ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Sefaköy bakanlıkta, Bahçeşehir sonrasının nasıl şekilleneceği bence halen belli değil, köprü var dere var daha çoooook su akar, Vezneciler-GOP metro olması gerektiğini çok ta düşünmüyorum açıkçası, mevcut tramvay hattı kapasiteyi aşmıyor ki metro yatırımı yapılsın aynı güzergahta, bence T4 ten Vezneciler e bağlantı yapılmalıdır. Teleferik projeleri zaten iptal, en iyi ihtimal Piyerloti-Miniatürk arasında bir hat olacak oradan sonraki iptal, boğaz geçişli teleferik projesi zaten iptal, ama bana kalsa idi Çamlıca camisine metro yapmak yerine teleferik, ya da illa raylı olacaksa çift vagonlu bir füniküler sistemi kurardım, yazık günah oraya gömülecek paraya.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 694
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Böyle bir hattan haberi olan var mıydı? Şişhane Çağlayan arası bir havaray-viyadük tramvayı projesi vardı ama alakasız gibi geldi. Bu arada Şişli Etfal kafaları karıştırmasın Türk Telekom Arena yanında yeni inşa edilen hastane kastediliyor.Şişhane Seyrantepe metro hattı 12 kilometre hat üzerinde toplam 10 istasyondan oluşuyor.
2019 sonrası hizmete açılması planlanan Şişhane Seyrantepe metro hattı güzergahı şöyle;
1. Şişli Etfal
2. Seyrantepe
3. Sultan Selim
4. Galataderesi
5. Çağlayan
6. Perpa
7. Okmeydanı
8. Piyalepaşa
9. Kasımpaşa
10. Şişhane
http://htemlak.haberturk.com/ulasim-pro ... -guzergahi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Havaray iptal olabilir, havaray güzergahının uzatılmış versiyonu ve nedense bana çok gereksiz göründü
-
- Abonman
- Mesajlar: 18
- Kayıt: 02 Tem Pzt, 2018 14:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Şişhaneden başlayan hem raylı sistem hem havaray projesi gösteriliyor. Şişhane seyrantepe metro olarak yapılır. Ancak şişhaneden başlayan havaray hattı mecidiyeköye kadar gidecek. Mecidiyeköy durağında kabataş mahmutbey hattıyla, şişhanede yenikapı hacıosman hattına entegre olarak iki metro hattı arasında bağlantı sağlayacak.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
3.Katlı Tüp Geçitte yer alacak olan Metro Hattının güzergahı belli oldu..
http://www.internethaber.com/3-katli-is ... 94638h.htm
http://www.internethaber.com/3-katli-is ... 94638h.htm
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 694
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Basınımız Altın Çağını yaşıyor 70 yıllık Levent, Arnavutköy olmuş. Bir de projenin ilk sunumu gerçekleştirilirken zaten çarşaf gibi haritalar konuldu zaten. İlk kez ortaya çıkıyor gibi sunuluyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Aynen, bu güzergah nerede ise en başından beri aynı ama bu haberciliğe alıştık, sıkıntı yokUğur yazdı:Basınımız Altın Çağını yaşıyor 70 yıllık Levent, Arnavutköy olmuş. Bir de projenin ilk sunumu gerçekleştirilirken zaten çarşaf gibi haritalar konuldu zaten. İlk kez ortaya çıkıyor gibi sunuluyor.

- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 596
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
yalnız projede gerçekten değişikliğe gidilmiş gibi duruyor, eskiden boğazdan sonra Zincirlikuyu vardı, şimdi Zincirlikuyu'dan önce Etiler - Nispetiye civarı bir istasyon gözüküyor
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Arkadaşlar,
Istanbul'da geçen sene aralık ayinda durdurulan 6 metro hattının yapımı her geçen gün daha da zora giriyor.Bildiğiniz gibi bu ihaleler TL olarak yapıldı fakat tüm iş makinlari,ekipmanlar,elektro-mekanik sistemler, yurt dışından satın alınacağı için Dolar & Euro nun sin günlerde durdurulamayan yükselişi nedeniyle daha şimdiden bütüm firmalar zarar edeceğini düşünüyor.
Bu nedenle ihaleyi kazanan tüm firmalar kur farkından dolayı oluşan zararı göze almak istemiyorlar.Bazı firmalar ihaleyi tamamen iptal etmek isterken bazıları ortak değiştirmek istiyor.Ortak değiştirmek isteyen firmalar ise IBB'ya daha yakın olan firmalari arasına almak istiyor.
Bakalım önümüzdeki günlerde IBB firmalari ikma etmek için neler yapacak göreceğiz !
Istanbul'da geçen sene aralık ayinda durdurulan 6 metro hattının yapımı her geçen gün daha da zora giriyor.Bildiğiniz gibi bu ihaleler TL olarak yapıldı fakat tüm iş makinlari,ekipmanlar,elektro-mekanik sistemler, yurt dışından satın alınacağı için Dolar & Euro nun sin günlerde durdurulamayan yükselişi nedeniyle daha şimdiden bütüm firmalar zarar edeceğini düşünüyor.
Bu nedenle ihaleyi kazanan tüm firmalar kur farkından dolayı oluşan zararı göze almak istemiyorlar.Bazı firmalar ihaleyi tamamen iptal etmek isterken bazıları ortak değiştirmek istiyor.Ortak değiştirmek isteyen firmalar ise IBB'ya daha yakın olan firmalari arasına almak istiyor.
Bakalım önümüzdeki günlerde IBB firmalari ikma etmek için neler yapacak göreceğiz !
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
İstanbul’un dünyaya açılan kapısı ve büyük bir ticaret ve hizmet alanı olacak kentin yeni gelişme aksını belirleyen III. Havalimanı taa ötelerde bir yerde olacak, şehrin 1/3 ü olan ve hizmette hep arkadan gelen, dezavantajlı konumda Anadolu Yakası ise öte yanda olacak. Bunları birbirine bağlamak içinse sadece 2x2 şeritli karayolu düşüneceğiz. Tünelin mantıksız ve gereksiz masraf olduğunu düşünenlerdenim. Kuzeyden geçen Bahçeşehir-Hasdal yolunu II. Köprüye paralel bir köprü ile Anadolu Yakasına aktarmak en doğrusu. Madem paramız azaldı, Metrobüsü sonuna kadar kullanmak en son aşamada kaldırmak, şehrin çeperini kuşatan metroları yapmak daha mantıklı duruyor. Misal; Marmaray, Mininüs Yolu,Harem-Gebze, Ataşehir,Altunizade-Ümraniye-Çekmeköy-Sultanbeyli yolcusu Avrupa Yakası’ndaki iş ve sosyal yaşam alanlarına Marmaray’la mı geçecek yoksa bu dolambaçlı ve yerin altına girip derinlerde geçecek metro hattını mı tercih edecek? Herhangi birini daha ağırlıklı tercih edecekse ötekini niye yaptık? Çok mu zenginiz ? Kentteki değişik metro hatlarının yükünü alıp dağıtacak bir metro hattı planlamak yerine 3. Havalimanı metrosu Zincirlikuyu’dan ileri vadede Altunizade - S.Gökçen metrosu Altunizade’den ve mevcut neredeyse tüm metro hatlarını bu hatta bağlamak tam bir keşmekeşe sebep olmayacak mı?
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 694
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Binali Yıldırım Kadir Topbaş'ın yaptığını yapmayarak raylı sistemler konusunda biraz daha ayakları yere basan bir yol izliyor. 2023'e kadar yapacağınu vaad ettiği hatlar zaten hali hazırda metro haritasında inşaat diye gördüğümüz hatlar. Bunların yanında Boğaz metro hattı ve Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü var artı olarak.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Şu anda inşaatı yarım kalmış olan hatlar ve uzatmalar 2024'e kadar inşa edilse, elimizde mükemmel bir ızgara metro şebekesi olur..
Henüz inşaat başlamamış olan Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü'nü zaten Bakanlık inşa edecek..
Belediye'nin tamamlayacakları: M1b Kirazlı-Halkalı, M3 Bakırköy-Kirazlı, M4 Tavşantepe-Tuzla, M5 Çekmeköy-Sultanbeyli, M7 Mahmutbey-Esenyurt, M9 Ataköy-İkitelli, M10 Pendik-Sabiha Gökçen, M12 Göztepe-Ümraniye..
M7 Mahmutbey-Kabataş, M8 Dudullu-Bostancı ve M11 Zincirlikuyu-Havalimanı-Halkalı (bu da Bakanlık tarafından yaptırılıyor, yanılmıyorsam) hatları zaten şu anda üzerinde ciddiyetle çalışılan hatlar olduğu için bunları eklemedim yukarıdaki listeye..
Henüz inşaat başlamamış olan Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü'nü zaten Bakanlık inşa edecek..
Belediye'nin tamamlayacakları: M1b Kirazlı-Halkalı, M3 Bakırköy-Kirazlı, M4 Tavşantepe-Tuzla, M5 Çekmeköy-Sultanbeyli, M7 Mahmutbey-Esenyurt, M9 Ataköy-İkitelli, M10 Pendik-Sabiha Gökçen, M12 Göztepe-Ümraniye..
M7 Mahmutbey-Kabataş, M8 Dudullu-Bostancı ve M11 Zincirlikuyu-Havalimanı-Halkalı (bu da Bakanlık tarafından yaptırılıyor, yanılmıyorsam) hatları zaten şu anda üzerinde ciddiyetle çalışılan hatlar olduğu için bunları eklemedim yukarıdaki listeye..