http://www.kadinhaberleri.com/kocaeli/k ... 54204.htmlKuzey Toplu Taşıma Hafif Raylı Sistem Hattı, Büyükşehirin Ulaşım Ana Planı kapsamında öncelikli olarak belirlediği Körfez Atalar Mahallesi ile Cengiz Topel Havaalanı arasındaki 32 kilometrelik güzergahta hayata geçirilecek. Yine bu iş kapsamında transfer merkezleri de projelendirilecek. Büyükşehir Ulaşım Dairesi Başkanlığı kontrolünde yürütülecek projenin diğer etapları ise Gebze, Umuttepe ve Kocaelinin güney hattında uygulanacak.
Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Ana Planının bir parçası olan tramway projesini de hafif raylı sisteme entegre olarak İzmit kent merkezinde projelendirecek. Önümüzdeki günlerde bu çalışma için de ihale gerçekleştirilecek.
koc-RS.01 » Kocaeli Raylı Sistem Projeleri
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kocaeli hafif raylı etüt işi ihalesi yapılmış, ihaleye bir kaç yabancı firma da katılmış, prosedüre göre iş 40 günlük ilan süresi sonrasında verildiğinde 300 günlük bir teslim süresi olacakmış, aynı şekilde tramvay güzergahı etüdü içinde yakın zamanda ihale yapılacağı açıklanmış.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İhale yapılmış ve tek firma katılmış, herhalde itiraz eden olmaz
gerçi bu işin yapım ihalesi değil etüd ihalesi ama olsun, hayırlı olsun.

http://www.haber3.com/izmite-tramvay-ya ... 22525h.htmKocaeli Büyükşehir Belediyesinin İzmit Belediyesi ile ortaklaşa yapacağı tramvay projesi için önemli adım atıldı. Ulaşım Master Planı kapsamında Sekapark ve Otogar arasına yapılması planlanan tramvay hattının avan ve uygulama projelerinin hazırlanması için ihale gerçekleştirildi. Büyükşehir Belediyesinde yapılan ihaleye tek firma olarak katılan Boğaziçi Mühendislik 696 bin 400 lira teklif verdi. İhale komisyonunun değerlendirmesinin ardından firmanın işi 180 günde teslim etmesi planlanıyor.
Tramvay hattı 6,5 km uzunluğunda olup güzergah batıda tren garından başlayıp yürüyüş yolu üzerinden Şehit Rafet Karacan Bulvarını takip edecek. Doğu Kışla Parkı doğusundaki Köse Sokak üzerinden Mustafa Kemal Bulvarına dönecek olan tramvay, Necip Fazıl Caddesine oradan Sarı Mimoza ve Akarca caddeleri üzerinden de İzmit Şehirlerarası Otobüs Terminaline ulaşacak.
Tramvay, sadece tren garı ile Merkez Bankası arasında kalan kesimde trafikle karışık gidecek, onun haricinde kendi yolunda hareket edecek. Bir hat gidiş, bir hat dönüş olmak üzere çift hat olarak işletilecek tramvay için güzergah üzerinde 12 istasyon belirlendi.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
KBB sitesinde oylama başlamış. İpekcöği'ne makyaj yapmışlar
http://www.kocaeli.bel.tr/TramvayAnket.aspx

http://www.kocaeli.bel.tr/TramvayAnket.aspx
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Her ne kadar hükûmetin uygulamaları (karayolu levhaları gibi) ile sanki ortada Kocaeli adlı tek bir kent varmış gibi gözükse de Kocaeli ilinde İzmit, Gebze ve Karamürsel kentleri ile Kandıra kasabası bulunmaktadır.
İzmit kentinden kastım, Körfez (Hereke hariç), Derince, Başiskele, Kartepe ve Gölcük ilçelerini kapsayan ve günümüzde nüfusu 850 binin üzerinde olan bir kent.
Gebze kentinden kastım, Çayırova, Darıca ve Dilovası ilçeleri ile Hereke'yi kapsayan ve günümüzde nüfusu 600 binin üzerinde olan bir kent.
Karamürsel ve Kandıra ise Kocaeli'nin kendi hâlinde takılan ilçeleri..
İzmit ve Gebze, nüfusları itibarıyla Konya, Antalya ve Kayseri kadar büyük olmasalar bile her ikisi de Samsun'dan büyük ve birisi Eskişehir'den büyük, diğeri de çok yakın. YHT'nin ve Marmaray'ın tamamlanmasından sonra Gebze'nin ve İzmit'in nüfus artışının hızlanacağını düşünüyorum. Bu nedenle, 2020 yılında 1,1 milyon nüfusa yaklaşması muhtemel bir İzmit ve 900 bin nüfusa yaklaşması muhtemel bir Gebze için her iki kentteki garlara entegre olacak ve kent alanına dâhil ilçelerin bu garlara kolayca ulaşabilmesini sağlayacak tramvay hatlarının Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından bir an önce projelendirilmesi ve bir sonraki yerel seçimlerden önce faaliyete geçirilmesi gerekmektedir.
Her iki kent arasındaki coğrafi engelleri, tarihî olarak da birbirinden kopuk oluşlarını ve her iki kentin sosyal açıdan birbirinden bağımsız olmaya devam edeceğini (hatta Gebze'nin Marmaray sayesinde İstanbul ile sosyal açıdan daha çok bütünleşeceğini) düşünürsek, muhtemelen İzmit ve Gebze arasındaki raylı sistemler YHT ve Haydarpaşa-Adapazarı (belki ileride Düzce) Bölgesel Treni ile sınırlı kalacaktır. Ancak, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, her ikisi de gar merkezli olacak İzmitram ve Gebzeray hatlarının inşaatını bir an önce başlatmalıdır..
İzmit kentinden kastım, Körfez (Hereke hariç), Derince, Başiskele, Kartepe ve Gölcük ilçelerini kapsayan ve günümüzde nüfusu 850 binin üzerinde olan bir kent.
Gebze kentinden kastım, Çayırova, Darıca ve Dilovası ilçeleri ile Hereke'yi kapsayan ve günümüzde nüfusu 600 binin üzerinde olan bir kent.
Karamürsel ve Kandıra ise Kocaeli'nin kendi hâlinde takılan ilçeleri..
İzmit ve Gebze, nüfusları itibarıyla Konya, Antalya ve Kayseri kadar büyük olmasalar bile her ikisi de Samsun'dan büyük ve birisi Eskişehir'den büyük, diğeri de çok yakın. YHT'nin ve Marmaray'ın tamamlanmasından sonra Gebze'nin ve İzmit'in nüfus artışının hızlanacağını düşünüyorum. Bu nedenle, 2020 yılında 1,1 milyon nüfusa yaklaşması muhtemel bir İzmit ve 900 bin nüfusa yaklaşması muhtemel bir Gebze için her iki kentteki garlara entegre olacak ve kent alanına dâhil ilçelerin bu garlara kolayca ulaşabilmesini sağlayacak tramvay hatlarının Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından bir an önce projelendirilmesi ve bir sonraki yerel seçimlerden önce faaliyete geçirilmesi gerekmektedir.
Her iki kent arasındaki coğrafi engelleri, tarihî olarak da birbirinden kopuk oluşlarını ve her iki kentin sosyal açıdan birbirinden bağımsız olmaya devam edeceğini (hatta Gebze'nin Marmaray sayesinde İstanbul ile sosyal açıdan daha çok bütünleşeceğini) düşünürsek, muhtemelen İzmit ve Gebze arasındaki raylı sistemler YHT ve Haydarpaşa-Adapazarı (belki ileride Düzce) Bölgesel Treni ile sınırlı kalacaktır. Ancak, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, her ikisi de gar merkezli olacak İzmitram ve Gebzeray hatlarının inşaatını bir an önce başlatmalıdır..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Izmit in sokaklari (cadde diyemiyorum) hep daracikti ve paralel denilebilecek bir esyuzey egriside yok, yaygin bir tramvay isletmesi olamayabilir. Her rayli ulasimi e-5 yanina yigmakta anlamsiz. Ama Kosekoy ile merkez baglantisi olmali, hakeza Derince - merkez, birde merkezde turlayan bir hat, gebze - dilovasi bolgesi ise pek uygun degil gibi ama para gani tunel, kopru ne gerekirse yapariz derlerse blemem.
Aracta kirmiziyi sectim, tipi de Bursa dan farkli olmali bence
Aracta kirmiziyi sectim, tipi de Bursa dan farkli olmali bence
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabii bir de şu var, daha etüdü yapılmamış, nihai ihalesi yapılmamış bir hat için araç oylamasını yapmak. İleri görüşlülük diyebilir miyiz? Yoksa sadece 2 ay sonrasına kadar bakan bir ileri görüş mü?
Umarım hayata geçer bir şekilde, aracın ne olduğunun benim için bir önemi yok, İpek Böceği nin görünen büyük bir sıkıntısı yok Bursa' da gayet güzel çalışıyor.

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Freiburg Urbos mu neydi, onlardan çok büyük bir stok ısmarladı. Bir gün buralarda öyle Silkworm trencikleri görmek, çoook hoşuma giderdi. Ama çiftbaşlı olmaları gerek. Bu aslında neredeyse her yerde şart. Tam neden öyle de pek bilmiyorum, çünkü armut bölgesi tek bir tek sondurakta yok burada. Ama galiba şu da önemli: Arıza, deplasman, kısa parkur gibi durumlarda ternleri löp diye karşı istikamete işletiyorlar. Asıl eski Freiburg tipi denen trenler de hep tekbaşlıydılar. Ama onlar meselâ prensip olarak 2 numaralı hatta işletilemezler. Kısa parkurda işletilemezler. Karşı istikamete gidebilirler elbet, kıç tarafında saklı küçük bir komuta paneli var. Vatman meselâ öyle bir aracı depodan bayağı uzun bir yoldan, dolana dolana, ta 1 numaralı hattın bir istasyonuna sürüyor, orada gereken raya giriyor, sonra paneli kapatıp, öne geçip, hat işletmesine başlıyor. Çok garip bir durum. Bu bizim kurtçuklarda nasıl? Onlarda da geri gitme gereği olduğunda kim nasıl sürüyor?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Şu ulaşım konularının rant ve şov için kullanılmaları bir taraftan üzücü, öte taraftan da bence kamu hizmetleri konusuna ciddî şekilde zararlı. İşin içine alay girdi mi, alayı mümkünleştiren durumu gözetlemeli.
Ve hep diyorum, bu konuların seçim ve siyasetten tamamen arındılmış ve muaf tutulmaları gerek!
Çünkü sırf bu konuya bakarsak: Ortada ciddî bir plân, masterplân veya benzeri var mı? Harita? Araştırma? Kimlik, kitap falan?
Ben sadece aşırı dilek kipi görüyorum, ortada bir konjünktifleşme var sanki. Sübjonktifleşme de diyebiliriz, biri Alaman, biri Fırenk.
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/siya ... mvay_.html
Ve hep diyorum, bu konuların seçim ve siyasetten tamamen arındılmış ve muaf tutulmaları gerek!
Çünkü sırf bu konuya bakarsak: Ortada ciddî bir plân, masterplân veya benzeri var mı? Harita? Araştırma? Kimlik, kitap falan?

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/siya ... mvay_.html
AKP'den uzatma kablolu tramvay!
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, Kocaeli Valisi Ercan Topaca ve AKP İl Başkanı Mahmut Civelek tarafından tanıtılan ray'ı olmayan tramvay, sosyal medyada alay konusu oldu.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi trajikomik bir olaya imza attı. Hiçbir altyapı hazırlanmadan, rayları döşenmeden kentin en işlek meydanına tramvay getirilmesi olay oldu.
Kocaeli'de 2009 yerel seçimleri öncesi Kocaelilere rabbüs, monoray, metrobüs ve teleferik sözü veren belediye şehrin meydanına ray döşemeden tramvay koydu. Bizim Kocaeli Gazetesi internet sitesinin haberine göre İzmit Anıtpartk Meydanı'nda halkın beğenisine sunulan tramvaya bölgedeki bir elektrik direğinden elektrik verildi. Burada bir ay boyunca İzmitlilerin beğenisine sunulacak olan tramvayın rengi ve ismi ise vatandaşlar tarafından belirlenecek. İzmit Tren Garı ile şehirler arası otobüs terminali arasında faaliyet gösterecek olan tramvay hattının ulaşım master planı için ise ancak geçtiğimiz haftalarda ihaleye çıkıldı. Toplam 6.5 kilometre uzunlukta olacak tramvay hattının projesi 180 takvim gününde bitirileceği iddia edildi. Hatta 12 istasyon bulunacak.
Önceki gün Bilim , Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık , Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu , Kocaeli Valisi Ercan Topaca ve AKP İl Başkanı Mahmut Civelek tarafından tanıtılan ray'ı olmayan tramvay, sosyal medyada alay konusu oldu.