Anatolian yazdı:Planlara göre M8, M2 ve M3 de bu hata entegre olacak dolayısıyla M1 daha da çekilemez hale gelecek.
M8 ile Beylikdüzü hattını kast ediyorsun sanırım, bununla ilgili diğer başlıkta yazmıştık, orası muallak. Sadece M2 olabilir İncirli' deki aktarma, bu M1 in yükünü arttırır mı? Teorik olarak her yeni raylı sistem hattı kendi yolcusunu oluşturur ve her yeni bağlantıda pozitif artış sağlar, yani M2 bu bağlantı ile M1 in yükünü hafifletecek gibi görünse de sağlanılan ekstra aktarma seçeneği daha çok insanın raylı sistemi tercih etmesine de sebep olabilir. Paradoks gibi bir şey
Anatolian yazdı:İstasyonlar 8'li setlere göre ayarlansa, sinyalizasyon çalışmaları ile sefer aralıkları 2dk'ya düşecek şekilde ayarlansa 2 farklı yön olduğu için yine en fazla 4dk aralıklarla 8'li set olacak şekilde yapılabilir; bu günü kurtarmalık bir yatırım olur ancak.
Mümkün değil, 5 li set çalıştırılması için bir kaç kez etüt yapıldı diye biliyorum ama gördüğünüz üzere Yenikapı istasyonu kesinlikle 4 lü set e göre, 5 li olma ihtimali var mı bilemiyorum fakat mevcut hat içerisinde bazı istasyonlarda ciddi anlamda sıkıntı bu peron uzatma işi. Yani 5 li bile zor iken 8 li nin hiç mümkün olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca mevcut araçların 8 li çalışması için araçlarda ve sinyalizasyonda upgrade gerekecektir.
Anatolian yazdı:En azından M2 uzatmasına Sinan Erdem, Ataköy ve AHL olarak 3 durak daha eklenirse Havalimanı ve Bakırköy yolcularının bir kısmı M1'den eksilmiş olur
M2 uzatması E5 in kuzeyinden Beylikdüzü hattının güzergahını almış gibi görünüyor.