ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Çrş, 2016 15:18

Bana çok abartılı geldi bu son haftadaki ihale haberleri. Bildiğimiz kadarı ile mevcut inşa firmalarının elinde bu kadar inşaatı aynı anda sürdürecek TBM yok, iş sonunda tbm ler çöpe atılmayacağına göre yeni bir tbm alıp işe girişmek için firmalar istekli olur mu, ya da ben bu konuda yanlış mı kavrıyorum çözemedim.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Nis Çrş, 2016 15:36

Belediye TBM alsın, müteahhitlere kiralasın abi :)

Şu anda kaç proje birden devam ediyor?
M3 uzatması
M4 uzatması
M5
M7
M8
M9

Bir de bakanlığın yapacağı M2 uzatması var..

Bence yeni bir temel atılacaksa, Eminönü-Alibeyköy Tramvayı ve Göztepe-Ataşehir-Ümraniye atılmalı, diğerleri için biraz beklenmeli..
Daha doğru düzgün sokağı caddesi olmayan Kayaşehir gibi üç yıllık mahallelere metro projesi ne gereksiz iştir?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Pzt, 2016 14:39

Projeler üzerinde hızlı çalışıldığını biliyorum, yani önceden biliyorsunuz daha uygulama projeleri yok falan diye yazardık ama şu anda bu proje işi daha hızlı ama hala bu kadar yoğun inşaatı yapabilecek kalifiye firma konusu bence sıkıntılı. Evet kendini ispat etmiş firmalarımız var ama tünel tecrübesi olan işçi, bu konuda iş güvenliği kriterleri, makine parkuru bunlar önemli ve en ciddi sıkıntı makine parkuru ve yetişmiş eleman konusunda yaşanabilir. Dolayısı ile Engin' e katılıyorum bence de Alibeyköy tramvayına hız verilmeli, aynı şekilde Anadolu yakasında bir hat için daha çalışılabilir ama avrupa yakasında M1B Halkalı uzatmasını da elzem görüyorum. Çünkü YHT için Halkalı bir merkez olacaksa oraya bir an önce metro ile ulaşılması gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen decimus » 25 Nis Pzt, 2016 15:08

Esat yazdı:Bana çok abartılı geldi bu son haftadaki ihale haberleri. Bildiğimiz kadarı ile mevcut inşa firmalarının elinde bu kadar inşaatı aynı anda sürdürecek TBM yok, iş sonunda tbm ler çöpe atılmayacağına göre yeni bir tbm alıp işe girişmek için firmalar istekli olur mu, ya da ben bu konuda yanlış mı kavrıyorum çözemedim.
Hocam TBM konusunda firmaların eli oldukça rahat.Çünkü son yıllarda hem TBM üreticisi oldukça arttı ve buna bağlı olarak fiyat konusunda rekabetten dolayı firmaların eli güçlendi.Ayrıca TBM satın alma veya kiralama opsiyonlarının olması da yine firmaları rahatlatan başka bir faktör.Bir firma kendisi iş almasa bile elinde ki TBM başka bir firmaya satabilir veya kiralayabilir bu da yine önemli 3. bir faktör.Kısacası firmaların TBM alırken çok zorlanacağını düşünmüyorum.

Şuan TBM kullanımı sırasında dünya rekoru Katar / Doha'da yürütülen projelerde.Katar 2022 dünya kupasınından önce alt yapı işlerini bitirmek için dört farklı metro ihalesi yapıldı ve hepsi de ayr ayrı dünya devlerine verildi.Şuanda Guiness rekorları yetkililerince yapılana resmi tutanağa göre 21 TBM şuan Doha'da harıl harıl çalışıyor.Düşünsenize İstanbul altında çalışan 21 TBM olduğunu :D Hatta bunlardan biri Yapı Merkezi-Stfa ortaklığında ki gold hat ihalesi.Burada Türk firmalar 6 TBM aynı anda çalıştırıyorlar.Burada işi bitince ellerinde iş varsa oraya yoksa opsiyon seçenekleri ile farklı şekilde değerlendireceklerdir.Bu 6 TBM de Alman malı ve oldukça iyi kazı rakamları yakaladı.(Keşke 10 yıl önce bir olimpiyat alabilseydik şimdi İstanbul'un metro problemi kalmazdı.Konuyu dağıtmamak için şuan Olimpiyat ve şehire olan katkısnı yazamıyorum)

İstanbul'da kullanılan TBM saysı şuan itibari ile yer altında 7 tane var diye biliyorum.Üsküdar-Çekmeköy hattındakiler nihayet 4 yıl sonunda kazıların sonuna geldiler ve şuan yer altında 4 TBM var hatta 1 ve 2 no işi bitti gibi.Bunlar yakında yer üstüne çıkarılmaya başlanacak.Mecidiyekoy-Mahmutbey de 3 TBM var ve harıl harıl çalışıyorlar.Yakında bunlara Alarko'nun TBM'i de eklenecek.Bunların haricinde 2016 yılı sonunda doğru ben en az 7-8 TBM İstanbul'un altına indirilerek kazılara başlanacağını düşünüyorum.Çünkü İBB 3-4 hattın ihalesini tamamlayarak yer teslimi yaptı firmalar TBM siparişlerini almak üzere gün saydıklarını düşünüyorum.Yıl sonuna doğru İstanbul için bir rekor olacaktır.


Katar / Doha'da ihalesi yapılan Gold hat ile ilgili genel bilgiler aşağıda.Kesinlikle mükemmel bir ihale sistemi ve mükemmel ilerleyen inşaat süreci.

Her şeyden önemlisi gerçekçi,inandırıcı bir iş bitim süresi var...! (konu çok dağıldı bu arada 8) )
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Anatolian » 25 Nis Pzt, 2016 15:42

Şuanda Guiness rekorları yetkililerince yapılana resmi tutanağa göre 21 TBM şuan Doha'da harıl harıl çalışıyor.Düşünsenize İstanbul altında çalışan 21 TBM olduğunu
Bu arada Doha'nın nüfusu 1 milyon bile değilmiş :shock:

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Nis Pzt, 2016 16:10

Esat yazdı:M1B Halkalı uzatmasını da elzem görüyorum. Çünkü YHT için Halkalı bir merkez olacaksa oraya bir an önce metro ile ulaşılması gerekiyor.
Abi, çok haklısın..
Peki kapasitesi düşük M1b mi uzatılmalı, yoksa M7 mi?

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 25 Nis Pzt, 2016 21:37

Aslında M1B uzatılıp M1A da fırsattan istifade yenilenebilir. (Hatta belki ek tüneller yardımıyla o yamuk şekline bir çözüm getirilebilir?)
Ama yenilenmeyecekse M7'nin uzaması daha mantıklı geliyor bana.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Pzt, 2016 22:22

Kapasite arttirimi planlaniyor. M1B nin istasyon bazinda 5 li calismasi mumkun, ortak isletme kesiminin uzatilmasi gerekiyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Nis Sal, 2016 11:32

Esat yazdı:Kapasite arttirimi planlaniyor. M1B nin istasyon bazinda 5 li calismasi mumkun, ortak isletme kesiminin uzatilmasi gerekiyor.
Abi, peki uzatmadan sonra iki ayrı metro hattı olamaz mı?
Mesela, M1 Yenikapı - Otogar - Havalimanı ve M15 Otogar - Kirazlı - Halkalı şeklinde iki ayrı hat..
M1, aynı kapasitede olur..
M15 de daha yüksek kapasiteli olur..
Ya da Otogar'da çok yığılma mı olur bu sefer? Saçma oldu, di mi?

Kullanıcı avatarı
Shard
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 22 Kas Cmt, 2014 14:59

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Shard » 28 Nis Prş, 2016 12:45

İBB, Eminönü - Alibeyköy tramvay hattı için ihale ilanına çıktı. İhale tarihi 29 Haziran 2016

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=15119

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 28 Nis Prş, 2016 12:56

Engin Y yazdı:
Esat yazdı:Kapasite arttirimi planlaniyor. M1B nin istasyon bazinda 5 li calismasi mumkun, ortak isletme kesiminin uzatilmasi gerekiyor.
Abi, peki uzatmadan sonra iki ayrı metro hattı olamaz mı?
Mesela, M1 Yenikapı - Otogar - Havalimanı ve M15 Otogar - Kirazlı - Halkalı şeklinde iki ayrı hat..
M1, aynı kapasitede olur..
M15 de daha yüksek kapasiteli olur..
Ya da Otogar'da çok yığılma mı olur bu sefer? Saçma oldu, di mi?
Otogar istasyonunun yapısı değişmeli bence, oraya bir ya da iki peron ilavesi ile çok saçma görülse makinistin markiz değiştirmesi ile Kirazlı-AHL işletmesi bile yapılabilir. Ya da senin belirttiğin gibi, M1a AHL, M1b Halkalı, ilaveten pik saatlerde Otogar-AHL, Otogar-Halkalı ile her kesimde 3 dk. frekans sağlanabilir. Tabi bahsettiğim kapasite arttırımı gerçekleştirilmesi için peron uzatma yeterli değil, sinyalizasyon ve balastlı altyapıda ciddi revizyon gerekiyor.
Shard yazdı:İBB, Eminönü - Alibeyköy tramvay hattı için ihale ilanına çıktı. İhale tarihi 29 Haziran 2016

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=15119
Hayırlısı olsun, linki inceleyip gerekirse ayrı bir başlık olarak açarız.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen decimus » 28 Nis Prş, 2016 14:19

Shard yazdı:İBB, Eminönü - Alibeyköy tramvay hattı için ihale ilanına çıktı. İhale tarihi 29 Haziran 2016

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=15119
Hayırlı Olsun.

Yıl sonuna doğru İstanbul tam bir şantiye olacak.Hemen hemen her yerde yollar kısmen kapalı olacak.Tabi bu eziyetin meyvelerini 2019 yılında alacağız. :D

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön