ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Küçükpazar metro tünelinin ağzı

Mesaj gönderen kemal » 21 Şub Cmt, 2009 00:40

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Cmt, 2009 01:10

Kemal abi senden korkulur ha, bir koşu gidip fotoğraf çekip geldin ha :) adamlar tünel aynalarını açmış bitmiş bu iş yani. Valla helal olsun bir ortaya köprüyü kondurmak kaldı desenize.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 21 Şub Cmt, 2009 01:30

Vallahi doğru... köprü için denizde sondaj çalışması yapılıyor, o tünelin önünde de geçende viadük ayakları için çalışma başlamıştı.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Cmt, 2009 01:37

İşte bence istasyon sahilden başlayıp o tünelin biraz içinde bir yerde bitebilirdi, ama bu durumda o tünelin üzerindeki evlerinde yıkılması gerekecekti, gerçi yıkılmadan da NATM ile açabilirler zaten o tünel aynalarınıda muhtemelen o şekilde açmışlardır diye düşünüyorum bildiğim kadarı ile Tarihi Yarımada içinde M2 için bir TBM kazısı yapılmadı? Yanlışmı hatırlıyorum?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Şub Cmt, 2009 14:53

Tünele sokmak zor olsaydı, köprüye ve üzerine kaydırılabilirdi. Bence de şu ayıdayı köprü salatası korkunç bir hata! Belki bir gün haksız çıkarız, ama o senin çizdiğin plân en mantıklısı. Köprünün iki ucuna bir istasyon gerekirdi, Perşembepazarı'na gerekmez derseniz, eh peki, ama şehirmerkezlerinde 200, 300 metre aralıklı metro istasyonları da oluyor. O bakımdan iyi olabilirdi. O köprü işi aslında korkunç :evil:

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Şub Cmt, 2009 19:33

1-Kemal abi on numara

2-Esat'ın çizdiği harita da tünel ağzı aşağı yukarı doğru. 2 m camiye doğru kayabilir.

3-İstasyon kara tarafında olsaydı Esat'ın dediği gibi istimlaklerden dolayı problem olabilirdi. Çünkü bizzat yerinde gördüm; tünel ağzının hemen sağında (Kemal abiden bakınca solda), hatta dibinde TARİHİ BİR CAMİİ var. Olası bir istasyon o camiiyi siler süpürür. Zaten bir dünya problem olan geçiş daha da içinden çıkılmaz hal alır.

4-İstasyon için Anıtlar Kurulu faktörü öne çıkmıştır. Süleyman Bey; Kurulun orada bir metroyu istemediğini söylemişti. Sonuçta bu proje Kurula beğendirilebilen "ehven-i şer" projedir.Çok takılmamak lazım.

5-Deniz ortasındaki istasyonun cam örtüsü-canopy, denizden dolayı silueti fazla etkileyemiyor. Ama kara tarafında olsaydı siluet çok etkilenirdi.

6-Tünellerde TBM kullanılmadı. Hepsi NATM metodu ile yapıldı.
En son Mehmet Kasım tarafından 21 Şub Cmt, 2009 20:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Cmt, 2009 19:57

Yani köprünün neden böyle olduğu ile ilgili öngörülerimiz doğru Mehmet? Aslında müneccim olmaya da gerek yok :P Senin de yaptığın açıklamalara zaten katılıyorum yani o şekilde bir istasyon zaten büyük problemleri de beraberinde getirecekti.

Sonuçta bu işin planında bence başka bir istasyon planı olmalıydı, ama yine şu istasyon çıkışları için açılacak şaftlar sorun üzerine sorun olacaktı. Şehzadebaşı istasyonu için yapılan çalışmayı biliyorsun Fen Fakültesinin orada kazma vuruldu orda kaldı yani. Benim şahsi görüşüm şu şekilde olabilirdi.

Şişhane (Yer altı) -> Şişhane, Kasımpaşa ve Perşembe Pazarına hizmet eder.
Unkapanı (Yer altın NATM ile) -> İMÇ, Zeyrek, Şehzadebaşına hizmet eder.
Laleli (Yer altı NATM ile) -> Laleli, Koska civarına hizmet eder, T1 ile entegre

dur bir ara çiziktireyim, tabi bu bence bir görüş ama iyi olurdu diye düşünüyorum, çünkü zaten Marmaray' ın da o arada hiç istasyonu belki bir Laleli istasyonu Büyük Reşit Paşa çıkışı, Ordu Cad. çıkışları, Simkeşhane çıkışı gibi çıkışlar ile Beyazıt a dahi faydalı olurdu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Şub Cmt, 2009 20:36

Haritasını çizdim ama yükleyemiyorum. Anlatayım. Deniz ile caddenin karşısına kadar olan mesafe (istimlak gerektirmeksizin istasyon yapılabilinecek alan) toplam 125 metre ediyor. Oran-orantı siluet falan düşünürsek kara üzerinde bir istasyon iyi durmayabilir. Peron boyları ortalama 150-200 m civarı sanırım. Şık olmaz yani.

Ama Gürtuna ısrar etmeyip kurulun ilk önerisini yapsa idi (karayolu+metro) köprsü olsa idi İMÇ'den de vazgeçilse idi (ki şimdilere İMÇ'yi kaldıralım diyorlar), tam bulvarın orada UNKAPANI İSTASYONU çok daha iyi olurdu. Tekel binasının orayı kastediyorum.

Bundan sonraki istasyonda Şehzadebaşı'ndan 50 m kaydırılıp T1 entegrasyonu düşünülse idi tadından yenmezdi. Şimdi entegrasyon için daha çok yürünecek.

Neyse artık, başlanmış iş. Kemal abinin fotoları iyi oluyor. Viyadüklerden başlayacaklarmış. Bitirsinlerde zamanında başka ihsan istemez. Biz yürürüz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Cmt, 2009 21:05

Benim yaptığım çizimdeki peron boyu 270 m. sebebide 8' li dizi diye biliyorum ben M2 hattını buda 250 metre peron boyu ister, orada deniz iskelesine uzatma için 20m ilave etmiştim.

Görüntünün iyi olmayacağını biliyorum, ama bu çok saçma bir laf, "Yarım Adanın Silueti" Yerim Adasını lan. Adamı kalmış, içine sıçılmış, üstü üstüne binmiş binalar biri sağa bakar biri sola bakar İstanbul bumu olmalıydı? Sanki bana Süleymaniye çok göze görünüyorda silueti bozulacakmış, hadi yaaa, yoksa Patrikhane nin manzarasımı kapanıyor. :) Valla kimse kusura bakmasında bu siluet yalanına ben hiçmi hiç inanmıyorum.

Sözüm sizlere değil malum bu sözü bizler uydurmadık. Diğer taraftan evet ya keşke dediğin gibi İMÇ o zaman kaldırılsaydıda orada bir istasyon konulsaydı, dediğin gibi şimdi İMÇ yi kaldırmaktan söz ediyorlar.

Mehmet haberin olsunda bir ara bu mesajları "İstanbul Metrosunu Yeniden Planlasaydınız Nasıl Yapardınız" başlığına taşıyacağım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Şub Cmt, 2009 22:05

Peron boyu; 250 m'lerde, Deniz Üstündeki istasyon uzunluğu 300 m'lerde.

O zaman kara tarafında istasyon kurmanın zorluğu ortadadır. Ve karar teknik zorluklardan dolayı alınmıştır.

Demekki ilk projede kara üstündeki istasyon bayağı geniş istimlak gerektirecekmiş ama kurul önlemiş.

Resim

Deniz üzerindeki yeni istasyon 300 m uzunluğunda olduğunun resmi:

Resim

DAR ALANDA METRO PASLAŞMASI:

Resim
Resim

Solda bahsettiğim tarihi camiinin minaresi görülüyor. Tünel ağzı hemen dibinde sağda.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Cmt, 2009 22:21

Resimler ne demek istediğimi çok iyi anlatıyor sanırım, valla bana istasyonmu bu mezbelelik mi diye sorsalar düşünmem bile, az çok biliyorum da dozer kullanmayı kendim doğrarım oraları vallaha. Her tarafı tarih olsa ne olur.

O sokak bir aracın gabarisini bile karşılamıyor, viyadük oraya nasıl sığacak çok merak ettim :P :) yani illa ki bir takım yıkımlar daha olacak sanırım.

Bir de peron boyu 300 olabilir mi bilmiyorum? Olmaması için bir sorun yok ama önceki resimlere baktım istasyon P3-3 ile P3-4 dört çizgileri arasında kalıyor biraz da taşması var yani köprünün iki direğinden biraz dışarı taşıyor, fakat iki direk arası kaç metre onu göremedim, senin gösterdiğin alan 350m. yazıyor ve bu gereksiz çünkü hattın geri kalanında istasyonlar 250m. Ama derlerse biz köprüden Yenikapıya başka tren çalıştırıcaz bilemem :) dolayısı ile peron tam o direklerin arasında kalıyor ve 250m den fazla olmasına pek ihtimal vermiyorum, 50m. nedir demeyin ciddi bir fark.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Galata surları Emekyemez Mahallesi

Mesaj gönderen kemal » 27 Şub Cum, 2009 23:44

Surlar metro sayesinde gün yüzüne çıkmış, tahtaperdeler konmuş işe başlanacak.Buraların eski mezbelelik halini çok iyi bilirim, anıtlar kurulu bu surların varlığını metro işi başlarken hatırladı,oralarda palazlanan eciş bücüş yapılar surların canına okumuş o sıralarda nedense gıkları çıkmıyordu.
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
600 yıllık Ceneviz kitabesi. yukarıdaki kapının üzerinde duruyor.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön