
ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Dere ile Mahmutbey arasının uzunluğu 2.5 km civarında. Zincirlikuyu-Beşiktaş arası da aşağı yukarı 2.3 km falan. O yüzden karşılaştırma için dereyi kullanalım derim.Esat yazdı:derede degil ISTOC daki derinlikten göz önüne al derim
Dereyi Beşiktaş deniz seviyesi olarak düşünelim. İSTOÇ; Bulvarın Conrad civarı. Mahmutbey; Balmumcu'nun üstü Zincirlikuyu..
Modelleme tam olarak oturuyor aşağı yukarı.
O yüzden Beşiktaş'tan Zincirlikuyu'ya metro çıkar derim. Ama ince hesap lazım.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Yeni bir bilgiye ulaştım. TBM; Başakşehir 4. etaptan Kirazlı'ya doğru tünel kazma işine MAYIS 2007'de başlamış.
Şimdi;
*Temmuz 2006'da Başakşehir şantiyesi kaba inşaatı başlamıştı.
*Şantiyeye ilk kazma vurulmasından, tbm'in tünel açmaya hazır hale gelmesine kadar geçen süre; 10 AY
*Hattın tünellerinin % 50'sinin (5.5 km) kazılması 14 AY
ÖZETLE; bu projeye başlayalı 26 ay oldu. Ama 12-14 aydır tünel kazılıyor.
Şimdi;
*Temmuz 2006'da Başakşehir şantiyesi kaba inşaatı başlamıştı.
*Şantiyeye ilk kazma vurulmasından, tbm'in tünel açmaya hazır hale gelmesine kadar geçen süre; 10 AY
*Hattın tünellerinin % 50'sinin (5.5 km) kazılması 14 AY
ÖZETLE; bu projeye başlayalı 26 ay oldu. Ama 12-14 aydır tünel kazılıyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Doğru sayılabilir. Haftalık kazı hedefleri var. Bu da 100 m civarında. Bazı günler 10 m kazarken bazı günler asılıp 30 m'de kazabiliyorlar. Bazı günler 24 saat kazı yaparken bazı günler hiç kazı yapmadan makinenin bakımını yapabiliyorar.Esat yazdı:yani günde ortalama 13 metre kazi dogrumu?
Kazı planında İSTOÇ'a kadar olan bölümün 18-20 haftada bitirilmesi öngörülüyor. Bu da sene sonu demek. Genelde hedefi de tutturuyorlar. Parasal sıkıntı olmadığından işler iyi gidiyor.
Hattın reel açılış tarihini ben vereyim: Eylül 2009
*** Diğer konu da şu; Hattın yüklenicisi ile yapılan sözleşmenin başlangıç tarihi Ekim 2005. Süre 36 ay, 12 ay da elektromekanik sistemler.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Kesin bilgi. 15 gün önce törenin yapıldığı Güney Sanayi İstasyonu'ndaki TBM'ler vinç yardımı ile İSTOÇ YÖNÜNE kazı yapmak amacıyla getirilmiş. Normalde Başakşehir'den geliş yönünde idi. Yüzeye çıkmışlardı. Şimdi her iki TBM'de İSTOÇ'a gidiş yönünde. Elde ettiğim izlenime göre 1 hafta içinde İSTOÇ'a doğru kazmaya başlayacaklar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hımm şimdi kafama bir şey takıldı, iki TBM de İSTOÇ a doğru kazıyor diyorsun, sanırım Ayın Gündeminde de Kirazlıdan da iki TBM nin İSTOÇ a doğru kazdığını yazmıştın?
Peki bu 4 TBM kafa kafaya gelince ne olacak? Yani bildiğim kadarı ile TBM lerin kafa kısmı geri gitmelerine izin vermiyor, yani karşı karşıya gelirlerse ne olacak?
:) Ben çözümü biliyorum bakalım sizde biliyormusunuz.
Mehmet bu bilgiyi nerden doğrulayabiliriz abi, yani 4 TBM şu anda 2' şer 2' şer karşılıklı kazıyormu gerçekten?
Peki bu 4 TBM kafa kafaya gelince ne olacak? Yani bildiğim kadarı ile TBM lerin kafa kısmı geri gitmelerine izin vermiyor, yani karşı karşıya gelirlerse ne olacak?

Mehmet bu bilgiyi nerden doğrulayabiliriz abi, yani 4 TBM şu anda 2' şer 2' şer karşılıklı kazıyormu gerçekten?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Evet % 100 doğru bilgi. 4 adet TBM karşılıklı kazıyor. Her birini tünel ağızlarında kendi gözlerimle gördüm. Şubat'ta MAHMUTBEY'de buluşacaklar.
Kafa kafaya gelir mi abi benimi deniyon
Başakşehir'den gelen 2 TBM; Mahmutbey İstasyonunun kuzey tarafına gelecek Kirazlı'dan gelen ikisi güney tarafına.
Mahmutbey İstasyonunun kuzey-güney uzunluğu 500-600 m falan var. Devasa büyüklükte bir istasyon. Rahat rahat çıkar, TBM'ler kafa kafaya gelmeden.
Yine çizdirdin bana:
Kafa kafaya gelir mi abi benimi deniyon

Mahmutbey İstasyonunun kuzey-güney uzunluğu 500-600 m falan var. Devasa büyüklükte bir istasyon. Rahat rahat çıkar, TBM'ler kafa kafaya gelmeden.
Yine çizdirdin bana:

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çiz çiz ellerin dert görmesin bak pratik yapıyorsun sayemde. Ayrıca kesinlikle kafa bulmadım ve denemedim ben Mahmutbey istasyonu nasıl olacak bilmiyorum, delme tünel ve NATM olacağını düşünerek bunu sordum ki bunun örnekleri ve yöntemleride mevcut.
Ama aç-kapa olacak ise dediğin gibi problem yok 4 tbm de açılmış olan kutunun içine girerler orada sökülüp dışarıya çıkartılırlar, benim sorum eğer tünel istasyon ise idi.
Ama aç-kapa olacak ise dediğin gibi problem yok 4 tbm de açılmış olan kutunun içine girerler orada sökülüp dışarıya çıkartılırlar, benim sorum eğer tünel istasyon ise idi.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Buluşma İSTOÇ'ta olsa iş daha erken bite
Mahmutbey'i aç-kapa yapıyorlar. Hem de deli gibi harfiyat çıkıyor kaç aydır. Kamyonlar harıl harıl çalışıyor. Büyük bir istasyon. Ama asıl merak ettiğim konu daha farklı: Kirazlı'dan Mahmutbey'e doğru kazan TBM'ler ilk 500 m'yi geçtiler (kesin bilgi). Kirazlı-2'ye gelmeleri 1 ayı geçmez. Mahmutbey'e ise 1.5 km mesafe var.
Ama Sanayi'den İSTOÇ'a kazan TBM'lerin önünde daha fazla mesafe var. Onlarda ilk 500m'yi geçti geçecek ama İSTOÇ'a daha 2 km var. İstoç-Mahmutbey arası da 1.2 km falan. Yani kazacakları 3 km'den fazla var.
Yani Kirazlı'dan gelenler daha erken varmış olacaklar gibime geliyor. O yüzden buluşma Mahmutbey'de değilde İSTOÇ'ta ola daha iyi olmazmı?
Yani ortada 4.5 km kazılacak yer var. Aynı anda karşılıklı kazıyorlar. Ama bir ekip 3 km diğeri 1.5 km kazıyor? Onun yerine her iki ekipde 2 km kazsa ve buluşma İSTOÇ'ta gerçekleşse...
Ama Sanayi'den İSTOÇ'a kazan TBM'lerin önünde daha fazla mesafe var. Onlarda ilk 500m'yi geçti geçecek ama İSTOÇ'a daha 2 km var. İstoç-Mahmutbey arası da 1.2 km falan. Yani kazacakları 3 km'den fazla var.
Yani Kirazlı'dan gelenler daha erken varmış olacaklar gibime geliyor. O yüzden buluşma Mahmutbey'de değilde İSTOÇ'ta ola daha iyi olmazmı?
Yani ortada 4.5 km kazılacak yer var. Aynı anda karşılıklı kazıyorlar. Ama bir ekip 3 km diğeri 1.5 km kazıyor? Onun yerine her iki ekipde 2 km kazsa ve buluşma İSTOÇ'ta gerçekleşse...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İSTOÇ istasyonunun üzeri kapatıldımı? Bildiğim kadarı ile İSTOÇ istasyonu yap-işlet gibi bir şey ile verildi, yani arazi istasyon olarak alındı ve müteahhite kat karşılığı verildi üzerindeki bina müteahhite ait olacak dolayısı ile üstü kapandı ise TBM lerin orada sökülmesi mümkün olamayacağı için Mahmutbey de yapılacak olabilir, İSTOÇ un son halini bilmediğim için ancak böyle bir yorum yapabiliyorum sen ne dersin?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Evet İSTOÇ İstasyonunun üstü kapatıldı. Kaba inşaatı bitti. İnce işleri yapıyorlar. Yan tarafında zaten alışveriş merkezi inşaatı var. İkisi birlikte yapılıyor. Peron katı hariç diğerleri müteahhit yapacak o zaman.
Kapalı olması TBM'lerin demontajına engelmidir? Parça parça sökerler. Bugün Yedikule'de çeyrek TBM gördüm
Onun gibi sökemezler mi?
Tezimi destekleyen diğer şeyde şu;
G.Sanayi''den İSTOÇ'a doğru kazan TBM'lerin çıkardığı harfiyat bir önceki istasyondan çıkarılıyor. yani Güney Sanayi İstasyonundan.
Peki bu TBM'ler İSTOÇ'tan Mahmutbey'e doğru kazarken harfiyatı nereden çıkaracaklar? İSTOÇ'tan çıkarmaları zor. Üstü kapalı. Kamyon giremez.
2.5 km geri gidip yine G.Sanayi'den çıkarmaları hem maliyet hem zaman dezavantajı getirir.
Hattın senkronize bir şekile yapıldığını düşünürsek Sanayi-İSTOÇ arasında harfiyat çıkarılırken bu 2.5 km'lik mesafede hiç bir iş yapılamayacak. Bu da gecikme demek.
O yüzden buluşmanın İSTOÇ'ta olması daha akla yatkın geliyor. Kirazlı'dan Mahmutbey'e doğru kazan TBM'ler İSTOÇ'a devam eder harfiyatı da Mahmutbey'de çıkarır.
Kapalı olması TBM'lerin demontajına engelmidir? Parça parça sökerler. Bugün Yedikule'de çeyrek TBM gördüm

Tezimi destekleyen diğer şeyde şu;
G.Sanayi''den İSTOÇ'a doğru kazan TBM'lerin çıkardığı harfiyat bir önceki istasyondan çıkarılıyor. yani Güney Sanayi İstasyonundan.
Peki bu TBM'ler İSTOÇ'tan Mahmutbey'e doğru kazarken harfiyatı nereden çıkaracaklar? İSTOÇ'tan çıkarmaları zor. Üstü kapalı. Kamyon giremez.
2.5 km geri gidip yine G.Sanayi'den çıkarmaları hem maliyet hem zaman dezavantajı getirir.
Hattın senkronize bir şekile yapıldığını düşünürsek Sanayi-İSTOÇ arasında harfiyat çıkarılırken bu 2.5 km'lik mesafede hiç bir iş yapılamayacak. Bu da gecikme demek.
O yüzden buluşmanın İSTOÇ'ta olması daha akla yatkın geliyor. Kirazlı'dan Mahmutbey'e doğru kazan TBM'ler İSTOÇ'a devam eder harfiyatı da Mahmutbey'de çıkarır.