S: Otogar-Bağcılar hattı inşaatı içerisinde yapımı devam eden Esenler istasyonu bina yapısı nasıl olacaktır, erişim nasıl sağlanacaktır. M1 hattı istasyonları ile benzeşmesi olacakmıdır (Yapı tipi olarak Emniyet-Ulubatlı, Bayrampaşa-Sağmalcılar, Kartaltepe, yada Davutpaşa-Merter istasyon bina gruplarından biri ile erişim benzerliği gösterecekmidir?
Otogar Esenler arasında yıkılan viyadük yeniden inşaa edilecekmidir, mevcutta bu istasyona gelen tek hat bulunmaktadır ve görünürde ikinci bir yolun gelebileceği nokta yıkılan viyadüğün konumu olarak görülmektedir.
Sonuç olarak istasyon tipinin kendine özel olduğunu anlıyoruz ki bunu zaten ben geçen ay görmüştümC: Esenler istasyonu yeni binası, genel istasyon binaları benzerlikleri dışında, andığınız diğer istasyon binaları ile bire bir benzerlik göstermemektedir.Fakat 2 adet peronu,bilet ve turnike mahalli, peronlara erişim pasajlarını kapsmaktadır. Binaya erişim halen mevcut istasyon binasından başlayacak yükseltilmiş yol ile sağlanacaktır. Yıkılan viyadük yerine yenisinin inşâ edileceği bilgisi şifahî olarak belirtilmekle beraber elde mevcut bir proje yoktur.Bu konuda yapımcı firma ile temasa geçilebilir.


İstasyonda iki peron yapısı var, 2. yol olarak tabir edebileceğimiz Bağcılar yönü peronunun yüzü 1.yol yani Otogar yönü peronunun sırtına bakacak şekilde inşaa ediliyor, yani iki perondaki yolcular birbirini görmeyecek şekilde, bu iki perona erişim için cevapta da belirtildiği üzere mevcut istasyonun oradan bir yükseltilmiş yol yapılarak depo yolu üzerinden geçiş verilecek ama bayağı bir yüksek olacak sanırım çünkü yeni yapılan yollarından üzerinden geçmesi gerekecek yolcuların bu kısmı tam canlandıramadım çünkü.
Diğer taraftan viyadük ile ilgili konuda yükleniciye sorulması önerilmiş ki zaten doğru olan da budur, hatta cevabın içindeki tek doğru bu galiba.