![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Önce Phileaslar
![Resim](http://istanbululasim.net/userpix/6_Phileas_1.jpg)
![Resim](http://istanbululasim.net/userpix/6_phileas1_1.jpg)
![Resim](http://istanbululasim.net/userpix/6_phileas2_1.jpg)
![Resim](http://istanbululasim.net/userpix/6_phileas3_1.jpg)
![Resim](http://istanbululasim.net/userpix/6_phileas5_1.jpg)
Şimdi Capacityler
![Resim](http://istanbululasim.net/userpix/6_capacity2_1.jpg)
![Resim](http://istanbululasim.net/userpix/6_capacity3_1.jpg)
![Resim](http://istanbululasim.net/userpix/6_capacity4_1.jpg)
İETT ilk etapta Zincirlikuyu’ya, ardından da Kozyatağı’na uzatılacak Metrobus hattında çalıştırılmak üzere yeni araç arayışını sürdürüyor. Avrupa’nın en büyük hibrit motorlu araç üreticisi konumunda olan Polonyalı Solaris firmasının yetkilileri, İETT’li üst düzey yöneticilere Urbino’yu tanıttı. Kağıthane garajındaki sosyal tesislerde yapılan bilgilendirme toplantısına İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, Genel Müdür Yardımcıları Ali Bölükbaşı ve Mustafa Hatipoğlu ile Daire Başkanları ve Garaj Müdürleri katıldı. Araç hakkındaki sunumu firmanın danışmanı Wolfgang Presinger ile özel projeler ihracat müdürü Slawomir Jarzabkowski yaptı. Bilgilendirme toplantısında firmanın Türkiye ortağı Enis Günay ile Türkiye genel müdürü Erkan Akkoyunlu da hazır bulundu. İki grup daha sonra örnek otobüsle Kağıthane garajında kısa bir tur yaptı. Konuklarını Türk misafirperverliğine yakışır şekilde ağırlayan İETT, Büyükşehir Belediyesi’nin Kasımpaşa’daki tesislerinde öğle yemeği verdi.
Firma yetkililerine İETT’nin araçta aradığı özellikleri anlatan Genel Müdür Mehmet Öztürk, köklü kamu kuruluşu İETT’nin Türkiye’de pekçok ilk’in mimarı ve öncüsü olduğunu söyledi. Öztürk açıklamalarını şöyle sürdürdü: ‘Bizim ihtiyacımız Metrobus (BRT) hatlarında çalıştırılmak üzere tasarlanıp üretilecek 20-21 metre boyunda uzun araçlardır. Metrobus işletim sistemi saniyelerle ifade edilir. Yolcuların araçlara inip binmelerini minimize etmek durumundayız. Bu nedenle aracın her iki tarafta kapısının olması çok önemli. Metrobus hattı Kozyatağı’na kadar uzayınca sistemde 300 araç çalışacak. Hedef tek araçla çok yolcu taşımak. Bu ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak alınacak yeni araçlar, hatta 50 Phileas’la birlikte çalışacak. İETT alım kararını araç belli bir süre denendikten sonra verecek.’