Karar 25 Ocak'ta alınmış, ancak o sıralarda gözümüzden kaçmış, şimdi başka bir şeye bakarken fark ettim..
Bakalım, Bursa Gar'a metro, trenden önce gelecek mi?

Aaa çok iyi, güzel haber umarım hızlı bir şekilde sonuçlanırEngin Y yazdı: ↑01 May Cum, 2020 12:19Bursaray'ın Emek - YHT Garı - Şehir Hastanesi etabının yapım işini Bakanlık üstlenmiş: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/ ... 225-24.pdf
Karar 25 Ocak'ta alınmış, ancak o sıralarda gözümüzden kaçmış, şimdi başka bir şeye bakarken fark ettim..
Bakalım, Bursa Gar'a metro, trenden önce gelecek mi?![]()
Bakan Karaismailoğlu, Bursa Emek-YHT Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı’nın Bursa’ya 4 İstasyonla hizmet vereceğini ve vatandaşların Bursa Şehir Hastanesi’ne ulaşımının sağlanacağını bildirdi.
Karaismailoğlu, “Bursa Emek-YHT Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı’nı 2023 yılı içerisinde tamamlamayı hedefliyoruz. Hattın faaliyete geçmesiyle birlikte toplam ekonomik kazancımız 871.47 Milyon Dolar olacak” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bir dizi ziyaret ve incelemede bulunmak için Bursa’ya geldi. Bakan Karaismailoğlu, Eski İçişleri Bakanı Efkan Ala ve Eski Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu Bursa Emek-YHT Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı’nın temel atma törenine katıldı. Törende konuşan Bakan Karaismailoğlu, metro hattının Bursa’ya 4 İstasyonla hizmet vereceğini ve vatandaşların Bursa Şehir Hastanesi’ne ulaşımının sağlanacağını bildirdi.
Yeni organize sanayi bölgeleri ile geniş bir alanda hayata geçirilen yaşam projeleri ve konut projeleriyle baştan başa donatılan Bursa için konforlu ve güvenli yolculuklara olanak sağlayan dünya ölçeğinde ulaşım ağları örmeye devam ettiklerini aktaran Karaismailoğlu, Emek-HT Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı Projesi’nin de Bursa açısından yapımı devam eden en önemli projelerden biri olduğunu kaydetti. Metro hattı projesi hakkında bilgi veren Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Emek-HT Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı yapımı, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile Bakanlığımız arasında 8 Haziran 2020 tarihinde imzalanan protokol ile Bakanlığımız tarafından devralındı. Toplam 4 istasyon ve 6 kilometre uzunluğunda olan Emek-HT Gar-Şehir Hastanesi Metro hattımız, tamamlandığında Bursa ilimizdeki raylı sistem uzunluğu 46,7 kilometreden 52,7 kilometreye ulaşacak. İşletmede olan Emek-Arabayatağı Metro hattı; yapacağımız uzatma ile Mudanya Bulvarı’nı kat ederek, en önemli duraklar olan HT Garına ve nihayetinde Şehir Hastanesine ulaşacak. Böylelikle Bursalı vatandaşlarımızın hastaneye erişimini de kolaylaştıracağız. Metro hattımız günlük 300 bin yolcuya hizmet verecek. Yapımı yine Bakanlığımızca devam eden Bursa-Yenişehir-Osmaneli HT hattı ile metronun entegre edilmesi projemiz kapsamında 140 bin m² alan üzerinde metro depo bakım ve parklanma tesisi de inşa edilecek. Bu yeni tesis, Bursa’nın tüm metro araç filosunun bakım-tamir ve parklanma ihtiyacına da hizmet edecek.”
Hattın inşaatının aç-kapa yöntemiyle yapılacağını ve bittiğinde caddelerin altından geçen ve yüzeyde alan işgal etmeyen bir sistem olarak çalışacağını anlatan Karaismailoğlu, “2023 yılı içinde tamamlamayı hedeflediğimiz metro hattımız faaliyete geçtiğinde çok büyük maddi kazanımlara sahip olacağız. 2023-2050 yılları arasındaki 27 yıllık projeksiyonda; zamandan 797 milyon dolar, karayolu bakım ve işletmesinden 58 milyon dolar, önlenecek kazalardan 1,5 milyon dolar, hava kirliliği, iklim değişikliği, gürültü, doğa ve yeşil arazi maliyeti, biyolojik çeşitlilik, toprak ve su kirliliği gibi dışsal faydalardan 16 milyon dolar olmak üzere metro hattının 27 yıllık vizyonda toplam ekonomik kazancı 871 milyon dolar olacak” diye konuştu.
Raylı sistemlerin özellikle büyük şehirlerdeki trafik sorununu ortadan kaldırmada en etkili ve en çevreci yollardan biri olduğunu vurgulayan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “20 yılda Türkiye’nin raylı sistem altyapısında milletimize sağladığımız konforu ve güveni her fırsatta dile getiriyoruz. Ancak, heykelden öte projeleri olmayan, her fırsatta Türkiye’yi yabancılara şikayet edenler dar zihniyetler Bursa’daki çalışmalarımıza da kara leke sürmeye kalktılar” ifadelerini kullandı.
Bakan baktı ki ağzından ne çıksa aynen yazıyor gazeteciler, kimse de “bir dakika abi” diye soru sormuyor; sahada ne olup bittiğine bakmadan, kafasına nasıl eserse öyle tarih veriyor o da
Merhabalar Mustafa hoşgeldinmustafaguler yazdı: ↑11 Eyl Pzt, 2023 12:29Uzun bir aradan sonra merhabalar,
Emek-Şehir Hastanesi etabında işler yavaş ilerliyor ve şehirden de artık sesler yükselmeye başladı. Emek-Geçit arasında hemzemin olan bölümde bile hat ve istasyon bitirebilmiş değil. Öncelik tünel açma işlerine verildi ama bu işler bile bitmiş değil. Geçit'te Mudanya Yolu üzerinde bulunan tünel bitme aşamasında ancak Mudanya Yolu-Şehir Hastanesi arasında çalışmalar devam ediyor ama bu bölümünde belli noktalarında tünel çalışmalarında epey yol alındı.
Uludağ Üniversitesi-Görükle hattında da çalışmalar ufaktan başladı. Bu çalışmalar şuan zemin örnekleri almak ile sınırlı da olsa bir hareketlenme var. Hat Üniversiteden hemzemin olarak gelecek ve Görükle Kavşağının oradan yer altına inip o şekilde devam edecek, tüneller klasik Bursa yöntemi olarak aç-kapa şeklinde yapılacak.Yine bu hat ile birlikte Bursaray'ın ikinci depo sahası Uludağ Üniveristesi bahçesinde hemzemin olarak yer alacak. Bu uzatma hattının inşaatını Bakanlık üstlendi ve Şehir Hastanesi inşaatını yapan firma bu bölümü de yapacak.
Bu iki uzatma hattı ile birlikte araç alımı da gündemde; BBB 17 setlik (1 set X 4 tren) araç alım ihalesine çıkması bekleniyor.
Bursa'da tüm projeler maliyete takılıyor, kimse geleceği düşünmüyor maalesefEsat yazdı: ↑11 Eyl Pzt, 2023 13:47Merhabalar Mustafa hoşgeldinmustafaguler yazdı: ↑11 Eyl Pzt, 2023 12:29Uzun bir aradan sonra merhabalar,
Emek-Şehir Hastanesi etabında işler yavaş ilerliyor ve şehirden de artık sesler yükselmeye başladı. Emek-Geçit arasında hemzemin olan bölümde bile hat ve istasyon bitirebilmiş değil. Öncelik tünel açma işlerine verildi ama bu işler bile bitmiş değil. Geçit'te Mudanya Yolu üzerinde bulunan tünel bitme aşamasında ancak Mudanya Yolu-Şehir Hastanesi arasında çalışmalar devam ediyor ama bu bölümünde belli noktalarında tünel çalışmalarında epey yol alındı.
Uludağ Üniversitesi-Görükle hattında da çalışmalar ufaktan başladı. Bu çalışmalar şuan zemin örnekleri almak ile sınırlı da olsa bir hareketlenme var. Hat Üniversiteden hemzemin olarak gelecek ve Görükle Kavşağının oradan yer altına inip o şekilde devam edecek, tüneller klasik Bursa yöntemi olarak aç-kapa şeklinde yapılacak.Yine bu hat ile birlikte Bursaray'ın ikinci depo sahası Uludağ Üniveristesi bahçesinde hemzemin olarak yer alacak. Bu uzatma hattının inşaatını Bakanlık üstlendi ve Şehir Hastanesi inşaatını yapan firma bu bölümü de yapacak.
Bu iki uzatma hattı ile birlikte araç alımı da gündemde; BBB 17 setlik (1 set X 4 tren) araç alım ihalesine çıkması bekleniyor.
yeni araç alımı güzel haber, bakalım orada nasıl bir sonuç çıkacak. Diğer taraftan madem üniversite arazisi kullanılacak, keşke yer altına yapılsaydı. Şehirlerimizin nadir yeşil alanları üniversite bahçeleri kaldığı içindaha verimli olabilirdi diye düşünüyorum.
2035 ulaşım planında revize edilmiş hali ile var. İki hat oluşturuldu: