ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 591
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]
bence yol daralsaydı daha verimli olurdu; sonuçta tek şeritlik yola araba park edilemez. Otobüs duraklarına da birer EDS, çözülürdü bu iş. (Yanlış mı düşünüyorum?)
ben bu projeyle yolun geometrisi düzelecek diye çok umutlanmıştım.
ben bu projeyle yolun geometrisi düzelecek diye çok umutlanmıştım.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]
Bana göre doğru olan yapıldı.Eğer yol daraltilip 1×1 e dusurulseydi o zaman da arac sahipleri için bu yol çileden çıkartacaktı.Trafik sorunu çözmek için tabi ki insanlari toplu tasimaya sevk etmek lazim ama araç kullanicilarini da mağdur etmemek lazim.Edil Arda yazdı:bence yol daralsaydı daha verimli olurdu; sonuçta tek şeritlik yola araba park edilemez. Otobüs duraklarına da birer EDS, çözülürdü bu iş. (Yanlış mı düşünüyorum?)
ben bu projeyle yolun geometrisi düzelecek diye çok umutlanmıştım.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]
Bu yol özellikle iş başlama ve akşam paydos saatlerinde ve hafta sonları belirli saatlerde çok kullanılıyor. Işıkların olduğu bölgelerde (Eminönü,Balat , Ayvansaray, Eyüp gibi) ciddi trafik sıkışıklığı oluyordu. Bir şerit hayatta kaldıramazdı bu yükü, mecburen parklar kullanıldı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]
2018 sonuna imkansız, 2019 sonuna bir şey diyemem. Bakalım zaman ne gösterecek
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]
Ray döşeme için hazırlıklar başlamış anladığım kadarı ile, fotoğraf linkedin den alıntıdır
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]
Ray döşeme çalışmaları ile birlikte, hattın katenersiz işlemesini sağlayacak 3.ray ve enerji sistemi ile ilgili çalışmalarda sürdürülüyor. Fotoğraf alıntıdır.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]
Hattın araçları ile ilgili hiç bilgi yok mu? Durmazlar üretecek ama özel bir araç mı üretecek yoksa mevcut Panorama aracını mı üretecekler?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]
Panorama bildiğim kadarıyla, İzmittekiler havai katenerliydi galiba? Yanlış mı hatırlıyorum, aynı aracın katenersiz olanı
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]
Bende Samsun ve Kocaeli'nde ki araçların kullanılacağını tahmin ediyorum. Katenersiz araç üretimi Durmazlar için iyi bir tecrübe olacak.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]
Teşekkürler Mustafa Durmazlar Panorama modeli katenersiz modeli, araç ile ilgili çalışmalar oldukça ilerledi ve teslim dahi başlayacak diye duymuştum, hatta araç içinde son işler yapılıyordu, hayırlı olsun, bekliyoruz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]
Bu arada hattın Eyüp bölgesinden Bayrampaşa metro ve Bayrampaşa meydana uzatma projesi için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ÇED raporuna gerek yoktur demiş ve proje onaylanmış, tabii ekonomik olarak sıkıntı olduğu muhakkak, kısa vadede bu ilave etap işine başlanır mı bilemiyorum, bir diğer husus Maltepe Demirkapı arasında iş alanlarının kaldırılması gerçekleştirilmeden bu tramvay işletmesi ne kadar sorunsuz olur, bunlar kaldırılırsa yolculuk talebi anlamında ne kadar fizibl olur.
https://rayhaber.com/2019/03/feshane-ba ... -gorulmedi
https://rayhaber.com/2019/03/feshane-ba ... -gorulmedi
Bayramaşa Belediye binası ile Çevik Kuvvet arasında bulunan meydana çıkacak olan tramvay hattında 5 istasyon bulunacak. Tramvay hattının yarısı yeraltından gidecek.
Projenin tanıtım dosyasına göre, tramvay hattının 434 milyon 124 bin TL’ye mal olması bekleniyor. Yeni hatta 2 araçlık tramvay dizileri çalıştırılacak ve ortalama tur süresinin 21 dakika olacağı hesaplandı. Her bir dizinin 572 yolcu kapasitesi olacak.
Projenin raporunda söz konusu hattın bölge için taşıdığı önem şu şekilde anlatıldı:
“Özellikle çalışan nüfus yoğunluğunun fazla olduğu bir bölge olan Eyüp-Bayrampaşa hattı önemli şehir merkezleri ve mevcut raylı sistemler arasında kesintisiz çift yönlü, konforlu ve güvenli bir yolcu taşımacılığı amacıyla planlanmıştır. Eyüp-Bayrampaşa hattı, Kentsel Ulaşım Planı çerçevesinde planlanan Eminönü-Alibeyköy Tramvay, Vezneciler-Sultangazi Metro, Topkapı-Habibler Tramvay, Yenikapı-Aksaray-Havalimanı Metro ve Kazlıçeşme- Söğütlüçeşme Metro hatları gibi beş önemli hat ile entegre olarak buradaki nüfusun sayılan hatlar ile birlikte kente olan entegrasyonunun sağlanmasında önemli bir rol oynayacaktır.