Ben oldukça yeni bir dokümanda TBM adedini 10 olarak okudum, bu revizyondan önce mi yoksa revize edilmiş hali midir bilmiyorum tabiidecimus yazdı:- Başlangıçta 8 olan TBM sayısı 12'ye çıkarılmış.Yani 36 km'lik projede 12 TBM kullanmayı düşünüyorlar.Bu dünya rekoru mu bilmiyorum ama çok iddali.
ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metrosu [İnşaat Süreci]
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metrosu [İnşaat Süreci]
Valla ben de ilk 8 diye duydum sonra 10 şimdi de projede çalışanlardan biri arkadaşıma 12 TBM kullancağız demiş.Esat yazdı:Ben oldukça yeni bir dokümanda TBM adedini 10 olarak okudum, bu revizyondan önce mi yoksa revize edilmiş hali midir bilmiyorum tabiidecimus yazdı:- Başlangıçta 8 olan TBM sayısı 12'ye çıkarılmış.Yani 36 km'lik projede 12 TBM kullanmayı düşünüyorlar.Bu dünya rekoru mu bilmiyorum ama çok iddali.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metrosu [İnşaat Süreci]
Bir TBM günde 30 metre kazsa..
Bir yılda yaklaşık 11 km kazar..
12 TBM ise bir yılda 132 km kazar..
Biraz fazla değil mi?
Kazıları altı ayda bitirmeyi mi hedefliyorlar diyeceğim, ama TBM'i kurmak ve sökmek de zahmetli iş..
Daha az (8 mesela) TBM kulanmak daha verimli olmaz mı?
Bir yılda yaklaşık 11 km kazar..
12 TBM ise bir yılda 132 km kazar..
Biraz fazla değil mi?
Kazıları altı ayda bitirmeyi mi hedefliyorlar diyeceğim, ama TBM'i kurmak ve sökmek de zahmetli iş..
Daha az (8 mesela) TBM kulanmak daha verimli olmaz mı?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metrosu [İnşaat Süreci]
Gayrettepe adı verilen, ama aslında Esentepe veya Zincirlikuyu demenin daha doğru olacağı durağın yapılacağı yerden yarım saat önce geçtim..
Hiçbir faaliyet yok..
Bu durak, Zincirlikuyu'daki İstanbloom adlı bina ile Esentepe'deki Denizbank'ın genel müdürlük binası arasındaki vadide bulunan futbol sahasının olduğu yere yapılacak diye duymuştum, eğer sonradan proje değişmediyse..
Hiçbir faaliyet yok..
Bu durak, Zincirlikuyu'daki İstanbloom adlı bina ile Esentepe'deki Denizbank'ın genel müdürlük binası arasındaki vadide bulunan futbol sahasının olduğu yere yapılacak diye duymuştum, eğer sonradan proje değişmediyse..
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metrosu [İnşaat Süreci]
Kağıthane de Kemerburgaz caddesinin bir bölümü Gayrettepe - Havaalanı metrosu çalışmaları için kapatılmış diye duydum.
Normal güzergah Vadiistanbul yanından geçiyordu, burası orayala çok alakasız. Askeri kışla yerine hastane vs yapılacaktı, metroda bu yüzden güzergah değişikliği yapılıp Kağıthaneden sonra M7 ile ortak ray kullanımı gibi dahiyane bir durummu var acaba???
Normal güzergah Vadiistanbul yanından geçiyordu, burası orayala çok alakasız. Askeri kışla yerine hastane vs yapılacaktı, metroda bu yüzden güzergah değişikliği yapılıp Kağıthaneden sonra M7 ile ortak ray kullanımı gibi dahiyane bir durummu var acaba???
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metrosu [İnşaat Süreci]
Bazı yerlerde Kağıthane'deki istasyon Hasdal'a yapılacak diye yazılıyor. İstanbulunmetrosu.com'un Kağıthane ilçe haritasında ise istasyon Kağıthane merkezinde M7 ile entegre olarak inşaa edilecek gibi gösteriliyor. Kemerburgaz Caddesi oldukça uzun; merkezden neredeyse ta Hasdal'a kadar uzuyor. İnşaat alanı tam neresindeymiş?Özgür Türkler yazdı:Kağıthane de Kemerburgaz caddesinin bir bölümü Gayrettepe - Havaalanı metrosu çalışmaları için kapatılmış diye duydum.
Normal güzergah Vadiistanbul yanından geçiyordu, burası orayala çok alakasız. Askeri kışla yerine hastane vs yapılacaktı, metroda bu yüzden güzergah değişikliği yapılıp Kağıthaneden sonra M7 ile ortak ray kullanımı gibi dahiyane bir durummu var acaba???
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metrosu [İnşaat Süreci]
Bende tam olarak bilmiyorum, Sular idaresine çıkan yokuşu hiç kullanmadım son zamanlarda , eniştemden öğrendim.mutlui yazdı:Bazı yerlerde Kağıthane'deki istasyon Hasdal'a yapılacak diye yazılıyor. İstanbulunmetrosu.com'un Kağıthane ilçe haritasında ise istasyon Kağıthane merkezinde M7 ile entegre olarak inşaa edilecek gibi gösteriliyor. Kemerburgaz Caddesi oldukça uzun; merkezden neredeyse ta Hasdal'a kadar uzuyor. İnşaat alanı tam neresindeymiş?
Bence de çok akıllıca bir iş olur M7 ile hattın Kağıthane-Mecidiyeköy arasını (hatta Kabataş'a kadar) ortak kullanmak.
UKOME kararlarında arama yaptığımda böyle bir bilgi de görmedim, belki yolu kapatmadan şaft açılacak uygun bir alan ile çalışmalar yapılıyordur...
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metrosu [İnşaat Süreci]
Bir düzeltme yapayım, İBB nin sitesinde UTK kararı olarak geçiyormuş, UKOME de görünmüyor ama...
Kağıthane İlçesi, Merkez Mahallesi, Kemerburgaz Caddesi, Gayrettepe - İstanbul Yeni Hava Limanı Metro İnşaatı Yapım İşi Kapsamında, Şantiye ve Çevre Güvenliği Geçici Trafik Sirkülasyon Projesi
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metrosu [İnşaat Süreci]
Hocam ne güzel hesap yapmışsın.Keşke bi TBM çift vardiya yani 24 saat kesintisiz çalıştığında 30 m kazı yapabilse.Bu gerçekten harika olurdu ve metro projeleri çok kısa sürede tamalanırdı.Engin Y yazdı:Bir TBM günde 30 metre kazsa..
Bir yılda yaklaşık 11 km kazar..
12 TBM ise bir yılda 132 km kazar..
Biraz fazla değil mi?
Kazıları altı ayda bitirmeyi mi hedefliyorlar diyeceğim, ama TBM'i kurmak ve sökmek de zahmetli iş..
Daha az (8 mesela) TBM kulanmak daha verimli olmaz mı?
TBM kazi metrajlari zemine göre değişiklik gösterir ama son yıllarda en iyi TBM kazı performansi şuan Alarko tarafindan kullajilan ve Beşiktaş şantiyesinde ağır bakimlari yapilan TBM.O da yanılmiyorsam günlük 8.9 m (ortalama) kazi yapabildi.Yani 3. Havalimanında kullanilacak TBM'ler günlük 9 m kazı yaparlarsa iyi olur.
Birde şöyle bi handikap var.Mesela M5 projesinde 4 TBM kullanildi.Yanilmiyorsam 20 km'lik bi hat idi ve 2012 de başladi ama kazilar daha geçen yıla kadar devam ediyordu.Yani 4 TBM kullanmak önemli değil bunlari ayni anda kaziya sokmak, iyi bir TBM ekibi kurmak ve doğru düzgün bir planlama yapmakta en az TBM sayısı kadar önemli.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 591
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
- yakupfurkan24
- Aylık Paso
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metrosu [İnşaat Süreci]
Zaten inşaat işleri yavaş yavaş başladı kağıthane meydanı kemerburgaz caddesi girişine ve profilo meslek lisesi-kaymakamlık arasına şantiyeler kuruldu inşaat başladı diyebiliriz. Gayrettepe istasyonu şantiyesinin kurulacağı yer esentepedeki futbol sahası (zincirlikuyu merzarlığının arkasındaki) olacağı tahmin ediliyor. İhsaniye kemerburgaz ve göktürk e de şantiyeler kurulmuş. Tahminimce 3. havalimanındaki üç istasyonun şantiyesi de kurulmuştur.
-
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 08 May Pzt, 2017 08:32
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metrosu [İnşaat Süreci]
Göktürkdeki siteler güzergaha itiraz edecekler ...