ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 12 May Sal, 2015 14:57

6 Numaralı nokta yerden yaklaşık 10-15 metre yüksekte bulunuyor (Mezarlık başlangıcı hizası), portal girişi sağlamlaştırma işleri için beton ankrajlar vs yapılmış, mezarlık tarafında perde beton duvarların imalatı yapılmış durumda ama henüz NATM kazıları başlamadı diye biliyorum. Bir yandan da meydan kenarındaki viyadük ayakları için fore kazık çalışmaları başlatılmış durumda.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 18 May Pzt, 2015 07:07

decimus yazdı:Resim



2 : Bu şaft alanı için henüz tünel kotuna inilmedi.Bu nedenle ayna açılmadı.Çok kritik bi şaft ve açılması çok mantıklı.Çünkü şaft mesafeleri ne kadar uzun olursa toprağın yer yüzüne çıkartılması o kadar geç olur ve buda kazıların uzamasına sebep olur.Ayrıca bu kadar yoğun yerleşim yerlerinin bulunduğu alanda tüm zorluklara rağmen şaft noktası bularak çalışmak işi zamanında bitirmeyi istediklerini gösteren en ümit verici gelişme.
Resim

Resim


2 numaralı şaft alanı içinde şantiye kurulumu devam ediyor.Şaft içinde henüz temel kotuna inilmedi.Aşağı doğru kazı çalışmaları sürüyor.Geçen gün yazdıklarıma ekleycek herhangi bir konu yok.

Nurtepe istasyonuna mobil vinç geldi.Bunun haricinde Nurtepe istasyonunda herhangi bir gelişme yok.Yalnız şantiye kurulumdan anladığım nurtepe de hem istasyon hem de yanına şaft açılacak 2 farklı çalışma yan yana devam edicek. O yuzden burda yaşayan insanlar uzun süre iş makinalarını seslerine dayanmak zorunda kalacak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 May Sal, 2015 10:49

Arkadaşlar bugün Kağıthane de ki geçişin karşı tarafını gördüm. Orada viyadük düz geçecek görünüşe göre, başka bir kaynakta da hattın çizimini gördüm zaten, viyadüğü geçip mezarlık tarafı dediğiniz yere girdikten sonra tünel aşağı doğru dönüyor, yani Nurtepe ye geçtikten sonra aşağı kıvrılıyor ama bu kıvrım tünel içinde görünüyor.

Resim

Daha fazla detay maalesef :)


Not: çizimi hatalı yapmışım, o kıvrım biraz daha yukarı gidip Çobançeşme caddesi altına denk geliyor.

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Mesaj gönderen mutlui » 20 May Çrş, 2015 11:44

decimus yazdı:Resim
decimus yazdı:6: Bu noktayı göremedim.Bu yüzden kazılar ile ilgili bişey diyemiyorum.
Üç hafta önce NATM başladı. O zaman uğradığımda şu resmi çektim:

Resim
decimus yazdı:7. : Nurtepe henüz çalışma başlamadı.Şantiye mobilizayonu devam etmektedir.
Nurtepe'de de çalışmalar başladı. Birkaç gün önce şu halde idi:

Resim

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Mesaj gönderen mutlui » 20 May Çrş, 2015 12:23

Esat yazdı:Arkadaşlar bugün Kağıthane de ki geçişin karşı tarafını gördüm. Orada viyadük düz geçecek görünüşe göre, başka bir kaynakta da hattın çizimini gördüm zaten, viyadüğü geçip mezarlık tarafı dediğiniz yere girdikten sonra tünel aşağı doğru dönüyor, yani Nurtepe ye geçtikten sonra aşağı kıvrılıyor ama bu kıvrım tünel içinde görünüyor.

Resim
Bence de tünelde bayağı kıvrım olacak. Ama viyadük de biraz kıvrılacak. Kağıthane'deki yeni portaldan bir bakış:

Resim

Buradan öbür portal görünmez. Haritaya bir baksak anlarız ki tam düz gidemez:

Resim

Bu arada sarı alan yıkılan binalar. Yeşil işaretlediğim binalar tarihi eser. Viyadük aralarından geçmeli.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 20 May Çrş, 2015 13:13

Sağdaki küçük bina tarihi karakol binası (eskiden zabitlik miymiş neymiş) ,sağdaki belediye nikah dairesi ama tarihi değil yani yıkılabilir :)

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Mesaj gönderen mutlui » 20 May Çrş, 2015 14:26

Özgür Türkler yazdı:Sağdaki küçük bina tarihi karakol binası (eskiden zabitlik miymiş neymiş) ,sağdaki belediye nikah dairesi ama tarihi değil yani yıkılabilir :)
Tamam, kültür merkezi tarihi eser değil. Yine de yıkılmayacak. Viyadük yanından geçecek. Onu Belediye Başkanı bir yerde açıklamıştı. Ayrıca şu resme bakarsan belli oluyor:

Resim

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 20 May Çrş, 2015 15:24

Bilgilendirme için teşekkürler. Yalnız konum olarak biraz yadırgadım diyebilirim istasyonu.
İş merkezlerine yakın olacak yerde mezarlık tarafındaki konutlara yaklaştırmışlar. Yolcu yoğunluğu Nurtepe tarafında değil de Cendere caddesindeki iş merkezleri tarafında olacaktır bence. Belediyenin nikah dairesini yıkımdan kurtarmak için mi istasyonu Nurtepe tarafına çekme ihtiyacı hissettiler acep!!!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Çrş, 2015 15:58

Çizimler ve aşağıdaki foto için teşekkürler, bu şekilde viyadüğü tam olarak anladım :)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 May Cum, 2015 17:11

2. etap ihale tüm hattın E+M işlerini de kapsadığı için bu etabın inşaat işleri de bu başlık altında takip edilecektir. Bu sebepten bu başlığında ismini değiştirdim.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 08 Haz Pzt, 2015 10:45

Nurtepe istasyonunda çalışmalar başladı.Aşağıdaki fotoğraf istasyonun yanında bulunan şaft için deplase işlerini gösteren bir fotoğraf.






Resim

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 13 Haz Cmt, 2015 17:19

Gaziosmanpasa mahallesinde 5 katli bir bina altindan TBM makinasi gectigi sirada gocuk nedeni ile yan yatmis.Haberi sabah ilk gordugumde tahmin etmistim ama yorum yazaraka kafalarda soru isareti birakmak istemedim.Fakat ogleden sonra IBB resmi aciklama yaparak olayi dogruladi.Cok sukur olayda can kaybi yok.TBM makinasi yasam alanlarin icinden gecmesi istasyon konumlari acisindan avantaj olsa da yapim asamasinda bu tur tahmin edilemeyen durumlar ortaya cikabiliyor.Umarim titizlikle incelenir ve tekrari yasanmaz

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön