tren yolunu katmışlardır, bir videoda "bakanlığın hatları dâhil edildiğinde" gibi bir ifade vardı.Uğur yazdı: ↑27 Eki Sal, 2020 09:18İstanbul’daki metro hattı uzunluğu 172,25 kilometreye; Bu veride hata var. Ben böyle şeylere takılmaya bayılırım. Mevcut "Metro" hatları 115,7 km. 18,5 gelirse üstüne 134,2 olur. Tramvaylar da dahil edildiyse metro değil raylı sistemler uzunluğu denmesi lazım ki onda da marmaray eklenmeli yine tutmadı.İBB, Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim saat 12.00’den itibaren İstanbulluların hizmetine açıyor. İlk 2 gün ücretsiz hizmet verilecek hatta, günde 352 sefer yapılacak. Diğer toplu ulaşım araçlarıyla da entegrasyonu bulunan hat, tek yönde saatte 70 bin İstanbulluya hizmet verebilecek.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kabataş Mecidiyeköy Mahmutbey Metrosu’nun ilk etabı olan M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattını, 28 Ekim saat 12.00’den itibaren İstanbulluların hizmetine açıyor. Yaklaşık 3 milyona yakın İstanbullunun yaşadığı 6 ilçeyi birbirine bağlayan hat, 18 kilometre uzunluğunda ve 15 istasyondan oluşuyor.
İLK 2 GÜN ÜCRETSİZ
Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu olan Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunda, her istasyonda bir amir; her araçta ise sürücüsüz metro acil müdahale personelleri hazır bulunacak. Toplam 80 trenle hizmet verecek hat, tek seferde 2 bin 160 yolcu taşıma kapasitesi ile dünyada 1. sırada yer alıyor. Mecidiyeköy Mahmutbey Hattı, açıldığı ilk iki gün boyunca (28-29 Ekim) ücretsiz hizmet verecek.
ENGELLİ ERİŞİMİNE UYGUN
İBB, hattın tasarım sürecinde bir ilki hayata geçirerek, engelli vatandaşlarla test sürüşü yaptı. Gelen talepler doğrultusunda değişikliklerin yapıldığı hattın tamamı, engelli erişimine yüzde 100 uygun hale getirildi. Araçlarda İndüksiyon Döngü Sistemi adı verilen, sadece engelli bireylerin işitme cihazları aracılığıyla duyabileceği frekansta yayın yapılacak. Ayrıca hatta kullanılan Platform Ayırıcı Kapı Sistemleri’nin (PAKS) tamamı yerli üretimden oluşuyor. Böylece ithal ürünlere göre yüzde 50 maliyet avantajı sağlandı.
DİĞER HATLARLA ENTEGRE
M7 Mecidiyeköy – Mahmutbey hattı, Mecidiyeköy istasyonunda Yenikapı-Hacıosman metrosu ve metrobüsle; Karadeniz Mahallesi istasyonunda Topkapı-Mescidi Selam tramvayıyla; Mahmutbey istasyonunda ise Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir metrosuyla entegre olacak. Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı tamamlandığında, Alibeyköy istasyonundan bu hatta aktarma yapmak mümkün olacak. Ayrıca İstanbul Havalimanı’na giden metro hattı tamamlandığında Kağıthane istasyonundan aktarma yaparak havalimanına ulaşılabilecek.Mecidiyeköy Mahmutbey metrosunun açılmasıyla birlikte, İstanbul’daki metro hattı uzunluğu 172,25 kilometreye; toplu taşımadaki raylı sistem kullanım oranı ise yüzde 17,8’den yüzde 22,3’e yükselecek.
RAKAMLARLA M7 HATTI
Hat uzunluğu : 18 km
İstasyon sayısı : 15
Tren sayısı : 80
Tek yöne sefer süresi : 32 dakika
Sefer sıklığı (açılışta) : 6 dakika
Araç yolcu kapasitesi : 2.160 (1 set)
Tek yönde saatlik yolcu taşıma kapasitesi : 70.000
Hattın geçtiği ilçe sayısı: 6
Hizmet vereceği kişi sayısı: 3 milyon
Acil Müdahale Personeli : 60
Kadın Acil Müdahale Personeli: 17
Yürüyen merdiven sayısı: 225
Asansör sayısı : 108
Turnike sayısı : 316
Kamera sayısı : 1.192![]()
ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 596
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Şimdilerde bir "müjde verme" modası çıktı, Ekrem Başkan da eksik kalmamış: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37367
Müjde denince, ben de Esenyurt uzatmasına finansman bulunduğunu düşünmüştüm..
Türkiye'de yaşadığımızı unutmamamız gerekiyor, bu ülkedeki siyasetçiler böyle ne yazık ki..
Yarınki Mecidiyeköy-Mahmutbey açılışıyla birlikte, artık Kabataş-Mecidiyeköy inşaatını ve Esenyurt-Mahmutbey ihalesini/inşaatını konuşmaya devam edeceğiz..
İşletme başlığı: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?f=80&t=1626
Şu salgın ortamında, gereksiz kalabalığı kapalı ortama davet edeceği için verilebilecek en kötü müjde..Hastanede koronavirüs tedavisi süren İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, daha önce ilk 2 gün açıklanan ücretsiz hizmet süresini 10 güne çıkardığı müjdesini verdi.
Müjde denince, ben de Esenyurt uzatmasına finansman bulunduğunu düşünmüştüm..
Türkiye'de yaşadığımızı unutmamamız gerekiyor, bu ülkedeki siyasetçiler böyle ne yazık ki..
Yarınki Mecidiyeköy-Mahmutbey açılışıyla birlikte, artık Kabataş-Mecidiyeköy inşaatını ve Esenyurt-Mahmutbey ihalesini/inşaatını konuşmaya devam edeceğiz..
İşletme başlığı: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?f=80&t=1626
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
M7 Göztepe İstasyonundan Bakırköy yönüne inen hat nedir? https://youtu.be/CMmphNTraPo
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
https://youtu.be/ha8sopikNAg 04:05 - 06:30 arası Esenyurt uzatmasının akıbetinden bahsedilmiş.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 694
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
O animasyon Kadir Topbaş döneminden kalma muhtemelen. Kendisinin 1000 km raylı sistem hedefindeki Şirinevler - Mahmutbey tramvay hattını gösteriyor. Bu hattın şimdiki akıbeti nedir bilmiyorum.kenanmar yazdı: ↑31 Eki Cmt, 2020 23:47M7 Göztepe İstasyonundan Bakırköy yönüne inen hat nedir? https://youtu.be/CMmphNTraPo
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Muhakkak vardır abi, ama benim sorguladığım, neden aynı şirketin işlettiği iki ayrı sistemde farklı uygulama olduğu..
Acaba yanlış mı hatırlıyorum diye düşünüyorum, ama kovid yüzünden hanım da izin vermiyor metroya binip Levent'e gitmeme; bakamıyorum oradaki durakta ne yazdığına

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
dediğin gibi bir uygulama yok ama çıkışların başındaki tabelalarda çıkışın adı yazıyor ki o standart değil, standart olan m4 - m5 ve m6 uygulanan m7 de ise uygulanmaya çalışılmış ama çok kötü bir şekilde yapılmış numara sistemi, totemlerde istasyonun adı yazar, standard sistemde giriş numarası ve istasyon ismi olması gerekiyor ama değiştirmek masraflı diye sadece yeni hatlarda öyleEngin Y yazdı: ↑05 Kas Prş, 2020 15:22Muhakkak vardır abi, ama benim sorguladığım, neden aynı şirketin işlettiği iki ayrı sistemde farklı uygulama olduğu..
Acaba yanlış mı hatırlıyorum diye düşünüyorum, ama kovid yüzünden hanım da izin vermiyor metroya binip Levent'e gitmeme; bakamıyorum oradaki durakta ne yazdığına![]()
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Mahmutbey - Mecidiyekoy kısmı nihayet açıldı.Eksikleri ve fazlası ile bir şekilde ilerliyor. Gelelim hattın kalan kısmına Mecidiyekoy - Kabataş bölümüne.
Bilindiği gibi bu kısım ihalesi 5 yıl önce yapıldı ve yüklenici firma 2015 Haziran ayında 4.5 km lık bu alanda çalışmalara başladı.Daha önce bu 4.5 km lık uzunn olmayan bölgede neden işlerin planlandığı gibi gitmediğini yazmıştım ( kötü taşeron seçimi,TBM makinaların hatalı planlanması ve arkeolojik kazıları) Fakat son aldığım duyumlara göre bu alanda çok uzun zamandır işler nerdeyse durma noktasına gelmiş.Herhangi bir şantiyede çalışma yok,personel yok ama ne sözleşme fesh edilmiş ne de yüklenici firma para alabiliyor.
Daha önce Ekrem başkan kredisini buldum diye söylemişti ama neden yüklenici başlamıyor anlamış değilim.Bazen aklıma şu haber geliyor https://www.gercekgundem.com/istanbul/1 ... falt-haczi Acaba bu haciz edilen para kabataş-Mecidiyekoy için bulunan para mıydı emin değilim !
Bu hattın devamı en az başlangıcı kadar önemli.İBB bir an önce sorunu çözerek bu kalan kısımda ki işleri bitirip açmalı.Her geçen gün zaman kaybediyoruz
Bilindiği gibi bu kısım ihalesi 5 yıl önce yapıldı ve yüklenici firma 2015 Haziran ayında 4.5 km lık bu alanda çalışmalara başladı.Daha önce bu 4.5 km lık uzunn olmayan bölgede neden işlerin planlandığı gibi gitmediğini yazmıştım ( kötü taşeron seçimi,TBM makinaların hatalı planlanması ve arkeolojik kazıları) Fakat son aldığım duyumlara göre bu alanda çok uzun zamandır işler nerdeyse durma noktasına gelmiş.Herhangi bir şantiyede çalışma yok,personel yok ama ne sözleşme fesh edilmiş ne de yüklenici firma para alabiliyor.
Daha önce Ekrem başkan kredisini buldum diye söylemişti ama neden yüklenici başlamıyor anlamış değilim.Bazen aklıma şu haber geliyor https://www.gercekgundem.com/istanbul/1 ... falt-haczi Acaba bu haciz edilen para kabataş-Mecidiyekoy için bulunan para mıydı emin değilim !
Bu hattın devamı en az başlangıcı kadar önemli.İBB bir an önce sorunu çözerek bu kalan kısımda ki işleri bitirip açmalı.Her geçen gün zaman kaybediyoruz
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 694
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Bu şehirdeki parçalı hatların kaderi gibi. İlk kısmı açılınca ikinci kısım sürekli sarkıyor. Bir de yıl sonuna doğru bütçenin suyunu çekmesiyle yaşanan durma durumu. Geçen sene de M8'de yaprak kımıldamıyordu bu vakitlerde. Umarım Ocak'ta başlayan yeni bütçe dönemiyle ibre tersine döner.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Kanuna rağmen belediyenin haczedilen parası nedeniyle en ufak bir kuruş zararımız olduysa vatandaşlar olarak, o kanunsuz hacizde payı olan herkese haram zıkkım olsun, en sevdiklerinden çıksın inşallah..
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.04:07 » M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı
Mecidiyeköy - Mahmutbey kısmı günde 100 bin kişiye hizmet etmeye başlamış.Bu da projenin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha göstermiş oldu.Kaldı ki Pandemi döneminde 100 bin rakamını bu kadar kısa sürede görmesi bu başarıyı daha önemli hale getiriyor.
Gelelim hattın devamı olan Mecidiyeköy - Kabataş kısmına.
2015 haziran ayında başlamış olan proje 6 yıl geçmesine rağmen hala kaba işler bitirilip ince işler seviyesine getirilemedi.Tünel kazıları bitti.
Fakat uzun süredir şantiyeler durmuş durumda 2015 yılında yapılan ihalede yüklenici firma işi 369 milyon euro karşılığıda kazandı.Fakat şu an bu paranın yetmedği ve XX Milyon euro daha ek artış olması gerektiği kulislerde konuşuluyor.
Şuan firma beklemede.Tüneller durmuş ve para bekleniyor.
Sadece Beşiktaş istasyonunda arkelojik kazılar devam ettiriliyor.
Gelelim hattın devamı olan Mecidiyeköy - Kabataş kısmına.
2015 haziran ayında başlamış olan proje 6 yıl geçmesine rağmen hala kaba işler bitirilip ince işler seviyesine getirilemedi.Tünel kazıları bitti.
Fakat uzun süredir şantiyeler durmuş durumda 2015 yılında yapılan ihalede yüklenici firma işi 369 milyon euro karşılığıda kazandı.Fakat şu an bu paranın yetmedği ve XX Milyon euro daha ek artış olması gerektiği kulislerde konuşuluyor.
Şuan firma beklemede.Tüneller durmuş ve para bekleniyor.
Sadece Beşiktaş istasyonunda arkelojik kazılar devam ettiriliyor.