ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Pzr, 2008 10:22

Acaba dere zeminine yakın mı geçecek, hani çok derine inmeden geçiş yapabilmek için dediğin gibi fore kazık ile duvar yaptıktan sonra yarma şeklinde giriş yapacak olabilirlermi? Gerçi sen hattın yatay kesitini yayınlamıştın ona bakalım anlarız

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Pzr, 2008 20:57

Sanırım dereye yakın geçiyor tünel. Çünkü Güney Sanayi'den yüksekliği aşağı yukarı biliyorum. O yükseklikten daha da aşağıda inmesi zor olur. Çinçin'de evler yıkılmıştı ya. O kadar derinlerden geçer diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Pzr, 2008 21:44

Yani yüzeye yakın Çinçin de evlerin çok yakınından geçmişti zeminden 9-10 metre diyelim dediğin gibi etrafını sağlamlaştırıp içinden geçirecek olabilirler.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Kas Pzt, 2008 21:50

Esat yazdı:Yani yüzeye yakın Çinçin de evlerin çok yakınından geçmişti zeminden 9-10 metre diyelim dediğin gibi etrafını sağlamlaştırıp içinden geçirecek olabilirler.
Tamda haritadaki güzergaha denk geliyor. Kesin güçlendirme. Demek ki1-2 ay içinde TBM o noktayı geçicek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Prş, 2009 18:18

TEM Otoyolu Mahmutbey doğu ve batı kavşakları arasından yolun altından geçecek metro hattı yapımı nedeniyle Mahmutbey-Aksaray yönündeki güney yanyol yarın trafiğe kapatılacak.

Karayolları 17. Bölge Müdürü Yakup Dost yaptığı yazılı açıklamada, TEM Otoyolu'nun Mahmutbey doğu ve Mahmutbey batı kavşakları arasından (İSTOÇ önünden) yolun altından geçecek metro hattının yapım çalışmasının gerçekleştirileceğini bildirdi.

Açıklamaya göre, İETT Genel Müdürlüğünce yürütülen metro hattı yapım çalışmalarının bu kesime yönelik faaliyeti nedeniyle Mahmutbey-Aksaray yönündeki güney yan yolu yarın saat 24.00'ten itibaren 1 Mart pazar günü saat 24.00'e kadar trafiğe kapatılacak. Bu yan yolu kullanacak sürücüler, alternatif güzergah olarak Mahmutbey Doğu Kavşağı üzerinden istedikleri yöne gidebilecek.
Kaynak : Hürriyet.com

Acaba TBM ler mi geçecek yol altındaki kesimden, yoksa NATM yöntemi ile yavaş yavaş mı geçilecek burada TBM ler en son Güney Sanayi den dereye doğru geçeceklerdi, en son Kasım ayında Mehmet bir iki ay içinde dereyi geçerler demiş, bir iki ayı çoktan geçtik belkide gerçekten TBM ler İSTOÇ a varmış olabilir ama İSTOÇ a varsalar bu seçim döneminde bir şak şak töreni yapılırdı diye düşünüyorum? İlginç bakalım çıkar herhalde bir iki haber daha. Ama her zaman söylediğimiz gibi bence de İBB' nin en hızlı ve düzgün çalışılan hatlarından birisi idi, her ne kadar kontrolörü İETT olsa da :) inşallah zaten artık İETT ye bu işlerin denetimi verilmeyecek. Umarım bu yıl sonuna kadar rahatlıkla Kirazlı ile birleşecektir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Şub Prş, 2009 22:15

TBM'ler İSTOÇ'a ulaşmış demektir. İSTOÇ'u bu hafta geçecekler Mahmutbey'e doğru ilerleyecekler. Güney Sanayi'deki törenden bu yana 4.5 ay geçti. 2 km'yi 4.5 ayda halletmişler. Şimdi Mahmutbey'e doğru 850 m falan kaldı. Seçime kadar Mahmutbey'e ulaşıp Kirazlı'dan gelen TBM'lerinde buraya gelmesi halinde (ki gelmiştir belkide) tören şak şak yapılabilir. Yapılsın boşver. Metro gündemden düşmesin.
En son Mehmet Kasım tarafından 13 Şub Cum, 2009 09:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Cum, 2009 00:43

Tabii ki yapılsın, diyorum ya güzel işlerden bir tanesi idi, umarım devamıda bir an önce başlarda kuzey-güney doğrultusunda tam bir hatta da sahip olur İstanbul.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Şub Cum, 2009 09:27

Mart sonunda seçim haftasına girerken TBM'lerin buluşması töreni yapılır. Septik Kemal Bey'in gazı alınır :) Böylelikle 4 adet TBM açığa çıkmış oluyor. 2'sini Kadıköy-Kartal'a gönderseler diğer 2'si ile Kirazlı'dan Bakırköy'e devam etseler iyi olur. Kirazlı'da TBM'in kafasını sokacağı tünel ağzı hazır durumda. TBM 20 ayda Bakırköy'e iner. 2012'de Marmaray açılana kadar Bakırköy Metrosu açılır. Müthiş bir gol olur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Mar Pzt, 2009 18:26

Kirazlı İstasyonu ile ilgili bir resim yüklüyorum. Esattan yorum bekliyorum. Resim tam Başakşehir'den geliş yönünde Kirazlı İstasyonu'na gelişten. Arada duvar var. MAKAS ALANI YOK. Neye alamet. Anlat bakalım Esat.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Mar Pzt, 2009 19:07

10 puanlık uzman sorusu hakikatten, eh bende uzman olmadığıma göre cevaplamam mümkün değil :P :D :) ama jimnastik yapabiliriz.

Mehmet, ben önce soruyu anlamadım, ve bir türlü orayı gözümde canlandıramadım, makas bölgesi yok derken ne kast ediyorsun?

Senin resmin üzerinden sorularımı sorayım sonra bir iki fikrim, daha önce bu konu ile ilgili bir iki fikrim olmuştu hatırlarsan sanırım onlar ile ilgili, Öncelikle bu Başakşehir başlığı olduğuna göre istasyon bu hattın Kirazlı istasyonu mu, yoksa Otogar hattı ile ikisi aynı yerdemi.

Resim

önce yönleri sorayım orada oklar ile yönleri soruyorum hangisi doğru?

sonra orada sağ taraftaki kırmızı çizgiler iki ayrı yolu oluşturan duvarlar gibi duruyor, bu duvarların bitimindeki fore kazıklı duvarda tünel ağzı varmı?

mavi ile çizdiğim çizginin eni kırmızı duvarların eninden geniş (toplam alan) en azından buradan öyle görünüyor, bu durumda orada yan peron orta yol şeklinde yapılan bir istasyon söz konusu olabilir?

Peki o zaman alt tarafta yeşil ile çizdiğim yol ne? bu yol ile diğer iki yol aynı kotta mı?

Resim sana mı ait, yani sen çekti isen o zaman bu soruları rahatlıkla cevaplayabilirsin, bende sonra bir kuşbakışı düşünüp bir şeyler atarım ortaya :) ne dersin?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Mar Pzt, 2009 20:53

Esat yazdı:Senin resmin üzerinden sorularımı sorayım sonra bir iki fikrim, daha önce bu konu ile ilgili bir iki fikrim olmuştu hatırlarsan sanırım onlar ile ilgili, Öncelikle bu Başakşehir başlığı olduğuna göre istasyon bu hattın Kirazlı istasyonu mu, yoksa Otogar hattı ile ikisi aynı yerdemi.
Otogar Hattı ile aynı yerdeler.


Esat yazdı:önce yönleri sorayım orada oklar ile yönleri soruyorum hangisi doğru?
Sarı çizgi ile gösterdiğin tünel ağızları doğru. Hemen oraya yazdığın Bakırköy ve Başakşehir yönleri doğru. Dikey gösterilenler yanlış.
Esat yazdı:sonra orada sağ taraftaki kırmızı çizgiler iki ayrı yolu oluşturan duvarlar gibi duruyor, bu duvarların bitimindeki fore kazıklı duvarda tünel ağzı varmı?
Evet gidiş-geliş ray hatlarının ortasında duvar var. Duvar yüzünden metrodakiler birbirini bu noktada göremeyecek. İŞTE FİLMİN KOPTUĞU YER BURASI. Makas niye yok burada? Perona 3 m kala?
Esat yazdı:mavi ile çizdiğim çizginin eni kırmızı duvarların eninden geniş (toplam alan) en azından buradan öyle görünüyor, bu durumda orada yan peron orta yol şeklinde yapılan bir istasyon söz konusu olabilir?
Aynen öyle.
Esat yazdı:Peki o zaman alt tarafta yeşil ile çizdiğim yol ne? bu yol ile diğer iki yol aynı kotta mı?
Yeşil Yol (film değil ray hattı :)) Otogar'dan gelen hattır. LRT'dir kendileri. Başakşehir Abisiyle aynı kotta değiller. Abisi üst katta kendisi alt katta geliyor. (Hatırlarsan bununla ilgili bir resim üzerinde anlatmıştım. Tünel ağızlarını.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Mar Pzt, 2009 21:01

Tamam senin o çizimi şimdi hatırladım, zaten resimden bende doğru şeyleri anlamışım, bu konuda bir sorun yok hemfikiriz, peki bir sorum daha olacak neden orada bir makas olması gerektiğini düşünüyorsun ki? Her istasyon girişinde makas bölgesi olma zorunluluğu yok sonuçta.

Sorunun asıl kısmı oydu zaten, onu biraz açarsan bende bildiğim kadar bir şeyler yazmaya çalışayım.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön