ist-M.03:02 » M2 Sanayi Mahallesi - Seyrantepe İnşaa Süreci

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.03:02 » M2 Sanayi Mahallesi - Seyrantepe İnş

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Cmt, 2008 22:45

Evet bu tartıştığımız yer ile ilgili teoriye gelelim yaptığım araştırmada bahsettiğimiz gibi bir kol olmadığına kanaat getirdim.

Gerekçelerim Taksim işletmenin duvarında gördüğüm kadarı ile fotoğrafik hafızam nedeni ile beynimin içinde kalanlar doğru ise oradaki şekil aşağıdaki gibi 2 adet hem Taksim yönünden gelen tünel ki bunların amacı büyük Seyrantepe istasyonunu hatta bağlamak, diğer tünel ise Hacı Osman yönüne sabah araç çıkışı akşamda girişini sağlayacak yaklaşım tüneli muhtemelen bu tünelin ilerisinde kırmızı ile çizdiğim gibi İTÜ den önce bir de makas vardır ama bu benim çizdiğim gibi S midir yoksa Kruvazman mıdır bilemiyorum.

Bütün yedeklerim 6 DVD lik bir rar olduğu için açıp bakamıyorum, projenin bu kesiminin resmi bir yerlerde olsa gerek belki de bizim sitede eski mesajlara bakmak lazım hatta Mehmet' in yüklediği gibi bir şey kalmış aklımda ama bir türlü bulamıyorum, aşağıda İBB sitesinden aldığım küçük bir resmin büyütülmüşü var, kafamda şimşek çaktıran bu oldu altında da olayı resmetmeye çalıştım, bir arayıp öbür proje kesitini bulmaya çalışacağım.

Resim

Resim
En son Esat tarafından 21 Ağu Çrş, 2013 09:29 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Kas Cmt, 2008 23:57

Evet bende bugün bir resim daha gördüm. İTÜ'den Seyrantepe'ye doğru bir bağlantı var. Depodan çıkan araç ilk seferi için İTÜ veya daha kuzeye gidebilir.

Hatta daha ileride (talep olursa, 2023 falan:)) KAZLIÇEŞME-SEYRANTEPE-HACIOSMAN-SARIYER şeklinde bile çalışabilir.

Bu kadar çok makas açıldığına göre doğuya doğru gitmesi içinde bir ağız bırakmış olabilirler. Seyrantepe-Hisarüstü gibi. Bence sahilden gidecek metro (Sarıyer-Beşiktaş) da depoya bağlantılı olacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 00:09

Mehmet Kasım yazdı:Evet bende bugün bir resim daha gördüm. İTÜ'den Seyrantepe'ye doğru bir bağlantı var. Depodan çıkan araç ilk seferi için İTÜ veya daha kuzeye gidebilir.

Hatta daha ileride (talep olursa, 2023 falan:)) KAZLIÇEŞME-SEYRANTEPE-HACIOSMAN-SARIYER şeklinde bile çalışabilir.

Bu kadar çok makas açıldığına göre doğuya doğru gitmesi içinde bir ağız bırakmış olabilirler. Seyrantepe-Hisarüstü gibi. Bence sahilden gidecek metro (Sarıyer-Beşiktaş) da depoya bağlantılı olacaktır.
İşte problem orda Mehmet, doğuya doğru bir ağızı projedeki çizimde hiç görmedim ve hatırlamıyorum umarım vardır ama hafızam yanıltmıyor ise yok, diğer taraftan Maslak tarafına tek bir tünel var, bu tünel eğer iki araç geçişi için müsait idiyse dediğin gibi bir işletme olabilir ama sadece araç servise almak ya da garaja almak için yapılmış bir tali yol ise biraz zor ha olmaz değil ama ne bileyim aklıma yatmıyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 00:25

Böyle bir çizim yüklesem;

mavi noktalar devam edemez mi? Tünel 3'lü gibi burada?
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Kas Pzr, 2008 00:30

Hatta daha ileride (talep olursa, 2023 falan:)) KAZLIÇEŞME-SEYRANTEPE-HACIOSMAN-SARIYER şeklinde bile çalışabilir.
Bu işte zor, o zaman bir tünel hattı eksik. Belki ilâve tünel açarlar bir gün, aslında o kadar zor değil.

B.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 00:58

işte bu benim bahsettiğim çizim gerçi altında bu görüntü yoktu ama bu çizim oradaki tek yolu kast ediyorsun sen? Hımmm yani Başar ın dediğine de katılıyorum abi bu metro inşaatı yani bu işler öyle tek tünelden işleteyim ile olmaz ya, yani ne bu paramız yetmedi bununla idare edin :) küfür eder gibi, yani sokağım dar tramvayın bu kadar geçiyor desen anlarım ama yer altı ya ve iki tünel olmadan hele ki kruvazman makas bölgesi nasıl olacak yaw? İnşaat olarak olmazlığını kast etmiyorum yaparsın olur, ama işletmesi var abi bunun bu risklere nasıl girersin bence girilemez.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 01:30

Yuvarlak içine adığımbölgede her bir çizgi tüneli resmediyorsa orada 3 tünel var demek olmaz mı? Anlamı ne ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 01:49

Bende ona bakıyorum deminden beri resim uzak olduğu için çok anlaşılmıyor ama tabii ki o bir tünel gibi görünüyor eğer istasyon boyu için ölçü çizgisi olsa düz olur bunun bir ucu dediğin gibi tünel şeklinde birinci yola bağlanıyor? Vallahi anlamadım o şekilde kör bir hattı ileriye dönük neden bırakmış olabilirler tek olarak çünkü tam üstü Sanayi istasyonu, yani park alanına uzak bir yer olsa kuyruk hattı bırakmışlar araç park için diyeceğim ama o da olamaz orda herhalde, ama benim tahminim yedek manevra yolu olabilir, en mantıklısı bu bence.

Ya da bir dakika çözdüm :) iki seçenek var birincisi Seyrantepe den İTÜ yönüne çıkış yolu ya da makasında yaşanacak olası bir problemde deplase amaçlı kullanmak üzere yapılmış bir deplasman tüneline benziyor.

ikincisi ve sanırım doğru olan şu, mekik hattı için yapılan üçlü yol, hatırlarsan İTÜ istasyonu için böyle bir şeyden bahsetmişim sanırım o zaman yanlış hatırladım ya da yanlış bilgi aldım, demek ki Seyrantepe Otogar gibi olacak 3 yol 2 peron üstteki yol Taksime gidiş, ortadaki Daçkaya gidiş, alttaki de Sanayi Mah - Seyrantepe Mekik olay çözülmüştür abicim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 01:56

Snayi İstasyonu Otogar gibi 3 hat olacak tamam. Bu 3 hattan birinin doğuya doğru uzaması daha önce yayınladığım bu haritanın anlatmak istdiği şeyi resmediyor.

Seyrantepe-Sanayi-Hisarüstü (Etiler veya Sahil) kolu açılabilir. SARIYER-BEŞİKTAŞ METROSUNA BURADAN BİR BAĞLANTI YAPILABİLİR.

Yeşil çizgi boşuna çizilmemiştir diyorum.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 02:04

Evet Sanayi Mah. istasyonu üzerinden olabilir, o tünelin ne olduğunu anlamış olduk. Varsayımda bulunursakta söylediğin şeye ihtimal verilebilir ama işte her şey dönüyor dolaşıyor akşamdan beri tartıştığımız yerde sıkışıyor, bu bir metro hattı ve tek yol üzerinden mekik hattı hariç devamlı işletme düşünülmez, bunu bu işin hiçbir mühendisinin düşüneceğine inanmadığım için ısrarcıyım yoksa diyorum ya olur olmaz diye bir şey yok.

Ama yüklediğin resme bak, her şey orada işte, proje çizimi o, Sanayiden kalkan araç makas tünelinden geçerek Seyrantepe ye varacak, aynı şeyi bende bir iki mesaj yukarıda çizdim arada başka makas yok yani hat Seyrantepeden batıya uzarsa sistem yine tıkanıyor, yok sadece Seyrantepe - Sanayi - Hisarüstü olursa olabilir diyorum, ama bizim düşündüğümüz gibi Sanayi ve Seyrantepeden geçerek Kazlıçeşmeye gider dersek ona ıhı diyorum sadece :) bu arada İTÜ yönünde X makas olmadığı için bu yönde de çift yön çalışma olamaz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 02:05

Son noktayı koymuş oldun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Kas Pzr, 2008 12:16

O tünel değil bence, ray hattı. Orası, sanıyorum, Berlin Wittenbergplatz gibi düşünülüyor olabilir, yani ucuz varyantı ... çünki orası doğru dürüst üç peronlu ve eskiden mekik hattı da vardı, şimdi transit geçiyor ...

Ray plânı şurada ...
http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahnhof_Wittenbergplatz

B. Alabay

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön