ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Dekovil Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu
Tamamdir, bilgiler icin tesekkurler
-
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 14 Şub Pzr, 2016 12:04
Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı
Sadece turistik olarak düşünmemek lazım. Haliç Tramvayı, M7, Vadi İstanbul-Seyrantepe TT Arena Finüküleri ve Ayazağa-İTÜ-İstinye hatları arasında aktarma yapılabilecek bir hat haline gelebilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı
Zaten öyle olmalı, ama tek başına eski dekovil hattının yerine yapılması sadece Kemerburgaz köylerine hitap eder bir görüntü ortaya çıkartıyor. Daha önce başka bir hat ile ya da başka bir şekilde çalışmasına karşı çıkmış olsam da değişen fikirlerim ile önerim Haliç tramvayının projesinin doğu kıyısını da ele alıp komple bir hat haline gelmesi yıllar önce önerdiğim isim "Kültür Tramvayı" nın bir parçası olmasıdır, Haliç çevresinde işletilen tramvaydan bazı işletmelerin de seyrekte olsa kuzeye doğru gitmesidir. Keşke sadece turistik amaçlı buharlıları da arada sırada bile olsa çalıştırabilsek ama bu konulara bakış açımız çok kötü maalesefteknopark yazdı:Sadece turistik olarak düşünmemek lazım. Haliç Tramvayı, M7, Vadi İstanbul-Seyrantepe TT Arena Finüküleri ve Ayazağa-İTÜ-İstinye hatları arasında aktarma yapılabilecek bir hat haline gelebilir.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10
Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu
Biraz önce ist-D.01 Haliç - Karadeniz Sahra Hattı başlık altında yeni mesajlar yazıldı. O başlık altında eline alınan konu buradaki konu ile aynı: Silahtarağa elektrik santralinden başlayan Kağıthane vadisinden devam eden demiryolu.
İki başlık altında ifade edilen kaygı da aynı: Ormana uzayan turistik amaçlı bir demiryolu (ölü yatırım olsa da) güzel bir fikir olabilir. Ancak artık Kağıthane'den geçen çok trafik var. Yeni yapılan ofis ile rezidans projeleri yüzünden de ilçenin trafiği her gün artar. Ayrıca teknopark'ın yazdığı gibi, Kağıthane vadisinden geçen bir hat (amacı ne olsa), Eminönü tramvayı, M7, (Vadistanbul'a teleferik gelince) M2 uzantısı, bir de (şu an proje aşamasında olan) İstinye-Kağıthane metrosu ile kesişecek. Yani bu hat hem gerekli hem de gayet kalabalık olur, turizm ana amacı olamaz.
Yukarıda yazdığım gibi, Geçen sene Hakim Mühendislik'in kazandığı ihale "Haliç–Kemerburgaz–Karadeniz Sahili Raylı Sistem Proje Yapım Hizmeti" ihalesi olarak lanse edilmişti. Amacı herhalde tam o turistik hattı belirmek idi. Bu ihalenin işleri de sonuçlanmıştır.
Geçen günlerde ise Rayhaber sitesinde başka bir ihaleden bahsediliyordu. Bu sefer ihale bir etüt ihalesi idi. Konu "Kağıthane-Eyüp Raylı Sistem Projeleri Etüt Proje"si idi. Teklifler toplandı; kazanan daha açıklanmadı. Bkz: http://www.rayhaber.com/2015/kagithane- ... alimi-isi/ bir de http://www.rayhaber.com/2016/kagithane- ... -toplandi/
Kafamdaki soru gayet basit: Eski demiryolundan şimdilik vazgeçildi mi? Yani Silahtarağa-Vadistanbul gibi mantıklı bir projeye geçildi mi acaba?
Belediye Başkanı Fazlı Kılıç ise Habertürk gazetesine verdiği röportaj'da demiryolu ile ilişkin şunları söyledi: "Kâğıthane’yi turizme açacak, İstanbul’un turizmine katkıda bulunacak bir proje. 2004’te göreve gelir gelmez başladığım bir çalışma ve sağ olsun Kadir Başkan o gün bugün takip ediyor ve sahiplendi. Projesi tamamlandı, inşallah bu yıl içinde üç aşamalı çalışmayla yapım ihalesi olacak. Önümüzdeki yıllarda tarihi demiryolu açılacak." Bkz: http://www.haberturk.com/gundem/haber/1 ... a-kapi-yok
Tabii ki bir siyasetçi olarak reklam amaçlı ve iyimser yaklaşıyor olabilir. Güzergaha da fazla değinmedi. Ama bu "üç aşamalı çalışma" uydurmuş gibi gelmedi bana. Bu ne kapsıyor olabilir? Bir fikriniz var mı?
İki başlık altında ifade edilen kaygı da aynı: Ormana uzayan turistik amaçlı bir demiryolu (ölü yatırım olsa da) güzel bir fikir olabilir. Ancak artık Kağıthane'den geçen çok trafik var. Yeni yapılan ofis ile rezidans projeleri yüzünden de ilçenin trafiği her gün artar. Ayrıca teknopark'ın yazdığı gibi, Kağıthane vadisinden geçen bir hat (amacı ne olsa), Eminönü tramvayı, M7, (Vadistanbul'a teleferik gelince) M2 uzantısı, bir de (şu an proje aşamasında olan) İstinye-Kağıthane metrosu ile kesişecek. Yani bu hat hem gerekli hem de gayet kalabalık olur, turizm ana amacı olamaz.
Yukarıda yazdığım gibi, Geçen sene Hakim Mühendislik'in kazandığı ihale "Haliç–Kemerburgaz–Karadeniz Sahili Raylı Sistem Proje Yapım Hizmeti" ihalesi olarak lanse edilmişti. Amacı herhalde tam o turistik hattı belirmek idi. Bu ihalenin işleri de sonuçlanmıştır.
Geçen günlerde ise Rayhaber sitesinde başka bir ihaleden bahsediliyordu. Bu sefer ihale bir etüt ihalesi idi. Konu "Kağıthane-Eyüp Raylı Sistem Projeleri Etüt Proje"si idi. Teklifler toplandı; kazanan daha açıklanmadı. Bkz: http://www.rayhaber.com/2015/kagithane- ... alimi-isi/ bir de http://www.rayhaber.com/2016/kagithane- ... -toplandi/
Kafamdaki soru gayet basit: Eski demiryolundan şimdilik vazgeçildi mi? Yani Silahtarağa-Vadistanbul gibi mantıklı bir projeye geçildi mi acaba?
Belediye Başkanı Fazlı Kılıç ise Habertürk gazetesine verdiği röportaj'da demiryolu ile ilişkin şunları söyledi: "Kâğıthane’yi turizme açacak, İstanbul’un turizmine katkıda bulunacak bir proje. 2004’te göreve gelir gelmez başladığım bir çalışma ve sağ olsun Kadir Başkan o gün bugün takip ediyor ve sahiplendi. Projesi tamamlandı, inşallah bu yıl içinde üç aşamalı çalışmayla yapım ihalesi olacak. Önümüzdeki yıllarda tarihi demiryolu açılacak." Bkz: http://www.haberturk.com/gundem/haber/1 ... a-kapi-yok
Tabii ki bir siyasetçi olarak reklam amaçlı ve iyimser yaklaşıyor olabilir. Güzergaha da fazla değinmedi. Ama bu "üç aşamalı çalışma" uydurmuş gibi gelmedi bana. Bu ne kapsıyor olabilir? Bir fikriniz var mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu
Etut projesi bir ayagi olabilir ama diğerleri nedir? Cunku insaat icin 3 asama demisler. Iki baslikta ayni seyi ele aliyor, birlestirmek daha saglikli olacak sanirim
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu
Mutlui hocam M2 uzantısı demişsin orayı tam anlayamadım M2 nasıl Kağıthaneye gelecek. Benim bildiğim kadarıyla planlarda bu yok.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10
Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu
Evyap Seyrantepe istasyonundan Vadistanbul'a metro veya havaray denilen ancak bence daha çok teleferiğe benzeyen bir bağlantı inşaa edecek. Fiilen M2'nin blr uzantısı olan bu kısa hattı İBB işletecekmiş.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu
Arkadaşlar bir kaç sefer duyum olarak yazdım ama dikkat çekemedim bir türlü o yapılacak işin metro ile bir alakası yok, metro uzantısı falan değil. Havaray diye lanse edildi ama değil, füniküler. Yüzeyden mi olacak yer altından mı bir fikrim yok ama teknik olarak sistem füniküler, yani bir kablo vasıtası ile çekilen, karşı ağırlık prensibi ile salınan raya temas eden falan filan.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-D.07 » Kağıthane Demiryolu
Vadiistanbul'un ikinci etabı, büro ve mağazalardan (AVM) oluşuyor.. Oradan, Seyrantepe Metro İstasyonu'na Füniküler (Havaray değil) yapılacak.. Ne zaman? Allah bilir..Esat yazdı:Arkadaşlar bir kaç sefer duyum olarak yazdım ama dikkat çekemedim bir türlü o yapılacak işin metro ile bir alakası yok, metro uzantısı falan değil. Havaray diye lanse edildi ama değil, füniküler. Yüzeyden mi olacak yer altından mı bir fikrim yok ama teknik olarak sistem füniküler, yani bir kablo vasıtası ile çekilen, karşı ağırlık prensibi ile salınan raya temas eden falan filan.
Alibeyköy ve Kâğıthane dere yataklarından M7 ile Eyüp'ü ve Eminönü'nü birleştiren tramvay hatları güzel olacaktır.. Özellikle de Alibeyköy Cep Terminali'ne geçiş yapılırsa..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı
Bu hat ile ilgili bir takım gelişmeler var sanırım. Şöyle bir haber okudum.
http://www.haber7.com/guncel/haber/2005 ... -yapiliyorHaliç'in bitiminde bulunan Bilgi Üniversitesi'nin Santral İstanbul kampüsünden Karadeniz'e doğru gidecek nostaljik tren hattı, Sadabad Tarihi sit alanından geçerek, tarihi Kırkçeşme ve Hamidiye Su yollarının bulunduğu bölgeden Eğri Kemer, Uzunkemer ve Ayvad Kemer'in altından geçerek ilerleyecek. Projenin daha sonra ele alınacak diğer etabı ise Belgrad Ormanı'nın içinden geçerek Çiftalan Köyü üzerinden Karadeniz kıyısına ulaşacak.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10
Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı
13 Ocak'ta ihaleye çıkılacakmış: http://www.gazeteduvar.com.tr/hayat/201 ... l-geliyor/
Edit: İBB'nin web sitesinde biraz daha bilgi veriliyor. Ona göre güzergah boyunca yaya ve bisiklet yolu da yapılacak: http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Hab ... D1Xm_l97tR
Şu da ihale ilanı: http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Iha ... leID=15740
Edit: İBB'nin web sitesinde biraz daha bilgi veriliyor. Ona göre güzergah boyunca yaya ve bisiklet yolu da yapılacak: http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Hab ... D1Xm_l97tR
Şu da ihale ilanı: http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Iha ... leID=15740
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-D.01 » Haliç - Karadeniz Sahra Hattı
Yüz yıl önceki teknolojiyle 2 yılda tamamlanan hat, günümüz teknolojisiyle bakalım kaç yılda tamamlanacakmutlui yazdı:13 Ocak'ta ihaleye çıkılacakmış: http://www.gazeteduvar.com.tr/hayat/201 ... l-geliyor/
Edit: İBB'nin web sitesinde biraz daha bilgi veriliyor. Ona göre güzergah boyunca yaya ve bisiklet yolu da yapılacak: http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Hab ... D1Xm_l97tR
Şu da ihale ilanı: http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Iha ... leID=15740
Ayrıca, hattın TT Arena'ya kadarki kısmı neyse de sonraki kısmı biraz gereksiz (özellikle 3. Havalimanı için yapılacak metronun da Kemerburgaz-Göktürk üzerinden gideceğini düşünürsek) olmuyor mu?
1 Şubat 1915 tarihinde hattın ilk ayağı olan Silahtarağa – Ağaçlı arası dekovil hattının inşasına başlanmış ve ilk etabı kısa bir sürede tamamlanıp Temmuz 1915’te hizmete alınmıştı
20 Aralık 1916 günü hizmete giren ikinci etapla birlikte hattın günlük kapasitesi sekizer vagonlu yirmi dört çift katardan oluşmakta ve hat üzerinde günde ortalama 960 ton kömür taşınmaktaydı.