ist-B.10:01 » Marmaray Araçları

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Cum, 2008 07:59

Çift katlı trenler tüp geçitte değilde boğaza yapılacak 3.köprüde demiryolu da olursa düşünülebilir. Bu demiryolu hattını kuzeyden HALKALI (Başakşehir dermişim birde :D ) veya ÇATALCA istasyonlarına bağlayıp Avrupa ile entegrasyonu sağlanabilir.

Tek katlılar tüpten çift katlılar kuzeyden geçer.

Şunu iyi düşünelim;

Kapıkule-Çatalca-KUZEY İSTANBUL-3.KÖPRÜ GEÇİŞİ-Gebze Böyle bir demiryolu aksı olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Eyl Cum, 2008 08:18

Tüpten de çift katlıların geçmesi lâzım yahu! Öyle işte ... bak hangi yılda yaşıyoruz ... ikibinbilmemne :-)

Ah bir de şu var: neden hep öyle tutucu şekilde var olanlara tutunuyorsunuz? Kapıkule ilgilendirmez (banliyö olarak). Şile'ye hat gerek (hep diyorum), banliyö/metromsu bir ağ sistemi olabilir. Bu vesileyle hakikaten bir ring şebekesi de yapılabilir, bari bir tane gerek, evet. Metro için pek öngörmesem de, tüm kente bir ring, iyi olabilir.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Cum, 2008 09:08

alabay yazdı:Tüpten de çift katlıların geçmesi lâzım yahu! Öyle işte ... bak hangi yılda yaşıyoruz ... ikibinbilmemne :-) B. Alabay
Gönül ister ki 3 katlı da geçsin :D Ama bunu zor yapıyorlar. Hala engellemeye çalışanlar var. Şu aşamada bile.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eyl Cum, 2008 19:44

Geçenlerde bir yerde çiftkatlıları konuşmuştuk, neredeydi o verdiğim sayfa ... bi dakkaaa ...
Şimdi sadece Talgo'yu buldum ...
Lichte Höhe 4.600 mm–4.950 mm (je nach Lichtraumprofil)
http://www.talgo.de/download/Talgo22D.pdf
Düşünün yani, beş metrenin altında! Gayet güzel geçer!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Pzt, 2008 12:19

alabay yazdı:Düşünün yani, beş metrenin altında! Gayet güzel geçer!B. Alabay
Geçemez efendim. Yassah, Anıtlar Kurulu var. Çift katlıdan geçtim. Tek katlılar bile geçemeyecek bu gidişler. 2 kör nokta var projede.

1-Yedikule-Yenikapı Tünelleri

2-Yenikapı-Sirkeci Tünelleri

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Eyl Pzt, 2008 12:21

Neden geçemez? Problem nerede?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Pzt, 2008 12:46

alabay yazdı:Neden geçemez? Problem nerede?B. Alabay
Problem kafalarda. Anıtlar Kurulu inşaatı durdurdu. Tünel kazdırmıyor evler yıkılıyor diye. Kafaya bak yav. Geçici tahliye vermiş DLH. Senin yetkin yok yapın kaçak demişler. Öküz altında buzağı aramış resmen.

Kurumların çekişmesi.....
En son Mehmet Kasım tarafından 16 Eyl Sal, 2008 08:02 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Cum, 2009 19:37

Mehmet in başka bir başlıkta verdiği linkte Marmaray araçları ile ilgili bir haber gözüme çarptı, aslında sadece bir başlık ama Marmaray vagonlarından birisinin teslimatını gösteren bir fotoğraf vardı bu konuyu biraz araştırmak lazım, çokmu süratli oldu yoksa bizmi kaçırdık

http://www.normedline.com/default.asp

Resim

Resim

Emin olamıyorum ama fena halde şu kaktırma LRV34 lere benziyor, umarım değildir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Cum, 2009 20:40

Sitede araçların Derince'ye indirildiği yazıyor, şu aşağıdaki 2 resmide o sitede buldum, tarihe bakılır ise Mart 2009 ??? Çorba oldum şimdi, bunlar gerçekten Marmaray araçlarımı değil mi :) ne zaman geldi ne oldu kime geldi neden geldi nereden geldi? Bu ihaleyi Rotem almamışmıydı?

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Ara Cum, 2009 21:38

şaka bi yana marmaray aracı bunlar. başka ne arcı olacak ki. rotem yapıyor ama derinceye getiren normed nereden kalktı acaba? adapazarında üretilme konusu ne oldu?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Ara Cmt, 2009 00:39

Bu hatta çiftkatlı araçların işlememesi beni çok üzüyor, yani açıkçası, inanamıyorum!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Sal, 2009 11:06

alabay yazdı:Bu hatta çiftkatlı araçların işlememesi beni çok üzüyor, yani açıkçası, inanamıyorum!

B. Alabay
Hala bıraktığımız yerdesin, olmadı ve olmuyor tartışmanın bir anlamı yok, her şehrin, her yönetimin, her kentlinin farklı ihtiyaçları var, Avrupa ve Avustralya' da ve sanırım Amerika'da da iki katlı tren konsepti benimsenmiş ve verimli olarak kullanılıyor olabilir, fakat bu düşüncenin ülkemizde faydalı olacağını nereden bilebiliriz? Bizim milletimiz konforuna düşkündür, dünyada hangi ülkede bizdeki kadar lüks otobüs taşımacılığı var? :) Trende de aynı durum, eğer ben Türkiyeli isem ve bir Türk gibi düşünüyor isem beğenmem abi çift katlı treni :D ha şimdi konfor mevzusuna girme ben o vagonların ne kadar büyük konfora sahip olduğunu biliyorum, bir garabet beklerken için bindiğimde gerçekten "ohaaa" dedim. Süper lüks değil tabii de, rahat işte yaa, nasıl tarif edeyim, rahat kardeşim :)

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön