ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Eyl Sal, 2008 07:46

Evet :) belkide 2009 yılının okulların açıldığı tarihte açılır.

Eylül 2009 gibi. Mart, Nisan gibi açılmazsa Eylül'de kesin açılır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Sal, 2008 07:53

Bu şimdi şaka mı, ciddî mi?!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Eyl Sal, 2008 07:58

alabay yazdı:Bu şimdi şaka mı, ciddî mi?!B. Alabay
Ciddiyim abi. Ortada tamamlanmış bir tanecik istasyon bile yok. 1 senede ancak toparlarlar. Ama reklam amaçlı olarak Mart seçimlerinde deneme yaptırabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Cum, 2008 19:32

Evet hattın işletmesi ile ilgili 3-4 ay önce duyduklarımız doğru imiş, planlama Aksaray-Kirazlı şeklinde yapılıyor bu bence işletme anlamında çok doğru olacaktır, Yenikapı bağlantısı ile birlikte Bağcılar hattı kesintisiz olarak Yenikapı deniz aktarması ve Marmaraya bağlanmış olacak, tabii Kirazlı bölgesinden M7 nin de Bakırköy İDO ya bağlanması ile bir marmaray bağlantısı söz konusu ama görünen o ki M7 nin ikinci etabı yetişene kadar Marmaray işletmeye açılabilir.

M1 hattının Otogar-Aksaray arası bölümünde hat iyileştirme, sinyalizasyon yenileme ve sistem entegrasyonu ile ilgili çalışmaların devam ettiği de gelen bilginin içerisinde var, aslında dediğim gibi M1 in en azından bu kesimi yazın yolcu yoğunluğunun az olduğu dönemde otobüsler ile deplase edilerek betona fiks hale getirilebilirdi çünkü hattın balast durumu pek iyi değil ve balast bakım maliyeti de cabası bu konu ile ilgili bir makaleyi siteye eklemiştim.

Neyse hayırlı olsun bakalım güzel bir işletme tipi olacak :) gelen bilgide bir önemli detayda şu idi M3 hattında caanımmm ABB-SGP lerim çalışacak :D Rottemler T4 e doğru gidiyorlar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eki Pzr, 2008 12:34

Esat yazdı: görünen o ki M7 nin ikinci etabı yetişene kadar Marmaray işletmeye açılabilir.
Aslında bu etaba 20O9'da başlasalar (Başakşehir İnşaatının devamı şeklinde )2010 sonuna kadar tünelleri bitirirler. Marmaray açılmadan M7 tam kapasite çalışabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Kas Cmt, 2008 00:45

Esenler İstasyonunu gördüm bugün. Kaba inşaat çok yavaş ilerliyor. Kalıbı belli olmuş ama işler daha var. Tip olarak M1 Zeytinburnu istasyonuna benziyor. Peronlar zemin seviyesinde. Ray hattı ortada her iki yanda peronlar var. Yolcuların erişimi üst geçitten yapılacak.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Cmt, 2008 00:52

Eklediğin resimde Zeytinburnu istasyonu zaten değilmi? Hımm evet yani M1 hattı istasyonları gibi olacağını biliyorduk ama Bayrampaşa ya da Sağmalcılar gibi demişlerdi demek ki hatalı bilgi almışız, peki yükseklik nedir Mehmet aşağı yukarı kestirebildin mi? Şu anki istasyonun girişini ve peron karşısındaki duvarı biliyorsun yol kotu normalde o beton duvarın üstüne yakın o zaman istasyonun peron tabanıda bu hizada olacak herhalde?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Kas Cmt, 2008 15:27

Esat yazdı:Eklediğin resimde Zeytinburnu istasyonu zaten değilmi?
Evet ta kendisi. Esenler aynen bunun gibi. Tek fark Esenler'de yolcu üst geçiti solda olabilir.
Esat yazdı:Hımm evet yani M1 hattı istasyonları gibi olacağını biliyorduk ama Bayrampaşa ya da Sağmalcılar gibi demişlerdi demek ki hatalı bilgi almışız,
Bayrampaşa ve Sağmalcılar'da yolcular alt geçitten peronlara ulaşıyor. En önemli fark bu.
Esat yazdı:peki yükseklik nedir Mehmet aşağı yukarı kestirebildin mi?
Otoyol tarafında yol hizasının 3-4 m (gibi) üstünde kalıyor. Sanırım bu taraftan da yolcu çıkışı verecekler.

Esat yazdı:Şu anki istasyonun girişini ve peron karşısındaki duvarı biliyorsun yol kotu normalde o beton duvarın üstüne yakın o zaman istasyonun peron tabanıda bu hizada olacak herhalde?
Yeni istasyonda peron tabanı dediğin gibi o duvarın üstünde kalıyor. Duvar tavanı=peron seviyesi gibi. 1-2 m fark var yada yok.


Bir şeyler çizmeye çalıştım. Tahmini olarak böyle bir şey. Eski peron iptal edilecek ve ray hattı sanırım hat hizmete açılınca depo sahasına gitmek için kullanılacak. Yeşil ile çizdiğim geçit istasyona erişmek için yolcular tarafından kullanılacak. 10 m sağda yada solda olabilir. Birde dayımın bahçesinden yol geçeceğini bildiğim için kırmızı ile o yoluda çizdim.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Cmt, 2008 15:35

okey bu çok güzel oldu ama yolun gelişi biraz daha farklı herhalde? O yıkılan viyadüğün yerine yenisi yapılacak diyorlardı öyle bir gelişme varmı? Eğer öyle ise istasyonun konumu hafif değişiklikler gösterebilir ama çok önemli değil bu senin çizdiğin gayet açıklayıcı olmuş teşekkürler

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Kas Cmt, 2008 16:18

Çizim doğru abi. Yıkılan viyadük mevcut hattın güneyinde kalıyor. Hat çizdiğim gibi ikiye ayrılıyor. yeni hat kuzeye eski hat güneyde.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Cmt, 2008 17:01

Anladım ama o zaman bir problem var Mehmet, üstteki senin iki peron arasında kalan yol olarak gösterdiğin viyadükten tek yol geliyor iki yol değil, bunu çok iyi bildiğime eminim, oraya gelen daha doğrusu oradan Otogar a giden ikinci yol yıkılan viyadükten geçiyordu ve mevcut viyadükte iki yol geçirecek alan yok, burada viyadüğün yıkılma sebebi yaklaşma açısındaki sorundu ve yeniden inşaa edilecek denilmişti? Acaba üstteki viyadükte iki yol geçecek yer varmı diye düşünüyorum belki de vardır bunun cevabını herhalde o kat çıkmadan alamayacağız.

Gerçi diğer taraftan bir zamanlar bir kısmı varolan ve Otogar dan çıkarak Bağcıları hedefleyen bir viyadük vardı benzinliğin üstüne denk gelen orasıda iki hattı ve genişliği aşağı yukarı o viyadük kadar yav kafama takıldı şimdi ha :) dert olur bu bana o kadar çalıştım o yolda bana sorarsan tek yol olduğundan adım kadar eminim çünkü oradaki makasları biliyorum :)

Düzeltme : evet şimdi google dan baktım orada Otogardan gelen 3 hat var, birisi zaten mevcut Esenler istasyonu ve garaj sahasına gidiyor ki M3 ile birlikte bu yol sadece garaj girişi/çıkışı olacak. Diğer iki yoldan Bağcılar yönü üstte kalan, Otogar yönü ise yıkılan viyadük üzerinden geçen bu durumda ya o viyadüğün yeniden doğru olarak yapılması ya da üstteki viyadüğün yanına yenisinin inşaası gerekiyor, eski viyadüğün yol üzerinde kalan kısmı yıkılmadı sadece okulun karşısındaki kısım yıkıldı o zaman geometri düzeltme hadisesi doğru demektir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Kas Cmt, 2008 21:38

Son dediğin doğru. O viyadüğün okul tarafı yıkıldı. Yol üstünde hala ayakta kalan kısım var. O kısımdan yeni hatta doğru geometri mi ayarlayacaklar?

Fosforlu yeşil renkle çizdiğim yer mi yeni hattın 2.ray hattı olacak. (Çünkü bende senin dediğin gibi tahmin ediyorum. Yeni hat için yapılacak yer tek hat orada.

Resim

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön