ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli (Kazlıçeşme-Göztepe)
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 596
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe
rahatlamayı bilmiyorum ama güzergâh olarak bana çok faydası oldu. Kadıköy-Bakırköy 20 dakika trafik olmadığında.
Avrupa yakası yönünde de trafik olmuyor genelde.
Yalnız Anadolu Yakası tünel çıkışı çevresinde trafik yarattığından şikayetçi bazı arkadaşlarım.
Avrupa yakası yönünde de trafik olmuyor genelde.
Yalnız Anadolu Yakası tünel çıkışı çevresinde trafik yarattığından şikayetçi bazı arkadaşlarım.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe
Cevap verdiğin için teşekkür ederim.Edil Arda yazdı:rahatlamayı bilmiyorum ama güzergâh olarak bana çok faydası oldu. Kadıköy-Bakırköy 20 dakika trafik olmadığında.
Avrupa yakası yönünde de trafik olmuyor genelde.
Yalnız Anadolu Yakası tünel çıkışı çevresinde trafik yarattığından şikayetçi bazı arkadaşlarım.
Anadolu yakası tünel çıkışı çevresi tünel açılmadan çok önce de yoğundu.Hatta Uzunçayır otobüs durağı tünel açılmadan önce D-100 üzerinde idi ve inanılmaz bir trafiğe sebep oluyordu.Şimdi Uzunçayır durağını trafiği etkilemeyecek bir alana taşıdılar.Ama bu güzergahta Tarihi Salı Pazarı olarak bilnen alan yenileme çalışmaları nedeniyle bula bula D-100 üzerinde tünel çıkışına geçici pazar alanı yerleştirip binlerce aracı bu güzergaha yerleştirdiler.Bu nedenle Salı-Cuma günleri (pazar kuruluyor) acayip trafik oluşuyor.Yani bana göre Anadolu yakası çevresi eskiden de kötüydü şimdi de kötü.Bunun sebebi Avrasya Tüneli olduğunu düşünmuyorum.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe
Avrasya Tünelinde gün geçtikçe araç geçis sayısı artıyor.İlk ay 25-26 binlerde olan sayı son zamanlarda 30-31 gördüğü söyleniyor.Bu artışta 1100-1300 arası gece geçen araç sayısının da etkili olduğu söylenbilir.Tabi zamanla insanlar alışıyor ve sayı her geçen gün artıyor.
Fakat günlük geçiş garantisi olan 68.500 rakamı bu yıl sanki yakalanması zor gibi geliyor.
Ayrıca Avrasya Tüneli günlük araç kapasitesi 120 Bin olduğu unutulmamalı.Yani mükemmel bir tünelimiz var ama faydalanamıyroruz.Keşke fiyat biraz daha düşse ( 7 Tl bence ) hem tünel kullanılsa hem de vatandaş konforlu ve zamandan tasarruf ederek bir yakadan diğerine geçiş yapsa.
Fakat günlük geçiş garantisi olan 68.500 rakamı bu yıl sanki yakalanması zor gibi geliyor.
Ayrıca Avrasya Tüneli günlük araç kapasitesi 120 Bin olduğu unutulmamalı.Yani mükemmel bir tünelimiz var ama faydalanamıyroruz.Keşke fiyat biraz daha düşse ( 7 Tl bence ) hem tünel kullanılsa hem de vatandaş konforlu ve zamandan tasarruf ederek bir yakadan diğerine geçiş yapsa.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe
Arkadaşlar fiyat düşsün temennilerinizin aşırı naif olduğunu düşünüyorum. Bu işlere devlet garanti verirken benim cebimden nasıl aradaki farkı kapayacağının hesabını bana vermedi, kimse kusura bakmasın, buradan daha çok insan geçsin diye fiyat düşürüldükçe benim faydalandığım diğer hizmetlere bindirme yapılarak bu açık kapatılıyor. O yüzden fiyatları falan düşmesin, köprüde düşen fiyatta lütfen sözleşme rakamına çekilsin devlet sözleşmedeki yükümlülüğünü hesabı yaparken nereden ödemeyi planladı ise oradan yapsın.
Yap-İşlet-Devret denilen şeyin bana çok saçma geldiğini daha önce söylemiş miydim?

- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe
Esat yazdı:Arkadaşlar fiyat düşsün temennilerinizin aşırı naif olduğunu düşünüyorum. Bu işlere devlet garanti verirken benim cebimden nasıl aradaki farkı kapayacağının hesabını bana vermedi, kimse kusura bakmasın, buradan daha çok insan geçsin diye fiyat düşürüldükçe benim faydalandığım diğer hizmetlere bindirme yapılarak bu açık kapatılıyor. O yüzden fiyatları falan düşmesin, köprüde düşen fiyatta lütfen sözleşme rakamına çekilsin devlet sözleşmedeki yükümlülüğünü hesabı yaparken nereden ödemeyi planladı ise oradan yapsın.Yap-İşlet-Devret denilen şeyin bana çok saçma geldiğini daha önce söylemiş miydim?
Esat Hocam sen her zaman daha gerçekçi ve profesyonelce işleri yorumluyorsun.Senin söylediklerine katılmamak mümkün değil.Ben daha duygusal ve zararın neresinden dönersek kardır mantığı ile bakıyorum ama bu doğru değil.Sonuçta YİD modeli ile yapılan 3 büyük proje de vatandaşın hayatını kolaylaştımadı.Sadece parası olan insanların hayatını kolaylaştırdı.
YİD ülkemize zarar veriyor.Bu model bize göre değil.Bu model yüzünden Osmangazi ve Çanakkale köprülerinde raylı sistem olmayacak.Sadece bu bile başlı başına bir ülkemiz için faydalı olmadığını gösteren seçenek.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe
Yap işlet devret değilki şu anda yapılan!
Devletin sağladığı krediyle yap - işlet - müteahhit kazansın devlet olarak sen zarar et...
Devletin sağladığı krediyle yap - işlet - müteahhit kazansın devlet olarak sen zarar et...
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe
Yap işlet devret modeli için İran örneğini vereyim...
İran bir firma kurduruyor, %50 devlet %50 müteahhit ortaklı, işi bu firma yapıyor. Devlet hissesine düşen payın karşılığı sermaye olarak petrol veriyor (para değil) , sen müteahhit olarak iş makinası parkını, iş gücünü getiriyorsun. İş yapılıp işletmeye açılınca otoyol yada köprü yada metro her neyse , sözleşme süresince elde edilen gelir yarı yarıya paylaşılıyor. Yani devlet petrolünü paraya ve hizmete dönüştürüyor, üstelik fiyatlar bizdeki gibi dolarla da belirlenmiyor. Yapım süresi de işletme süresine dahil olduğundan müteahhit bir an önce işi bitirip işleterek gelir kısmına geçmeye bakıyor.
İran bir firma kurduruyor, %50 devlet %50 müteahhit ortaklı, işi bu firma yapıyor. Devlet hissesine düşen payın karşılığı sermaye olarak petrol veriyor (para değil) , sen müteahhit olarak iş makinası parkını, iş gücünü getiriyorsun. İş yapılıp işletmeye açılınca otoyol yada köprü yada metro her neyse , sözleşme süresince elde edilen gelir yarı yarıya paylaşılıyor. Yani devlet petrolünü paraya ve hizmete dönüştürüyor, üstelik fiyatlar bizdeki gibi dolarla da belirlenmiyor. Yapım süresi de işletme süresine dahil olduğundan müteahhit bir an önce işi bitirip işleterek gelir kısmına geçmeye bakıyor.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 694
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe
Serbest piyasa'da risk denen bir faktör var. Yatırımcı riski göze alabiliyorsa girer almazsa girmez Devlet garanti vererek riski ortadan kaldırıyor. Risksiz bir yatırım açıyor ortaya müteahhit olsam ben de kaçırmam açıkçası. Zarar riski olmadan bir işe kim girmek istemez.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 596
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe
Ben tünelin fiyatını "hatalı" bulmuyorum, bence de yüksek bir miktar ama alternatifi olan arabalı vapurla karşılaştırılınca araçtaki yolcu sayısına göre ucuz olabiliyor, üstüne bir de bekleme süresi var.
Daha önce de dediğim gibi güzergâhı çok doğru buluyorum. Bir sonraki ideal güzergâh ise iki köprü arası, zaten oraya da proje var. Ondan sonrası da 1. Köprü ile Avrasya Tüneli arası.
Umarım Avrasya Tüneli yakın zamanın tek win-win Yap-İşlet-Devret projesi olur.
Daha önce de dediğim gibi güzergâhı çok doğru buluyorum. Bir sonraki ideal güzergâh ise iki köprü arası, zaten oraya da proje var. Ondan sonrası da 1. Köprü ile Avrasya Tüneli arası.
Umarım Avrasya Tüneli yakın zamanın tek win-win Yap-İşlet-Devret projesi olur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe
TÜneli bugün kullanma fırsatım oldu, gayet güzel, özellikle Anadolu yakası girişte tabela Fatih yazısını görünce insan bir garip oluyor
nasıl yani ya???
ve hakkaten 70 km sınırı olsa da pıt diye iki yaka arasında geçiyorsunuz, gayet güzel. Özellikle bizim gibi Vatan caddesi bağlantılı bir güzergaha gidecekler için faydalı olduğunu düşünüyorum, köprü trafiğinin kötü zamanlarda can kurtarabilir.
Diğer taraftan cep telefonu ile konuşurak 50km/s ile sol şeridi tıkayarak giden mal amca, sen benim bakışlarımdan ne düşündüğümü anladın zaten, umarım bir daha o tüneli kullanmazsın


Diğer taraftan cep telefonu ile konuşurak 50km/s ile sol şeridi tıkayarak giden mal amca, sen benim bakışlarımdan ne düşündüğümü anladın zaten, umarım bir daha o tüneli kullanmazsın

-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe
Başlıkta gördüğüm kare ("") nedir?
Bir işaret mi
Bir işaret mi

- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-L.01:04 » Avrasya Tüneli - Kazlıçeşme-Göztepe
Avrasya Tünelinde araç geçiş sayısı her ay artarak devam etmektedir.Son gelen haberlere göre günlük araç geçiş sayısı 35.000 olduğu belirtilmiştir.