gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 02 Nis Çrş, 2008 03:00

Türk Hava Yolları'nın (THY) İstanbul-Malatya seferini yapan uçakta Musa Karakaş adlı yolcu kalp krizi geçirdi ve uçak inmeden öldü.
Karakaş'a, ilk müdahaleyi Sağlık Yöneticileri Derneği Başkanı Onur Yarar yapmış ancak bütün çabalara rağmen kurtaramamışlar.

Seyahat esnasında uçağın pilotunun, yolculardan birinin kalp krizi geçirdiğini belirterek, uçakta doktor olup olmadığını sorduğunu kaydetti.
Bunun üzerine yanında bulunan iki doktor ile nefes darlığı çeken ve kalp krizi geçiren hastaya müdahale ettiklerini anlatan Yarar, yaklaşık 20 dakika süren müdahaleye rağmen hastanın kurtarılamadığını söyledi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17206
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

gnl-HV.07 » Uçak Camında Kaçak Yolcu

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Pzr, 2008 01:50

A320 tipi uçağın Moskova öncesinde İstanbul-Adana-İstanbul seferi yaptığı, kargosunda canlı kurbağa taşıdığı ortaya çıktı. Adana’dan dünyaya ihraç edilen canlı kurbağalardan biri özel kutusundan çıkmış ve bir yol bulup kabine kadar gitmişti.

Türk Hava Yolları’nın Airbus A320 tipi uçağı yolcu uçağı, Moskova-İstanbul seferini yapmak üzere Sheremetyevo Havalimanı’ndan kalkmak için pist başına gidiyordu. Camdan dışarıyı seyreden yolcu, bir anda uçağın küçük misafiri ile göz göze geldi. A320’nin dış camı ile "side wall" olarak adlandırılan gövdeyi saran dekoratif panel arasında bir kurbağa vardı. Yolcu, kurbağanın fotoğrafını çekti ve kabin amirini çağırdı. Rapor hazırlandı. İstanbul’a inişte kurbağa kaybolmuştu.

Resim

Raporla birlikte THY Teknik hemen harekete geçti. Uçak seferden alındı, hangara çekildi. Teknisyenler paneli söktüğünde kurbağanın ölüsüyle karşılaştı. Kabinin serin ve kuru havası kurbağanın yolculuğunu 10 bin metrede bitirmişti.

Hemen araştırma başlatıldı. A320 tipi uçağın Moskova öncesinde Adana-İstanbul seferi yaptığı, kargosunda canlı kurbağa taşıdığı ortaya çıktı. Adana’dan dünyaya ihraç edilen canlı kurbağalardan biri özel kutusundan çıkmış ve bir yol bulup kabine kadar gitmişti.

KARBONDİOKSİT GAZI BASILDI

Kurbağanın uçaktaki kablolara zarar verecek kemirgen sınıfta bir hayvan olmamasına rağmen operasyon başladı. Uçak karantina altına alındı. Tüm gövde ve kargo bölümüne karbondioksit gazı basıldı. Uçakta kalması muhtemel diğer kurbağaların nefes almalarını engellemek amaçlı basılan karbondioksit gazı ile uçak 24 saat THY hangarında bekletildi.

Karbondioksit gazı uçakların büyük bakımları sırasında da kullanılıyor. Bu tür bakımlar uzun sürdüğünden uçağın içine giren fare gibi kemirgen hayvanlar için karbondioksit gazı basılıyor. İşlem sonrasında uçağın tüm panelleri söküldü. Kontroller yapıldı. Başka kurbağaya rastlanmadı.

Benzer olaylar zaman zaman havayollarının başına gelebiliyor. Davetsiz misafirler nedeniyle uçaklar seferden alınıyor. Karbondioksit gazı basımı, panellerin kontrolü gibi işlemler bazen günler sürüyor. Şirketler uçaklarını uçuramadıkları için ciddi zarar ediyor.
Alinti : Milliyet.com.tr Ugur Cebeci nin haberi -
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 23:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17206
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Pzr, 2008 01:52

Tolga Özbek in konu ile ilgili olarak verdigi havayollarinda Canli Hayvan Tasima kurallari ve prosedürü bilgileri, arsiv olarak bulunmali
CANLI HAYVAN NASIL TAŞINIYOR

Havayolları canlı hayvan kargosundan her yıl ciddi miktarda para kazanıyor. Hayvanat bahçeleri için zaman zaman kargo uçakları özel seferler yapıyor. Frankfurt’ta Alman Lufthansa Havayolları’nın hayvanların transit uçuşlarda sağlıklı ve rahat bekleyebilmeleri için özel terminali bile bulunuyor.

Canlı hayvanlar, IATA yani Uluslararası Hava Taşımacıları Birliği’nin hazırladığı özel kurallara göre taşınıyor. Bu kurallar arasında canlı kurbağaların nasıl uçakta taşınacağı "Container Requirement 45" bölümde detaylı olarak anlatılıyor.

Öncelikle kurbağaların büyüklüklerine göre ayrılarak özel kutuların içine konuluyor. Üzerinde hayvanın hava almasını sağlayacak delikler bulunan kutuların boyutları 30’a 45 santimetre. 15 santimetreden büyük kurbağalardan bu kutulara sadece bir tane konuluyor. Boyu 1.5 ila 3.75 santimetre olan kurbağalardan kutuların içine 75 adet yerleştirilebiliyor. Boyu 1.5 santimetreden küçük kurbağalar ise kutuların deliklerinden çıkabilme riski nedeniyle sadece hiçbir tarafında delik bulunmayan özel konteynerler içinde taşınabiliyor.

Kutuların düz konulması, hayvanların içinde nefes alabilecekleri şekilde yerleştirilmesi isteniyor. Kutu içinde kurbağanın rahat hareket edebilmesi için belirli bir boşluk bırakılması da gerekiyor. Örneğin küçük ağaç kurbağaları için kutuda hareketlerini sağlamak amaçlı 7.5 santimetre boşluk bırakılmak zorunda. Tüm kutuların üzerinde alıcının yanı sıra taşınan kurbağalarla ilgili tüm bilgiler yer alıyor.

YA HAYVAN KAÇARSA

IATA tarafından hazırlanan tüm dünyada geçerli özel kuralların yanı sıra THY’nin 15 Ağustos 2006 tarihli, DC-2006/002-S sayılı "Kargoda Canlı Hayvan Taşıması Uygulaması" talimatı da bulunuyor.

Genel Müdür Temel Kotil imzalı talimatta, öncelikle kargo taşınmadan önce müşteriden özel bir taahhütname isteniyor. Taahhütnamede "Herhangi bir sebeple meydana gelecek kayıp veya telef halinde gönderici/gönderici acentesi ve alıcı/alıcı acentesi veya bunların sigorta şirketleri gibi alt yüklenicileri Türk Hava Yolları A.O.’na karşı herhangi bir hak iddia etmeyecek ve şikayette bulunmayacaklardır." ibaresi yer alıyor. Göndericinin ithal müsaadesi, sağlık, gönderici sertifikası, alıcının acil durumda ulaşılacak telefon numaralarına kadar bir çok belgeyi hazırlaması isteniyor.

THY’nin talimatında handling yani yer hizmetleri personeli için taşınan canlı hayvanın kargo kompartımanında veya yerde kaçması durumunda yapılacaklar da belirtiliyor:

Kargo kompartımanının kapısı hemen kapatılmalı.

Apron kontrol ve teknik ekibe haber verilmeli.

Özel ekipmanları (ağ, uyuşturucu tabanca vs.) olan kurumlardan yardım istenmeli.

Havalimanı veteriner otoritesi aranmalı.

Alıcı ve gönderici aranmalı.

Yetkili olmayan herkes uzaklaştırılmalı.

Ses ve stres verici hareketlerden kaçınmalı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Ağu Pzr, 2008 14:38

Ve yine görüyoruz ki, insanoğlu hayvanlarla ne ilişkide. Mal. Yok din, yok tanrı, yok kutsal kitap. Gülünç. Kutsallığın ne olduğunu bilmez insan. Tanrı'ya karşı saygısızlıklarını yaklaşık her dinde bir bahaneyle affettirmeye çalışırlar, ama eninde sonunda, havyan ve can mal, o kadar.
Sevgi yok, saygı yok, kutsallık yok.

Çok üzücü.

B. Alabay

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 31 Ağu Pzr, 2008 21:37

Bu kurbağalar dünyaya ihraç ediliyor da, ben cahil kalmışım sanırım.Dünya bu kurbağaları ne yapıyor? Beslemiyordur sanırım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Ağu Pzr, 2008 22:12

Besliyor olabilir.
Ya da şanssızlar laboratuvarlarda mahfoluyor. Biz kıçımıza güzel kokulu krema sürebilelim diye.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17206
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Pzt, 2008 00:10

Fransa da yiyorlar :D belki asya da da bir aralar hasbi aga vardi bunlari toplatip avrupaya satiyordu sonra hayali ihracattan yatti :) fake kurbagami gönderdi ne :P

Isin garibi o kurbaga oraya nasil girmis ben bunu bir türlü anlayamadim yani delik nerde nerde bosluk :)

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 01 Eyl Pzt, 2008 03:56

Kurbağa bu, ışınlanır yine girer oraya... :lol: :lol: :lol:

Bizim evin camının arasınada sinek girmişti.Pvc sistemlerini bilirsiniz, ses ve ısı yalıtımı olması için cam arasındaki hava alınır ve etrafı kapatılır.Sinek oraya nerden,nası girdi ve nasıl yaşadı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Eyl Pzt, 2008 10:01

Sinek yumurta veya kurt şeklinde girmiştir, ama kurbağa? O biraz zor ...

Aslında böyle küçük hayvanların rollerini hiç bilmiyoruz. meselâ burada diyorlar ki, arı nesli tükendi mi, insanlık ve belki de tüm dünya dört sene sonra yok olabilir. Arı olmazsa, bitkilerin döllenmesini temin eden en önemli faktör yok olmuş olur. Ve son senelerde korkunç arı ölümleri gözetleniyor (buralarda). Moderinn cozzell kimyasal ilâçlar ve gen biotek ürünler sayesinde tabiat taklı atıyor.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17206
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eki Sal, 2008 11:27

AyLiN yazdı:Türk Hava Yolları'nın (THY) İstanbul-Malatya seferini yapan uçakta Musa Karakaş adlı yolcu kalp krizi geçirdi ve uçak inmeden öldü.
Karakaş'a, ilk müdahaleyi Sağlık Yöneticileri Derneği Başkanı Onur Yarar yapmış ancak bütün çabalara rağmen kurtaramamışlar.

Seyahat esnasında uçağın pilotunun, yolculardan birinin kalp krizi geçirdiğini belirterek, uçakta doktor olup olmadığını sorduğunu kaydetti.
Bunun üzerine yanında bulunan iki doktor ile nefes darlığı çeken ve kalp krizi geçiren hastaya müdahale ettiklerini anlatan Yarar, yaklaşık 20 dakika süren müdahaleye rağmen hastanın kurtarılamadığını söyledi.
Dünde buna benzer bir olay meydana geldi sanırım yine uçakta bulunan bir doktor müdahale etmiş fakat havalimanında ambulans var şoför yok, şoför var doktor yok durumu yaşandığı için rahatsızlanan kişi hayatını kaybetmiş yazık, bence havalimanlarında her şeyin kontrolü ya işletmeciye ya da ulusal havayoluna verilmeli belki bu şekilde sağlıkta yaşanan skandalların en azından havayolu bölümü düzelir.

THY filosunu büyütüyor, yolcu sayısındaki ve destinasyondaki artışa paralel olarak filoyu gençleştirme ve büyütme çalışmaları devam ediyor.
THY'den İMKB'ye yapılan açıklamada, THY Yönetim Kurulunun, daha evvel kabul ettiği 2009-2023 yılı filo projeksiyonu çerçevesinde 25'i kesin 10'u opsiyon olmak üzere 35 çift koridorlu uzun menzilli uçağın, 50'si kesin 20'si opsiyon olmak üzere 70 tek koridorlu kısa ve orta menzilli uçağın alımı için uçak üreticisi Boeing ve Airbus firmalarını tekliflerini sunmak üzere davet etmeye karar verdiği kaydedildi.

Açıklamada, ihale kapsamında Airbus firmasının (320 ailesi, 330 ve 350) Boeing firmasının (737 NG, 777 ve 787) uçaklarının değerlendirmeye alınacağı belirtildi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17206
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eki Cmt, 2008 17:48

Filo büyümesi ile ilgili durgun piyasalarda hareketlenmeler meydana geldi, özellikle Amerikalı üreticilerin iştahını kabartan bir alım olacak sanırım çünkü şu anda ekomonilerinin durumu malum bakalım neler olacak. Bu arada THY diğer alım dışında uzun menzilli uçuşlar için Boeing in 777 lerine talip olduğu haberleri de çıkmaya başladı.
Boeing ve Airbus’a 105 uçak siparişi vereceğini açıklayan Türk Hava Yolları (THY), filo yapılanmasının dışında ara dönem için tüm dünyada birçok havayolunun da kullandığı uzun menzilli Boeing 777 tipi uçak alıyor. Çift koridorlu, geniş gövdeli 777’ler çok uzun mesafelere non-stop uçuşlar gerçekleştirebiliyor. Alitalia’nın filosundaki 777’leri almaktan vazgeçen THY, bir başka şirket ile masaya oturdu ve nihai anlaşma için sona yaklaşıldı.

THY ilk 777’i bu ay sonunda getirecek. İkinci uçak üç ay sonra diğer uçaklar ise takip eden aylarda filoya katılacak. Kesin olmamakla birlikte THY’nin 2 artı 1 yıl obsiyonlu 6 adet Boeing 777 alması bekleniyor. THY’nin filosuna katılacak uçaklar ekibiyle birlikte gelecek. Uzun menzilde bugüne kadar Airbus uçaklarını tercih eden THY, artık Boeing 777 için de pilot yetiştirecek. İlk kez 777 kullanacak olan THY uçak alım ihalesinde uzun menzilli kategoride iki şirket nezdindeki pazarlık gücünü de arttırmış olacak. 777’lerle birlikte gelen ekip, THY pilotlarını eğitecek.
Boeing 777 teknik özellikler
Versiyonları: 777-200, 777-200ER, 777-200LR, 777 Freighter (Kargo modeli), 777-300, 777-300ER.
Menzili: 9.000 km-17.500 km.
Koltuk kapasitesi: 300-451
Saatteki hızı: 945 km.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17206
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Heathrow'a üçüncü pist

Mesaj gönderen Esat » 15 Oca Prş, 2009 23:52

İngiltere hükümeti Avrupa'nın en işlek havalimanlarından biri olan Londra-Heathrow Havalimanı'nda üçüncü bir pist inşa edilmesi planlarına onay verdi. Yeni pistin 10 yıl içinde inşa edilmesi ve 13 milyar dolara mal olması öngörülüyor.

Ulaştırma Bakanı Geoff Hoon, parlamentoda planı açıklarken Heathrow'un kapasitesinin Avrupa'daki rakipleri ile mücadele etmesine olanak verecek şekilde artırılmamasının İngiliz ekonomisine zarar vereceğini savundu. Ülkenin başlıca havalimanı olan Heathrow iki pistle hizmet verirken, Paris, Amsterdam ve Frankfurt gibi diğer Avrupa kentlerinde havalimanlarının pist sayısı dört ve üzerinde.

Hoon, yeni pist tamamlandığında, havalimanının trafiğinin aşırı artmaması için üst sınır koyacaklarını, yılda şimdikinden sadece 125 bin daha fazla uçuş yapılacağını söyledi. Hoon, oluşacak yeni uçuş slotlarının sadece yakıtı en verimli kullanan uçaklara tahsis edileceğini belirtti.

Ancak hükümetin planına şiddetli muhalefet var. Çevreciler yeni pistin ülkede karbon emisyonlarını 2050'ye dek yüzde 80 azaltma hedefine ulaşmayı imkansız kılacağını söylüyorlar. Muhafazakarlar ayrıca, bir sonraki genel seçimi kazanırlarsa planı iptal etme vaadinde bulunuyorlar.

Bunun yerine, kısa mesafe uçuşlara talebi ortadan kaldırmak üzere, ülkenin kuzeyine yeni hızlı tren hatları yapılması öneriliyor.

Her şey yolunda giderse, inşaatın 2015 yılında başlaması ve 2019'da tamamlanması hedefleniyor. Ancak üçüncü piste karşı olanların zaman kaybetmeden mahkemeye başvurması bekleniyor. Greenpeace'in başını çektiği bir ittifak ve oyuncu Emma Thompson geçtiğimiz günlerde inşaat için istimlaki gerekli olan bazı arazileri satın aldıklarını açıklamışlardı.

Üçüncü pistin hizmete girmesi durumunda, 2030'a doğru Heathrow'dan bir yılda yapılan uçuşların sayısı 480 binden 702 bine yükselecek.
Kaynak : BBC Türkiye

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön