ist-L.07 » İETT'den Haberler
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bugün tesadüfen şu ilginç metni okudum:
http://www.iett.gov.tr/tr/main/news/iet ... liyor/1481
İETT Giderek Y Kuşağına Yöneliyor.
Şimdi bilmiyorum, kerkes y kuşağını hop diye bilir mi halk arasında, yoksa bu da y kuşağına dönüşüm mü acaba, ama genel olarak ilginç bir gelişme. Tabiîki yeni kuşaklar yer alıyor, bu her yerde böyle, burada da. Buranın tramvaylarında 18, 20 yaşında sürücü kızlar ve erkekler görüyorum son zamanlarda. 50, 60 yaşındakiler artık azaliyor bu gibi şeylerde, kuşak değişimi.
Temennim (!) nihayet hat kimiği, numaralandırma sistemi, bilgilendirme, tabelâ, isimlendirme, haritacılık ve masterplân ağ geliştirmeleri de artık kıvamında ilerler ve benim ta seksenlerin başından beri gevelediğim, beklediğim, tenkid ettiğim sistem zamanla gelir, oturur. Aktarma dahil olmak üzere
http://www.iett.gov.tr/tr/main/news/iet ... liyor/1481
İETT Giderek Y Kuşağına Yöneliyor.
Şimdi bilmiyorum, kerkes y kuşağını hop diye bilir mi halk arasında, yoksa bu da y kuşağına dönüşüm mü acaba, ama genel olarak ilginç bir gelişme. Tabiîki yeni kuşaklar yer alıyor, bu her yerde böyle, burada da. Buranın tramvaylarında 18, 20 yaşında sürücü kızlar ve erkekler görüyorum son zamanlarda. 50, 60 yaşındakiler artık azaliyor bu gibi şeylerde, kuşak değişimi.
Temennim (!) nihayet hat kimiği, numaralandırma sistemi, bilgilendirme, tabelâ, isimlendirme, haritacılık ve masterplân ağ geliştirmeleri de artık kıvamında ilerler ve benim ta seksenlerin başından beri gevelediğim, beklediğim, tenkid ettiğim sistem zamanla gelir, oturur. Aktarma dahil olmak üzere
- yakupfurkan24
- Aylık Paso
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İstanbulkart ile ilgili başlığı şimdi bulamadım ama bu haberi buraya giriyorum. İstanbulkart sahiplerinin bilgileri araçlardaki ekranlarda görünecekmiş, sanırım fotoğrafın ekranda görünmesini sağlamak üzerine bir sistem bu çünkü son dönemde kendisine ait olmayan kartlar ile yolculuk edenlerin çoğaldığı yönünde yolcuların artan şikayetleri var, aslında bunun sebebinin biraz farklı olduğuna inanıyorum ama yine de bu tip tedbirleri iyi olabilir, her ne kadar bunu da fişlenme olarak tanımlayanlar çıkacak olsa da.
http://www.gazetekucukcekmece.com/metro ... 16966.html
http://www.gazetekucukcekmece.com/metro ... 16966.html
İstanbulkart sahiplerinin bilgilerinin araç bilgisayarlarında gösterilmesini sağlayacak yeni uygulama ile başkasının kartını kullanmaya çalışan kişiler kolaylıkla tespit edilebilecek.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21
İhaleyi Mercedes kazanmış, önümüzdeki aylarda 125 adet yeni connecto yollarda.
Ayrıca genel müdür metrobüsün katenerli sisteme geçmesi ile ilgili bir kaç kelime etmiş.
http://www.radikal.com.tr/turkiye/istan ... di-1214146[/url]
Ayrıca genel müdür metrobüsün katenerli sisteme geçmesi ile ilgili bir kaç kelime etmiş.
http://www.radikal.com.tr/turkiye/istan ... di-1214146[/url]
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.iett.gov.tr/tr/main/news/iet ... otasi/1907
Otopüsle plaja biz çocukken giderdik ama deniz aynı deniz değil yine de enteresan bir tanıtım fikri
Otopüsle plaja biz çocukken giderdik ama deniz aynı deniz değil yine de enteresan bir tanıtım fikri
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
İETT otobüslerinde Karakutu dönemi başlıyor
İETT, uçaklarda kullanılan kara kutu sistemini otobüslerde uygulayarak devrim yapmaya hazırlanıyor. Sürdürülebilir Toplu Taşıma İçin Karakutu Geliştirilerek Sürüş Güvenliği ve Yakıt Tasarrufu Sağlanması projesi İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) tarafından desteklenecek.
Projenin hedefleri öncelikli olarak yol ve sürüş güvenliğinin arttırılması, kaza sayılarının ve bakım giderlerinin düşürülmesi, yolcu konforunun artırılması, yakıt tasarrufunun sağlanması olarak belirlendi.
80in üzerinde veri alınacak olan sistem sadece veri kaynağı oluşturmakla kalmayıp verileri analiz edecek. Böylece iç ortam klima sıcaklığından, yakıt tasarrufuna, frenleme sayısından motor sıcaklığına, arıza bilgilerinden aracın rölantide kalma süresine kadar bir çok bilgi anlık olarak tek bir merkezden yönetilecek. Böylece yolcuların, şoförün klima açmaması, aracın hızlı ya da yavaş gitmesi gibi şikâyetleri ortadan kalkmış olacak.
Projeyle birlikte elde edilecek verilerden biri de otobüslerdeki yolcu oranı olacak. Otobüslerin ağırlığının ölçülebildiği sistemde araçların doluluk oranı tespit edilecek. Yolcu oranları İETTnin akılı telefon uygulaması MOBİETTe entegre edilecek. Böylece yolcular bekledikleri otobüsün doluluk oranını cep telefonundan görebilecekler.
http://www.iett.gov.tr/tr/main/news/iet ... liyor/1938
Asıl özellere lâzım bu.
İETT, uçaklarda kullanılan kara kutu sistemini otobüslerde uygulayarak devrim yapmaya hazırlanıyor. Sürdürülebilir Toplu Taşıma İçin Karakutu Geliştirilerek Sürüş Güvenliği ve Yakıt Tasarrufu Sağlanması projesi İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) tarafından desteklenecek.
Projenin hedefleri öncelikli olarak yol ve sürüş güvenliğinin arttırılması, kaza sayılarının ve bakım giderlerinin düşürülmesi, yolcu konforunun artırılması, yakıt tasarrufunun sağlanması olarak belirlendi.
80in üzerinde veri alınacak olan sistem sadece veri kaynağı oluşturmakla kalmayıp verileri analiz edecek. Böylece iç ortam klima sıcaklığından, yakıt tasarrufuna, frenleme sayısından motor sıcaklığına, arıza bilgilerinden aracın rölantide kalma süresine kadar bir çok bilgi anlık olarak tek bir merkezden yönetilecek. Böylece yolcuların, şoförün klima açmaması, aracın hızlı ya da yavaş gitmesi gibi şikâyetleri ortadan kalkmış olacak.
Projeyle birlikte elde edilecek verilerden biri de otobüslerdeki yolcu oranı olacak. Otobüslerin ağırlığının ölçülebildiği sistemde araçların doluluk oranı tespit edilecek. Yolcu oranları İETTnin akılı telefon uygulaması MOBİETTe entegre edilecek. Böylece yolcular bekledikleri otobüsün doluluk oranını cep telefonundan görebilecekler.
http://www.iett.gov.tr/tr/main/news/iet ... liyor/1938
Asıl özellere lâzım bu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kesinlikle hem ÖHO hem de OAŞ lar da bu denetim yapılmalı, zaten araçlarda şoför tanıtma sistemi var diye biliyorum ama çoğu zaman dikkat edin araç içi ekranda şoför sicil no görünmüyor, muhtemelen kendisini tanıtmadığı için ve ÖHO OAŞ otobüslerinde çalışma saatlerinin çok üzerinde ve düzensiz çalışan şoförler olduğunu da biliyorum.Edil Arda yazdı:Asıl özellere lâzım bu.
Gerçi ben yine dokunduracağım, yani kalkıp uçak teknolojisi satacağımıza şu başta iett şöförleri olmak üzere DURAĞA ADAM GİBİ YANAŞMAYI öğretsek, ALLAH RIZASI İÇİN, bak kendim için istemiyorum vallahi sevaba gireceksiniz. Duraktan 3 metre açıkta durmak nedir ya? Hadi otobüs duraklarının fiziki şartları geyiğine eyvallah ya dümdüz metrobüs hattında bile durağa yanaşamamak? Gerçi onun da sebebini biliyorum ve inanın oradaki şoförler yanaşamamakta daha haklılar. DURAĞA YANAŞMAYI ÖĞRENMİŞ ŞOFÖR istiyorum, KARA KUTULU değil.