ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 690
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
1974 Yılında Banliyö hatlarındaki sıkıntılara dikkat çeken bir arşiv kaydı. Videoda Üç büyük şehrimizdeki sıkıntılardan bahsediyor ama İstanbul'a daha fazla yer verildiği için bu sayfaya koyuyorum.
https://www.trtarsiv.com/izle/151798/banliyo-trenleri
https://www.trtarsiv.com/izle/151798/banliyo-trenleri
En son Uğur tarafından 06 Eki Cmt, 2018 07:55 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
İki tarafta da çok büyük yoğunluk olacak , arada 5 istasyon var hat iki ye düşüyor.Engin Y yazdı:Marmaray tamamlanınca, en yoğun seferler Söğütlüçeşme ile Yenikapı arasında mı yapılacak, yoksa Söğütlüçeşme ile Kazlıçeşme arasında mı?
Makas hangi tarafındaydı Kazlıçeşme’nin?
Düşününce Buradan bir günde yüzlerce yük treni, Marmaray ve hızlıtren geçecek.Yol yetmeyecek.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Cumhurbaşkanı Sn.RT Erdoğan, Marmaray Gebze - Halkalı Hattının yıl sonuna kadar açılacağını müjdeledi..
https://twitter.com/trthabercanli/statu ... 3946081280
https://twitter.com/trthabercanli/statu ... 3946081280
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Bakanlık zaten 2018 sonu için daha önceden duyuru yapmıştı, bugün çıkan haberlerde bir kez daha teyitlemişler yıl sonu bir şekilde açılacak anladığım kadarıyla ama işler tam olarak ne durumda hiçbir fikrim yok
http://emlak.haber7.com/emlak/haber/275 ... i/?detay=1
http://emlak.haber7.com/emlak/haber/275 ... i/?detay=1
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 591
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
elektrik verilmedi, dolayısıyla test sürüşü de yapılmıyor, sinyalizasyon da çalışmıyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3529
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Cumartesi günü Bakırköy’deydim..
Fotoğraf çekmeyi unuttum, ama durak inşaatını yakından inceledim..
Eğer o durak iki ay içinde yolcu kullanımına hazır olacaksa, vallahi bravo demek gerek..
Bir iskelet vardı ortada, ama inşaat tamamlanmaktan en az 3-4 ay uzak gibi geldi bana..
Fotoğraf çekmeyi unuttum, ama durak inşaatını yakından inceledim..
Eğer o durak iki ay içinde yolcu kullanımına hazır olacaksa, vallahi bravo demek gerek..
Bir iskelet vardı ortada, ama inşaat tamamlanmaktan en az 3-4 ay uzak gibi geldi bana..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3529
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Hürriyet'te de haber çıkmış: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/hasr ... y-41011108
Yukarıda yazdığım üzere Bakırköy'de bence iki aydan daha uzun süreli iş var, ama projenin içinde değilim sonuçta, hadi hayırlısı bakalım..
Hasret sona eriyor! Son 2 ay...
HALKALI-GEBZE arasında bulunan eski banliyö hatlarında 2013 yılından beri süren yenileme çalışmalarında sona yaklaşılıyor. Yaklaşık 77 kilometrelik hattın yapım çalışmalarının yüzde 90’u tamamlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan projenin bu yılın sonunda İstanbullulara hizmet vermeye başlayacağını açıklamıştı. Proje tamamlandığında günde 1 milyon yolcunun taşınması planlanan hattın Marmaray'la entegrasyonu sağlandığında Gebze’den Halkalı’ya 105 dakikada seyahat edilebilecek.
Haydarpaşa-Gebze arasında bulunan, 29 Mayıs 1969 yılından bu yana hizmet veren banliyö tren hattı, 19 Haziran 2013’te yapılan son seferinin ardından kapatılmıştı. Eş zamanlı olarak Zeytinburnu-Halkalı arasında da çalışmalar için start verilmişti. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray’la entegre olarak çalışması planlanan hattaki yenilenme çalışmaları nedeniyle, raylar sökülmüş, pek çoğu tarihi eser statüsünde bulunan istasyonların da yenilenmesine karar verilmişti. Yapım süresi 24 ay olarak planlanan yenileme çalışmalarının 2015 yılı Haziran ayında sonuçlandırılması hedeflenmişti. Ancak aradan geçen süre içinde yapımı üstlenen firma, maliyetlerdeki aşırı artışı gerekçe göstererek 2014 yılının Ekim ayında çalışmaları durdurmuştu. Sorunların çözülmesinin ardından çalışmalar 2015 yılı içinde tekrar başlamıştı.
YÜZDE 90’I TAMAMLANDI
2018 yılı sonunda açılması hedeflenen Halkalı-Gebze banliyö hattında ekipler yoğun olarak çalışıyor. Banliyö trenlerinin kullanacağı iki hattın yanı sıra, hatta hızlı trenlerin de kullanacağı bir hat daha eklendi. Hattaki yeni istasyon ve eski istasyonların restorasyon çalışmaları da tüm hızıyla sürüyor. Hat boyunca trenlerin bakım ve onarımlarının yapılacağı yerlerin yapım çalışmaları da hızla sürüyor
YIL SONUNDA HALKIN KULLANIMINA AÇILACAK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın bu yılın sonunda hizmete açılacağını duyurduğu hatta istasyon çalışmalarının tamamlanmasının ardından testlere başlanacak.. Bu çalışmaların da tamamlanmasının ardından proje yıl sonunda halkın kullanımına açılacak.Tren hatlarının tamamlanması ve Marmaray projesi ile entegrasyonu sağlandığında 43 İstasyonun bulunacağı Gebzeden Halkalıya 105 dakikada seyahat edilebilecek. Hatta Bakırköy'den Bostancı'ya 37 dakika, Söğütlüçeşme-Yenikapı’nın seyahat süresi ise 12 dakika olacak. Hatta günde 1 milyon yolcunun taşınması planlanıyor.
Yukarıda yazdığım üzere Bakırköy'de bence iki aydan daha uzun süreli iş var, ama projenin içinde değilim sonuçta, hadi hayırlısı bakalım..
Hasret sona eriyor! Son 2 ay...
HALKALI-GEBZE arasında bulunan eski banliyö hatlarında 2013 yılından beri süren yenileme çalışmalarında sona yaklaşılıyor. Yaklaşık 77 kilometrelik hattın yapım çalışmalarının yüzde 90’u tamamlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan projenin bu yılın sonunda İstanbullulara hizmet vermeye başlayacağını açıklamıştı. Proje tamamlandığında günde 1 milyon yolcunun taşınması planlanan hattın Marmaray'la entegrasyonu sağlandığında Gebze’den Halkalı’ya 105 dakikada seyahat edilebilecek.
Haydarpaşa-Gebze arasında bulunan, 29 Mayıs 1969 yılından bu yana hizmet veren banliyö tren hattı, 19 Haziran 2013’te yapılan son seferinin ardından kapatılmıştı. Eş zamanlı olarak Zeytinburnu-Halkalı arasında da çalışmalar için start verilmişti. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray’la entegre olarak çalışması planlanan hattaki yenilenme çalışmaları nedeniyle, raylar sökülmüş, pek çoğu tarihi eser statüsünde bulunan istasyonların da yenilenmesine karar verilmişti. Yapım süresi 24 ay olarak planlanan yenileme çalışmalarının 2015 yılı Haziran ayında sonuçlandırılması hedeflenmişti. Ancak aradan geçen süre içinde yapımı üstlenen firma, maliyetlerdeki aşırı artışı gerekçe göstererek 2014 yılının Ekim ayında çalışmaları durdurmuştu. Sorunların çözülmesinin ardından çalışmalar 2015 yılı içinde tekrar başlamıştı.
YÜZDE 90’I TAMAMLANDI
2018 yılı sonunda açılması hedeflenen Halkalı-Gebze banliyö hattında ekipler yoğun olarak çalışıyor. Banliyö trenlerinin kullanacağı iki hattın yanı sıra, hatta hızlı trenlerin de kullanacağı bir hat daha eklendi. Hattaki yeni istasyon ve eski istasyonların restorasyon çalışmaları da tüm hızıyla sürüyor. Hat boyunca trenlerin bakım ve onarımlarının yapılacağı yerlerin yapım çalışmaları da hızla sürüyor
YIL SONUNDA HALKIN KULLANIMINA AÇILACAK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın bu yılın sonunda hizmete açılacağını duyurduğu hatta istasyon çalışmalarının tamamlanmasının ardından testlere başlanacak.. Bu çalışmaların da tamamlanmasının ardından proje yıl sonunda halkın kullanımına açılacak.Tren hatlarının tamamlanması ve Marmaray projesi ile entegrasyonu sağlandığında 43 İstasyonun bulunacağı Gebzeden Halkalıya 105 dakikada seyahat edilebilecek. Hatta Bakırköy'den Bostancı'ya 37 dakika, Söğütlüçeşme-Yenikapı’nın seyahat süresi ise 12 dakika olacak. Hatta günde 1 milyon yolcunun taşınması planlanıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
valla 2 ay kala kalkıp en yetkili adamlar açacaz deyip açamazlarsa bu sefer harbiden kendi ayaklarına sıkmış olurlar
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Küçükçekmece’de Metrobüs - Marmaray - diğer toplu taşıma entegrasyonun en konforlu hale nasıl getirileceğine dair en ufak bir konuşma dahi yok. Herkes yapıp bırakıyor, sonra da aradaki bağlantıları lego ve labirent çıkışını arayan yayalar ve sürücüler bulmak zorunda kalıyor. UKOME’nin veya İBB’nin bu konudaki öngörü ve planı nedir acaba?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Beklenen açıklama
http://emlak.haber7.com/emlak/haber/276 ... arih-verdi
http://emlak.haber7.com/emlak/haber/276 ... arih-verdi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan milyonlarca İstanbullu'nun dört gözle açılışını beklediği Pendik-Halkalı banliyö hattı için tarih verdi.
2019'un ilk çeyreğinde açılacak
Ankara-İstanbul hattı, şu anda İstanbul-Pendik'e kadar hizmet verildiğini belirten Bakan Turhan, ''Pendik-Halkalı arasını da inşallah 2019'un ilk çeyreğinde hizmete açacağız. Böylece yolcular, Pendik'te hızlı trenden inmeden seyahat edebilecek. Aynı şekilde Konya-İstanbul arasında da bu seyahat yapılabilecek" dedi.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 591
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
sadece hızlı tren için söylenmiş gibi duruyor.
bu kadar yılbaşı dedikten sonra ertelerlerse çirkin olur.
bu kadar yılbaşı dedikten sonra ertelerlerse çirkin olur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
ilk cümlede banliyö hattı dediğin için alıntıladım aslında, metnin devamı dediğin gibi hızlı trenden bahsetmiş