ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

GÜZEL.....

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 08:31

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5395

Köstebek yeryüzüne çıkacak. Vay anasını bee. :D İfadeye bak. Reklama bakarmısın. EEE yeryüzüne çıkıp ne yapacak. İleri devam edecek işte. İstoç'a doğru.

Bu arada TBM'den sürekli haber verip duruyordum. Dediklerim teyid edilmiş oldu. Yarın Başakşehir Metrosu için çok doyrucu bilgiler alırız inşaallah. Şu Kirazlı'daki köstebek ne oldu? Kadir Bey, Söyler inşaallah.

Metronun bu şekilde gündeme getirilmesine sevindim. Aşama aşama tamamlanıyor. Başakşehir 4.Etap ile Güney Sanayi İstasyonu arasındaki 5.5 km'lik tünel kazısı tamamlanmış olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Çrş, 2008 09:39

"TBM pabucu cik disariya oynayalim" :P :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 09:45

TBM yeryüzüne çıktı deyip alıp görtürmesinler elemanı :D Daha kazacak yer var. Başka yere taşımasınlar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Çrş, 2008 09:47

Yok yahu sanmiyorum devam edecektir Kirazli ya dogru, olsun bu da iyi bir sey en azindan TBM nin tam olarak nerede oldugunu da ögrenmis olduk, bakalim yarin biraz fotograf edinmeye calisalim umarim bir seyler cikar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 09:52

Esat yazdı: en azindan TBM nin tam olarak nerede oldugunu da ögrenmis olduk, bakalim yarin biraz fotograf edinmeye calisalim umarim bir seyler cikar.
Sen zaten biliyordun kardeş tbm'in nerede olduğunu. Anlatıyordum ben hep. Yoksa bana inanmıyormusun :D begenmiyörmüsün :D

Yarın foto bekleyelim senden? Şunları da öğrenebilirsen sevinirim:

1-Bu köstebek nereye kadar kazacak? Bu köstebek Kirazlı'ya gelirse BAKIRKÖY'e devam edecek mi?

2-İstoç'a ne zaman ulaşır?

@@@@@@@@@ 3-Kirazlı'dan İstoç'a kazı yapılacak mı?@@@@@@

4-Tüneli kazılan yelerde ray döşeme var mı?

5-Net olarak kazı bitiş tarihi?

6-M3 Hattı uzatması ne zaman açılır?

7-M3 için vagon ne zaman geliyor?

Sor işte yavv. Biliyon sen neleri merak ettiğimizi.

4-Bu köstebek Kirazlıya gelince BAKIRKÖY'e devam edecek mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Çrş, 2008 09:54

Estafurullah ne inanmamasi ama hani gözümüzle görsek bir de :P :) heheheh senin hesaplar iyi oldu ikide bir de Basaksehir 2008 sonunda acilacak falan diyenler vardi tipa oldu böylece :P :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 09:59

Esat yazdı:Estafurullah ne inanmamasi ama hani gözümüzle görsek bir de :P :) heheheh senin hesaplar iyi oldu ikide bir de Basaksehir 2008 sonunda acilacak falan diyenler vardi tipa oldu böylece :P :)
Biz TBM'i takip ederken, bu adamlar İSTOÇ-KİRAZLI arasını manuel kazmış olmasınlar sessiz sedasız??? Sanmam ama herşeyi beklerim. Yok yav bu beklenti olumlu bir beklenti. O yüzden olmaz. Olumsuz bir şey geldi ya aklıma o kesin olur.

Başakşehirli komşularım afyonlanmış gibi bazı konularda. Adam İETT ile 1 saatte E-5'e inemiyor. Ama her yerde ballandıra ballandıra buradan her yere otobüs var diye anlatıyor garibim. Her yere olsa ne olacak şehir içine 1 saatten önce gidilemiyor. Bahçeşehir daha uzak ama yarım saatte Taksim'e çıkıyor adam naber? Tayyip'i anacak yaa.. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Çrş, 2008 10:03

Oranin 5 sene önceki halini hatirliyorum da, bir aksam 21:30 da yanlizdim bunaldim Sehremine gitmek istedim, otobüs duraginda yasadigim dumura bak otobüs yoktu ya :) :) :) ondan sonra 3 ay gecmeden tasindim, ölsen kapini acan yok, en yakin hastane kac km bilmiyorum araban yoksa öl durumu vardi resmen, sabahlari ekspres otobüsü kacirdiysan bilki ise gec kaldin cünkü aynen senin söyledigin gibi Aksaray 45 dk :) metro buraya cok sey katacak o afyonlanmislari sadece Allah islah etsin düne kadar baska bir amcanin pesindeydiler bugün Tayyip Bey diyorlar yarin ne olacak bakalim neyse siyaseti cok karistirmayalim ;)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 10:08

Hastane açıldı. Çok güzel oldu. En sevdiğim yanı her marketin hangi etapta olursa olsun kapı önüne servis var. Çok iyi. Ulaşımda dertli bir yer. Akşam dediğin gibi 9.30 dumur saati. Ama 89 C 12'ye kadar var şimdi.

Bakırköy arabası sabah 7.30'da ekspres var güya. Halkalı Toplu Konutlara giriyor. Yine 9'da varıyor Bakırköy'e. Akşam dönüşte yok. 50 defa mail yazdım İETT'ye. Olmadı.

Şu metro olmasa ve kiracı olsam bende taşınırdım. Bekliyoz bakalım metroyu. İnşaallah fazla uzamaz. O yüzden Kirazlı Kirazlı tbm tbm diye tutturuyorum çocuk gibi. Çikolata benim içn Kirazlı demek :D

***Havaalanı-Olimpiyatköy Metrosunun güzergahı Basın Ekspres Diye tabir edilen TEM Bağlantı yolunun doğu tarafından yola paralel gidecekmiş. Zaten İkitelli Köprüsünün oradaki Edip İplik Fabrikasının yıkılması ile boşalan araziye Carrefour dikilmesinden işkillenmiştim. Buraya metro gelir diye. İşkillenmem boşuna değilmiş.


Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

BUGÜN

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ağu Prş, 2008 13:25

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5397

….Ve köstebek yeryüzüne çıktı!

İSTANBUL’DA YAPILAN METRO ÇALIŞMALARIYLA İLGİLİ SATIR BAŞLARI

OTOGAR-İKİTELLİ-BAŞAKKONUTLARI-OLİMPİYAT KÖYÜ

* Tüneller: hafif raylı sistem kısmının (Otogar-Kirazlı) çift hat 4236m delme tünel tamamlandı.

***METRO kısmının (Kirazlı-Başak) çift hat 9060m delme tünelin %39,6’sı ve çift hat 1878m tünelin tamamının kazısı ile beton kaplama işlerinin %89,7’si tamamlandı.

* Bağcılar istasyonu dışında tüm istasyonlarda kaba inşaat işleri devam ediyor. Kazı işlerinin % 66,2’si ile betonarme işlerinin % 28,4’ü tamamlandı.

*İnce işlere ve elektromekanik montajlara (ray döşeme, havalandırma, güvenlik, aydınlatma gibi ) başlandı.

* DÜNYA’NIN EN HIZLI METRO KAZI ÇALIŞMASI OLARAK KABUL EDİLDİ.
* Tüneller köstebek denilen dev aletlerle kazılıyor. TBM ile (teknik ismi) daha önce hazırlanan segmentleri (beton ve demirden oluşan hazır eleman) tünele monte ediyor.
Günde (zeminin durumuna göre) 12-20 mt kazılıyor.(Günlük 31 metre kazı hızına ulaşıldığı oldu.)
* 4 adet TBM (köstebek) karşılıklı olarak 24 saat aralıksız çalışıyor.

B.Kirazlı-İkitelli-Başakkonutları Metro Hattı ile Olimpiyat Köyü Bağlantısı
Güzergah Uzunluğu : 15,8 km
İstasyon Sayısı : 11
İstasyonlar : Kirazlı1, Kirazlı, Mahmutbey, İstoç, İkitelli Güney Sanayi,
Eskop, Biksan, Başakkonutları 1, Başakkonutları 4, Halkalı Yolu, Olimpiyat Parkı
Sistem Kapasitesi : 70.000 yolcu/saat/yön
Araç Sıklığı : 90 saniye

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ağu Prş, 2008 14:06

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=16378

Olimpiyat Köyü Metrosu’na bir adım kaldı…

Otogar-İkitelli-Başak Konutları-Olimpiyat Köyü Metrosu’nun Başakşehir-İkitelli Güney Sanayi etabındaki kazı çalışması tamamlandı. 21 kilometrelik hattı yılsonunda açacaklarını müjdeleyen Başkan Topbaş, “Metroya bugüne kadar 3 milyar dolar harcadık ve dünyanın en hızlı metro çalışmasını yapıyoruz” dedi.

İstanbul yıllardır ihmal edilen metrolarına adım adım kavuşuyor. Otogar-İkitelli-Başak Konutları-Olimpiyat Köyü Metrosu’nun Başakşehir-İkitelli Güney Sanayi etabındaki kazı çalışmaları tamamlandı ve köstebek aracı canlı yayında yeryüzüne çıktı. Kazı çalışmalarının tamamlanması nedeniyle İkitelli Güney Sanayi Metro İstasyonu şantiyesinde düzenlenen törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 21,6 kilometrelik Otogar-İkitelli-Başak Konutları-Olimpiyat Köyü Metrosu'nda 25 ayrı noktada 2 bin personelin görev yaptığını belirterek, kazı çalışmaları büyük oranda tamamlanan hattın yılsonunda hizmete gireceğini söyledi.

İstanbul ‘Metropol’ olma yolunda hızla ilerliyor…

Bir kentin medeniyet ölçüsünün toplu taşıma araçlarının kullanım oranına bağlı olduğunu ve bir şehre metropol denilebilmesi için metroyla donatılmış olması gerektiğini vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, “35 bin işyeri ve 100 bin dolayında konut bulunan İkitelli bölgesine çift yönlü 9 şerit yol bile yapsak sirkülasyon sorununu çözemez. Otogar-İkitelli-Başak Konutları-Olimpiyat Köyü Metrosu’nun yılsonunda hizmete girmesiyle bu sorunu çözeceğiz” dedi.

Bir hatta ayda 50 milyon dolarlık yatırım…

21.6 kilometrelik Otogar-İkitelli-Başak Konutları-Olimpiyat Köyü Metrosu inşaatında 25 ayrı noktada 2 bin kişinin görev yaptığını belirten Başkan Topbaş, “Hatta çalışmalar çok hızlı bir şekilde devam ediyor. Müteahhit firma ayda 50 milyon dolarlık iş yapıyor. Burada ekim ayından itibaren deneme sürüşlerine başlanacak. Yılsonunda da hat hizmete girecek. Vagonların bir kısmı geldi ve gelmeye devam ediyor. Bu hatta tek yönde saatte 35 bin yolcu taşınacak” diye konuştu.

60 kilometre metro çalışması devam ediyor

Göreve geldiklerinde 44 kilometre raylı sistem bulunduğunu, bunun üzerine 22 kilometre ilave ettiklerini vurgulayan Kadir Topbaş, "İstanbul genelinde şu anda 60 kilometre metro çalışmamız var. İstasyonlar dahil devam eden metro yatırımlarının maliyetinin 3 milyar doları buluyor. Öte yandan, gelecek dönemde Silivri, Sarıyer ve Beykoz’u da hedef alan 154 kilometrelik metro hattı yapmayı planlıyoruz. Mahmutbey ile Sefaköy arasına havaray, Bakırköy İDO İskelesi ile Bağcılar arasına da metro hattı yaparak ulaşım sistemleri arasında entegrasyon sağlayacağız” şeklinde konuştu. Törende konuşmaların ardından Başakşehir-İkitelli Güney Sanayi etabındaki kazı çalışmaları tamamlayan köstebek aracı canlı yayında yeryüzüne çıktı.

Metro çalışmasının detayları…

Otogar-İkitelli-Başak Konutları-Olimpiyat Köyü Metrosu’nun toplam uzunluğu 21,6 kilometre. Hattın 5,8 kilometrelik Otogar-Bağcılar-Kirazlı güzergahı 5 istasyon bulunuyor. Sistem bu güzergahta hafif metro olarak inşa edildi. Hattın 15,8 kilometrelik kısmı ise Kirazlı İstasyonu ile İkitelli Güney Sanayi ile Başak Konutları ve Olimpiyat Köyü Bağlantısından oluşuyor. Hattın 11 istasyon bulunan bu kısmı ise metro olarak inşa ediliyor. İkitelli Güney Sanayi ile Başak Konutları ve Olimpiyat Köyü arasında kazı çalışmaları tamamlandı.

5 kilometrelik Kirazlı ile İkitelli Güney Sanayi arasında kazı çalışmaları halen devam ediyor. Metro tünellerinin kazısı köstebek adı verilen TBM'le (Tünel Delme Makineleri) yapılıyor. Günde 20 metre tünel açan makineler, kazının ardından hazır betonlarla tünel duvarlarını kaplıyor.

Tüneller hafif raylı sistem kısmının çift hat 4 bin 236 metrelik tünel tamamlandı. Metro kısmının çift hat 9 bin 60 metrelik tünelin yüzde 39,6’sı ve çift hat 1878 metre tünelin tamamının kazısı ile beton kaplama işlerinin yüzde 89,7’si tamamlandı. Bağcılar istasyonu dışında tüm istasyonlarda kaba inşaat işleri devam ediyor. Kazı işlerinin yüzde 66,2’si ile betonarme işlerinin yüzde 28,4’ü tamamlandı. İnce işlere ve elektromekanik montajlara (ray döşeme, havalandırma, güvenlik, aydınlatma gibi ) başlandı. Tüneller köstebek denilen dev aletlerle (TBM) kazılıyor. TBM ile daha önce hazırlanan segmentleri (beton ve demirden oluşan hazır eleman) tünele monte ediyor. Günde (zeminin durumuna göre) 12-20 metre kazılıyor. (Günlük 31 metre kazı hızına ulaşıldığı oldu.) 4 adet TBM (köstebek) karşılıklı olarak 24 saat aralıksız çalışıyor. Bu metro hattındaki çalışma, dünyanın en hızlı metro kazı çalışması olarak kabul edildi.

Resim
Resim
Resim
Resim

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 28 Ağu Prş, 2008 14:16

Bu çok iyi bir haber yani Ekim ayında deneme sürüşleri başlıyor kısacası 1 ay gibi bi şey kaldı hattın tamamlanması için hadi hayırlısı olsun darısı inşaatı devam eden diğer metro inşaatlşarın başına.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön