Stadtbahn demişken işte pek çok istasyonda hala kullanılan eski Stadtbahn şebekesine ait bir istasyon binası, bu binadan yer altındaki istasyona erişiliyor, sistem metroya revize edilirken bu yapılar tamamen korunmuş Karlsplatz istasyonuna ait binanın asıl girişi Karlsplatz Museum a devredilmiş ve ikinci resimde gördüğünüz üzere arka taraftan metroya bir giriş merdiveni inşaa edilmiş, tabi koca metronun girişi sadece bu değil bu binanın çevresinde 3 ya da 4 giriş ile bir kaç yüz metre yukarıda yolun altındaki büyük yer altı koridorundan da girişler mevcut, ama hani diyoruz ya Marmaray yapılırken binalarımız korunsun bizim korunsun dediklerimizin haline bakın bir de şuna bakın biz mevcut kullanımda bile koruyamıyoruz ki kaldı bu hale getireceğiz.
Bunlarda yine Karlsplatz dan bir kaç kare, tramvay durağına yanaşmış bir otobüs

ama dikkatli bakılırsa tramvay yolu üzerinde olmasına rağmen orası bir otobüs durağı zaten tabelasında yazıyor, resmin sol tarafındaki tramvay durağı tabelası ise bir tarihi eser.
Altta benim şu meşhur ULF lerim (kent tasarımı araç, kente özgü kenti anlatan öyle her yerde binbir çeşit tramvay aracı değil) altında da aynı durakta 65 tramvayı ve WLB ye ait bir lokalbahn treni, lokalbahnlar güzergahlarının çoğunda tramvaylar ile aynı yolu kullanıyorlar ama bunun için wienerlinien e mi yoksa devlete mi bir ödeme yapıyorlar hatta yapıyorlarmı onu da bilmiyorum
Burada altteki resim geçen gün bahsettiğim ring hatlarının yolu, bu yolda saat yönünün tersinde çalışan 2 tramvayı yolun karşısındaki rayda ise saat yönünde çalışan 1 tramvayı geçiyor, Viyana tramvay sisteminde kent içindeki yolların tamamı betona fiks sistem, bakım ve onarımlarda bu beton plakalar kaldırılarak işlem yapılıyor, bu sayede bizde olduğu gibi her yıl balast yenile taş yenile aman çöktü derdi yok. Burada ise bildiğimiz asfalt kaplama ama yol ile bitişik olmasına rağmen bu yolu hiçbir zaman karayolu araçları kullanmaz, bu bölge dışında pre-metro olarakta adlandırılan yer altı tramvay sisteminde bildiğimiz balastlı alt yapı mevcut, kentin banliyölerine doğru ise çimenler ile kaplı demiryolu görünümlü yollarda gidiyor tramvaylar
Ee hep artısını anlattık birazda eleştirelim, bu gördüğünüz bir ray

Knollgasse durağında yani benim evime bir kaç yüz metre mesafede 6 ve 65 tramvaylarının kullandığı bir durakta yer alıyor, durak hafif bir eğimde yer aldığı için tramvaylar burada yağışlı havalarda otomatik diğer zamanlarda makinistin joystikten kumandası ile kumlama yaparak kalkış yapıyorlar. Resim açıkça görüldüğü halde kumlama nedeni ile (oldukça kalın bir kum kullanıyorlar İstanbul daki daha ince idi) raydaki deformasyon had safhada, tekerleğin raya temas noktasında meydana gelen bu bozulma aslında aracın tekerlek yüzeyine de zarar veren bir oluşum burada ray materyaline uygun ray kaynağı yapılarak bu durum giderilebilir ama benim Viyana ya dair en büyük eleştirim çok fazla bakım onarım göremiyorum yani gerek yoktur ki yapmıyorlar diyeceksiniz ama bu rayları ben bugün görmedim bu çok uzun süredir bu halde, demek ki artık wienerlinien i de rahatsız etmenin zamanı geldi
