ist-T.01:08 » Üsküdar-Maltepe Tramvay Projesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-T.01:08 » Üsküdar-Maltepe Tramvay Projesi
Pelin Hanım bugün bu proje ile ilgili güzergah görseli yayınladı, aslında istasyon yerlerine kadar belirtilmiş, çalışma yapıldığını ve vizyon programına alındığını biliyorduk ama dile getirilmesi güzel, bu sebeple proje başlığı olarak açıyorum.
https://twitter.com/alpkokin_pelin/stat ... 37155?s=20
Güzergah uzun zaman önce tramvay için düşünülmüş fakat dönemin İBB üst yönetimi tramvay sevmiyorum dediği için önce rafta sonra lafta kalmıştı, bu anlamda şehrin ihtiyaçları doğrultusunda yeniden gündeme gelmesini faydalı buluyorum. Bu güzergahtan minibüslerin başka güzergahlara kaydırılması ile dikey hatlar, marmaray ve metrobüs entegrasyonu bu projeyi bence bugün daha önemli hale getiriyor. Umarım hayata geçtiği günleri de görürüz.
yorumlarınızı bekliyorum.
https://twitter.com/alpkokin_pelin/stat ... 37155?s=20
Güzergah uzun zaman önce tramvay için düşünülmüş fakat dönemin İBB üst yönetimi tramvay sevmiyorum dediği için önce rafta sonra lafta kalmıştı, bu anlamda şehrin ihtiyaçları doğrultusunda yeniden gündeme gelmesini faydalı buluyorum. Bu güzergahtan minibüslerin başka güzergahlara kaydırılması ile dikey hatlar, marmaray ve metrobüs entegrasyonu bu projeyi bence bugün daha önemli hale getiriyor. Umarım hayata geçtiği günleri de görürüz.
yorumlarınızı bekliyorum.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-T.01:08 » Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi
Oooo çok sevindim abi, Minibüs Caddesi'nin minibüs kornalarından kurtarılması mükemmel bir icraat olur 
Rahmetli dayımın evi Minibüs Caddesi üzerinde, Sahrayıcedit ile Kazasker arasında; ama ömrü ne M8'i, ne de M12'yi görmeye yetti
Minibüsleri de çok kullanırdı, sık sık Kadıköy'e inerdi; tramvayı görse, ondan da çok keyif alırdı; Allah rahmet eylesin..
Projelerin yıl sonunda hazır olmasıyla, Mart 2024 yerel seçimleri öncesinde temel atma töreni görebiliriz diye umuyorum
Kadıköy'de M4, Söğütlüçeşme'de Marmaray ve Metrobüs, Sahrayıcedit'te M12, Ayşekadın ve Emin Ali Paşa'da da M8 ile aktarma verecek, çok güzel bir tramvay hattı olacak..
İnşallah bir an önce tamamlanır ve 2027 yılında binmek nasip olur

Rahmetli dayımın evi Minibüs Caddesi üzerinde, Sahrayıcedit ile Kazasker arasında; ama ömrü ne M8'i, ne de M12'yi görmeye yetti

Minibüsleri de çok kullanırdı, sık sık Kadıköy'e inerdi; tramvayı görse, ondan da çok keyif alırdı; Allah rahmet eylesin..
Projelerin yıl sonunda hazır olmasıyla, Mart 2024 yerel seçimleri öncesinde temel atma töreni görebiliriz diye umuyorum

Kadıköy'de M4, Söğütlüçeşme'de Marmaray ve Metrobüs, Sahrayıcedit'te M12, Ayşekadın ve Emin Ali Paşa'da da M8 ile aktarma verecek, çok güzel bir tramvay hattı olacak..
İnşallah bir an önce tamamlanır ve 2027 yılında binmek nasip olur

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.01:08 » Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi
anadolu yakası ile pek işim yok ama tramvay deyince ben de bayağı bir heyecanlandım
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1606
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Re: ist-T.01:08 » Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi
Abooov, ben daha fazla heyecanlandım şimdi . 

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ist-T.01:08 » Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi
Bence bu direk en az Üsküdar’a kadar düşünülmeli.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.01:08 » Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi
Bu kadar dar alanlardan geçtikten sonra Kadıköy'den gitmesi gereken yer gerçekten Üsküdar, ki Üsküdar sahile yapılması düşünülen çift katlı ve adına da nostaljik denilen araçtan çok daha doğru bir tercih olacağını düşünüyorum.
Yolcu yoğunluğuna göre Üsküdar-Kadıköy ayrı bir hat olarak işletilebilir, sakin saatlerde aktarma yapılır Kadıköy'de, pik saatte ilave olarak Üsküdar-Maltepe çalışır, diğeri gün boyu Kadıköy-Maltepe, bir de aralarda yine kısa parkur için üç hatlık alanlar olabilecek mi bakalım, o cadde bayağı sıkıntı hatırladığım kadarıyla
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ist-T.01:08 » Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi
Ben de o Harem nostalcik oyuncik hattı hatırlamıştım. Pek fazla ayrı hatta da gerek yok aslında. Farz edelim hattın ismi T6. T6 Üsküdar–Maltepe olur. T6K Maltepe Kadıköy olur, T6Ü Kadıköy–Üsküdar olur. Meselâ. Ama aslında bu hanelere bile gerek yok. Hepsi T6 olarak işler, nitekim T1 de arada sırada farklı kısa parkürler yapıyor (yanlış mı hatırlıyorum?).
Metro yapılmasaydı, hattâ ve hattâ şebekenin – eskiden olduğu gibi – Bağlarbaşı üzerinden Kısıklı (veya yine Kadıköy) istikametine devam etmesini önerirdim. Ama gerekir mi? Paralel işletmede sakınca görmüyorum aslında, ama a) tırmanma ve b) yolları dar olması zor olabilir. Yine de, genel olarak bizde »şebeke« düşüncesi (yani ağ) çok eksik.
Tabiî ki Beykoz’a kadar neler olabilirdi diye düşünüyorum, ama yollar aşırı dar. Aslında Kadıköy–Maltepe fikrine bile şaştım. Ama iyi fikir. Aslında Moda gibi bir mahalle tramvay işletmesi işe yarar. Da, öyle tek raylı nossotalcikko oyunlardan vazgeçilmeli. Yanlış anlaşılmasın, Moda gibi dar yerlerde eski tip tramvaylar çok iyi, yeni model küçük tramvaylar da orada işleyebilir. Lizbon’daki hatlara da koskoca moderin tramvay araçları konulamaz. Ama, tek raylı gagak işletmeler yok.
Metro yapılmasaydı, hattâ ve hattâ şebekenin – eskiden olduğu gibi – Bağlarbaşı üzerinden Kısıklı (veya yine Kadıköy) istikametine devam etmesini önerirdim. Ama gerekir mi? Paralel işletmede sakınca görmüyorum aslında, ama a) tırmanma ve b) yolları dar olması zor olabilir. Yine de, genel olarak bizde »şebeke« düşüncesi (yani ağ) çok eksik.
Tabiî ki Beykoz’a kadar neler olabilirdi diye düşünüyorum, ama yollar aşırı dar. Aslında Kadıköy–Maltepe fikrine bile şaştım. Ama iyi fikir. Aslında Moda gibi bir mahalle tramvay işletmesi işe yarar. Da, öyle tek raylı nossotalcikko oyunlardan vazgeçilmeli. Yanlış anlaşılmasın, Moda gibi dar yerlerde eski tip tramvaylar çok iyi, yeni model küçük tramvaylar da orada işleyebilir. Lizbon’daki hatlara da koskoca moderin tramvay araçları konulamaz. Ama, tek raylı gagak işletmeler yok.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 596
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-T.01:08 » Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi
1- Bana kalırsa Kadıköy - Bostancı daha mantıklı olabilir, ya da Bostancı'dan sonrasının son etap olarak planlanması.
2- Üsküdar'a uzaması gerçekten muazzam olur.
3- Bence bu şekilde tek hat bir ring hattı daha işlevsel olur; (Minibüs Caddesine aç-kapa metro yapılmasını daha mantıklı buluyorum)
2- Üsküdar'a uzaması gerçekten muazzam olur.
3- Bence bu şekilde tek hat bir ring hattı daha işlevsel olur; (Minibüs Caddesine aç-kapa metro yapılmasını daha mantıklı buluyorum)
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ist-T.01:08 » Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi
Yok, şu tek raylı şeyler oyuncak. Bırak onu
Regüler ve işlevsel bir hat istersen, çift ray gerek. Olmazsa, lâstik tekerleki araçlara kapatırsın yolu. Zaten yakıt motorlu araçların sonu beliriyor. İyi mi, kötü mü, doğru mu, yanlış mı … bilemeyiz. Ama Dünya sınırlarına vardı. Istanbul hele hele çoktan sınırlarını aştı bile. Deprem kod sözü beni cidden korkudan titretiyor! Açık açık söyleyeyim.

- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 596
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-T.01:08 » Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi
Benim paylaştığım tek hat olabilir ama normal tramvay, nostaljik falan değil. Caddelerin akış yönünde giden bir tramvay. Çift yön olsa caddelerin tek şeride düşmesi gerekir. Zaten ring olduğu için de çift yön olması anlamsız.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.01:08 » Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi
Her iki yöndeki caddeler arasında uzun yürüme mesafeleri yok ise tek şeritlik alanlarda tek yön işleyebilir, İstanbul'un şartları bunu gerektiriyor, tabi mümkün olan yerlerde de her iki yönde aynı yol üzerine alınmalı, yani bir ring hattan ziyade fiziki şartlara göre zaman zaman birbirinden ayrılarak işleyen bir yapı.
Diyeceksiniz farkı ne? Kurulum maliyetini düşürecektir ayrıca arıza kaza gibi durumlarda işletmeye devam etme imkanı sağlar, tek ray üzerinde bir işletmede her kesinti büyük sıkıntı.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-T.01:08 » Kadıköy-Maltepe Tramvay Projesi
https://www.kartal24.com/159111-kadikoy ... mvay-hatti
Metnin içindeki güzergah doğruysa
Bir ucu Haydarpaşa Garı’nın önüne otobüs duraklarının yerine
Diğer ucu da Tugay Yolu bitimi D100 Karayoluna Maltepe Park - Piazza AVM’lerin oraya uzanıyor
Belki Soğanlık - Uğur Mumcu’ya dek gidebilir.
Acıbadem - Koşuyolu - Zeynep Kamil arası toplu taşıma boşluğu var o boşluğu değerlendirebilirler.
Avrasya Tüneli yüzünden tramvay Harem’e uç vermiyor
Ancak Haydarpaşa Limanı sil baştan düzenlenirse olabilir.
Metnin içindeki güzergah doğruysa
Bir ucu Haydarpaşa Garı’nın önüne otobüs duraklarının yerine
Diğer ucu da Tugay Yolu bitimi D100 Karayoluna Maltepe Park - Piazza AVM’lerin oraya uzanıyor
Belki Soğanlık - Uğur Mumcu’ya dek gidebilir.
Acıbadem - Koşuyolu - Zeynep Kamil arası toplu taşıma boşluğu var o boşluğu değerlendirebilirler.
Avrasya Tüneli yüzünden tramvay Harem’e uç vermiyor
Ancak Haydarpaşa Limanı sil baştan düzenlenirse olabilir.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.