ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Prş, 2008 13:22

O tat mat falan, bahsettiğim tek-sistem-ağı olsaydı olurdu. Herhalde hibrit trenler getirmeyecekler. O da var. Elbette var. Karlsruhe'de tramvaylar var, şehirdışından tern olarak geliyor (tren ha!), şehirden medenî bir şekilde tramvay havasıyla geçiyor, şehirden çıktı mı da, löp diye yine tren olarak devam ediyor. Problem nerede? Raylarda mı? Na. Neredeee? Elektrifikasyondaaa yaaa ... peki n'apıyor şu Alamanlaaar? Hadi, bu sefer acıdım, daha az yazıyor ve resimlere daha çabuk gösteriyor diye, İngilzce Viki'yi sunayım ... http://en.wikipedia.org/wiki/Tram-train. Bu Tram-Train'ler Karlsruhe'de icat edildi! Şimdi sakın, şunu alak da, Aksaray'dan pırt tadıyla fırt yapıp tecedede oynayalım demeyin!

Esat, aynı istasyonda buluşmak fena değilki, iyi yapılırsa. Güzelim anavatan Berlin misaliyle yine gelirsek ... Mehringdamm veya Wittenbergplatz metro istasyonları bence önder. Ama artık esenler'de öyle yapılır mı, o BAMbaşka bir şey. Ya, BAM dedik de, aklıma nedense yine İran ve Tahran metrosunun 5 numaralı çiftkatlı hattı geldi, ama sıkmayayım canınızı ... :twisted:

Mehringdamm: http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahnhof_Mehringdamm
Wittenbergplatz: http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahnhof_Wittenbergplatz
Deutsche Oper (1908 hâliyle, bugün ortadaki raylar kullanılmıyor artık, ama o zamandan kalma bir aktarma istasyonu, dört raylık: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... a_1908.jpg

Banliyö tren istasyonları olarak Westkreuz, Ostkreuz ve Gesundbrunnen'i de gösterecektim, ama biraz daha anlatılması gereken şeyler olurdu, o yüzden sırf metroda kalayım.

İlginç bir metro durumu ise Gleisdreieck, 1901'deki eski hâli ve sonra yapılan tadilat, ama onun da hikâyesi özel, çünki hakiki bir üçgen durumu vardı, eninde sonunda iki metro birbirine çarptı, hakiki üçgeni katlı üçgen yaptılar ...

Of, amma da anlattık yine ...

Ama Mehmet şimdi, pırt tadıyla falan dedi de ... bak, hem de nerelerde dolaşmıştır da yine LRT dediii vay vay vaaay ..., iyiki, Yenikapı'da denizmetrobüsüne bindirek de, Kartal metrosundan metro gustosyula devam ettirek demedi. Onu ben diyeyim. Hani Kapıkule-Erivan metrosu.
.lol

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Tem Cum, 2008 13:05

Abi sen bu LRT kelimeisnin kullanılmasına niye karşısın. teknik bir tabirdir. Metro metrodur tabi. Ama Kirazlı hattı ile Başakşehir hattını konuşurken LRT ve metro ayrımı yaparsak daha açıklayıcı olmaz mı? Aynı katta olur mu olmaz mı derken aslında lrt metro ayrışımını da almış oluyoruz.

Ben pırt tadında derken şunu kastediyorum:

BAŞAKŞEHİR'den gelen baba metro uzun setlerden oluşan 6'lı dizi olacak dimi? Veya 8'li. Şimdi bu babayı Kirazlı pırt hattına nasıl sokacan? Biraz kırparak :D Ok mi? 6'lı değil 4'lü çalıştıracan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Tem Cum, 2008 15:35

Mehmet istersen havana düşmeyelim tokmak tepemize iner, Otogar-Kirazlı hattı 5 li dizilere göre inşaa ediliyor, sen Başakşehir hattı 6'lı 8' li olucak kırpacaksın diyorsun yapma Allahını seversen yarıda aracı bölüp yedek makinistlemi devam edeceksin yok abi öyle bir şey.

Bu hatta muhakkak ayrı katlarda olacaktır şimdi senin gördüğün yapı düz duvar e zaten TBM gelip o duvarı delip geçiyor, en altta TBM deler geçer üst katı kapatılır oraya lrt yi koyarsın bu kadar zor değil ki ama yapının şekli tek yönlü olması sende böyle bir izlenim uyandırmı olabilir buna bir şey diyemem diğer taraftan daha önceki mesajlar da ortak kullanımda peronların alması gereken şekilleri çizmiştim yani olmayacak şey değil tabii olabilir, Otogar-Kirazlı katener hatlı Başakşehir-Kirazlı ise 3.ray burada her ikisini de koyarsın araçlar geçer gider bir engeli yok yani burada teknik olarak bir problem yok ama aynı katta olmamalı ileriye dönük bir planlama isteniyorsa olmamalı, yoksa Başar ın dediği gibi toplam 10-12 dizi ye göre peronlar yaparsın iki hattın aracı arka arkaya da yanaşır gerek varmı? Absürt bir iş

dediğim gibi yeni öğrendiğime göre Otogar-Kirazlı 5 li diziye göre inşaa ediliyor hatta T4 Edirnekapı-Sultançiftliği için geldiğini söylediğim Rottem araçlarının da aslında M3 Otogar-Bağcılar için İETT tarafından alındığını ama bazı olumsuzluklar nedeni ile T4 e kaydırıldıklarını öğrendim ki bence bu doğrudur çünkü T4 hattı yüzeysel bir hat ve arada yaya geçişleri hemzeminler var yani bu hattın araçları bir tramvay kadar sağlam frenlemeli olmalı ama bu Rottemlerde ray freni de yok??? neyse bu başka başlığın konusu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Tem Cum, 2008 19:11

Hiç fazla teferuatına inmemek ile ...
Biz laytreyltrenzıt mı diyoruz? Diyor muyuz? Aha. O zaman LRT n'oluyor? "Dilcist" değilim, ama bu kadarı gülünç.
Ve evet, öte yandan, Köln veya Essen'de gelen U metrosu pırt mı, ağır mı, fırt mı, kimseyi ilgilendirmez. Ve koca istasyona Berlin'de o bahsi geçen "Kurzzug" iki vagonluk metro gelirse, şfırt değil, metro, hem de eşek kadar metro, ama iki vagonlu o an. Ona göre.
Olsa olsa metrolar AM ve HM diye ayrılabilir, ama ağırı yine sırıttı, e mi? Yine o zaman katenerli ve yanraylı diye iki sistem denir (gerekirse ki) ve iş biter.
Ve son olarak, doğru dürüst metro olmayan bir şeyi İstanbul'a yapmak, kendi dize kurşun sıkmaktır.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Tem Pzt, 2008 10:10

Genelde size katılıyorum da ben İBB'NİN YAPTIĞINI söylüyorum. Olması gerekeni değil. İBB bu , göreceksiniz Başakşehir Hattını 5'li dizi çalıştıracak başlangıçta. Hatta makinisti ters çevirip Otogar'a bile devam ettirecek. AYNI KATTA olması büyük bir olasılık. İzlenim öyle. Bir daha gidip bakacam zamanım olursa.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Tem Pzt, 2008 08:29

Kirazlı'da bizzat yerinde gördüm. Otogar'dan gelen hat ile Başakşehir hattı ayrı ayrı katlarda olacak. Otogar Hattının tünel giriş ağzı Başakşehir Hattının tünel giriş ağzından bariz bir şekilde aşağıda duruyor. Başakşehir Hattının tüneli daha yukarıda. Ağız (tünel aynası) açmaya başlamışlar. Sanırım Otogar'dan gelen 2 TBM Başakşehir'e doğru kazacak. Ama tam anlayamadım. TBM'in kesici uçları vardı. Ama arkası, devamı yoktu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Cum, 2008 11:53

6 ay içinde test aşamasına geçecek olan kısım:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Cum, 2008 13:05

Bence cok önemli bir adim, biliyorsun bir yerlerde birileri sürekli Bagcilari elestirip dururkende düsüncelerimizi dile getirmistik ama insanoglu bunu sirf orada oturmamiza ya da belli bir siyasi görüse oy vermis olmamiza baglamislardi, zaten bizde sig düsünmedigimiz icin buradayiz :)

Bagcilar cok önemli bir adim burada tramvayin sadece adi Bagcilar cünkü Güngören e hizmet ediyor ama metro Bagcilar a hizmet verecek ve bunca nüfusun otoyollara cikis icin bir arabalik yollar kullandigi adina cadde denilen yollarin gercek bir alternatifi olacak, hizli ise giden hizli evine dönen insanlar yani mutlu insanlar ;)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Cum, 2008 16:18

Evet çok çok önemli bir iş bu. Yıllar öncesinden yapılmalı idi. Gereksiz denemez. En kısa sürede kendini amorti edebilecek yatırımlar. Tabi Kirazlı'dan ileri devam edip güneye kırarak Yenibosna ile tekrar bağlanırsa RİNG METRO AĞI oluşur ki bir şehir için çok önemli bir şeydir.

Kirazlı-Güneşli-ATV Kavşağı-Basın Ekspres-Kuyumcukent-Yenibosna arasına bir raylı sistem eklenmeli. Metro sabahtan akşama kadar burada dolanmalı. 2-3 varyasyonlu işletme yapılabilmeli.

Resim

Tam ortasından da bir sistem geçiyor zaten.

Resim

Ahmet Tan
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 18 Tem Cum, 2008 10:11

Mesaj gönderen Ahmet Tan » 26 Ağu Sal, 2008 12:28

Bu Ring Metro ağı "Diyez sistemi" ile çelişmiyor mu?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ağu Sal, 2008 13:35

Ahmet Tan yazdı:Bu Ring Metro ağı "Diyez sistemi" ile çelişmiyor mu?
Tabi ki 2 farklı sistemden bahsedilebilir. İstanbul'un bir ring ağı sistemi olmalı. Şehrin göbeğinde. Sirkülasyonu sağlamak için. Diyez sisteminin detaylarını arştırmak lazım. Hangisi yararlı ise ona karar kılmak lazım.

Burada eleştirdiğimiz konu genelde entegrasyonlar, aktarmalar ve kopuk kopuk sistemler olması. Metro ağımız tam bir bütünlük göstermiyor.

1-İBB BUNU YAPACAĞIM DİYOR:

Resim

2-BİZDE BUNU YAP DİYORUZ:


Resim

a-Aksaray'dan kalkan metro Otogar'dan Kirazlı ve Sefaköy'e devam edecek, buradan hiç aktarma yapmadan Yenibosna'ya ilerleyip, şimdiki güzergahını hiç bozmadan İncirli, Merter ve Otogar üzerinden Aksaray'a gelecek.

Resim

b-2 varyasyonda Aksaray'dan kalkan metro Otogar'dan Yenibosna'ya gelip, Sefaköy'e devam edecek, burada hiç durmadan Güneşli ve Kirazlı üzerinden Otogar'a ve Aksaray'a devam edecek.

Resim


**** Varolan ve projesi yapılan, tasarlanan, hayallerde olan metroları biraz daha farklı bakış açısı ile ring sistemleri yapılabilir diye düşünüyorum. Ulaşımda sirkülasyon çok önem vediğim bir konu. Çünkü sirkülasyon olmadığı için, bazen gereksiz yerlere girmek zorunda kalınıp, gereksiz yere yoğunluk yapılıyor.

HER RENK BİR RİNG METRO HATTI:

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

2009 ANCAK OLUR.

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ağu Prş, 2008 13:29

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5397

* Tüneller hafif raylı sistem kısmının çift hat 4236m delme tünel tamamlandı.

* Bağcılar istasyonu dışında tüm istasyonlarda kaba inşaat işleri devam ediyor. Kazı işlerinin % 66,2’si ile betonarme işlerinin % 28,4’ü tamamlandı.

*İnce işlere ve elektromekanik montajlara (ray döşeme, havalandırma, güvenlik, aydınlatma gibi ) başlandı.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön