ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Projenin internet sitesindeki resimler güncellenmiş.
Resimlere bakıldığında işlerin ilerleme hızı yolunda görünüyor.Özellikle Alibeykoy'den sonra mahmutbey yönüne doğru istasyon inşaatlarında ciddi ilerleme var.Kaba inşaat çalışmaları hızla ilerleyerek devam ediyor.Kazı miktarları hakkında bilgilendirme yapılmadığı için bu konuda bişey diyemiyorum.Tek bildiğim hattın bulunduğu bölgenin genel olarak zemin sert olması.Bu TBM kazısı için avantaj NATM için ise dezavantaj olarak görünüyor.
Link :http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... ograf.aspx
Resimlere bakıldığında işlerin ilerleme hızı yolunda görünüyor.Özellikle Alibeykoy'den sonra mahmutbey yönüne doğru istasyon inşaatlarında ciddi ilerleme var.Kaba inşaat çalışmaları hızla ilerleyerek devam ediyor.Kazı miktarları hakkında bilgilendirme yapılmadığı için bu konuda bişey diyemiyorum.Tek bildiğim hattın bulunduğu bölgenin genel olarak zemin sert olması.Bu TBM kazısı için avantaj NATM için ise dezavantaj olarak görünüyor.
Link :http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... ograf.aspx
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 695
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Kağıthane-Alibeyköy ve Kağıthane -Mecidiyeköy arası NATM olacaktı. Kağırhane - Alibeyköy arası çıkan harfiyattan anladığım kadarıyla sert kaya zeminde ilerliyorlar zira çıkan molozlar mavi-gri arası renkte kayalar gördüğüm kadarıyla. Mecidiyeköy kısmının da aynı kaya yapısında olacağını tahmin ediyorum. Kağıthane meydanında yapılacak olan viyadük ve istasyon binasıyla ilgili henüz caddeyi kapatmak dışında bir çalışma göremedim. Cadde kapandığına göre viyadük ayakları için çalışma yakında başlar diye tahmin ediyorum. Sanki viyadük işini en sona bırakacaklar gibi...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Viyadükler bitince millet sabırsızlanır, "hadi açılsın" diye homurdanmalar başlar abi, tüneller bitmeye yakın yaparlar viyadükleriÖzgür Türkler yazdı:Sanki viyadük işini en sona bırakacaklar gibi...

Sahi ilerleme oranı nedir şu anda bu metro hattında? Bilgisi olan var mı?
Kadir Başkan'ın söz verdiği gibi 2017'de binebilecek miyiz? Yoksa, seçim yılı olan 2019'u mu bekleyeceğiz?
Bundan 8-9 yıl önce dikilen ve yıllarca Beşiktaş Meydanı'nda duran, "Beşiktaş-Mahmutbey Metrosu bu noktadan başlayacak" levhasının resmini çekememiştim, ama başlığımızın ilk sayfasındaki resmi de unutmamak adına en alta bir yapıştıralım.. 2017'ye yaklaştıkça, bakıp bakıp hatırlayalım..
Engin Y yazdı:17 Şub Pts, 2014 09:57
2017 konusunda madem bu kadar ısrarlılar..
Bu hattı 01/01/2018 günü kullanabileceksem, 2019 seçimlerinde oyumu Kadir Topbaş'a (veya iktidar partisinin adayı kim olacaksa, ona) vereceğim. Ancak, 2014 seçimleri için üzgünüm; Beşiktaş Meydanı'na 2006'da dikilen, "Metro Çok Yakında Burada" yazan dev levhayı unutamadım henüz. Unutabilmem için bu hattın gerçekten de 2017'de açılması gerek..
Hadi bakalım hayırlısı..

- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Forumda fena bir iddaa ortaya atılmış.Bakalım sonucu ne olacak ?Engin Y yazdı:İnşallah abicim.. Ben de Kadir Başkan'a verdiğim sözü tutacağım, oy pusulamın fotoğrafını buraya koyacağım.. Sağmalcılar'a iç çamaşırı ile ziyaretime gelirsiniz artıkEsat yazdı:2 yıl 4 ay var, neden olmasın?
Benim düşüncem 1.1.2018'e yetişmez.En erken 2018 yılının son çeyreği diyorum

- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Arkadaşlar;
Mecidiyekoy-Mahmutbey metrosunda çalışan TBM'lerin kazı miktarları hakkında bilgi aldım.Kaba olarak şunu söyleyebilirim.Proje için kullanılan 3 TBM'den ikisi 1 km barajını aşmış.Diğer TBM ise henüz 300 m barajında kazısına devam ediyormuş.
Bu hesaba bakarsak Ocak sonu ve Şuabt ortasında kazıların başladığını düşünürsek aslında çok da istenildiği gibi gittiğini söylemek mümkün değil.Bu arada bir kaç ay evvel TBM kazısı sırasında bina çökme olayı yaşanmıştı.Belki de bunun da kazıların istenilen seviyede olmamasında etkisi olabilir.Genel olarak tüm şantiyeler de 24 saat aralıksız çalışmalar devam ediyor.
Mecidiyekoy-Mahmutbey metrosunda çalışan TBM'lerin kazı miktarları hakkında bilgi aldım.Kaba olarak şunu söyleyebilirim.Proje için kullanılan 3 TBM'den ikisi 1 km barajını aşmış.Diğer TBM ise henüz 300 m barajında kazısına devam ediyormuş.
Bu hesaba bakarsak Ocak sonu ve Şuabt ortasında kazıların başladığını düşünürsek aslında çok da istenildiği gibi gittiğini söylemek mümkün değil.Bu arada bir kaç ay evvel TBM kazısı sırasında bina çökme olayı yaşanmıştı.Belki de bunun da kazıların istenilen seviyede olmamasında etkisi olabilir.Genel olarak tüm şantiyeler de 24 saat aralıksız çalışmalar devam ediyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Hızlanmazlarsa, kazı işleri bile 2017'de bitmeyebilir demek ki..decimus yazdı:Arkadaşlar;
Mecidiyekoy-Mahmutbey metrosunda çalışan TBM'lerin kazı miktarları hakkında bilgi aldım.Kaba olarak şunu söyleyebilirim.Proje için kullanılan 3 TBM'den ikisi 1 km barajını aşmış.Diğer TBM ise henüz 300 m barajında kazısına devam ediyormuş.
Rahmetli babam bu metro çok güzel olacak diyordu, sağlığında göremedi bittiğini, biz görürüz inşallah..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Allah rahmet eylesin.Rahmetli babam bu metro çok güzel olacak diyordu, sağlığında göremedi bittiğini, biz görürüz inşallah..
Babanızın "bu metro çok güzel olacak" lafına gönülden katılıyorum.Çünkü hattın güzergahına baktığın zaman hem yerleşim yerlerinin ortasından geçmesi hem de İş-Okul-Gezi gibi nedenlerle evinden çıkan insanların hayatını kolaylaştırabilecek, aktarma noktalarının çok olduğu bir hat.Bu hatta baktığım zaman keşke Otogar-Başakşehir metro projesi yerine Kabataş-Mahmutbey metro hattı yapılsaydı.Çok merak ettiğim bir konu var.Acaba hangi büyük üstad,Trafik bilimcisi,İstanbul için projelendirilen Üsküdar-Çekmeköy,Kabataş-Mahmutbey veya Metrobüs güzergahında yapılacak bir hat varken gidip Otogar-Başakşehir hattının yapılmasına karar verdi.Herhalde İstanbul'da yaşamayan biri

Bu arada proje ile ilgili gördüğüm bir kaç şeyi aktarmak isterim.
Nurtepe : Bu alanda şaft açılmış,yaklaşım tünellerinin imalatı tamamlanmış fakat henüz ana hat yüneli için kazı başlamamış.Zemin şuan için sert görünüyor.Ana hat tünelleri başlayınca zemini daha iyi görebileceğiz.Çok sert olursa tünel delme yöntemi olarak "patlatma" yaparlar mı diye düşünüyorum.Zemin umarım çok sert değildir.Tünel çalışmalarının yanı sıra henüz nurtepe istasyonu için çivi bile çakılmamış.Fakat fore kazık işi için firma ile anlaşılmış, önümüzdeki günlerde istasyon yapımı için fore kazık makinaları sahaya getirilecek.
Mecidiyekoy: Cevahir önünden başlyarak levent yönüne doğru kapatılan alanda ben Alarko'nun çalışacağını düşünüyordum.Fakat bu alanı GKK (gülermak-kolin-kalyon) kapatmış ve alt yapı işleri deplase çalışması yapılacakmış.Alarko ne zaman çalışacak, işler ne zaman başlayacak ? Alarko'nun bir an önce işlere başlaması gerekiyot.