
ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
M1 Yenikapı - AHL
Anlaşıldı artık açılacak..
Pekala M1 araçlarının değişimi projesi var mı? Sistemdeki en eski araçlar burada çünkü.
Pekala M1 araçlarının değişimi projesi var mı? Sistemdeki en eski araçlar burada çünkü.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18167
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: M1 Yenikapı - AHL
Şahsi görüşüm (kısmi bilgim) olarak SGP araçlarının en az 10 yıl daha verimli bir şekilde kullanılabileceğini söyleyebilirim, bu açıdan şu anda bir alım yapmak yerine teknolojideki değişiklikleri de göz önünde bulundurup 10 yıl sonra bu hattın araçlarının yenilenmesi mantıklı olacaktır. Ayrıca avrupanın pek çok ülkesinde bunlardan daha yaşlı metro araçları halen hem de klimasız ve konforsuz bir şekilde kullanılıyor, biz kaynaklarımızı lükse harcamayı biraz fazla seviyoruz bence. Araçlar klimalandırıldı, sürüş konforu zaten iyi, bakım onarımına sözüm yok o da gayet yerinde, dolayısı ile değiştirmek gerekli mi? Bir de değiştirince bunlar ne olacak? Başka bir hatta kaydırsanız "niye bize eski araç verdiniz" derler, ülke içinde bunlara talip olacak bir sistem inşaatı da yok, olsa makul rakamlara satılabilir.Kamil16 yazdı:Pekala M1 araçlarının değişimi projesi var mı? Sistemdeki en eski araçlar burada çünkü.
Diğer taraftan bu soruyu bir şeyler duydunuz da mı sordunuz yoksa sadece merak mı?
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: M1 Yenikapı - AHL
Tüketim çılgınlğı mikrobu bize de bulaşmış.Esat yazdı:Diğer taraftan bu soruyu bir şeyler duydunuz da mı sordunuz yoksa sadece merak mı?Kamil16 yazdı:Pekala M1 araçlarının değişimi projesi var mı? Sistemdeki en eski araçlar burada çünkü.
Bildiğim kadarı ile M2'de 3.kez araç alımı yapılıyor. Orada ne gerek var sorusu ile bağlantılı olarak M1!de de araçları değiştirmeyi planlıyorlar mı diye düşündüm.
M2'deki sadece kapasite artışı mı?
Münihte minimum 30 yıl yaş farkı olan araçlar aynı güzergahlarda kullanılıyor çünkü.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18167
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
M2 de araç ihtiyacı var, bugünde var ileride daha fazla olacak. 12 araç M6 hattına verilecek, Yenikapı da 3 hattın birleşmesi ile birlikte bu hatların tamamında bir yolcu artışı bekleniyor, dizileri 8 li çalıştırabilmek için araç alımı şart, bu alım İncirli uzatmasını da kapsayacak büyüklükte mi onu bilmiyorum.
Diğer taraftan aynı talep artışı M1 de de olacaktır, burada şu an için 3 dk. dan daha sık sefer mümkün değil (tam emin değilim ama
) ayrıca peronlar 4 lü dizilere uygun, bu konuda çok uzun zamandır çeşitli araştırmalar yapılıyor, peronların en azından 5 li araçlar ile çalışabilecek duruma getirilmesinden tutun, seferlerin daha sık olup olamayacağına pek çok senaryo tabii ki düşünülüp tartışılıyor, hattın ilk inşa şekli ve yapısı bu konuların çoğunda engel. Şu an M1 in araç sayısı ile ilgili oturup bir hesap yapamıyorum ama ortaya çıkacak yolcu yoğunluğunu daha sık sefer yapamıyorsanız yeni setler alarak çözemezsiniz. Geriye peronların uzatılıp 5 hatta 6 lı setler ile çalışılması seçeneği kalır ki bu durumda da üzerinde teknik bir iyileştirme yapılmadan SGP ler 6 lı olarak çalışamayabilirler, her trenin bir kuplaj düzeni vardır.
Son olarak M1 araçlarının yenilenmesi olası, ama bu zaman yayılmış bir şekilde yerli araçlar üzerinden olabilir. Üstteki paragraf ile bu cümle farklı şeyleri anlatıyor bunu doğru açıklayayım da
kapasiteyi arttırmak için hattın bu hali ile araç takviyesi yapmak anlamlı değil, 3 dk. aralığı 2,5 a düşürseniz araya ancak birer set sokarsınız bu da pek bir işe yaramaz.
Diğer taraftan aynı talep artışı M1 de de olacaktır, burada şu an için 3 dk. dan daha sık sefer mümkün değil (tam emin değilim ama
Son olarak M1 araçlarının yenilenmesi olası, ama bu zaman yayılmış bir şekilde yerli araçlar üzerinden olabilir. Üstteki paragraf ile bu cümle farklı şeyleri anlatıyor bunu doğru açıklayayım da
-
Engin Y
- Seyyah
- Mesajlar: 3568
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18167
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ekonomik ömür degildir o ama dogru 50 yil kullanilabilmeli, sgp ler icin 15 yil daha omru oldugunu soyleyenler var, ben disardan gozle 10 yil biciyorumEngin Y yazdı:Demiryolu araçları, genelde 50 yıl ömürlü oluyorlar diye biliyorum..Münihte minimum 30 yıl yaş farkı olan araçlar aynı güzergahlarda kullanılıyor çünkü.
M1 hattındaki araçlar da sanırım 25 yaşında, bir bu kadar daha kullanılacaklar yani..
-
Anatolian
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22