ist-HR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Sizce İstanbul İçin Monoray Aciliyeti Var mıdır?

Hayır, şu anda lüks kaçar
15
36%
Evet, çok şık olur
15
36%
Ulaşım sorunu çözüldü mü?
9
21%
Monoray ile ilgili bir bilgim/fikrim yok
3
7%
 
Toplam oy: 42

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Pzr, 2016 16:44

Arada boşta kalınca bir yerlerden çıkıveriyor bu havaray :) bu yüzden sevmiyorum zaten, sibop niyetine kullanılıyor gaz kaçaklarına karşı. Şimdide Seyrantepe metro istasyonundan stada havaray :) sesli bile gülemedim, hatta hiç gülemedim çünkü saçma, metrodan oraya tünelle yürünemiyor mu? Tünelden sonra stada gidene kadar insanlar İstanbul' un çetin hava şartlarında ölüm kalım savaşı mı veriyorlar? Ne oluyor orada da havaray gibi lüks tüketim mamülüne ihtiyaç duyuluyor, anlayamadım. Ki ben bunu havaray değil füniküler duymuştum, o yine biraz mantıklı bir şeydi çünkü Ayazağa' ya kadar gitme ihtimali vardı. Neyse, bakalım havaray projeleri içerisine bir iki sayfa da bu yer etsin işte.

http://www.rayhaber.com/2016/havaray-ha ... -basliyor/
Cendere Vadisi ile Seyrantepe İstasyonu – Türk Telekom Arena Stadyumu güzergahı arasında yolcu taşıyacak olan ve 2 istasyondan meydana gelen havaray hattında seyahat süresi 2,63 dakika olarak belirlendi.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 591
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesaj gönderen Edil Arda » 05 Oca Sal, 2016 18:28

2,63 dakika olayı harikaymış, zaman kavramını yeniden icat etmişler.
Saliselerle ulaşım :)

teknopark
Mesajlar: 2
Kayıt: 14 Şub Pzr, 2016 12:04

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesaj gönderen teknopark » 14 Şub Pzr, 2016 12:07

Seyrantepe-TT Arena hattı denilen hat, stadyum ile Stadyumun kotundan oldukça aşağıda kalan Cendere yolu üzerindeki Vadi İstanbul projesinin çarşı bölümüne yapılacak.

Maç günleri taraftarların Vadi İstanbul'daki tesislerde vakit geçirip maç saatinde stada gitmesi hedefleniyor.

Masrafları da proje sahibi olan Evyap karşılayacak.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesaj gönderen Anatolian » 14 Şub Pzr, 2016 15:20

Özel sektör yapacaksa kısa sürede İstanbul'un ilk havarayını görürüz gibi geliyor.

Acaba işletmecisi kim olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Pzr, 2016 21:14

Ben bu hat havaray olmayacak diye biliyorum. Firma proje tanitimlarina havaray cizmis ama bakalim ne cikacak gorecegiz :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 13 May Cum, 2016 08:26

İhale aşamasına geçmeden havaraylar ile ilgili başlık açmak istemiyorum dolayısı ile buradan takibe devam edeceğiz. Az önce okuduğum bir haberde Sefaköy-Başakşehir havaray hattı için çed raporunun hazırlandığı yazıyor, ihaleye çıkılması planlanıyormuş. Tabi haberde 105 km hızdan falan bahsediyor :) teorik hız ile işletme hızı arasındaki farkı birilerinin öğretmesi lazım, başımıza ne geldi ise bu popülist şoven hareketlerden geldi hala akıllanmadık.

http://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber ... adan-cozum
İstanbul trafiğine havadan çözüm olarak düşünülen havaray projesi başlıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım dairesi tarafından projesi hazırlattırılan Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı'nın ÇED raporu tamamlandı. Yaklaşık 15 km olacak hattın maliyeti 861 milyon 172 bin lira olacak. Proje ve inşaat süresi toplam 48 ay olan havarayın 2019'da hizmete açılması planlanıyor.

E-5 trafiğini rahatlatacak

Vatan gazetesinde yer alan habere göre, Soğütlüçeşme-Beylikdüzü Metrobüs hattına entegre olacak havaray, Sefaköy'den başlayıp kuzeye doğru Halkalı Caddesi ve Hürriyet Bulvarı'nı takip ederek Fatih Terim Stadyumu'nda sonlanacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi bu hatla özellikle sabah ve akşam saatlerinde pik noktaya ulaşan Beylikdüzü, Bakırköy istikametinde çalışmaz hale gelen E-5 trafiğini by-pass ederek Sefaköy-Halkalı civarı ve Halkalı Caddesi'nin nefes almasını sağlayacak.

Saatte 105 km

Havaray için İBB bölgedeki yolculuk potansiyeline hizmet verebilecek ortalama 44 metre olan araçları tercih etti. Buna göre 3 ile 5 vagondan oluşan, 28 ile 48 metre uzunluğundaki araçlarda tam kapasite dolu olduğunda 145 oturan, 340 da ayakta olmak üzere toplamda 485 yolcu taşınabilecek. Yaklaşık 78 ton ağırlığındaki araçlar, saatte 105 km maksimum hızla yolculuk yapıyor.

17 istasyon

Projede yer alacak 17 istasyon şöyle: Sefaköy, Armoni Park, Borusan, Sanayi, Gümrük Yolu, Halkalı Merkez, TOKİ 1, TOKİ 2, Arena Park, MASKO, Ziya Gökalp, Atatürk Oto Sanayi-1, Atatürk Oto Sanayi-2, Başak Konutları, Onurkent, Oyak Kent ve Fatih Terim Stadyumu.

Resim

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 692
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesaj gönderen Uğur » 07 Eki Cum, 2016 23:15

Sefaköy Halkalı Başakşehir Havaray Hattı İnşaat, Elektromekanik, İnce İşler ve Araç Alımı
Ben çok gerekli bulmuyorum imkan varsa Tramvay çok daha verimli ve yüksek kapasiteli olur diye düşünüyorum. Dünyada yapılmış olanlar bile sökülüyor. (Sydney)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Pzt, 2016 07:49

Sefaköy - Bahçeşehir monoray hattı için 7 Aralık' ta yapım ihalesine çıkılıyor

http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Iha ... leID=15553

Gerekliliği tartışmalı bir iş olduğunu düşünüyorum, yerine bir metro inşa etmek daha doğru olabilir miydi, yarın bir gün böyle bir ihtiyaç çıkarsa atıl olmayacak mı gibi bi dünya soru bulunabilir.

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesaj gönderen kado » 10 Eki Pzt, 2016 20:35

Bahçe değil başakşehir sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-MR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Pzt, 2016 21:10

kado yazdı:Bahçe değil başakşehir sanırım.
Haklısın, kafa yine gitmiş :) Başakşehir Stadı son durak

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-HR.01 » İstanbul Monoray/Havaray Projeleri

Mesaj gönderen Hector Troas » 30 Ara Pzt, 2019 16:18

Ulaşım çalıştayında yayınlanan haritaya göre, Şişhane-Kasımpaşa-Şişli havarayı rafa kaldırılmış (belki daha önce kaldırılmıştır) yerine Taksim-Okmeydanı aksı çizilmiş görünüyor. Dolapdere ve Piyalepaşa'dan geçeceği görülüyor. Ama detay yok. Metro mu olur yoksa başka bir sistem mi olur, bilgi yok. Yakın zamanda kamuoyuna bir açıklama yapılacakmış.

Okmeydanı önemli bir odak nokta olacağı anlaşılıyor. Çünkü Söğütlüçeşme-İncirli metrosu da buradan geçiyor. Aktarma ile İncirli-Okmeydanı-Taksim metro ulaşımı ortaya çıkıyor. Vatan'dan da geçeceği için M1B aksıyla Kirazlı-Vatan-Okmeydanı-Taksim arası 3 aktarmalı olarak bağlanmış oluyor. Ayrıca Haliç'teki tünelden de Feshane'deki Eyüp-Bayrampaşa hattı ile de transfer olarak Bayrampaşa-Feshane-Okmeydanı-Taksim arası 3 aktarmalı metro ulaşımı sağlanmış oluyor.

Resim

Ayrıca Kadıköy-Kartal arasında minibüs yolundan da bir proe vardı sanırım. Önce tramvay denmişti, sonra havaray dendi bir ara, hatırladığım kadarıyla. Haritaya göre hepsi kırpılarak Söğütlüçeşme-Bostancı Hattı kalmış. tramvay mı metro mu detay yok.

Cevapla

“Monoray Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön