ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 10 Eki Cmt, 2015 09:02

]Resim

2-3 : Bu noktada tek tüpte kazı çalışması tamamlandı ve tünel birleşti.Önümüzde ki günlerde betonlama işleri başlayacak.Diğer tüpte ise kazı işleri devam ediyor.

7 : Bu alanda yaklaşık derinliği 60 metre olan şaft kazısından sonra yaklaşım tünelleri yapıldı.Geçtiğimiz haftalarda hem Kağıthane hem de Alibeyköy yönüne doğru kazılar başladı.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 695
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 10 Eki Cmt, 2015 11:37

Bu hızla devam ederse nerdeyse M5'ten önce açılacak :)

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 695
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 10 Eki Cmt, 2015 20:10

Yıldız'da köprü bağlantı yolunun hemen üst Barbaros bulvarının hemen yan tarafında şaft açılıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Pzt, 2015 07:00

Mecidiyeköy' den sonra Beşiktaş' a kadar bir istasyon vardı değil mi? Darphane diye bir istasyon olması lazım projede.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 695
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 12 Eki Pzt, 2015 09:30

Evet var. Bu arada Beşiktaş'ta galiba kapatılıyor dediğim bölge kapatılmamış. Şu anda Beşiktaş meydanda ve Deniz Müzesi tarafında herhangi bir hazırlık veya çalışma yok.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 12 Eki Pzt, 2015 10:03

Nurtepe istasyonu için çalışmalar devam ediyor.Daha önce 1 olan fore kazık makinası sayısı şuan itibari ile 3 'e çıkarılmış.Yüklenici GKK istasyonların yapım hızını en az tünel kazı hızı kadar önemsiyor. 3 Fore kazık makinası aynı saha da kullanılması bunun işareti.Ayrıca 1 adet paletli vinç, 1 adet Loder makinası kazık işleri için kullanılıyor.


Resim


Tünel işlerine bakacak olursak. Nurtepe için daha önce burada yazmıştım, eğer tünel kazısı sırasında zemin beklenenden sert çıkarsa dinamit ile patlatma yapılarak kazılar sürdürülecekti.Kazılar başladıktan sonra zemin testleri yapıldı ve işin daha hızlı devam etmesi için dinamit patlatma yapılmaya başlandı.Bu civarda yaşayan insanlar için bu yöntem rahatsız edici olsa da işlerin hızlı yapılabilmesi için başka çare yokmuş gibi görünüyor.

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Mesaj gönderen mutlui » 14 Eki Çrş, 2015 13:19

Herkese bilgilendirme için teşekkürler. Umarım ki bütün proje NATM işleri gibi hızlı bir şekilde ilerlemeye devam edecek.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 30 Eki Cum, 2015 08:21

Bildiğinizi gibi yeni mahalle yönünden 3 TBM eş zamanlı olarak kazılara başlamıştı.Yani 3 tünel aynı anda istasyondan delinmeye başlamıştı.Geriye ise sadece Yeni Mahalle -Alibeykoy istikametinden tek tünel kalmıştı.İlk önce bu tünelin NATM yöntemi ile yapılacağı söylendi, daha sonra ise Alibeykoy yönüne giden 3 numaralı TBM kazı bittikten sonra sökülerek Alibeykoye yonunden tekrar Yeni Mahalle istasyonunda doğru kazacağı söylendi.

Şimdi projenin sitesine baktım Yeni Mahalle istasyonundan son kalan alan için NATM yöntemi ile kazı çalışması başlamış.Muhtemelen 3 numaralı TBM tekrar içeri sokarak kazı yapmayı düşünmüyorlar.Bu tünel NATM yöntemi ile yapılacak gibi görünüyor.Bence bu işleri hızlandıracak güzel haber.

Kaynak : http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... ograf.aspx

Gecekondu
Mesajlar: 1
Kayıt: 03 Kas Sal, 2015 13:14

Beşiktaş Metro çalışması

Mesaj gönderen Gecekondu » 03 Kas Sal, 2015 13:19

Yapılan metro çalışmaları halen Beşiktaşa gelmiş değil. Özellikle geçeceği güzergahın Beşiktaşın en sert zemininin altında olması vatandaşları endişelendiriyor. EMlak piyasası bile çalkantıda. Nolcak bu Beşiktaşın hali :D

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 03 Kas Sal, 2015 16:15

Yapılan metro çalışmaları halen Beşiktaşa gelmiş değil. Özellikle geçeceği güzergahın Beşiktaşın en sert zemininin altında olması vatandaşları endişelendiriyor.
13 Mayıs 2015 tarihinden yüklenici firma ile İBB sözleşme imzalandı ve yer teslimi yapıldı.Bugüne kadar yaklaşık 6 aylık süre geçti firma planlama,personel ve taşeron firmalar ile ilgili çalışmalarını yaptı ve hala devam ediyor. Sadece 6 aylık süre bu işler için harcandı.Metro işi gerçekten çok zor ve uzun bir iş.

Bu arada Mecidiyekoy-Kabataş kısımları bildiğim kadar ile NATM yöntemi ile yapılacak(TBM ile yapılrsa sürpiz olur).Ama yazdığınızdan anladığım kadar ile zemin sert olduğundan tam TBM ile kazılacak zeminmiş.Eğer TBM kullanılsa idi çok daha hızlı kazılar devam ettirildi.Bu arada yüklenicinin sözleşme süresi süresi 1080 gün olarak belirtilmiş.Bu arada zaman çok hızlı akmaya devam ediyor.Her şey yolunda gider ve sözleşme süresine bağlı olarak Alarko firması hattı bayramlarda açılma geleneğinide hesaba katarsak en yakın bayramla birlikte 19 Mayıs 2018 günü Kabataş'tan binen biri Mahmutbeye kesintisiz yolculuk yapması gerkiyor.Peki bu tarih ne kadar doğru ?Yani Alarko sözleşme süresi içinde süre uzatımı istemeden işleri yetiştirebilecek mi ? Bence şuan evet veya hayır demek için çok erken çünkü hattın kabasını yapan GKK (Gülermak-Kolin-Kalyon) şuan iyi çalışıyor ama devamını yapacak olan Alarko aynı hızla çalışacak mı ? Onu zaman gösterecek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Kas Çrş, 2015 08:31

19 Mayıs 2018 günü Kabataş'tan binen biri Mahmutbeye kesintisiz yolculuk yapması gerkiyor
2019'daki yerel/genel seçimler büyük olasılıkla Nisan veya Mayıs'ta birlikte yapılacak.. Mart 2019'da açılır bence..

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 25 Kas Çrş, 2015 14:20

Mecidiyeköy-Mahmutbey arası 26 dakikaya Beşiktaş-Mahmutbey arası 31.5 dakika dakikaya düşecek. Mecidiyeköy Metro İstasyonu 2. Etap inşaat çalışmaları sebebiyle inşaat alanı trafiğe kapatılacak.

1. Şişli-Mecidiyeköy İstikametinde:
Büyükdere Caddesi’nin, Aytekin Kotil Caddesi ile Ortaklar Caddesi arasında kalan kesiminde kısmi şerit daraltması yapılarak, taşıt trafiği 2 şeritten verilecek, inşaat alanı ile binalar arasında yaya geçiş koridoru oluşturularak yayaların emniyetli geçişleri sağlanacaktır. (Ek’li Trafik Sirkülasyon Projesi ve İllüstrasyonda gösterilen şekilde)

2. Mecidiyeköy-Şişli istikametinde:
- Aytekin Kotil Caddesi ile Ortaklar Caddesi arasında kalan Bahçeler Sokak üzerinden (1 gidiş-1 geliş) verilerek taşıt trafik akışı sağlanacaktır.
- Mecidiyeköy Yolu Caddesi üzerinden devam eden araçlar D-100 Karayolu altındaki Bağlantı Yolu ile önce Geçit Sokak ve ardından Abide-i Hürriyet Caddesi’nden ilerleyerek Büyükdere Caddesi’nin Şişli tarafına ulaşabileceklerdir. (Ek’li Trafik Sirkülasyon Projesi ve İllüstrasyonda gösterilen şekilde)

3. Aytekin Kotil Caddesi’nin Büyükdere Caddesi bağlantısı kısmında ise Trafik Işığı Düzenlemesi ile taşıtların Şişli yönüne katılımı sağlanacaktır.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=22913

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön