirleri vardı?
Ama alt resimde gösterdiğin sistem M2 de de kullanılmış olan sistem, üstteki resim ise beton travers sistemi yani ikisi birbirinden farklı şeyler Mehmet, beton travers betona fikse etmek demek değildir, travers sistemi balastlı yapıda kullanılıyor büyük çoğunluk ile, ve zaten şu anda inşaa edilen metro hatlarının hiçbirinde balastlı yapı öngörülmüyor ve yapılmıyorda, bunun teknik gerekliliğini yapan mühendisler daha iyi bilir ama genel olarak dünyada da böyle bir eğilim var. Yani o iki resim zaten birbirinden tamamen farklı şeyler.
Genleşme mantığına gelince Başar, zaten metro hatlarında bahsettiğin gibi o rayı kesen kesikler pek yoktur, o banliyö ve demiryolu sistemlerinde tercih edilmiş bir yapıdır ve acaba sadece ısıdan kaynaklanan genleşmeyi absorbe içinmi kullanılmaktadır? Metro hatlarında aynı sesi az çok veren şey İzole Cebre lerdir, onlarında kullanım amacı farklı bir şey zaten. İzole cebre sistemi tramvay hatlarında yok çünkü aracı raydaki kontaktan takip etmek mümkün değil (ya da zor tam bilmiyorum) Ama dikine yerine enine genleşmenin kontrolü falan dediğim gibi araştırmak lazım mantıklı geldi.
Ama alt resimde gösterdiğin sistem M2 de de kullanılmış olan sistem, üstteki resim ise beton travers sistemi yani ikisi birbirinden farklı şeyler Mehmet, beton travers betona fikse etmek demek değildir, travers sistemi balastlı yapıda kullanılıyor büyük çoğunluk ile, ve zaten şu anda inşaa edilen metro hatlarının hiçbirinde balastlı yapı öngörülmüyor ve yapılmıyorda, bunun teknik gerekliliğini yapan mühendisler daha iyi bilir ama genel olarak dünyada da böyle bir eğilim var. Yani o iki resim zaten birbirinden tamamen farklı şeyler.
Genleşme mantığına gelince Başar, zaten metro hatlarında bahsettiğin gibi o rayı kesen kesikler pek yoktur, o banliyö ve demiryolu sistemlerinde tercih edilmiş bir yapıdır ve acaba sadece ısıdan kaynaklanan genleşmeyi absorbe içinmi kullanılmaktadır? Metro hatlarında aynı sesi az çok veren şey İzole Cebre lerdir, onlarında kullanım amacı farklı bir şey zaten. İzole cebre sistemi tramvay hatlarında yok çünkü aracı raydaki kontaktan takip etmek mümkün değil (ya da zor tam bilmiyorum) Ama dikine yerine enine genleşmenin kontrolü falan dediğim gibi araştırmak lazım mantıklı geldi.