146m, 92ş, 97m, 33m, 141a, 141m, 146e, 33tm, 78 be, 78m, 79km,92m,97bm, gibi otobüsler E6 Yanyolu toplayıp Haliç-Mecidiyeköy E5 aksına götürüyor. M7 açılınca bu yolcunun bir bölümü metroya kayacak. Ama Atışalanı'ndaki yolcu M7 Tekstilkent'e gidecek mi? Şüphelerim var. Ulaşması zor görünüyor. 30 dakika ekstrası olacak. Minibüsleri dolaşarak gidiyor.
ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Off Topic
Şahsen ben olsam son noktam sadece Anadolu yakası değil, Bayrampaşa-Haliç-Okmeydanı civarı olsa bile metrobüsle geriye doğru gelmek saçma gibi görünse de, M7 ile Mecidiyeköy'e gelir, metrobüse aktarma yapardım. Çünkü Mahmutbey-Mecidiyeköy arası yaklaşık 30 dk metro ile, yoğun saatte yağışta Mahmutbey'den herhangi bir toplu ulaşım aracı ile E-5 inmek kaç dakika? İncirli'ye ulaştık diyelim, buradan metrobüs ile Mecidiyeköy'e varmak 30 zaten + İncirli'ye ulaşmak. Yani M7 -> Mecidiyeköy + Metrobüs gayet mantıklı.
146m, 92ş, 97m, 33m, 141a, 141m, 146e, 33tm, 78 be, 78m, 79km,92m,97bm, gibi otobüsler E6 Yanyolu toplayıp Haliç-Mecidiyeköy E5 aksına götürüyor. M7 açılınca bu yolcunun bir bölümü metroya kayacak. Ama Atışalanı'ndaki yolcu M7 Tekstilkent'e gidecek mi? Şüphelerim var. Ulaşması zor görünüyor. 30 dakika ekstrası olacak. Minibüsleri dolaşarak gidiyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Aynı şeyi söylüyoruz aslında, Mahmutbey başlangıç noktası bunu sadece orada oturanlar olarak düşünmüyorum ama her halukarda böyle bir yolculuk talebinin de oooaaaaa dedirtecek seviyede olmadığı aşikar, otobüs minibüs ile dolaşa dolaşa metroya ulaşıp bir de ekstra ücret ödemektense diğer türlü gitmeyi tercih edecektir insanlar, yani orada konfor ve süreden çok ikinci bir ücret ödememe kaygısı ağır basar
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
M7 açılınca, dolaylı olarak M3 Mecidiyeköy ulaşımı da mümkün olacak demektir. Bunun anlamı İkitelli-Başakşehir-Mecidiyeköy raylı omurga demek. Peki şu otobüsler de bir kısalma olur mu? Olması gerekir mi?
146m, 141a, 141m, 146e, 78 be, 78m, 79km,
Bu hatları Mahmutbey'de kesseler olmaz mı?
Milliyet-Atışalanı arasına hitap eden 33tm, 33m, 92m, 92ş,97 bm hariç.
146m, 141a, 141m, 146e, 78 be, 78m, 79km,
Bu hatları Mahmutbey'de kesseler olmaz mı?
Milliyet-Atışalanı arasına hitap eden 33tm, 33m, 92m, 92ş,97 bm hariç.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
olmaz, aynı şey değil, otobüs hatlarının güzergahları değişebilir belki ama niye kısaltılsın ki? kendinde söylüyorsun ordan herkes mecidiyeköye e gitmiyor sonuçta, bu bahsettiğin otobüs hatlarının en büyük yolcusu yarım güzergah gidenler, indi bindicilerdir. Bir otobüs hattının yerine metro hattı ikame edildiğinde kaldırılması için birebir aynı güzergahta olması lazım, ki öyle olsa bile bu kaldırılmasını ya da kısaltılmasını yine de gerektirmez. her bir otobüs hattının tek başına analiz edilmesi ile durum ortaya çıkar ki İETT zaten metro açılışları sırasında bunu yapıyor, hat optimum ise kaldırmak istemiyor.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
M7 bazı ulaşım alışkanlıklarını değiştirebilir. Mesela, Metris önemli bir aktarma noktası olmaya adaydır. Çünkü Mahmutbey'den M7 Metro'ya binen yolcu, Metris'te inip T4 ile Topkapı'ya geçebilir, ordan T1'le devam edebilir ama bunu tercih eder mi bilemem.
Ayrıca T5 açılınca da Alibeyköy'de aktarma yapıp Eminönü'ne gidebilir. tercih sebebi.
Ama bu 2 olasılık da, metrobüsü etkileyen şeyler gibi gelmiyor.
Ayrıca T5 açılınca da Alibeyköy'de aktarma yapıp Eminönü'ne gidebilir. tercih sebebi.
Ama bu 2 olasılık da, metrobüsü etkileyen şeyler gibi gelmiyor.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
4 YIL
Başkan İmamoğlu dün Habertürk'te idi. Soruları cevaplandırdı ama hep kanalı konuştu. Kanalı konuşurken, 8 tane köprüden 2'sini, niyeyse İBB'ye kitlemeye çalışıyorlar dedi. Maliyeti de 3.2 Milyar TL dedi. Böyle bir bütçemiz yok dedi. Devletin böyle bir parası varsa, versin bize "Mahmutbey-Esenyurt-Beylikdüzü" Metrosu'nu bitirelim dedi. Söylemde dikkat çeken kelime "Beylikdüzü" eklenmesi oldun. Artık bu uzatmaya dahil.
Bir gazeteci kredi bulabiliyor musunuz dedi, genel olarak buluyoruz dedi. Ülkede ve dünyada bir sıkıntı var ama aşmanın yollarını konuşuyoruz dedi. geçen gün metrobüs testinde bu inşaatın 3-4 yıl süreceğini belirtmişti. Önümüzde 48 ay var. Bu sene bütçe ayrıldığını düşünüyorum. 2024'te bitmesi için iyimser bir hedef var gibi duruyor.
Bir gazeteci kredi bulabiliyor musunuz dedi, genel olarak buluyoruz dedi. Ülkede ve dünyada bir sıkıntı var ama aşmanın yollarını konuşuyoruz dedi. geçen gün metrobüs testinde bu inşaatın 3-4 yıl süreceğini belirtmişti. Önümüzde 48 ay var. Bu sene bütçe ayrıldığını düşünüyorum. 2024'te bitmesi için iyimser bir hedef var gibi duruyor.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Mecidiyekoy -Mahmutbey metrosu ile ilgili geçtiğimiz haftalarda yağan yağmurdan dolayı ciddi sıkıntılar yaşandı.Özellikle hattın bakım sahası ve yönetim binanalarının bulunduğu Tekstilkent depo sahası bu yağmurlardan ciddi şekilde etkilendi.Bazı binalar ve elektronik ekipmanların bu yağmur nedeniyle zarar görmüş olabileceğinden bahsediliyor.
Hattın test sürüşleri devam ediyor.Bu hafta yeni vagonlar getirildi ve hatta konuldu.Bu vagonlar öncelikle daha önce yerleştirilmiş vagonlarla 2'li ve 4'li setler oluşturulup test sürüşlerine dahil ediliyor.
İnce işler son sürat devam ediyor.Bu konuda ciddi bir sıkıntı yok.Test sürüşleri ne zaman biteceği çok daha önemli.İnce işler her halükarda tamamlanabiliyor.
Şubat ayında açılma ihtimali her geçen gün daha da azalıyor.Gelen tren vagonların test süreleri planlandığından çok daha uzun sürdüğü için şimdilik kesin olmamakla birlikte Şubat ayında açılma ihtimali zor görünüyor.
Hattın Kabataş - Mecidiyekoy kısmında ise hala kaba işler devam ediyor.Kabataş istasyonunda NATM kazıları devam ediyor.Bu alanda işlerin çok yavaş gittiği söyleniyor.Zaten benim anlamadığım 2015 yılında başlanan topu topu 4,5 km'lik bir hat nasıl olurda 5 yıl olmasına rağmen bırakın bitirilmeyi kazı işlerinin devam etmesi aklım almıyor.Tamam zemin zor,bölgede çok fazla bina var,tarihi eserlerin korunması için yapılan kazılar zaman kaybettirdi ama güzel kardeşim 2 TBM kullandın,NATM kazıları için 5 yıllık süre fazla bile.Bütün bu gecikmeye rağmen hala yavaş ilerlemesini anlayamıyorum.
Bu arada Ekrem başkanın daha önce açıkladığı Sultanbeyli metrosu,göztepe metrosu ve Tuzla metrolarında çalışmalar çok yavaş ilerliyor.Tam emin olmamakle birlikte daha önce Avrupa'dan bulunan kredilerin firmalara verilmediği ve Hazine Bakanlığı ile ilgili sorun yaşandığını duydum.Umarım bu sorun bir an önce aşılır ve firmalara ödemeler yapılarak işler gerçek anlamba başlar.Bir çok tünel çalışanı işsiz ve projelerin açılmasını bekliyor.
Hattın test sürüşleri devam ediyor.Bu hafta yeni vagonlar getirildi ve hatta konuldu.Bu vagonlar öncelikle daha önce yerleştirilmiş vagonlarla 2'li ve 4'li setler oluşturulup test sürüşlerine dahil ediliyor.
İnce işler son sürat devam ediyor.Bu konuda ciddi bir sıkıntı yok.Test sürüşleri ne zaman biteceği çok daha önemli.İnce işler her halükarda tamamlanabiliyor.
Şubat ayında açılma ihtimali her geçen gün daha da azalıyor.Gelen tren vagonların test süreleri planlandığından çok daha uzun sürdüğü için şimdilik kesin olmamakla birlikte Şubat ayında açılma ihtimali zor görünüyor.
Hattın Kabataş - Mecidiyekoy kısmında ise hala kaba işler devam ediyor.Kabataş istasyonunda NATM kazıları devam ediyor.Bu alanda işlerin çok yavaş gittiği söyleniyor.Zaten benim anlamadığım 2015 yılında başlanan topu topu 4,5 km'lik bir hat nasıl olurda 5 yıl olmasına rağmen bırakın bitirilmeyi kazı işlerinin devam etmesi aklım almıyor.Tamam zemin zor,bölgede çok fazla bina var,tarihi eserlerin korunması için yapılan kazılar zaman kaybettirdi ama güzel kardeşim 2 TBM kullandın,NATM kazıları için 5 yıllık süre fazla bile.Bütün bu gecikmeye rağmen hala yavaş ilerlemesini anlayamıyorum.
Bu arada Ekrem başkanın daha önce açıkladığı Sultanbeyli metrosu,göztepe metrosu ve Tuzla metrolarında çalışmalar çok yavaş ilerliyor.Tam emin olmamakle birlikte daha önce Avrupa'dan bulunan kredilerin firmalara verilmediği ve Hazine Bakanlığı ile ilgili sorun yaşandığını duydum.Umarım bu sorun bir an önce aşılır ve firmalara ödemeler yapılarak işler gerçek anlamba başlar.Bir çok tünel çalışanı işsiz ve projelerin açılmasını bekliyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Böyle bir açılış yok ki zaten Haziran ayında hayırlı uğurlu olsun denir.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
M7 UZATMA İNŞAATI
Mahmutbey-Esenyurt uzatma inşaatı için güzergah üzerinde bazı revizyonlar yapıldığını konuşmuştuk. Aşağıdaki haritada bir rota var. İlk güzergah olmalı. Bahçeşehir kuzey bölgelerden geçiyor. 2018 faaliyet raporundan alındı. Şimdi resmi web sitesindeki haritada ise Bahçeşehir bölümü daha güneyden geçiyor. Mavi çizgi ile gösterilen aks:
haritada Havalimanı'na giden ayrı bir hat daha görünüyor. Halkalı-Havalimanı hattının daha batısından geçiyor. M7 KSS Hastane İstasyonu'ndan başlayıp, kanal güzergahına paralel giderek Sazlıdere Barajı'nı aşıp İGA'ya gidiyor. Çok ilginç. Sanırım imara açılacak şehirler için düşünülmüş. Depo sahası çizilmemiş. Acaba M7'nin bir şube hattı şeklinde mi düşünüldü? (farazi M7A gibi?). Bu güzergahta bir de Olimpşyatköy-Kayaşehir-Başakşehir Tramvay Projesi vardı. Birbirinin üzerine biniyor gibi görünen bu etüdler, rafa kaldırıldı. Sadeleştirildi. 2050'den sonraya atıldı. 2024'te tekrar gündeme gelirse, o ayrı.
Aynı güzergahın simetriği olan bir etüd daha var. M7 Esenkent'ten hadımköy'e gidiyor. Bu da kanalın batısına hitap ediyor. Bu etüd biraz değiştirilerek, 2040 vizyonuna alınmıştı. Çalıştayda.
Çalıştayda Ambarlı-Hadımköy diye çizilmişti:
haritada Havalimanı'na giden ayrı bir hat daha görünüyor. Halkalı-Havalimanı hattının daha batısından geçiyor. M7 KSS Hastane İstasyonu'ndan başlayıp, kanal güzergahına paralel giderek Sazlıdere Barajı'nı aşıp İGA'ya gidiyor. Çok ilginç. Sanırım imara açılacak şehirler için düşünülmüş. Depo sahası çizilmemiş. Acaba M7'nin bir şube hattı şeklinde mi düşünüldü? (farazi M7A gibi?). Bu güzergahta bir de Olimpşyatköy-Kayaşehir-Başakşehir Tramvay Projesi vardı. Birbirinin üzerine biniyor gibi görünen bu etüdler, rafa kaldırıldı. Sadeleştirildi. 2050'den sonraya atıldı. 2024'te tekrar gündeme gelirse, o ayrı.
Aynı güzergahın simetriği olan bir etüd daha var. M7 Esenkent'ten hadımköy'e gidiyor. Bu da kanalın batısına hitap ediyor. Bu etüd biraz değiştirilerek, 2040 vizyonuna alınmıştı. Çalıştayda.
Çalıştayda Ambarlı-Hadımköy diye çizilmişti:
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Projede görevli arkadaşlarla daha dün konuştum ne zaman açılacack diye ama onlar bile emin değiller ne zaman açılacağından ! Bana söyledikleri İBB'nin hedefi şubat'ta açılış yapmak ama çok çok zor görünüyor.Bu durumda bende şubat'ta açılmasına pek ihtimal vermesemde anladığım kadarıyla İBB ciddi anlamda baskı yapıyor ve açabilecekleri ilk vakitte hattı açacaklar.
Bu belki mart olur belki de sizin dediğiniz gibi Haziran olur.Test sürüşlerinde alınacak neticeye bağlı.
Önemli olan hattı kazasız,belasız ve % 100 hazır olarak hizmete açmak.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Off Topic
Haziran ayında hayırlı uğurlu olsun denir.
Sanırım bu sene başka bir hattın açılması zor. T5 var ama 2021'e sarkma ihtimali de var. Sanırım ödenek, kredi, hazine falan karışık işler var. O süreçler hallolursa, 10 km daha ağ eklenmiş olur, küsüratlarla 262 km'ye erişir.
Benim merakım ise 300 km'ye ne zaman ulaşacağı? 38 km daha açılış lazım. Kabataş etabı 2021'de bitebilir mi? Gerçi çok uzun değil, 6.5 km ama 270'leri zorluyor. 2022-2023'te belki 300 deriz.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bayram 24 Mayıs Pazar günü oluyor. Öncesinde 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı var.