ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Beklediğim açıklamayı yapmışsın. Ama inşaat süreçlerine baktığımızda Başakşehir kısmı, Olimpiyatköy kısmından daha geride. Hiç bir istasyonu bitmiş değil. Güney Sanayi-Olimpiyat araında çalışmalar daha az kaldı gibi. Hem daha kısa. Ayrıca depoda orada. Yeni gelen araçlar bence stadın oradan hatta girecek. Ve ilk testleri Olimpiyatköy-G.Sanayi arasında yapılacak.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Yeni istasyonu gözlemledim. Yaya üst geçiti bayağı ilerlemiş düz ayak olacak. Minibüsten inen çok aşağı yürümeden düz ayak üst geçite yürüp istasyona erişecek. İstasyon peronu orta peron şeklinde. Peronun ortasında yarım duvar var. Yolcular her iki yöne giden araçları beklerken sırt sırta bakacaklar yani. Menderes İstasyonundan Esenler yönene gelen araç istasyona 10 m kala sağa kırıp depoya girebilir.
Otogardan gelişte viyadükten gelirken tek ray hattı var gibi duruyor. (http://www.emay.com/asp/referans2_tr.asp). İstasyona yaklaşınca makas yardımıyla sağa kırıp istasyona yaklaşacak. Kendine göre yolcuyu soldan alacak. Menderese devam ederken 2 ray hattına çıkıyor. Tek ray hattı Otogar viyadüğünde yani.
Kabaca bu:

ray hatları da böyle. (Esat yanlış varsa düzelt)

Otogardan gelişte viyadükten gelirken tek ray hattı var gibi duruyor. (http://www.emay.com/asp/referans2_tr.asp). İstasyona yaklaşınca makas yardımıyla sağa kırıp istasyona yaklaşacak. Kendine göre yolcuyu soldan alacak. Menderese devam ederken 2 ray hattına çıkıyor. Tek ray hattı Otogar viyadüğünde yani.
Kabaca bu:

ray hatları da böyle. (Esat yanlış varsa düzelt)

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yoo çok güzel resmetmişsin, istasyonun ve peronun konumu doğru, ve sanırım bir bilgi edinme yayınlamıştım İstanbul Ulaşım A.Ş. den gelen, o viyadük ile ilgili kesin bir bilgileri olmadığını söylemişlerdi, bende yükleniciye mail atıp sormaya üşendim açıkçası. Ama sanırım orası tek viyadük olarak kalacak, ilk başlarda sefer aralıkları düşük tutulduğunda sorun olmayacaktır ama sefer araları düştükçe bunun sıkıntılı bir durum olacağını düşünüyorum, neden böyle bir şeye kalkışıldığına isem aklım yetmiyor neden yeni bir viyadük inşaa etmediler acaba?
Diğer taraftan salı ya da çarşamba orada olacağım inşallah, bakalım bir şeyler araştırmaya çalışırım, ya da gözlemlemeye.
Diğer taraftan salı ya da çarşamba orada olacağım inşallah, bakalım bir şeyler araştırmaya çalışırım, ya da gözlemlemeye.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
İlk açıldığında tamam ama Kirazlı'ya İkitelli'den gelen sistem acayip yolcu taşıyacak. Orası metro standardında. O yoğunluğu bu viyadük kaldırabilirmi? Huni gibi olacak yani. 15-20 KM 2 HAT GELEN BİR SİSTEM EN ÖNEMLİ AKTARMA NOKTASINA GELİNCE TEKE DÜŞÜYOR.
Viyadüğün tek olması iyi olmadı. Viyadükten ne istedileranlamadım. Neye mani oldu acaba?
Halbu ki viyadük yıkılmadan böyle bir 2 raylı hat yapılabilirdi:

Viyadüğün tek olması iyi olmadı. Viyadükten ne istedileranlamadım. Neye mani oldu acaba?
Halbu ki viyadük yıkılmadan böyle bir 2 raylı hat yapılabilirdi:

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Otogar-Kirazlı Metro hattının Otogar'dan sonra kuzeye yönelerek Eyüp ve Sütlce üzerinden Mecidiyeköy'e uzatılması önerisi nasıl olur? M1 ile aynı katener hattını kullanmak zorunda kalmaz.
1-92Ş İETT hattının yoğun yolusu metro ile E5'e ve Mecidiyeköy'e taşınmış olur.
2-Okmeydanı ve Otogar arasındaki şehirlerarası yolcuları dağıtan servisler trafikten çekilir.
3-Eyüp'e metro erişimi olursa Haliç Tramvayı ile entegre olur.
4-Eyüp-Mecidiyeköy arasında metro erişimi olur. 55'ler rahatlar.
5-Otogar-Mecidiyeköy metro hattı olur.
6-Havaalanı-Otogar-Mecidiyeköy aksı ortaya çıkar.

1-92Ş İETT hattının yoğun yolusu metro ile E5'e ve Mecidiyeköy'e taşınmış olur.
2-Okmeydanı ve Otogar arasındaki şehirlerarası yolcuları dağıtan servisler trafikten çekilir.
3-Eyüp'e metro erişimi olursa Haliç Tramvayı ile entegre olur.
4-Eyüp-Mecidiyeköy arasında metro erişimi olur. 55'ler rahatlar.
5-Otogar-Mecidiyeköy metro hattı olur.
6-Havaalanı-Otogar-Mecidiyeköy aksı ortaya çıkar.

En son Mehmet Kasım tarafından 24 Nis Cum, 2009 21:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
1- Sadece bir otobüs hattı kriter olmamalı, paralel başka hatları da gerekçeye ekleyebilirsen yere daha sağlam basarMehmet Kasım yazdı: 1-92Ş İETT hattının yoğun yolusu metro ile E5'e ve Mecidiyeköy'e taşınmış olur.
2-Okmeydanı ve Otogar arasındaki şehirlerarası yolcuları dağıtan servisler trafikten çekilir.
3-Eyüp'e metro erişimi olursa Haliç Tramvayı ile entegre olur.
4-Eyüp-Mecidiyeköy arasında metro erişimi olur. 55'ler rahatlar.
5-Otogar-Mecidiyeköy mero hattı olur.
6-Havaalanı-Otogar-Mecidiyeköy aksı ortaya çıkar.
2- Bu söylediğin önümüzdeki 20 yıl için imkansız ötesi sanırım, servis otobüsü mafyası seni beni bırak bu uğurda herkesi vurur.
3- Eyüp' ten bu kadar çok metro hattının geçmesi (diğer önerilerini dikkate alarak) doğru mu? Eyüp' ün özelliği ne? Ramazandan ramazana, cumadan cumaya

4- 3 te yazdım, her halukarda o otobüs hatlarının kalkacağını düşünmüyorum, neden otobüs ile metro kıyaslaması yapılıyor, otobüsler sadece iki uç arasında mı yolcu taşıyor yoksa yolcunun yüzde 75 i aralarda binip aralardamı iniyor? Bence benim söylediğim gibi.
5- İşte olursa bu güzel olur.
6- Aks ortaya çıkmasa da, aktarmalı bile olsa Mecidiyeköy' den Havalimanına daha hızlı bir erişim söz konusu olur.
Evet, devam edelim

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38