ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
- Shard
- Abonman
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 22 Kas Cmt, 2014 14:59
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
İBB, 18,5 kilometre uzunluğundaki Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt Metro Hattı için ihale ilanına çıktı.
İhale tarihi 4 Ağustos 2016
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=15239
İhale tarihi 4 Ağustos 2016
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=15239
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Bahçeşehir'e uzatılacak olan M7, Sefaköy'e uzatılacak olan M2'den daha mı uzun olacak?
- Shard
- Abonman
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 22 Kas Cmt, 2014 14:59
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
M7 daha uzun olurEngin Y yazdı:Bahçeşehir'e uzatılacak olan M7, Sefaköy'e uzatılacak olan M2'den daha mı uzun olacak?
M2 Yenikapı - Hacıosman hattı 23.5 km. Yenikapı - İncirli - Sefaköy hattı ise 14 km. İkisinin toplamı 37.5 km
M7 Kabataş - Mahmutbey hattı 24.5 km. Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt hattı ise 18.5 km. İkisinin toplamı 43 km.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Hmmmm, demek ki M7 zaten M2'den daha uzun olacak, ama uzatmayla birlikte farkı açacak 

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 695
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Kanal istanbul düşüncesi Beylikdüzü metrosunu belirsiz bir tarihe ertelerken Esenyurt metrosuna engel olmamış.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Esenyurt u etkilemiyor demek ki
ama Beylikdüzü metrosunu kesin etkiliyor. Buradan bu sonucu çıkartıyoruz.

- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
İbb’ye açık mektup
Yazımın hemen başında belirteyim.İBB’ye açık mektup başlıklı bu yazım % 99.9 hiçbir İBB yetkilisi tarafından okunmayacak ama ben % 0.01 lik bir ihtimal bile olsa bu yazının yazılmasının yazının amacına değeceğini düşünüyorum.Çünkü çok geç kalınan ve acilen düzeltimesi gereken bir konudan bahsedeceğim.
Önümüzdeki günlerde İBB olarak uzun yıllardır hasret kaldığımız İstanbul’da yapılacak olan metro projelerinin ihalelerine çıkacaksınız.İstanbul her gün artan nüfüsü ve daha da genişleyen yaşam alanları nedeniyle bu ihaleler İstanbul’un yıllardır çözülemeyen ve başka hiç bir şekilde çözülemeyecek olan trafik sorunun tek anahtarı.Yani ya bu metrolar yapılacak ya da insanlar saatlerce trafikte beklemeye devam edecek.Bunun başka yolu yok.
Siz de zaten bu bu nedenle aşağıda ki ihaleler yapacaksınız ;
1- 29 Haziran / Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı
2- 12 Temmuz / Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı
3- 14 Temmuz / Çekmeköy-Sultanbeyli & Çekmeköy Yenidoğan Metro Hattı
4- 15 Temmuz / Kaynarca-Tuzla Metro Hattı
5- 18 Temmuz /Kirazlı-Halkalı Metro Hattı
6- 20 Temmuz / Ümraniye – Göztepe Metro Hattı
7- 4 Ağustos / Mahmutbey – Esenyurt Metro Hattı
Hepsi birbirinden kıymetli ve bir an önce yapılması gereken projeler ayrıca şu an yapımı devam eden çok önemli projeler var.Bunun için emeği geçenlere teşekkür ederim.
Daha önce yapılan ihale duyuruları ile de geçmişe oranla gelişme var.Artık hangi projede kaç TBM kullanılacak bu TBM makinaları en geç ne zaman çalışmaya başlayacak, hangi tünel hangi metod ile kazılacak tek tek yazıyorsunuz.Bu işlerin çok daha hızlı yapılabilmesi için çok güzel ve mantıklı bir hareket fakat bunları yaparken unttuğunuz bir nokta var.O da İnsan.
Metro projeleri çok önemli ve çok zor projelerdir.Dünyanın en zor mesleği madencilik daha sonra metro inşaatları diye bilinir.Yerin metrelerce altında hiç durmadan ve yorulmadan 24 esaslı insanlar çalışmaya devam ediyor.Bu metro inşaatlarında çalışan insanların çalışma şartlarına biraz dikkatinizi çekmek istiyorum.
• Metro şantiyesinde 2 tür çalışan vardır.1. si yüklenici firma çalışanı.Bunlar tüm yasal haklarını alır ve sayıları çok azdır.2. cisi ise alt yüklenici firma yani taşeron.(Taşeron kelimesi bazen insaları sınıfrlandırmak bazen de aşağılamak için kullandığı için pek sevmem) Bu alt yüklenici firmaların çalışanları şu şekilde çalışır ;
1- 14 gün çalışma 1 gün tatil : Ne kadar acı dimi.Biz metrolar çabuk bitsin hiç mola verilmeden insanlar çalışsın diyoruz ve insaların orta çağdaki gibi güneş yüzü doğru düzgün görmeden 14 gün çalışıp 1 gün tatil yapıyor.Bu bir günlük tatilde çocuğuna mı vakit ayırsın,eşine mi, arkadaşlarına mı kendisine mi ? Bizler en kötü hafta da 1 gün tatil yapıp bu beğenmiyoruz.Metro emekçileri ise ayda 2, yılda 24 gün izin yapıyor.
2- Günlük 12 saat Çalışma : Metro şantiyelerinde çift vardiya çalışmalar devam ettirilir.İş makinaları aralıksız çalışması gerektiği için tünele giren personel yalnızca 1 saatlik öğle yemeği için dışarı çıkabiliyorlar.Bu da hiç kimseye yetmiyor,yetmez de.Normalde iş kanuna göre haftalık 45 saat çalışma yapılması gerekirken metro şantiyelerinde bunun çok daha fazlası yapılıyor.
3- Kötü Yemekler : Metro çalışanın en sevdiği,en önemli anı yemek yediği andı.Çünkü bir tek o an kendini güvende ve özgür hisseder.İşte bu nedenle yemek özeldir.Ayrıca normal bir insandan daha fazla enerji tükettiği için yine nomal bir insandan çok daha fazla yemek yer.Fakat firmalar yemek firmalarını seçerken en ucuz firma seçdiği için lezzetsiz dümdüz yemekler getirilir.Buz gibi makarnalar,içinde asla et olmayan ama etli bilmem ne denen yemekler olur.Bu nedenle kilo vermek zorunda kalır metro çalışanları.
4- Olmayan Dinlenme Alanları : Gündüz vardiyası bittikten sonra metro çalışan yatakhanesine doğru gider.Fakat bir kaç tane şanslısı hariç yine inşaatın sahası içinde kalan konteynırlar içinde kalırlar.İşte burda kalanlar için dinlenme alanı olmaz.Ne bir TV izleme odası,ne de sohbet odası olmaz.Hatta şantiye sahasına 2 masa atıp insanlar dışarda sohbet etsin diye düşünen bile yoktur.İş bitsin hemen gidip yatsın istenir.Çünkü metro çalışani insan değil robottur.
5- Koğuş Alanları : 3’e 7 m uzunluğunda bir konteynır şantiye içine getirilir.İçinde 2 katlı 4 ranza koyulur ve 8 kişi koyun misali içinde yatırılır.Askerliğini yapanlar bilir koğuş içinde horlayan biri varsa o koğuş çekilmez sabaha kadar sinir krizleri geçirlir.Horlayan adam sürekli uyandırılır.Aynı şey burda da geçerli ya koku dan ya da horultudan uyumak imkansız.Bu zamanda insaları bu yerlerde uyutmak yakışmıyor.Gerçi eskiden çadırda kalıyorlardı ama şimdi o kaldırıldı.
6- Sosyal Ortamlar : Şantiye içinde insanların çok nadir bulabildiği boş vakitleri asla düşünülmez.Ne bir spor tesisi, nede ufak bir maç izleme,kağıt oynama odası gibi bir şey olmaz.Bu nedenle vardiya bitiminde hiç kimse kafasını dağıtamaz.
Bu liste daha da uzayabilir.Ama benim amacım bu listeyi anlatmak değil.Önemli olan yakında yapımına başlanacak olan bu 7 proje de bu manzaraları görmemek.Bundan önce yapılan ihaleler de en düşük fiyatı veren firma başka kısımlardan kesinti yapamayacağı için ilk işçinin masraflarını kısmaya çalışır.Ne bir koğuş alanı oluşturur ne düzgün yemekhane seçer.Çünkü ortalalama bir metro projesinde 2-3 bin insanın çalıştığı düşünülürse bu projelerde 1 insanın yemek+koğuş+çalışma saatinden kar etmeleri devasa rakamlara denk geliyor.
Çözüm için İBB burada düşen iki yol var.Ya ihale şartnamesine bunları tek tek yazacak ya da en düşük teklifi vereni değil bu şartları daha önce sağlayarak çalıştığı tespit edilen, yurt dışı tecrübesi olan bu sistemde çalışan firmalara işi verilmeli.İhalelerde en düşük fiyatı veren firmalar malesef işçilerin olanaklarını kısıtlayarak bu fiyatları veriyor.Bu konu çok çok önemli.Tabi ki bu projeler yapılsın ama yapılrken alın teri döken insanlar da düşünülsün.Onlar da insana yakışan şekilde çalışıp,dinlenme olanakları bulsun.

Yazımın hemen başında belirteyim.İBB’ye açık mektup başlıklı bu yazım % 99.9 hiçbir İBB yetkilisi tarafından okunmayacak ama ben % 0.01 lik bir ihtimal bile olsa bu yazının yazılmasının yazının amacına değeceğini düşünüyorum.Çünkü çok geç kalınan ve acilen düzeltimesi gereken bir konudan bahsedeceğim.
Önümüzdeki günlerde İBB olarak uzun yıllardır hasret kaldığımız İstanbul’da yapılacak olan metro projelerinin ihalelerine çıkacaksınız.İstanbul her gün artan nüfüsü ve daha da genişleyen yaşam alanları nedeniyle bu ihaleler İstanbul’un yıllardır çözülemeyen ve başka hiç bir şekilde çözülemeyecek olan trafik sorunun tek anahtarı.Yani ya bu metrolar yapılacak ya da insanlar saatlerce trafikte beklemeye devam edecek.Bunun başka yolu yok.
Siz de zaten bu bu nedenle aşağıda ki ihaleler yapacaksınız ;
1- 29 Haziran / Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı
2- 12 Temmuz / Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı
3- 14 Temmuz / Çekmeköy-Sultanbeyli & Çekmeköy Yenidoğan Metro Hattı
4- 15 Temmuz / Kaynarca-Tuzla Metro Hattı
5- 18 Temmuz /Kirazlı-Halkalı Metro Hattı
6- 20 Temmuz / Ümraniye – Göztepe Metro Hattı
7- 4 Ağustos / Mahmutbey – Esenyurt Metro Hattı
Hepsi birbirinden kıymetli ve bir an önce yapılması gereken projeler ayrıca şu an yapımı devam eden çok önemli projeler var.Bunun için emeği geçenlere teşekkür ederim.
Daha önce yapılan ihale duyuruları ile de geçmişe oranla gelişme var.Artık hangi projede kaç TBM kullanılacak bu TBM makinaları en geç ne zaman çalışmaya başlayacak, hangi tünel hangi metod ile kazılacak tek tek yazıyorsunuz.Bu işlerin çok daha hızlı yapılabilmesi için çok güzel ve mantıklı bir hareket fakat bunları yaparken unttuğunuz bir nokta var.O da İnsan.
Metro projeleri çok önemli ve çok zor projelerdir.Dünyanın en zor mesleği madencilik daha sonra metro inşaatları diye bilinir.Yerin metrelerce altında hiç durmadan ve yorulmadan 24 esaslı insanlar çalışmaya devam ediyor.Bu metro inşaatlarında çalışan insanların çalışma şartlarına biraz dikkatinizi çekmek istiyorum.
• Metro şantiyesinde 2 tür çalışan vardır.1. si yüklenici firma çalışanı.Bunlar tüm yasal haklarını alır ve sayıları çok azdır.2. cisi ise alt yüklenici firma yani taşeron.(Taşeron kelimesi bazen insaları sınıfrlandırmak bazen de aşağılamak için kullandığı için pek sevmem) Bu alt yüklenici firmaların çalışanları şu şekilde çalışır ;
1- 14 gün çalışma 1 gün tatil : Ne kadar acı dimi.Biz metrolar çabuk bitsin hiç mola verilmeden insanlar çalışsın diyoruz ve insaların orta çağdaki gibi güneş yüzü doğru düzgün görmeden 14 gün çalışıp 1 gün tatil yapıyor.Bu bir günlük tatilde çocuğuna mı vakit ayırsın,eşine mi, arkadaşlarına mı kendisine mi ? Bizler en kötü hafta da 1 gün tatil yapıp bu beğenmiyoruz.Metro emekçileri ise ayda 2, yılda 24 gün izin yapıyor.
2- Günlük 12 saat Çalışma : Metro şantiyelerinde çift vardiya çalışmalar devam ettirilir.İş makinaları aralıksız çalışması gerektiği için tünele giren personel yalnızca 1 saatlik öğle yemeği için dışarı çıkabiliyorlar.Bu da hiç kimseye yetmiyor,yetmez de.Normalde iş kanuna göre haftalık 45 saat çalışma yapılması gerekirken metro şantiyelerinde bunun çok daha fazlası yapılıyor.
3- Kötü Yemekler : Metro çalışanın en sevdiği,en önemli anı yemek yediği andı.Çünkü bir tek o an kendini güvende ve özgür hisseder.İşte bu nedenle yemek özeldir.Ayrıca normal bir insandan daha fazla enerji tükettiği için yine nomal bir insandan çok daha fazla yemek yer.Fakat firmalar yemek firmalarını seçerken en ucuz firma seçdiği için lezzetsiz dümdüz yemekler getirilir.Buz gibi makarnalar,içinde asla et olmayan ama etli bilmem ne denen yemekler olur.Bu nedenle kilo vermek zorunda kalır metro çalışanları.
4- Olmayan Dinlenme Alanları : Gündüz vardiyası bittikten sonra metro çalışan yatakhanesine doğru gider.Fakat bir kaç tane şanslısı hariç yine inşaatın sahası içinde kalan konteynırlar içinde kalırlar.İşte burda kalanlar için dinlenme alanı olmaz.Ne bir TV izleme odası,ne de sohbet odası olmaz.Hatta şantiye sahasına 2 masa atıp insanlar dışarda sohbet etsin diye düşünen bile yoktur.İş bitsin hemen gidip yatsın istenir.Çünkü metro çalışani insan değil robottur.
5- Koğuş Alanları : 3’e 7 m uzunluğunda bir konteynır şantiye içine getirilir.İçinde 2 katlı 4 ranza koyulur ve 8 kişi koyun misali içinde yatırılır.Askerliğini yapanlar bilir koğuş içinde horlayan biri varsa o koğuş çekilmez sabaha kadar sinir krizleri geçirlir.Horlayan adam sürekli uyandırılır.Aynı şey burda da geçerli ya koku dan ya da horultudan uyumak imkansız.Bu zamanda insaları bu yerlerde uyutmak yakışmıyor.Gerçi eskiden çadırda kalıyorlardı ama şimdi o kaldırıldı.
6- Sosyal Ortamlar : Şantiye içinde insanların çok nadir bulabildiği boş vakitleri asla düşünülmez.Ne bir spor tesisi, nede ufak bir maç izleme,kağıt oynama odası gibi bir şey olmaz.Bu nedenle vardiya bitiminde hiç kimse kafasını dağıtamaz.
Bu liste daha da uzayabilir.Ama benim amacım bu listeyi anlatmak değil.Önemli olan yakında yapımına başlanacak olan bu 7 proje de bu manzaraları görmemek.Bundan önce yapılan ihaleler de en düşük fiyatı veren firma başka kısımlardan kesinti yapamayacağı için ilk işçinin masraflarını kısmaya çalışır.Ne bir koğuş alanı oluşturur ne düzgün yemekhane seçer.Çünkü ortalalama bir metro projesinde 2-3 bin insanın çalıştığı düşünülürse bu projelerde 1 insanın yemek+koğuş+çalışma saatinden kar etmeleri devasa rakamlara denk geliyor.
Çözüm için İBB burada düşen iki yol var.Ya ihale şartnamesine bunları tek tek yazacak ya da en düşük teklifi vereni değil bu şartları daha önce sağlayarak çalıştığı tespit edilen, yurt dışı tecrübesi olan bu sistemde çalışan firmalara işi verilmeli.İhalelerde en düşük fiyatı veren firmalar malesef işçilerin olanaklarını kısıtlayarak bu fiyatları veriyor.Bu konu çok çok önemli.Tabi ki bu projeler yapılsın ama yapılrken alın teri döken insanlar da düşünülsün.Onlar da insana yakışan şekilde çalışıp,dinlenme olanakları bulsun.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
İşçiyi robot olarak gören zihniyeti gelişmiş ülkeler terk edeli 100 olmuşken Türkiye'de hala işçilerin en insani haklarını bile sağlıklı olarak kullanamaması ülkemiz adına utanç verici.
Bizde durum buyken günümüzde gelişmiş ülkelerde sırf işçi moralini yükseltip verimi arttırmak için çok büyük bütçeler ayıran şirketler var.
https://www.youtube.com/watch?v=DfGs2Y5WJ14
Bizde durum buyken günümüzde gelişmiş ülkelerde sırf işçi moralini yükseltip verimi arttırmak için çok büyük bütçeler ayıran şirketler var.
https://www.youtube.com/watch?v=DfGs2Y5WJ14
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
İşçinin moralin artması demek çalışma sahasında daha verimli ve daha konsatre çalışması demek.Yani aslında bu açıdan bakıp gerekli iyileştirmeler yapılsa şu an çalışılan sistemden daha önce tamamlandır projeler.Ama biz de planlama,insan yönetimi olmadığı için olan işçilere oluyor.Anatolian yazdı:İşçiyi robot olarak gören zihniyeti gelişmiş ülkeler terk edeli 100 olmuşken Türkiye'de hala işçilerin en insani haklarını bile sağlıklı olarak kullanamaması ülkemiz adına utanç verici.
Bizde durum buyken günümüzde gelişmiş ülkelerde sırf işçi moralini yükseltip verimi arttırmak için çok büyük bütçeler ayıran şirketler var.
Ayrıca iş kazalarının bu kadar yüksek olmasının nedeni de yukarıda yazılanların etkisi çok büyük.Eğer çalışma saatleri azaltılır,haftalık tatile izin verilse kaza sayısı ciddi anlamda düşer.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Haftalık tatil olmaması gerçekten saçmalıkmış, hafta da 1 gün dahi olsa insanların dinlenme imkanı olmalı. Tam olarak durumu bilmiyorum ama bu tip işlerde çalışanlar genel olarak gurbetçi işçiler sanırım, dolayısı ile nasıl olsa burada ailesi yok bir şeyi yok kafası ile de böyle bir çalışma uygulanıyor olabilir.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Haklısınz.Esat yazdı:Haftalık tatil olmaması gerçekten saçmalıkmış, hafta da 1 gün dahi olsa insanların dinlenme imkanı olmalı. Tam olarak durumu bilmiyorum ama bu tip işlerde çalışanlar genel olarak gurbetçi işçiler sanırım, dolayısı ile nasıl olsa burada ailesi yok bir şeyi yok kafası ile de böyle bir çalışma uygulanıyor olabilir.
Bunun değişmesi gerekiyor.İş Kanununa göre haftada 1 gün izin zorunludur fakat işverenler buna izin vermiyor.İşçiler de evlerine ekmek götürmek için mecburen katlanıyorlar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
İhalesi yapılacak hatlar ile birlikte 2016 sonunda şöyle bir inşaat halindeki hatlar haritası bizi bekliyor olmasını ümit ediyorum



Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.