

Engin Y yazdı: ↑23 May Cmt, 2020 09:23Abi,
Hayırlı olsun da yanlış hatırlamıyorsam, Ekrem Başkan'ın M8'in finansman kaynağı için İller Bankası'ndan ve kamu bankalarından red yanıtı alması nedeniyle dış kaynak arayışı söz konusuydu..
Dış kaynak bulunduğuna dair bir haber de görmedim son aylarda, inşallah sessiz sedasız kaynak sağlanmıştır ve çalışmalar yeniden hızlandırılmıştır..
Abi, haklıymışsın, şu haberi atlamışım: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36564Esat yazdı: ↑23 May Cmt, 2020 09:56benim aklımda ise tam tersi bir bilgi var, ilk finansman bulunan hatlardan birisiydi diye hatırlıyorum, şu an kaynak bulamadım bunu kulaktan duymuş olabilirim ama bakacağım. Yine bu araç konusu ile ilgili olarak duyduğuma göre 4 araç gelmiş yani bir set, umarım kesintisiz gelmeye devam eder.
Meclis üyelerinin oy birliğiyle alınan kararla; Dudullu-Bostancı Metro İnşaatı’nda kullanılmak üzere 188 milyon 325 bin avro ... düşük faizli uzun vadeli dış kredi alınması onaylandı.
...
İBB, son 2,5 yıldır yapımı duran ve Avrupa Yakası’nın 2 metrosunu birbirine entegre etmesi açısından çok önemli bir yatırım olan Dudullu-Bostancı Hattı’nı, 2021 yılının sonunda açmayı planlıyor.
Evet sürücüsüz, GOA4 seviye olması lazım hatırladığım. Zaten depo sahası M5 in depo sahası ile aynı yerde, atölye olarak da aynı atölyeyi kullanacaklar. Hattın ray hattı ve sinyalizasyon işleri bitmeden test yapılamayacaklar muhtemelen, belki bu arada sinyalsiz yapılan testleri var ise ve gabari kurtarıyor ise M5 de belki aracın fiziki testleri yapılabilir. Tabi böyle bir şey olabilir mi bilmiyorum, sadece işi hızlandırmak adına acaba olabilir mi diye düşündüm.