ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 13 Nis Pzt, 2015 14:54

Projenin en merakla beklenen istasyonlarından nurtepe istasyonu için yıkımlar başladı.Mal sahipleri ile anlaşarak evler boşaltılmuş ve yıkılmıştır.İstasyon içinde yalnızca 1 ev kalmış onunda yakında yıkımı yapılarak istasyon çevresi kapatılacaktır.

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Nis Pzt, 2015 15:37

Bayağı büyük bir alan çevrilmiş, aç-kapa istasyon mu olacak, belli mi?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 23 Nis Prş, 2015 07:56

Esat yazdı:Bayağı büyük bir alan çevrilmiş, aç-kapa istasyon mu olacak, belli mi?
Nurtepe istasyonun yapım tekniği henüz belli değil.Sadece etrafı çevirdikleri herhangib bir iş makinası bulunmadığı için bir şey söyleyemiyorum.

Proje sitesinde resimler güncellenmiş.TBM'ler ilerlemeye devam ediyor.Bazı tünellerde havalandırma sistemleri başlatılmış.Buda TBM in hızla ilerlediğini gösteriyor.İstasyon kazıları devam ediyor.Mahmutbey istasyonu Top-Down yapım tekniği ile yapılıyor ve 1 kat aşağı kazısı başlamış.

Şuan için benim gördüğüm Kağıthane ve Nurtepe istasyonları kamulaştırma işleri tamamlanmış fakat daha kazma vurulmamış.Bu iki istasyonun diğer istasyonlar ile aradaki farkı kapatması için çok daha hızlı çalışılması gerekiyor.

Son olarak bu hatta kullanılacak vagonlar la ilgili herhangi bir haber var mı ? Hattın Elektrik-Mekanik işleri ihalesi yapıldı fakat vagonlardan ses-seda yok ? İnşaat işleri ne kadar hızlı ilerlerse ilerlesin vagon ihaleside en az yapım kadar önemli !!!

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Nis Prş, 2015 12:42

Bilgiler için çok teşekkürler..

Bu arada, Alibeyköy Terminali'nin hemen yanında yeni bir proje başladı, 5. Levent adıyla..

Broşürün 20. sayfasında M7'nin durağını göstermiş, ayrıca bir de Seyrantepe-Akşemsetin gibi bir hattan bahsetmiş.. Tramvaydan da bahsedilmiş..

http://www.5levent.com.tr/pdf/5L-Katalog.pdf

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Prş, 2015 07:23

Engin tabi şimdi o broşürü ciddiye almamak olmaz :) da ortalık projeden, metroya yakın ev satışından geçilmiyor, bu her yerde aynı aslında Paris te otel ararken de hepsi metro ya yakınız derler, ulan Paris te metroya yakın olmayan otel mi var? :) Her yer metro, yani biz de bir süre sonra bunun gibi olsa, her semtte metro olsa bu tantanalar olmayacak. Oradaki tramvay konusu bir anda öne geçen bir proje, Eyüp tramvayı projesi dün yine haber vardı ama haber biraz koftu o yüzden yayınlamadım ama dediğim gibi Eyüp tramvay projesi bayağı bir sıcak.

Gelelim konuya, bu sabah Kağıthane Kaymakamlığının yanında bir alanda tabela gördüm istasyon inşaatı diyordu yanlış okumadı isem, fotoğraf çekemedim ama Kaymakamlığın arkasındaki tepede bir de portal ağzı açılmış ya da açılma hazırlığı var çünkü tepe püskürtme beton ile fiks edilmişti ama bir tünel giriş çıkışını bulunduğum yerden göremedim.

Kırmızı çalışma bölgesi, mavi de tahminimce viyadük geçiş istikameti

Resim

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 695
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 30 Nis Prş, 2015 08:39

Tünel çıkışı daha açılmamış ben de görmedim ama kırmızı daire içinde viyadüğün ilk ayağı bitmek üzere ayrıca karşı tepenin yamacında da tünel çıkışı için çalışma vardı fakat arabayla geçtiğim için yerini tam olarak haritadan bulamadım ama sadabad sahnesinin arka tarafında kalıyor. Zaten istasyon tam sadabad sahnesinin karşısında olacak diye biliyorum. Ama takdir edilesi bir hızla devam ediyorlar. Hem kemerburgaz ayazağa yolunda hem de tem Akşemseddin viyadüğünün alt tarafında beton segment üretim ve deposu var bayağı bir beton segment de hazır. Ne diyelim Allah bozmasın. :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 06 May Çrş, 2015 14:43

Muhtemelen mavi çizgi olan kısım düz değilde yarım daire şeklinde viyadük üstünde olacak. Çünkü mezarlık bitişinde Nurtepe altında pazar sokak kısmında başlıyor tünel çıkışı ve Kağıthane meydanını çapraz şekilde kesiyor eski karakol binası ile Sadabad sahnesi arasında. Çağlayan tarafında kaymakamlık yanında kırmızı daire içinde tünelden çıkıp Profilo teknik lisesine doğru bir miktar devam edecek viyadük uygun bir kurp ile Nurtepe tarafına dönüp meydan üstünde istasyon olacak şekilde devam edecek.
Tam Kağıthane deresi üstünde meydana giriş yapan köprünün bitiminde karakola doğru sağ tarafta fore kazık imalatı için bir iş makinası konumlanmış durumda...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Çrş, 2015 14:49

Kaymakamlık tarafını gördüm ama diğer taraftaki girişin nerede olacağını anlayamadım? İstasyon viyadük üzerinde olacak diye biliyorum ve eğer standart prosedür izlenir ise kurp içerisinde istasyon olmamalı :) meydana doğru düzleşir ise o zaman hattın güneye doğru dönmesi söz konusu değil mi? Kafam karıştı biraz orada o yüzden soruyorum.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 596
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 06 May Çrş, 2015 23:00

belki viyadüğün bir kısmı açılı bir kısmı düz olur :?:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Prş, 2015 07:20

Edil Arda yazdı:belki viyadüğün bir kısmı açılı bir kısmı düz olur :?:
Özgür' ün söylediğinden de öyle anlıyorum zaten, o bir sorun değil kurpta olsun olmasın ama madem orada viyadük bir kavis alacak, Kültür Merkezi tarafındaki giriş ağzı neresi olacak onu anlamaya çalışıyorum açıkçası, bana hem oradaki coğrafya hem en az yıkım anlamında düz geçip karşı sırttaki yeşillikten girmesi mantıklı göründüğü için öyle tahmin ettiğimi yazmıştım, çünkü istasyon aşağı yukarı tam dere üzerinde olacak bildiğim kadarıyla

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 07 May Prş, 2015 18:33

Nurtepe tarafındaki tünel girişi pazar sokağının üstündeki mezarlığın başlangıcında

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 12 May Sal, 2015 10:25

Resim

Bu harita kendi gözlemlerimle oluşturduğum NATM kazı yöntemi ile yapılacak olan Mecidiyekoy-Alibeyköy arası şaft alanlarının ve kazı noktalarının bulunduğu noktaları gösteren harita.Şaft noktaları neden bu kadar önemli diye düşünen var ise kazıların hızlanması bu şaftların sayısının yeterli olmasına bağlı.NATM demek şaft demek.Şaftın amacı yer altında kazı başlangıç noktaları oluşturarak kazılan toprağı en kısa yoldan yer yüzüne çıkarmak.Bu yüzden ne kadar çok şaft alanı var ise o kadar çabuk toprak çıkartılır ve tünel kazı hızı buna göre artar.

1 : Mecidiyekoye Ali Sami Yen stadı arkasında bulunan şaft uzun süre önce kazı çalışmaları başladı.

2 : Bu şaft alanı için henüz tünel kotuna inilmedi.Bu nedenle ayna açılmadı.Çok kritik bi şaft ve açılması çok mantıklı.Çünkü şaft mesafeleri ne kadar uzun olursa toprağın yer yüzüne çıkartılması o kadar geç olur ve buda kazıların uzamasına sebep olur.Ayrıca bu kadar yoğun yerleşim yerlerinin bulunduğu alanda tüm zorluklara rağmen şaft noktası bularak çalışmak işi zamanında bitirmeyi istediklerini gösteren en ümit verici gelişme.

3 : Şişli girişinde bulunan şaft en eski şaftlardan biri.

4 : Çağlayan istasyonun yanında şaft alanı açılmaya devam ediyor.

5 : Çağlayan viyadük çalışmasının bittiği noktada bulunan bu alan şaft olmas bile NATM modeli tünel kazıları başlamış bulunmaktadır.

6: Bu noktayı göremedim.Bu yüzden kazılar ile ilgili bişey diyemiyorum.

7. : Nurtepe henüz çalışma başlamadı.Şantiye mobilizayonu devam etmektedir.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön