Ben biraz aksini düşünüyorum, Bakırköy-Kirazlı bahsettiğin güzergah kadar olmasa da elzemdir, Bakırköy-Kirazlı yı ilk etabından bağımsız düşünelim derim, yani Başakşehir-Kirazlı gerçekten kötü bir hat insanların talebine cevap vermiyor çünkü oradaya gidenler ya ticaret için gidiyorlar ki bunun için illa ki arabaya ihtiyaçları var, ya da işçi kesimi bu insanlarda Kirazlı' dan sonra büyük oranda minibüs ya da otobüs kullanıyorlar ama Evren mahallesi istikametine doğru uzadığı zaman talebi artabilir, bir diğer husus bu bölgedeki yolculuk talebi ile ilgili. Uzun zaman önce İMP tarafından yapılan bir çalışma vardı, bu çok ciddi bir anket çalışmasıydı ve sonuçları Avrupa yakasındaki en sorunlu ulaşımın E-5, Basın Ekspres ve E-6 Bağlantı Yolu arasında kalan Bağcılar, Güngören, Bahçelievler ilçelerinin içine giriş çıkışta olduğu ortaya çıkıyor. Bu bölgede İstanbul' un 1/3 ü oturuyor ve bu insanların tek amacı E-5 ya da E-6 ya ulaşmak ve bu ulaşımı sağlayacak gerçekçi bir karayolu çözümü yok, 1+1 sokaklara tabela üzerinde cadde yazınca cadde olmuyor
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dolayısı ile burada bir ulaşım problemi var bu problemin çözümü için metro yatırımlarında buraya öncelik verildi, geçmişte iddia edildiği gibi altında oy deposuna yatırım diye bir şey yok. Bu açıdan bakınca ben Kirazlı-Bakırköy hattının verimli olacağını düşünüyorum, önceliklidir demiyorum ama
Gelelim diğer konuya, M2 nin İncirli' ye uzaması doğru tercih ama bana göre biraz daha Suriçinde Millet Caddesine yaklaşmalıdır derim, TCDD nin zaten eski hat üzerinde banliyö işletmeye devam etme isteği var ve umarım bu gerçekleşir, o zaman zaten bu hatta bu kadar yakın bir metro geçmesine gerek olmayacak, biraz da Millet caddesine yakın bir hat inşa edilir ise T1 in yükü de hafifletilmiş olacaktır, bence M2 nin bu etabı tekrar elden geçirilmeli ve Sur içinde Millet caddesine yaklaştırılmalı, sonrasında yine Zeytinburnu Adliye ye doğru uzanabilir.
Metrobüs güzergahına paralel bir metro hattının da elzem olduğu ortada ve bana kalırsa zaten Beylikdüzü hattının devamı direkt Mecidiyeköy' e gitmelidir, M2 ile birleşerek ortak işletmeyi makul görmüyorum (ray bağlantısı olmalı, aynı tip enerji, aynı tip araç bu zaten doğru akıldır) ama işletme ayrı tutulmalı kanaatindeyim. Hatta öncelikle Beylikdüzü-İncirli değil İncirli-Zincirlikuyu inşa edilmeli, bunun bitip açılması ile birlikte bir aktarma/ücret entegrasyonu ile insanlar bu yoğun alanı metro ile geçmeye teşvik edilebilir.