ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

h212
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 03 May Cmt, 2014 23:38

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen h212 » 26 Ara Cmt, 2015 00:23

en az 3 yıl, söylemedi deme.
Elin almanı metroyu caddeye yakın yaparken bizimkiler -20,-40 metrelere yaparlar! Kanalizasyon kafalarına göre, su hatları kafalarına göre, elektrik hatları, telefon hatları, doğalgaz hattı kafalarına göre olunce böyle oluyor malesef.
İşin kolayı var Alternatif ini önce döşeyip sonra bi baştan bi sondan bağlacaksın ve arap saçını komple kaldıracaksın inan öyle zor olmaz ama bizde eskisini kaldırmadan yenisini döşemeyi başaramadıkları için bunu yapmak uzun sürer diye yakınıyorlar.

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Re:

Mesaj gönderen mutlui » 30 Ara Çrş, 2015 00:15

decimus yazdı:Resim
mutlui yazdı:Bildiğimiz gibi ilk TBM 30 Ocak'ta tören sırasında kazmaya başlamış. [...] Aşağıdaki resme göre, 9 veya 10 Şubat'ta ikinci TBM başlamış olmalı. Kendisi birkaç metre kazmış ve kaybolmak üzere. [...] Üçüncü TBM'yi çok merak ediyorduk. Yukarıda belirttiğim gibi o da başlamış. Resimlerin tarihine göre, 10 Şubat'ta TMB yerine konmuş idi, fakat TBM'nin destek sistemleri resimlerde daha görünmüyor. Onların kurulması da zaman alır.
decimus yazdı:Arkadaşlar;

Mecidiyekoy-Mahmutbey metrosunda çalışan TBM'lerin kazı miktarları hakkında bilgi aldım.Kaba olarak şunu söyleyebilirim.Proje için kullanılan 3 TBM'den ikisi 1 km barajını aşmış.Diğer TBM ise henüz 300 m barajında kazısına devam ediyormuş.

Bu hesaba bakarsak Ocak sonu ve Şuabt ortasında kazıların başladığını düşünürsek aslında çok da istenildiği gibi gittiğini söylemek mümkün değil.Bu arada bir kaç ay evvel TBM kazısı sırasında bina çökme olayı yaşanmıştı.Belki de bunun da kazıların istenilen seviyede olmamasında etkisi olabilir.Genel olarak tüm şantiyeler de 24 saat aralıksız çalışmalar devam ediyor.
Engin Y yazdı:Hızlanmazlarsa, kazı işleri bile 2017'de bitmeyebilir demek ki. [...]
Dursun Balcıoğlu bugün şöyle bir twit atmış: "Mecidiyeköy- Mahmutbey metrosunda Yenimahalle-Karadeniz(Metris) arası Tünel kazısı 29/12/2015 itibarıyla tamamlandı."

Demek ki gerçekten çok kötü bir performans: on ayda batı yönünde TBM ile ancak bir durak kazılabildi. :(

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: Re:

Mesaj gönderen decimus » 30 Ara Çrş, 2015 11:29

Engin Y yazdı:Dursun Balcıoğlu bugün şöyle bir twit atmış: "Mecidiyeköy- Mahmutbey metrosunda Yenimahalle-Karadeniz(Metris) arası Tünel kazısı 29/12/2015 itibarıyla tamamlandı."

Demek ki gerçekten çok kötü bir performans: on ayda batı yönünde TBM ile ancak bir durak kazılabildi. :(
TBM neden düşük kazı yapar ? Bunu biraz açmak istiyorum.

Öncelikle TBM kazı miktarları sadece ve sadece formasyona ( toprağın yapısı) bağlı değildir.Yani TBM sert zemin sever, sert zemin buldumu daha hızlı kazı yapar mantığı evet doğrudur ama tek başına yeterli değildir.Geçtiğimiz günlerde yazdım.Katar / Doha'da Türk firmaları 6 TBM aynı anda kazdırıyorlar ve kazı miktarları şuan için dünya rekorlarını alt-üst etmiş durumdadır.Peki Mecidiyekoy-Mahmutbey projesinde ve bunun haricinde Üsküdar-Çekmeköy projesinde neden bu kadar kötü kazı rakamları ile karşılaştık.

1) TBM makinaları için kullanım aslında çok karmaşık değildir.Yani TBM kullanımında görevli mühendis arkadaşlar makinanın kazı performansında eksi/artı anlamında katkısı çok belirlyecidir ama bu belirleyeclik net olarak görünür.Ya makinayı iyi tanırlar ve kazı miktarları artar yada standart işlem yaparlar ve makina kazısı düşük kalır.Örnek vermek gerekirse Kadıköy-Kartal metro projesinde Kozyatağından kazıy başlayan makina 12-13 aylık süre içinde yalnızca 850 m kazı yaptı.Daha sonra TBM'lerin kazısından sorumlu ekip gönderildi ve başka bir ekip geldi.Yeni gelen ekip ilk işi makinanın önünde bulunan kafanın tasarımın mühendislik açısından incelemek ve üretici firmadan gerekli değişimlerin yapılmasını istemek oldu.Bu değişimler üretici firmanın yoğun baskılara dayanamayarak kabul etmesi ve Almanya'dan gerekli yardımcı ekipmanların TBM'lere yerleştirilmesi ile çok değişt.Bu değişiklik makinalarda doping etkisi yarattı ve 850 m kazı yapan makina yine aynı süre içinde 3400 m kazı yapmayı başardı.
TBM ekibi makinayı ve zemini çok iyi tanımalı.Makinayı zemine göre uyarlamalı.

2) TBM kazılarında zemin çok önemlidir.Eğer zayıf,balçık bir zemin ise TBM bu zeminleri sevmez ve kazı miktarları çok düşer.

3) TBM makina ile yapılan kazıların güzergahı çok önemlidir.Sürekli mahalle içinden, binaların altından geçmesi ve geçtiği noktadan binaların temel kotu ile arasında olan mesafe çok önemlidir.Bu mesafe en az 8 m olması gerekir.Daha fazla yaklaşması halinde bina zarar görebilir.Bu da kazı miktarlarını önemli ölçüde değiştirebilir.Eğer kazı yapılacak güzergahta bina yoksa veya çok az ise olumlu anlamda kazı miktarlarına katkısı olur.

4) Makina denilince bence Almanlar.Diğerleri hikaye.En kaliteli, en sağlam ve en uzun ömürlü makinaları Almanlar yapıyor.Bu işin duayen firması da Avrasya Tüneli projesinde kullanılan herrenknecht markasıdır.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 695
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 08 Oca Cum, 2016 14:36

http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... _2015.aspx

Yenimahale istasyonundan Veysel Karani yönüne hareket eden 3.TBM Veysel Karani İstasyonuna ulaştı. 3.TBM, tekrar Yenimahalle istasyonuna taşınarak Veysel Karani istasyonuna doğru kalan diğer tüneli açacaktır.


4 Aralık tarihli Böyle bir haber var sitede. Alibeyköy'e kadar gideceğini düşünüyorduk ama Veysel Karani'ye kadar gitmiş ve geri dönecekmiş. Acaba Ailbeyköy Veysel Karani arası Natm mi?

Ayrıca geçen ay kapatılan Beşiktaş Meydanı'ndan sonra Fındıklı Parkı da geçen hafta içerisinde kapatıldı. Yıldız şaftında ise vinç kurulumu vardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Cum, 2016 14:49

decimus yazdı:Resim
şöyle bir çizim vardı ama bu çizime göre o bölüm hem TBM hem NATM yazıyor, demek ki Yenimahalle Veysel Karani TBM, Alibeyköy tarafı ise NATM olacak.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 11 Oca Pzt, 2016 09:05

Esat yazdı:
decimus yazdı:Resim
şöyle bir çizim vardı ama bu çizime göre o bölüm hem TBM hem NATM yazıyor, demek ki Yenimahalle Veysel Karani TBM, Alibeyköy tarafı ise NATM olacak.
Bu planı hazırlarken 3.TBM sökülerek tekrar kazı yapacağı bilgisi söylenmişti.Ama Yeni Mahalle'den - Alibeykoye'e kazdıktan sonra sökülecek ve tekrar kurularak kazı Yeni Mahalle -Alibeykoy arası kazacak diye duymuştum.Fakat 3.TBM kazı yaptığı sırada boş beklenmeyecek NATM kazıları kısmı olsa bile zaman kazanma adına bazı noktalarda başlayacaktı.Hatta ilerleme resimlerine bakıldığında NATM yönteminde kullanılan jumbo iş makinasının kullanıldığı görülebilir.Yani tünel açılmaya başlamıştı Yeni Mahalle istasyonunda 4. ayna için.

3. TBM diğer TBM'lere kıyasla çok daha hızlı kazı miktarlarına sahip.En geç başlayan TBM olmasına rağmen 3 istasyonluk kazı tamamlamış.Akla gelen ilkşey Veysel Karani-Alibeykoy arası NATM yöntemi ile kazılıyor olabilir.Resimlerde buna işaretler mevcut.O halde haritayı güncellemek gerekirse.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 10 Şub Çrş, 2016 12:31

Arkadaşlar Mecidiyekoy_mahmutbey projesi ve devamında Mecidiyekoy-Kabataş hattında ki çalışmalar hızlı ama bir o kadar güvensiz devam ediyor.Yeni öğrendiğim bir haber var internette baktım bununla ilgili haber bile varmış !

Konu şu : Mahmutbey istasyonu tamamen çökmüş !

Link :http://www.degisimgazetesi.com.tr/gunce ... coktu.html

Bildiğinizi gibi Mecidiyekoy-Mahmutbey projesinde çalışmalar son-sürat devam ediyordu.Fakat geçtiğimiz günlerde top-down sistemi ile inşaa edilen istasyon gece 05:00 sularrında çökmüş.Üst kat alta, alt katta diğer alttakı kata düşerek 3 kat kağıt gibi üst üste gelmiş.(haber de 6 kat yazılmış)Allah'a şükür o saatlerde çalışma olmaması nedeniyle hiç kimsenin burnu kanamamış.Ama şu bir gerçek ki son yıllarda yaşanacak en büyük iş kazalarından biri çok ucuz atlatılmış.Bu haberin ülke gündeminde bir kaç gün ilk sırada olması gerekirken, nedenleri ve sonuçları didik didik edilerek sorumluları bulunması gerekirken bizim televizyonlarda sürekli olarak ilişki programları,dizi ve saçma sapan yarışmalar ile zaman kaybediyoruz.Böyle bir olay resmen mühendislik skandalı.Olay nedeni ile hiç kimseye bir olmaması umarım olayı hafifletmez.Bu istasyonun göçmesinin neden olacakları sonuçları yazmak gerekirse ;

1- Bugüne kadar yapılan tüm çalışmaların çöpe gitmesi yani 1 yıl uçtu.

2-İstasyonun toparlanması ve tekrar çalışmaların başlaması 6 ay demek.

3-Bu projede uygulana tasarım projelerinin dikkatlice incelenmesi gerekir.Muhtemelen statik proje çizimleri saha çalışmalarında değişiyordur bu da normaldir ama ne kadar projeye uyumlu bunun kontrolunun yapılması gerekir.

4-Bu projede görevli mühendislerin mesleki yeterliliklerinin sorgulanması gerekir.

5-Bu projede uygulanan kalite sistemlerinin aslında ne kadar boş olduğunu gösterir.İşler hızlı ilerliyor ama kaliteli mi sorusu koskoca bir istasyonun göçmesinden sonra çok umut vermiyor.

Bu kadar önemli bir haber hiç bir ulusal yazılı-görsel medyada haber olmaması gerçekten çok trajik.Sanki normal bir olaymış gibi.Bu olaya neden olarak taşıyıcı sistem olarak yapılan kazıkların zeminde tutunamaması ve göçmesi gösteriliyor.

Neyse yazının başında belirtmiştim.Mecidiyekoy-Kabataş projesinde de işler güvensiz devam ediyor.Bu etap çalışmalarında da geçtiğimiz günlerde çok ciddi bir göçük olayı yaşanmış fakar Allah'a şükür can kaybı yok.Şans eseri işler can kayıpsız devam ediyor.


Bu arada Mecidiyekoy-Çağlayan arasında kazılar devam ediyor.Bazı tünellerde kazı işleri tamamlandı ve beton kaplamam işlerine geçildi.Hem inver kalıbı hem de kemer kalıpları kurarak tünelde kaplama işler devam ediyor.Anladığım kadarı ile Mecidiyekoy-Kağıthane arası tüm tünel kazı işleri haziran aynına kadar tamamlanacak ve tüm tünelde beton kaplama işleri yapılacak.Yani 2016 sonbahar aylarında dolgu,Elektrik+Mekanik ve Ray döşeme işleri için çalışma planlanıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Çrş, 2016 13:54

Allah korumuş ama daha nereye kadar koruyacak bilemiyorum, birilerinin kellesi alınmadan da bu tip işlerde asla kendimizi düzeltecek bir tarzımız yok bizim, en altta kim var şemanın onun başına patlar, unutulur gider.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 695
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 10 Şub Çrş, 2016 17:29

Haberin doğruluğu kesin mi? Çünkü raylı sistemler konusunda haber yapan veya ulusal düzeyde olan hiçbir haber sitesinde rastlamadım. İnşallah asparagastır. Çünkü bu metronun zamanında biteceğine çok inanıyordum hatta işime çok yaramayacak olsa da kendi mahalleme yapılıyormuş gibi seviniyordum.

Bu haber vesilesiyle metronun sitesini ziyaret ettim, yeni fotoğraflar eklenmiş

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Çrş, 2016 19:21

Gecenlerde boyle bir haber basligi goz ucu ile gordum ama okumadim tiklayip, bir arastiralim google haberlerde

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 11 Şub Prş, 2016 09:12

Uğur yazdı:Haberin doğruluğu kesin mi? Çünkü raylı sistemler konusunda haber yapan veya ulusal düzeyde olan hiçbir haber sitesinde rastlamadım. İnşallah asparagastır.
Hocam galiba sen yanlış anladın.Bu olayın kaynağı mesaj içinde linkini verdiğim haber sitesi değil.Bu haberi ordan duymuş falan da değilim.O yüzden asparagas falan olma ihtamli yok.Zaten yazımın içeriğine bakarsan benimde söylemek istediğim bu kadar önemli bir olayın yaşanmasına rağmen hiç bir yazılı veya görsel basında haber niteliği taşımaması.Ben en çok bunun altını çizmek istedim.Hatta o link içinde ki haberi okursan, içeriği de çok saçma.

Habere göre 6 kat çökmüş ! Halbuki 6 kat falan yok sadece 3 kat yapılmış :D

İstasyonun çökme nedeni ise habere göre üzerine çok fazla ağırlık konulması imiş. :shock: Güler misin ağlar mısın :) Mantığa bak !

Ayrıca şunu özellikle belirtmek isterim ki amacım proje yüklenicilerini suçlamak,karalamak değil.Çok ucuz atlatılmış, çok ciddi bir olayın altını çizmek.Biliyorsunuz Türk müteahittleri Çin'den sonra dünaynın en çok iş alan firmaları.Dünya çapında çok ciddi prestijmiz söz konusu.Bu yüzden böyle bir olay bizim mühendisliğimize yakışmıyor.Bunun nedenleri araştırılmalı ve tekrar edilmemsi için önlemler alınmalı.Tabi benim buaraya yazdıklarımla olacak işler değil ama yine de bu kültürü hep birlikte oturtmamız gerekiyor.

Bu kazanın nedenlerine gelince.Yazımın içinde bununla ilgili bir şeyler var.Ama kesin olarak yüzde yüz şu nedenden olmuştur diyemem.Çünkü her kafadan bir ses çıkıyor.Birileri kazıklar sağlam zeminde oturmadığı için diyor,birileri tasarım ile uygulama uyumsuz,birileri uzman kadro oluşturulmamış, birileri zeminin yapısı iyi incelenmemiş vs vs. bunun gibi bir çok şey söyelniyor.Hangisi doğru veya belkide hiç biri doğru değil.Bunu dışardan bilmek imkansız o yüzden yorum yapmak istemedim.Bunu bilmek için o ekibin içinde olmak gerekir.

Bu haber vesilesiyle metronun sitesini ziyaret ettim, yeni fotoğraflar eklenmiş
Sen yazdıktan sonra fotoğraflara baktım işler hızla ilerliyor.Özellikle bir kaç noktada kazı işlerinin tamamlandığı ve kaplama işlerinin fotoğraflarını koymuşlar.Bundan sonraki süreçte işlerin diğer kısmını alan Alarko firması kaba inşaat bittikten şantiyeleri alarak kalan işleri silip süpürecektir.

Resimlerin Kaynağı : http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... ograf.aspx
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 695
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 11 Şub Prş, 2016 20:23

Evet ben yanlış anlamışım kusura bakmayın :) çok ucuz atlatılmış o zaman tekrar geçmiş olsun. Zaten siteye yeni eklenen Mahmutbey fotoğraflarında bir iki fotoğraf sanki çöküntüyü kaldıran kepçe fotoğrafı gibi görünüyor tabi tam emin değilim sonuçta inşaat mühendisi değilim :)

Resim

Resim

Bahsettiğim fotoğraflar bunlar. Dediğim gibi fotoğrafları yanlış anlamış olabilirim.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön